نوشته شده توسط : arman

شیطنت‌های قبیح فیس بوکی!

 
 

 

که(قُلْ هَلْ تَرَبَّصُونَ بِنا إِلاَّ إِحْدَى الْحُسْنَیینِ وَ نَحْنُ نَتَرَبَّصُ بِکمْ أَنْ یصیبَکمُ اللَّهُ بِعَذابٍ مِنْ عِنْدِهِ أَوْ بِأَیدینا فَتَرَبَّصُوا إِنَّا مَعَکمْ مُتَرَبِّصُونَ: بگو: «آیا براى ما جز یکى از این دو نیکى را انتظار مى‏برید؟ در حالى که ما انتظار مى‏کشیم که خدا از جانب خود یا به دست ما عذابى به شما برساند. پس انتظار بکشید که ما هم با شما در انتظاریم.) (التوبة: 52)

به گزارش گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو»، تبیان نوشت: صفحات مختلفی با نام مقام معظم رهبری در فیس بوک ایجاد شده است، اما همه توجهات تنها به این صفحه متمرکز شده است و صفحات دیگر با بی‌توجهی فیس بوکی‌ها مواجه شده است، صفحه‌ای که بعد از چند هفته از ایجاد آن نوزده هزار لایک خورده است و موافقان و مخالفان در این صفحه به بیان دیدگاه‌های خود می‌پردازند.

آنچه در این میان حائز اهمیت است آزاد قرار دادن قسمت کامنت هاست که هر شخصی به راحتی به بیان دیدگاه خود نسبت به رهبری و نظام جمهوری اسلامی می‌پردازد و بحث‌های فراوانی میان موافقان و مخالفان رد و بدل می‌شود.

 

اما در این میان مطالعه کامنتهای مخالف که اکثرا توسط دوستان خارج نشین در این صفحه دیده می‌شود توجه هر فردی را به نکاتی تامل بر انگیز جلب می‌کند که بیان آن‌ها خالی از لطف نیست و می‌تواند به بهترین شکل ممکن این نکات را برای آیندگان به تصویر بکشد.


نکته اول:

این صفحه پر است از کامنتهایی که حاوی فحاشی و تمسخر و به کار بردن الفاظ بسیار ناپسند است که بیشتر از طرف افرادی بیان می‌شود که طرفدار آزادی بیان و خواستار مطرح کردن حرف‌هایشان در رسانه‌های عمومی و مخالف هر گونه سانسور خبری هستند اما این افراد بار‌ها و بار‌ها امتحان خود را پس داده‌اند و در رسانه‌هایی که مقداری به آن‌ها آزادی بیان داده می‌شود لب به فحاشی و سخنان زشت باز می‌کنند و بی‌منطقی و تهی بودن خود را این گونه به رخ جهانیان می‌کشانند.


نکته دوم:

این افراد با شعار بی‌عدالتی و خیانت و... نظام جمهوری اسلامی را متهم می‌کنند و خواستار تغییر این نظام هستند، این در حالی است که تاریخ به خوبی شهادت می‌دهد که عادلانه‌ترین حکومت تاریخ که‌‌ همان حکومت مولای متقیان علی علیه‌السلام است نیز از دست این گونه افراد در امان نبوده و حکومت و دولت حضرت را نیز به بی‌عدالتی و خیانت و... متهم می‌کردند.

مخالفین رهبری در فیس بوک نیز با تمسک به همین ابزار از کار افتاده و فرسوده که در طول تاریخ توسط دشمنان استفاده شده است، اقدام به درج کامنتهایی توهین آمیز و بدور از منطق و استدلال می‌زنند و با این اقدام سخیف، بی‌آبرویی خود را برای میلیون‌ها نفری که در فیس بوک عضو هستند به تصویر می‌شکند ومسلما پیروزی و مقاومت در برابر افرادی که تنها سلاح مبارزاتی آنان شایعه پراکنی و اتهام و اهانت و فحاشی است کار بسیار آسانی است

آنچه مشخص است، این است که این افراد به دنبال برقراری عدالت و مساوات نیستند و همه این شعار‌ها بهانه‌ای برای دست یابی به آزادی‌های شیطانی آنهاست که با شعار بی‌عدالتی به تصویر می‌کشند.


نکته سوم:

قرآن مجید در آیات متعدد ابزاری را که مخالفین رهبران دینی برای مبارزه با پیام آوران حق و حقیقت به کار می‌برند را بیان می‌کند:

ابزاری چون:

1) سنگسار: چنانچه عموی حضرت ابراهیم او را به سنگسار تهدید کرد:

قالَ أَ راغِبٌ أَنْتَ عَنْ آلِهَتی‏ یا إِبْراهیمُ لَئِنْ لَمْ تَنْتَهِ لَأَرْجُمَنَّک وَ اهْجُرْنی‏ مَلِیا: گفت: «اى ابراهیم، آیا تو از خدایان من متنفرى؟ اگر باز نایستى تو را سنگسار خواهم کرد، و [برو] براى مدّتى طولانى از من دور شو. (مریم: 46)


تمسخر

2) تبعید رهبران دینی: چنانچه قوم حضرت شعیب او را به تبعید تهدید کردند:

قالَ الْمَلَأُ الَّذینَ اسْتَکبَرُوا مِنْ قَوْمِهِ لَنُخْرِجَنَّک یا شُعَیبُ وَ الَّذینَ آمَنُوا مَعَک مِنْ قَرْیتِنا أَوْ لَتَعُودُنَّ فی‏ مِلَّتِنا قالَ أَ وَ لَوْ کنَّا کارِهینَ: سران قومش که تکبر مى‏ورزیدند، گفتند: «اى شعیب، یا تو و کسانى را که با تو ایمان آورده‏اند، از شهر خودمان بیرون خواهیم کرد؛ یا به کیش ما برگردید.» گفت: «آیا هر چند کراهت داشته باشیم؟ (الأعراف: 88)

 

3) دروغ گو خواندن رهبران دینی

(وَ عَجِبُوا أَنْ جاءَهُمْ مُنْذِرٌ مِنْهُمْ وَ قالَ الْکافِرُونَ هذا ساحِرٌ کذَّابٌ: و از اینکه هشداردهنده‏اى از خودشان برایشان آمده درشگفتند، و کافران مى گویند: «این، ساحرى دروغ گو است.) (ص: 4)

 

4) استهزاء

مخالفین از این سلاح از کار افتاده نیز به صورت گسترده در این صفحه استفاده می‌کنند، سلاحی که در طول تاریخ نیز از آن استفاده شده است اما مطالعه تاریخ نشان داده است که مبارزه با این سلاح نتیجه‌ای جز شکست به دنبال نداشته است چنانچه خداوند متعال می‌فرماید:

(وَ لَقَدِ اسْتُهْزِئَ بِرُسُلٍ مِنْ قَبْلِک فَحاقَ بِالَّذینَ سَخِرُوا مِنْهُمْ ما کانُوا بِهِ یسْتَهْزِۆُنَ: و مسلماً پیامبران پیش از تو [نیز] مورد ریشخند قرار گرفتند، پس کسانى که آنان را مسخره مى‏کردند، [سزاى‏] آنچه که آن را به ریشخند مى‏گرفتند گریبانگیرشان شد.) (الأنبیاء: 41)

 

این افراد با شعار بی‌عدالتی و خیانت و..... نظام جمهوری اسلامی را متهم می‌کنند و خواستار تغییر این نظام هستند، این در حالی است که تاریخ به خوبی شهادت می‌دهد که عادلانه‌ترین حکومت تاریخ که‌‌ همان حکومت مولای متقیان علی علیه السلام است نیز از دست این گونه افراد در امان نبوده و حکومت و دولت حضرت را نیز به بی‌عدالتی و خیانت و.. متهم می‌کردند.

 

مخالفین رهبری در فیس بوک نیز با تمسک به همین ابزار از کار افتاده و فرسوده که در طول تاریخ توسط دشمنان استفاده شده است، اقدام به درج کامنتهایی توهین آمیز و بدور از منطق و استدلال می‌زنند و با این اقدام سخیف، بی‌آبرویی خود را برای میلیون‌ها نفری که در فیس بوک عضو هستند به تصویر می‌شکند ومسلما پیروزی و مقاومت در برابر افرادی که تنها سلاح مبارزاتی آنان شایعه پراکنی و اتهام و اهانت و فحاشی است کار بسیار آسانی است.

 

در پاسخ به همه افرادی که در این صفحه با فحاشی و استهزاء انتظار سرنگونی این نظام را می‌شکند‌‌ همان استدلال زیبای مقام معظم رهبری در یکی از سخنان ایشان را بیان می‌کنیم که:

 

(قُلْ هَلْ تَرَبَّصُونَ بِنا إِلاَّ إِحْدَى الْحُسْنَیینِ وَ نَحْنُ نَتَرَبَّصُ بِکمْ أَنْ یصیبَکمُ اللَّهُ بِعَذابٍ مِنْ عِنْدِهِ أَوْ بِأَیدینا فَتَرَبَّصُوا إِنَّا مَعَکمْ مُتَرَبِّصُونَ: بگو: «آیا براى ما جز یکى از این دو نیکى را انتظار مى‏برید؟ در حالى که ما انتظار مى‏کشیم که خدا از جانب خود یا به دست ما عذابى به شما برساند. پس انتظار بکشید که ما هم با شما در انتظاریم.) (التوبة: 52)

 

و در آخر اینکه بعد از صد‌ها سال یک حکومت اسلامی و شیعی تشکیل شده است و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های متعدد ایشان این حکومت اسلامی خالی از عیب و نقص نیست و کسی هم این ادعا را ندارد، اما آنچه می‌تواند به پیشرفت این حکومت اسلامی کمک کند، فحاشی و تمسخر و استفاده از ابزارهای خلاف منطق و عقل نیست، بلکه بیان انتقاد‌ها با روشی منطقی و استدلالی و به دور از هر گونه دشمنی و خصومت با ایران اسلامی می‌تواند گام مهمی برای پیشرفت روز افزون این نظام قلمداد شود.



اعدام اعضای ارشد گروهک تروریستی منافقین در پی مخالفت با مواضع گروهک

 

گروهکشورای استانداری استان دیالی عراق از اعدام برخی از رهبران گروهک تروریستی منافقین به دست خود این گروهک خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) یکی از اعضای شورای استانداری استان دیالی عراق گفت که گروهک ترویستی منافقین تعدادی از رهبران و اعضای کادر خود را اعدام و آنها را در پادگان اشرف دفن کرده بود و بعد از آن مدعی شد که این گورها، گورهای دسته‌جمعی هستند.

 

به گفته این منابع اطلاعات به دست آمده از سوی شورای استانداری دیالی نشان داد که یک گور دسته‌جمعی در داخل پادگان اشرف است.

 

در همین حال طالب محمد حسن، رییس شورای استانداری دیالی تصریح کرد که مسوولان ذی‌ربط از وجود اجسادی در داخل این گورها مطلع شدند که به نظر می‌رسید به مرگ طبیعی مرده بودند البته معلوم شد اینها افرادی بودند که به دلیل مواضع مخالف‌شان با گروهک از سوی این گروهک تروریستی اعدام شده بودند.

 

به گزارش اشرف نیوز، این در حالی است که برخی از منابع از وجود اجساد مربوط به کردها در داخل گورهای دسته‌جمعی کشف شده در پادگان اشرف خبر دادند، اما رییس شورای استانداری دیالی این خبر را تکذیب کرد و گفت که این اجساد متعلق به اعضای گروهک ترویستی منافقین است و هیچ ارتباطی به هیچ قشر دیگری ندارد.

 

از سوی دیگر مها الدوری، عضو کمیسیون حقوق بشر پارلمان عراق از اعمال فشارهای سفارت آمریکا در بغداد برای به نتیجه نرسیدن پرونده گروهک تروریستی منافقین و اخراج آنها از عراق خبر داد.

 

وی در گفت‌وگو با اشرف نیوز بیان کرد که آمریکا سعی می‌کند به واسطه سفیرش در بغداد به دولت عراق فشار آورد تا گروهک تروریستی منافقین از عراق خارج نشوند.

 

الدوری تاکید کرد که گروهک منافقین و دیگر گروه‌های تروریستی ابزاری در دست واشنگتن هستند.

 

وی هم‌چنین از جانب جناح الاحرار در عراق از سازمان ملل خواست تا هر چه سریعتر به تعهداتش در قبال دولت عراق در خصوص اخراج گروهک تروریستی منافقین از عراق بر اساس توافقنامه‌های امضاء شده میان دو طرف، عمل کند.

 

الدوری بر مواضع دولت و پارلمان عراق بر مخالفت با ادامه حضور گروهک منافقین و یا هرگروه تروریستی دیگری در عراق تاکید کرد.


مدیران ضدانقلاب به جان هم افتادند

 

مدیردرگیری لفظی و افشاگری‌های ۲ مدیر تلویزیونی وارد فاز جدیدی شد. این افشاگری‌ها از سوی شهرام همایون در پی واکنش سعید کریمیان به سخنان اخیر وی است.

به گزارش حدیدنیوز به نقل از وطن امروز، سعید کریمیان با انتشار بیانیه‌ای از شهرام همایون مدیر و مجری تلویزیون «کانال یک» به عنوان فردی کلاهبردار و دلال دختران ایرانی یاد می‌کند و حالا نوبت مدیر کانال یک است تا تلافی کند. بیانیه یادشده که نمکی بر زخم کهنه همایون است باعث می‌شود مدیر کانال یک این بار با عصبانیتی دوچندان در ۲ برنامه زنده ابعاد تازه‌ای از هویت مدیر شبکه جم را برملا کند.

شهرام همایون با رد اتهامات سعید کریمیان می‌گوید: «حالا کسی که یک دفتر در ایران، دوبی و لندن دارد بیانیه صادر می‌کند و مرا متهم به دلالی دختران می‌کند و کسانی که خودشان دستشان به این کار (فروش دختران ایرانی) آلوده است از این خلأ سوء‌استفاده کرده و برای سقوط اخلاق در جامعه، روابط جنسی و فیلم‌های رختخوابی را به جامعه می‌کشانند. تمام اینها طبق سناریویی از پیش تعیین شده است».

شهرام همایون، مدیر کانال یک در ادامه خطاب به مدیر شبکه جم گفت: «قضاوت من در این باره نیست که جنابعالی ۳ سال در قرارگاه اشرف بودی یا در تلویزیون مجاهدین خدمت می‌کردی. اینها که عیب نیست! ایراد من به شما عملکرد امروز تو است؛ جنایاتی که در جامعه انجام داده و اخلاق جامعه را از بین برده‌ای».
درگیری لفظی و افشاگری‌های ۲ مدیر تلویزیونی وارد فاز جدیدی شد. این افشاگری‌ها از سوی شهرام همایون در پی واکنش سعید کریمیان به سخنان اخیر وی است.
به گزارش مشرق به نقل از وطن امروز، سعید کریمیان با انتشار بیانیه‌ای از شهرام همایون مدیر و مجری تلویزیون «کانال یک» به عنوان فردی کلاهبردار و دلال دختران ایرانی یاد می‌کند و حالا نوبت مدیر کانال یک است تا تلافی کند. بیانیه یادشده که نمکی بر زخم کهنه همایون است باعث می‌شود مدیر کانال یک این بار با عصبانیتی دوچندان در ۲ برنامه زنده ابعاد تازه‌ای از هویت مدیر شبکه جم را برملا کند.

شهرام همایون با رد اتهامات سعید کریمیان می‌گوید: «حالا کسی که یک دفتر در ایران، دوبی و لندن دارد بیانیه صادر می‌کند و مرا متهم به دلالی دختران می‌کند و کسانی که خودشان دستشان به این کار (فروش دختران ایرانی) آلوده است از این خلأ سوء‌استفاده کرده و برای سقوط اخلاق در جامعه، روابط جنسی و فیلم‌های رختخوابی را به جامعه می‌کشانند. تمام اینها طبق سناریویی از پیش تعیین شده است».

شهرام همایون، مدیر کانال یک در ادامه خطاب به مدیر شبکه جم گفت: «قضاوت من در این باره نیست که جنابعالی ۳ سال در قرارگاه اشرف بودی یا در تلویزیون مجاهدین خدمت می‌کردی. اینها که عیب نیست! ایراد من به شما عملکرد امروز تو است؛ جنایاتی که در جامعه انجام داده و اخلاق جامعه را از بین برده‌ای».


رمز آشوب در انتخابات آینده کلید واژه انتخابات آزاد است

 
 

انتخاباتحجت الاسلام والمسلمین "سید محمد سعیدی" خطیب جمعه قم با توجه به اینکه کلیدواژه انتخابات آزاد، رمز آشوب در انتخابات آینده است، گفت: مردم باید در برابر این نقشه ها، به هوش باشند.

به گزارش سیرنیوز سید محمد سعیدی در خطبه های نمازجمعه قم افزود: دشمنان برای هر جریانی در کشور برنامه داشته و در واقع تقسیم کار کرده اند ولی مردم با کسانی که پازل دشمنان را پرکنند، قاطعانه برخورد خواهند کرد. خطیب جمعه قم خطاب به دشمنان و جریان های مختلف سیاسی گفت: با توجه به تجربه انقلاب اسلامی و فتنه 88، مردم هرگز اجازه آشوب به فتنه گران را نمی دهند. وی افزود: انتخابات مطلوب رهبر معظم انقلاب انتخاباتی قانونی، آرام، سالم، مانند همیشه آزاد، حداکثری و برگزاری در موعد مقرر است و انتخابات هم حق و هم تکلیف مردم است و آنها وارد حاشیه و مسائل فرعی نخواهند شد. سعیدی تاکید کرد: دشمنان با تمام وجود برای انتخابات پیش رو، برنامه دارند و باید با تمام وجود هوشیار و در صحنه حاضر باشیم. حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه انتخابات ایران آزاد ترین انتخابات ها ست، گفت: اگر انتخابات ایران آزاد نبود چگونه گروه ها و سلیقه های مختلف، حتی ورشکستگان سیاسی برای معرفی کاندیدا تلاش می کنند؟ وی اضافه کرد: اگر انتخابات درایران آزاد نیست چرا دشمنان از طریق سلطنت طلبان، روزنامه های زنجیره ای و عناصر خود طمع کرده تا با حضور خود، نتیجه انتخابات را تقدیم امریکا کنند؟ سعیدی خطاب به مردم گفت: آنها دنبال این هستند تا با مطرح کردن آزاد نبودن انتخابات، شما را از حضور در صحنه دلسرد و بعد خود با حضور گسترده ،افراد مورد نظرشان را انتخاب کنند، غافل از اینکه مردم ما دست دشمن را خوانده و تحت تاثیر قرار نمی گیرند. وی اضافه کرد: آیا سرنوشت کسانی که با آمریکا و رژیم اشغالگرقدس همسو شده برای عده ای عبرت آموز نیست؟ نباید عده ای حتی از سردلسوزی به تطهیر فتنه گران بپردازند، کسانی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب جزء سران فتنه بودند، نباید تطهیر شوند؟ خطیب جمعه قم ادامه داد: کلام رهبر معظم انقلاب باید خط و نقشه راه ما باشد و نباید تحت تاثیر نقشه های دشمنان قرار گیریم. سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود بااشاره به دیدار مردم قم در 19 دی با رهبر معظم انقلاب و تاثیرگذاری این قیام در سال 56 گفت: خاطرات 19 دی نباید فراموش شود چرا که این خاطرات برای دفاع نسل جوان بسیار مفید است. حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: اگر قیام 19 دی در طلیعه انقلاب اسلامی ثبت نمی شد، دشمنان، اسلامی بودن حرکت انقلاب و هویت آن را انکارمی کردند، در این حرکت حوزه علمیه و مرجعیت استعداد خود را برای به حرکت درآوردن امواج مردمی اثبات کردند. وی ادامه داد: قیام 19 دی مطلع قصیده بلند انقلاب اسلامی در سال 57 بود، پایداری قمی ها به ولایت سابقه هزار ساله دارد آنها از ابتدا در خط ولایت باقی مانده اند و در 19 دی نیز این را اثبات کردند.


نوشابه هايي که سايت ها براي ولي نعمت هاي خود باز مي کنند

 
 

ميپايگاه اينترنتي آقاي هاشمي نوشت «هاشمي در انتخابات نمي آيد مگر به اجماع؛ به اجماع مردم و سران نظام و تشخيص نظام»!

کیهان ، نويسنده اين پايگاه اينترنتي که مدتي است بعضاً مطالبي مبالغه آميز منتشر مي کند با اشاره به يکي از ملاقات هاي هاشمي در تاريخ 12 دي مي نويسد: من در فکر ديدن چهره امروز ايشانم، چهره اي که با آزادي مشروط فرزندشان بايد خوشحال باشد، منتظر ديدنشان مي مانم. آيت الله به رسم هميشه وارد مي شوند. خيلي معمول و بي تشريفات. به صورت آيت الله نگاه مي کنم، اثري از خوشحالي ندارد. انگار نه انگار که مهدي به خانه بازگشته. غم صورتشان حتي بيش از روزهاي ديگر است. شايد مغموم ديدن تصاوير نوگلان سوخته در «شين آباد»ند يا شايد مغموم غم مردمي که اخبار مشکلاتشان امروز بيش از هميشه است. اخبار صدا و سيما هم که نگويد. مردم در ملاقات ها به آيت الله مي گويند(!) نويسنده در ادامه با ادبياتي قابل تأمل مي نويسد: شايد هيچ شخصيتي معادل ايشان نداشته باشيم که به دفعات و مکرر خود را به معرض رأي مردم گذاشته باشد. شيريني رأي مردم بر آيت الله حکم حلاوت احکام امام را دارد. شکست و پيروزي هم ندارد. در پيروزي مي شود يار مردم. در شکست مي شود غمخوار مردم(!) در ادامه اين مطلب با طرح اين ادعاي عجيب که «آيت الله به هيچ انتخاباتي پاي نگذاشته مگر به تکليف نظام و مأموريت»، مي افزايد: مأموريت هاي دشوار معمولاً به او رسيده است...» مأموريت حضور در انتخابات مجلس ششم، براي تعديل افراطي گري ها. مأموريت حضور در انتخابات 84، براي ناکام نماندن توسعه کشور... او پاي هيچ انتخاباتي نيامده مگر به ضرورت. به ضرورت تشخيص نظام. بالاترين مصلحت آيت الله. مصلحت نظام است. مصلحت آبرو، خانواده، مال و جان جملگي به کنارند. نگاه آيت الله به انتخابات آتي نيز چنين است. قطار عمر سياسي آيت الله توقف و خستگي ندارد. ترس از آبرو دادن ندارد. شکست و پيروزي هم ندارد. قطار عمر سياسي آيت الله معيار دارد. معياري به نام مصلحت. بايد ديد مصلحت نظام در انتخابات 92 چيست؟ نويسنده مجهول الهويه در ادامه اين نوشته آورده است: جلسه که تمام مي شود، خوش و بش ها هم به پايان مي رسد. در محل خروج از راهروهاي مجمع دوستي به همکارش مي گويد آقاي هاشمي نمي آيند مگر به اجماع. به اجماع مردم عادي و سران نظام. آقاي هاشمي نمي آيد مگر به تشخيص نظام. به تکليف نظام. دشواري مأموريتش مهم نيست. مهم تشخيص يکپارچه مردم و نظام است. نکته قابل تأمل در اين ميان اقدام مشابهي است که اخيراً سايت شبکه ايران انجام داده و از قول يکي از مشاوران مشايي نوشته بود مهندس مطالبه گر قدرت با عرضه کننده خود نيست بلکه بايد شما حاميان سراغ او برويد و از او تقاضا کنيد تا حجت تمام شود و او بيايد! او مدعي شده بود «مبناي فکري مهندس اصلاً مطالبه قدرت نيست. اگر روزي تکليف شود، از اجابت ابايي ندارند. من مي گويم هرگز از دهان او نخواهيد شنيد که من مي آيم. مبناي او پرهيز است و در عين حال احترام به خواست مردم»(!)


چه کسی هشدارها را جدی می گیرد / کلیساهای خانگی در کمین اعتقادات جوانان

 

کهمدتی است مراجع عظام و دلسوزان نظام نسبت به خطرات و توطئه های مربوط به گسترش کلیساهای خانگی هشدار داده و از مسوولان خواسته اند تا در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید شیعیان نسبت به گسترش کلیساهای خانگی در مناطق مختلف کشور و منحرف ساختن جوانان هشدار داده و گفته است :خداوند همواره انسان‌ها را نسبت به امور جاری زندگی متحان می‌کند. آیت‌الله سبحانی افزوده است امروز دشمن، جنگ نرم گسترده ای را نسبت به نظام اسلامی ایران به راه انداخته اند که در این راستا، دو جریان بیشترین و گسترده‌ترین فعالیت‌های زیرزمینی را انجام می‌دهند که نخست کلیساهای خانگی و دیگری نیز فعالیت وهابیون با حمایت عربستان سعودی و قطر است. این مرجع تقلید با بیان این که مخاطبان کلیساهای خانگی، افراد منحرف و بی قید و بند نسبت به دین هستند. حجت الاسلام محمد کاشانی، مدیر سازمان مردم نهاد اسلام و مسیحیت نیز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره تضعیف هدفمند دین با ترویج شبکه کلیساهای خانگی گفته : مسیحیت در جهان غرب با چالش های بسیار جدی رو به رو است، اما مسیحیتی که امروز در ایران مشاهده کنیم با مسیحیت واقعی بسیار فاصله دارد؛ مسائلی همچون رقص دسته جمعی، مختلط و مانند آن در مسیحیت واقعی وجود ندارد. وی در ادامه افزود: مسیحیان تبشیری پس از آن که موفق نشدند از طریق کلیساهایی که دارند به صورت گسترده به تبلیغ مسیحیت بپردازند به فعالیت زیر زمینی رو آوردند. حجت الاسلام کاشانی اظهار داشت: این فعالیت زیر زمینی به صورت سلولی و فراوان است و افراد را از میان افراد فامیل و دوستان صمیمی جذب می کنند؛ تعداد افراد کلیسای خانگی از هفت نفر تا پنجاه نفر متغیر است. وی خاطر نشان کرد: هدف آنها از تشکیل کلیسای کم تعداد و جدید جذب کمک های خارجی، خطا پذیری کمتر و دوری از چشم نهاد های امنیتی است. مدیر سازمان مردم نهاد اسلام و مسیحیت یادآور شد: سیستم مدیریت کلیساهای خانگی به این صورت است که افراد هر کلیسا تنها با شبان آن کلیسا مرتبط هستند و هر شبان با شبان بالادستی خود مرتبط است و کمتر پیش می آید شبانی با شبان هم تراز خود مرتبط باشد و این هرم تا خارج از کشور ادامه می یابد. وی تأکید کرد: نهادهایی همچون کلیساهای خانگی ایران، بنیاد حیات نو، انجمن بین المللی مسیحیان ایرانی و مؤسسه بدون مرز، پشتیبان کلیساهای خانگی در ایران هستند و با کمک های مالی، فرهنگی، اعزام استاد و مبلغ آنها را پشتیبانی می کنند. این فعال عرصه تبلیغ رسانه ای تصریح کرد: این نهاد ها نخبگان کلیساهای خانگی را به کشور ترکیه برده و پس از برگزاری دوره های مختلف و همایش به کشور باز می گردانند، در حقیقت از ترکیه به عنوان ترمینال ورودی و خروجی مبلغان، نخبگان و اساتید کلیساهای خانگی ایران استفاده می شود. رییس سازمان مردم نهاد اسلام و مسیحیت ادامه داد: کشور آمریکا و مسیحیان پنطیکاستی و نو انجیلی مهمترین حامیان کلیساهای خانگی در ایران است. وی بیان داشت: مسیحیان تبشیری در جذب افراد نخبه کشور ناتوان هستند و بیشتر طعمه های خود را از میان اقشار آسیب پذیر، دچار محرومیت های اجتماعی، دارای سرخوردگی و بحران هویت انتخاب می کنند. این کارشناس ادیان ابراهیمی تأکید کرد: معتادان، کسانی که رابطه خوبی با خانواده و جامعه ندارند، کسانی که به دنبال جلب توجه هستند و افراد ولنگاری که به دین اهمیت نمی دهند، بخشی از این افراد را تشکیل می دهند. وی ابراز داشت: هجمه علیه اسلام، ایجاد روابط انحرافی، ترویج شادی های کاذب همچون رقص دسته جمعی، ترویج تساهل های افراطی و ادعای کشف و شهود از ابزار مورد استفاده کلیساهای خانگی در جذب افراد است. این مبلغ حوزوی تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) می فرمایند زمانی که بدعتی و انحرافی در جامعه ایجاد شد بر علما واجب است که علم خود را آشکار کنند؛ هم اکنون شاهد هجمه گسترده مسیحیان در فضای مجازی اینترنت، ماهواره ها، و ترویج مسیحیت به وسیله ایجاد شبکه کلیساهای خانگی هستیم. وی خاطر نشان کرد: استفاده از خلأ های موجود و عملکرد نا مناسب برخی از ما موجب شده است که افراد به سمت مسیحیت روی آورند، از این رو وظیفه ماست که به صورت شایسته و با اقتدار در مقابل تهاجم آنان ایستادگی کنیم. این کارشناس ادیان ابراهیمی یادآور شد: برای مقابله با ترویج سازمان یافته مسیحیت باید به صورت سازمان یافته و هدف مند تلاش کنیم و کار های فردی اگر چه خوب است اما مفید و کافی نیست. وی در پایان گفت: آنان در حقیقت به دنبال دزدیدن منابع، فکر و اندیشه ما هستند، امروز استعمار تصمیمش این است که با شکاف در میان صفوف مردم از فکر و منابع ما برای رسیدن به اهداف استعماری خود استفاده کند و گر نه چه دلیلی وجود دارد که به جای پرداختن به مشکلات کلیسا در غرب به کشور های اسلامی هجوم آورده اند. قابل ذکر است رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع پر شور مردم قم در 27 مهرماه با اشاره به تضعیف هدف‌مند دین از سوی دشمنان فرمودند: «براي اینکه ایمان مردم را به اسلام و مقدسات اسلامي کم کنند. در داخل کشور، از طرق مختلف، پایه‌هاي ایمان مردم، بخصوص نسل جوان را متزلزل کنند؛ از اشاعه‌ بي‌بندوباري و اباحیگري، تا ترویج عرفانهاي کاذب ـ جنس بدلي عرفان حقیقي ـ تا ترویج بهائیت، تا ترویج شبکه‌ي کلیساهاي خانگي؛ اینها کارهائي است که امروز با مطالعه و تدبیر و پیش‌بیني دشمنان اسلام دارد انجام میگیرد؛ هدفش هم این است که دین را در جامعه ضعیف کند». ** مساعدت 50,000 دلاری به کلیساهای خانگی در ایران! امروز دشمنان اسلام بودجه‌های کلانی برای اهداف خود در نظر گرفته‌اند؛ به طوری که به برخی از کلیساهای خانگی در کشور که نهایتاً 15 تا 20 عضو دارند، حدود 50 هزار دلار در سال مساعدت مالی می‌شود.


اصلاح‌طلبان در پی فراهم کردن اسباب فتنه جدید هستند

 

انتخاباتعضو جامعه روحانیت مبارز گفت: اصلاح‌طلبان برای انتخابات‌ آینده و ایجاد آشوبی جدید برنامه‌ریزی دارند و مطرح کردن "انتخابات آزاد" نیز در راستای همین هدف است.

به گزارش سیرنیوز؛ حجت‌الاسلام "حسین ابراهیمی" درباره اظهارات اخیر برخی اصلاح‌طلبان مبنی بر "انتخابات آزاد" اظهار داشت: اصلاح‌طلبان در انتخابات سال 88 نیز این حرف‌ها را می‌زدند و کمیته صیانت از آرا را مطرح کردند. عضو جامعه روحانیت مبارزه ادامه داد: اصلاح‌طلبان برای انتخابات‌ آینده و ایجاد آشوبی جدید برنامه‌ریزی دارند و مطرح کردن انتخابات آزاد نیز در راستای همین هدف است. وی تاکید کرد: در انتخابات 88 نیز مقدمه آشوب و فتنه‌گری را از چند ماه قبل آغاز کردند و در حال حاضر نيز اصلاح‌طلبان اسباب توطئه‌اي جديد را فراهم می‌کنند. حجت‌الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه در هیچ جای دنیا انتخاباتی آزادتر از کشورمان برگزار نمی‌شود، گفت: برگزارکنندگان انتخابات از گروه‌های مردمی هستند و چنین انتخاباتی درکجای دنیا وجود دارد؟ وی ادامه داد: مردم اصلاح‌طلبان را از صحنه کنار گذاشتند و آنان مردود شده‌اند و مقبولیتی ندارند. عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه در هیچ انتخاباتی سابقه ندارد که یکی از کاندیداها در نیمه شب و قبل از شمارش آرا خود را پيروز انتخابات اعلام کند، تصریح کرد: هنگامی همین افراد دیدند که واقعیت با نظر آنان فاصله زيادي دارد، آشوب‌های خیابانی و تقلب را کلید زدند. حجت‌الاسلام ابراهیمی با اشاره به اینکه اصلاح‌طلبان با خط امام (ره) و انقلاب بسیار فاصله دارند، افزود: کاندیداهای فتنه‌انگیز سال 88 اسما کاندیدا و رسما برانداز بودند. عضو جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: با توجه به واقعیت‌های موجود به نظر می‌رسد که اصلاح‌طلبان در حال تهیه آتش فتنه جدیدی هستند.

 

 

کارکنان بی‌بی‌سی یا «جیمی سویل» هستند یا قربانیان او

 

بیدر بی‌بی‌سی هیچ‌ کس به هیچ ‌کس رحم نمی‌کند.
 

عقل حکم می‌کند که مردم از این هیولاهایی که در قالب فرشته گریم می‌شوند، فرار کنند. 

به گزارش حدیدنیوز،اسکاتلندیارد سرانجام سیاهه بی‌پایان تجاوزات مجری مشهور بی‌بی‌سی را منتشر کرد. «سر جیمی سویل» مرد منحرفی که به مدت ۴ دهه نامش معادل بنیاد خبر‌پراکنی بریتانیا بود و یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون دولتی انگلیس را اداره می‌کرد به ۶۰۰ مورد آزار جنسی کودکان و حتی بزرگسالان متهم شده است، آن هم در نیم‌قرن فعالیت هنری! و چه هنری برای یک خبرنگار بی‌بی‌سی بالاتر از این‌که ۵۰ سال علیه کودکان معصوم جنایت کند و آب هم از آب تکان نخورد.

در واقع همه سر‌و‌صداها درباره کودک‌آزاری‌های سریالی بزرگ‌ترین مجری تاریخ بی‌بی‌سی پس از مرگ او در ۸۴ سالگی در سال ۲۰۱۱ به راه افتاد، اگر نه تا روز مرگ او به خاطر همکاری با مهم‌ترین نهاد امنیتی بریتانیا که همان به اصطلاح بنگاه خبرپراکنی عمه بوقی (Auntie Beeb) لقبی که عوام‌الناس در کشورهای انگلیسی‌زبان روی بی‌بی‌سی گذاشته‌‌اند) انگلوساکسون‌ها باشد در مصونیت کامل بسر می‌برد.

جالب اینجاست که حالا خود بی‌بی‌سی پیشاپیش خبرگزاری‌های جهان، اخبار مربوط به رسوایی بزرگ کارمند سابقش را می‌فروشد، انگار نه انگار که مطابق همین اخبار، بیشترین آمار جنایت‌های سویل در خود تشکیلات مربوط «عمه بوقی» رخ داده‌ است.

طبق گزارشی ۲۰صفحه‌ای که اخیرا توسط اسکاتلندیارد یا همان پلیس سلطنتی دربار فخیمه ملکه با همکاری یک نهاد خیریه تهیه شده، آقای مجری محبوب انگلیسی‌ها نخستین جنایت را در سال ۱۹۵۵ در شهر منچستر مرتکب شده و آخرین را در سال ۲۰۰۹ در لندن؛ گویا شیطان ۲ سال آخر عمر را به استاد مرخصی داده است.

در این فاصله بیش از ۶۰۰ مورد آزار یا سوءاستفاده جنسی توسط او به ثبت رسیده که ۷۳ درصد قربانیان این مجری هوس‌باز بی‌بی‌سی، کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال حتی بچه‌های معصوم زیر ۱۰ سال بوده‌اند. یعنی معصومیت ۴۴۰ کودک و نوجوان توسط سویل خدشه‌دار شده است.بی‌خیالی بی‌بی‌سی وقتی آزاردهنده‌تر می‌شود که بدانیم بالاترین آمار آزار جناب «سر» به داخل تشکیلات خود بنگاه فخیمه مربوط می‌شود.

چنانکه آمار نشان می‌دهد، جناب شوالیه مخصوص دربار انگلیس که لقب سر را هم از ملکه دریافت کرده بود، بیشترین خدمات را در استاک‌مندویل (پایتخت ورزشی معلولان بریتانیا) و دفتر اصلی بی‌بی‌سی انجام داده است، طوری که تعداد ۲۴ تجاوز جنسی از بیمارستان استاک‌مندویل در شمال غرب لندن و ۲۳ مورد از بیمارستان خیابان اورموند در نزدیکی مقر بنگاه خبرپراکنی در لندن، گزارش شده‌اند که طبق گزارش‌های پلیس، همگی به سویل دیوانه منسوب بوده‌اند.

این نشان می‌دهد که در بی‌بی‌سی هیچ‌کس به هیچ‌کس رحم نمی‌کند و عقل حکم می‌کند که مردم از این هیولاهایی که در قالب فرشته گریم می‌شوند و در استودیوهای فریبنده بی‌بی‌سی مقابل مخاطبان قرار می‌گیرند، فرار کنند.

تصورش را بکنید فقط ۴۰ نفر از قربانیان سویل را پسران و مردان بین ۸ تا ۴۷ سال تشکیل می‌داده‌اند و چه کسی تضمین می‌دهد که او هیچ‌وقت پایش به رادیو صدای فارسی بی‌بی‌سی که تقریبا همزمان با نخستین جنایت‌هایش تاسیس شد نرسیده‌ و یا تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی که او برای سر زدن به آنجا تا روز بازنشستگی ۲ سالی وقت داشته است.

صادق‌صبا، عنایت‌فانی یا قطعا جوان‌ترهایی مثل بهزاد بلور یا سیاوش اردلان قطعا در همه این سال‌ها همکاران بالقوه جناب سرسویل محسوب می‌شده‌اند، اگر چه اخبار متعدد حاکی از آن است که مرز بالقوه و بالفعل در این موارد بسیار کمرنگ است.

اگر کمی در این حقایق تامل کنید، این جملات پایانی را چیزی فراتر از یک کنایه رسانه‌ای خواهید یافت. در این صورت متوجه می‌شوید که چرا بی‌بی‌سی در خط مقدم قداست‌شکنی و معصومیت‌زدایی از زندگی بشر مدرن حرکت می‌کند. در این بنگاه خبرپراکنی ـ یا آنطور که آن نویسنده بزرگ آلمانی گفته بود بنگاه لجن‌پراکنی ـ همه یا «سرجیمی سویل» هستند یا قربانیان او!

 



:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arman

ایجاد همدستی بین مادران پارک لاله و خاوران توسط منافقین

 

سایت رسمی گروهک تروریستی منافقین از اتحاد دو گروه مادران عزادار پارک لاله و مادران خاوران که توسط همین گروهک تروریستی تشکیل شده‌اند، خبر داد.

به گزارش بولتن نیوز به نقل از موسسه راهبردی دیده‌بان، همان‌طور که پیش از این موسسه راهبردی دیده‌بان از پیوند گروه مادران عزادار پارک لاله با مادران خاوران خبر داده بود و در مطلبی که به معرفی ایرج مصداقی عضو گروهک تروریستی منافقین پرداخته بود از این اتحاد که توسط عناصر بالادستی این گروهک تروریستی انجام شده بود پرده برداشته بود، این بار سایت رسمی منافقین از همبستگی و اتحاد این دو گروه سخن به میان آورده است.

جمعه گذشته دو گروه منافق ساخته بر سر قبر یکی از کشته‌شدگان روز عاشورا که به دست عناصر گروهک تروریستی منافقین کشته شده بود حضور یافته و پس از این برنامه که با هدایت منافقین انجام شده بود به سرعت خبر اتحاد این دو گروه بر روی خروجی سایت منافقین قرار گرفت.
 

منافقین

اگر چه از همان سال 88 اتحاد این دو گروه و همچنین وابستگیشان به گروهک تروریستی منافقین عیان شده بود اما این خبر اعتراف منافقین به این مطلب را نشان می‌دهد.
لازم به ذکر است که مادران عزادار پارک لاله یک هفته پس از مرگ مشکوک ندا آقا سلطان و با هدایت صادق نقاش‌کار (از اعضای گروهک تروریستی منافقین ساکن در آلمان) و با هدف زنده نگهداشتن فتنه و تحریک احساسات مردم راه‌اندازی شد.


طارق‌الهاشمی و مسعود رجوی سرکردگان یک گروهک تروریستی سلفی

 

عراقاعراب و گروه‌های سلفی در برخی از مناطق استان صلاح‌الدین قصد دارند تا گروهکی تروریستی علیه دولت عراق تشکیل دهند که طارق الهاشمی و مسعود رجوی را به عنوان سرکردگان این گروهک انتخاب شده‌اند.

به گزارش سیرنیوز به نقل از مؤسسه راهبردی دیده‌بان، یک مقام آگاه در پلیس سامرا گفت: برخی گروه‌های سلفی در استان صلاح‌الدبن عراق در صددند برای ضدیت با دولت نوری المالکی ارتشی موسوم به ارتش آزاد عراق تشکیل دهند و برای این منظور سعی می‌کنند که همه گروهک‌ها و جریانات مخالف دولت را گرد هم جمع کنند. این مقام آگاه افزود: این گروه مسلح در خیابان‌ها بیانیه‌اي پخش کرده‌اند و از نیروهای امنیتی عراق خواسته‌اند که تسلیم آنها شوند تا بتوانند عراق را آزاد کنند! وی ادامه داد: با توجه به سوابق طارق الهاشمی معاون فراری نخست وزیر عراق در ضدیت با دولت نوری المالکی و همچنین سوابق مسعود رجوی در به خاک و خون کشیدن ملت عراق، از این دو برای هدایت این جریان تروریستی دعوت شده است. بر اساس این خبر این جریان که با هدایت خارجی عربستان سعودی و قطر در حل شکل گیری است، قرار است ارتش آزاد سوریه را به عنوان الگوی فعالیت خود در نظر بگیرد. حال این سؤال مطرح می‌شود در شرایطی که مسعود رجوی در حدود یک دهه خود را پنهان کرده و از نشان دادن محل سکونت خود واهمه دارد و در این مدت فقط از طریق سخنرانی‌های ضبط شده ابراز وجود کرده، چگونه و بر چه اساسی از این تروریست برای این کار دعوت شده است.


اصلاح‌طلبان در فتنه 88 در گرداب خود گرفتار شدند

 

تصویرعضو جامعه روحانیت مبارز گفت: اصلاح‌طلبان باز هم دچار توهم‌اند و متوجه نیستند که در چه جایگاهی قرار دارند و می‌توان گفت بر مرکب جهل سوار شده‌اند و کسی که در مرکب جهل اسیر شد راه نجات را گم می‌کند.

به گزارش سیرنیوز؛ حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، در واکنش به این ادعا که اصلاح‌طلبان می‌توانند نجات دهنده اصولگرایان باشند، اظهار داشت: "ذات نایافته از هستی بخش کی تواند که شود هستی‌ بخش". کسی که دست خودش خالی است چگونه می‌تواند دیگران را کمک کند. عضو جامعه روحانیت مبارز بیان کرد: اصولگرایان از منویات حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبري و معیارهای اسلامی تبعیت کردند؛ اما اصلاح‌طلبان در فتنه 88 در گرداب خود گرفتار و در مقابل توصیه‌های علمای دین قد علم کردند. حجت‌الاسلام ابراهيمي در ادامه افزود: اصلاح‌طلبان باز هم دچار توهم‌اند و متوجه نیستند که در چه جایگاهی قرار دارند و می‌توان گفت بر مرکب جهل سوار شده‌اند و کسی که در مرکب جهل اسیر شد راه نجات را گم می‌کند. اين نماینده مجلس در واکنش به ادعای اصلاح‌طلبان مبنی بر اینکه نجات دهنده اصولگرایان در انتخابات سال آتی هستند، اظهار داشت: این ادعا اقرار به جهل و فرو رفتن در گرداب و باتلاقی است که خود اصلاح‌طلبان ایجاد کردند و کسی از این گرداب نجات می‌یابد که حداقل بفهمد که نفهمیده و جهل خود را اصلاح کند. گفتني است؛ برخي از اصلاح‌طلبان مدعي شدند ، جريان اصلاحات احساس مي‌کند که با توجه به شرايط امروز کشور مي‌توانند نقش جدي تري را ايفا کند و علاوه بر بهبود وضعيت کشور نجات دهنده جريان اصولگرا باشد.


نفوذ یک افسر اطلاعاتی FBI به تشکیلات منافقین

 
 
کهتشکیلات اف‌بی‌آی طی تحقیقاتی مخفی که در سال‌های 1982 تا 1990 صورت گرفت، یک افسر اطلاعاتی ایرانی خود را که از ایرانیان مقیم آمریکا بود به درون پادگان اشرف نفوذ داد.

به گزارش بولتن نیوز به نقل از مؤسسه راهبردی دیده‌بان، در این عملیات که Sutureبه معنی «شکاف» نام داشت، یک افسر اطلاعاتی اف‌بی‌آی ابتدا به تشکیلات منافقین در آمریکا و بعد از آن به پادگان اشرف در عراق نفوذ داده شد.

این عملیات جاسوسی که بعد‌ها در شماره 41 نشریه ایران بریف (یک مجله تحقیقاتی در مورد ایران که در ایالات متحده منتشر می‌شود) افشا شد، با هدف جمع‌آوری اطلاعاتی از فعالیت‌های تروریستی منافقین و ارتباطات این گروهک تروریستی با رژیم صدام صورت گرفت.
بر پایه این خبر در فاز اصلی عملیات Suture مامور ایرانی الاصل اف‌بی‌آی پس از طی آموزش‌های لازم از طریق اف‌بی‌آی موفق شد خود را به‌ عنوان یکی از هواداران اصلی گروه در آمریکا معرفی نماید و پس از کسب اطمینان سران این گروه به پادگان اشرف اعزام شود.
وی که پس از انجام وظایف اطلاعاتی خود از پادگان اشرف گریخت در اطلاعاتی که در این ماموریت کسب کرده و در اختیار سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی ایالات متحده قرار داده است با اشاره به ایدئولوژی و فعالیت‌های گروهک منافقین می‌گوید: «مجاهدین خلق یک گروه مطرود و منفور نزد ایرانیان است و سابقه شستشوی مغزی، امر به خودکشی و خودسوزی پیروان، نقض گسترده حقوق بشر از جمله زندان و شکنجه اعضای دگراندیش در پادگان اشرف را دارد.»


وی در گزارش خود ادامه می‌دهد: «بدین لحاظ این گروه سال‌هاست که ارزش خود را به‌عنوان اپوزیسیون از دست داده و تنها به‌عنوان یک باند مزدور و اهرم فشار سیاسی بکار می‌آید.»
این خبر حاکیست که ارسال این‌گونه گزارش‌ها به سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و برآورد این سازمان‌ها، دولت ایالات متحده را به این نتیجه رسانده که از عوامل این گروهک می‌تواند برای اجرای عملیات تروریستی و خرابکاری استفاده کند و آموزش نیروهای منافقین در صحرای نوادا توسط تفنگداران نیروی دریایی آمریکا نمونه‌ای از افشای استفاده‌ آمریکایی‌ها از این گروه مزدور است.
گفتنی است عملیات Suture تنها نمونه از نفوذ سرویس‌های اطلاعاتی غربی در تشکیلات منافقین نبوده و علیرغم صحنه‌سازی‌های سرکردگان منافقین، امنیت فرسوده و کهنه و قابل نفوذ پادگان اشرف و تشکیلات منافقین باعث نفوذ نمونه‌های زیادی از سرویس‌های اطلاعاتی غربی در این تشکیلات شده است.


بسیج باید با انحراف از خط ولایت مقابله کند

 
 

بسیجرییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بسیج باید خطوط اعلام‌شده توسط حضرت امام خامنه‌ای را برای خود ملکه کند و هرگاه یک دقیقه انحراف از خط ولایت پیدا شد، با آن مقابله کند.

ه گزارش سیرنیوز؛ سرلشکر بسیجی سیدحسن فیروزآبادی رییس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به فتنه 88 اظهار داشت: نقش مردم در دفع فتنه 88 نقش اول بوده و بسیج شجره طیبه مردمی است که در این پیروزی نقش محوری ایفا کرد. فیروزآبادی در پاسخ به سوالی درباره وظیفه بسیج برای مقابله با فتنه‌های آینده تصریح کرد: بسیج بایستی دشمن شناسی خود را تقویت کرده و موقع شناس و با بصیرت باشد. رییس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: بسیج باید خطوط اعلام شده توسط حضرت امام خامنه‌ای عزیز را برای خود ملکه کند و هرگاه یک دقیقه انحراف از خط ولایت پیدا شد با آن مقابله کند، ابتدا با امر به معروف و دوستی و ملاطفت، بعد با نهی از منکر و دوستی و ملاطفت و بعد در آنجایی که لازم است تحت کنترل یگان‌های مختلفی که از سلسله مراتب فرماندهی دستور می‌گیرند، وارد عمل شود.


دور جدید فعالیت صهیونیست‌ها برای ایجاد ائتلاف ضد شیعی

 
 
عراقکارشناسان خاورمیانه معتقدند که آمریکا و صهیونیست‌ها در صدد هستند تا با ایجاد یک اتحاد ساختگی و موقت میان کردها و سنی‌ها در منطقه شمال عراق ائتلافی ایجاد کنند و سپس با افزایش قدرت، بر ضد شیعیان اقداماتی انجام دهند و در این راستا تمرکز خود را بر روی اختلاف میان شیعه و سنی قرار داده‌اند.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل پایگاه خبری-تحلیلی "ندای انقلاب"، مورخان معتقدند درجريان مهاجرت يهوديان به عراق، آنان در دوازده منطقه اسکان يافتند که سليمانيه، موصل، نصيبين، اورقه، اربيل، کرکوک، اورميه، سوندور، چرقيله، عماديه و نيروه از این مناطق هستند.

از سوى ديگر روابط قابل توجه ملامصطفى بارزانى و پدرش با يهوديان و رژيم‌صهيونيستى نيز نکته غيرقابل انکارى است و برخى گزارش‌ها نيز بر وجود خاخام‌هاى يهودى از خانواده بارزانى تأکيد مى‌کنند.

"روبين شيلوح " از مسئولان آژانس يهود و مؤسس عمليات ويژه سرويس اطلاعاتى موساد در سال ۱۹۳۴ مذاکراتى با رهبران کرد داشت و در سال ۱۹۴۲ نيز "بائيرمريدور" از موساد براى سازماندهى دومين گروه مهاجرين يهودى عراقى، به اين منطقه سفر کرده است.

البته يک نظامي صهیونیست به نام "زد آوی" که طرفدار کردها بود در این راستا ملاقات‌های بسیاری با مصطفي بارزاني که طرفدار همکاري گسترده با اسرائيل بود انجام داد و درواقع "زد" بود که پایه بسیاری از روابط و رابط صهیونیست‌ها با بارزانی و کردها بود از این جهت منطقه مورد نظر وی در شمال عراق را "زد" می‌نامند.

حتی در یک نوار کاست مربوط به مصطفی بارزانی به رابطه مستقیم با رژیم صهیونیستی اشاره شده است که در آن بارزانی می‌گوید: به رابطه داشتن با انگلیس باوری ندارم اما رابطه ما و اسرائیل بدان جهت بوده که دستمان به خیلی از جاها برسد و بدون امریکا و اسرائیل به جایی نمی رسیم.

در واقع در پی استقبال سران کرد، مزدوران موساد که تحت عنوان شرکت Tsahal فعالیت می‌کردند از سرزمین فلسطین اشغالی به جیبوتی منتقل واز آنجا به کردستان عراق می‌آمدند، این افسران صهیونیست بتدریج پایگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی را در شمال عراق پایه گذاری کردند.

بسیاری از کارشناسان نیز بر این باورند که تظاهرات گسترده اخیر ساکنان استان‌های صلاح‌الدین، الانبار و موصل عراق علیه دولت منتخب نوری‌المالکی نشان می‌دهد که فتنه شیعه و سنی عملا در عراق و با تمرکز بر منطق شمالی و کردنشین کلید خورده است.

ساکنان این سه استان سنی‌نشین و بخشی کرد که عمدتا گرایش‌های بعثی و ضدشیعی دارند تلاش می‌کنند تا با تحصن و اعتصاب زمینه یک کودتای نظامی راعلیه دولت عراق، فراهم کنند.

به نظر می رسد هدف ازایجاد آشوب و اختلاف قومیتی و مذهبی در عراق عملیاتی کردن طرح "جو بایدن" معاون رئیس جمهوری امریکا برای تجزیه عراق به سه بخش است.

البته پیش از بایدن، برنارد لوییس طراح اصلی طرح خاورمیانه جدید بود که طرح تجزیه عراق را به بخش‌های شیعه‌نشین، سنی‌نشین و کرد مطرح کرده بود.

کارشناسان خاورمیانه معتقدند که آمریکا و صهیونیست‌ها در صدد هستند تا با ایجاد یک اتحاد ساختگی و موقت میان کردها و سنی‌ها در منطقه شمال عراق ائتلافی ایجاد کنند و سپس با افزایش قدرت، بر ضد شیعیان اقداماتی انجام دهند و در این راستا تمرکز خود را بر روی اختلاف میان شیعه و سنی قرار داده‌اند.

قامات طبقه‌بندی شده یهودیان صهیونیست در شما عراق و همکاری با کرده و سنی‌ها در این منطقه برای ایجاد ائتلاف ضدشیعی را می‌توان در فعالیت‌های سازمان اطلاعات و امنیت کردستان جست‌وجو کرد یعنی جایی که بسیار پیشرفته است و کردهای عراق آن را با همکاری و حمایت سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) تشکیل دادند و همه نیروها و پرسنل اصلی آن را به طور محرمانه در سرزمین‌های اشغالی و توسط موساد آموزش می‌دهند.

شاید بتوان کمک صهیونیست‌ها به کردهای عراق را برای تشکیل کشور مستقل کردستان در شمال عراق از اهداف مهم صهیونیست‌ها ارزیابی کرد زیرا تشکیل چنین کشوری در این منطقه حساس می‌تواند ساختار کلی خاورمیانه را نیز تغییر دهد و نفوذ صهیونیست‌ها را در این منطقه افزایش دهد.


 

تهدید به بمب‌گذاری در جلسه سخنرانی ‌رسایی‌


 
جلسه سخنرانی حمید رسایی با مردم اصفهان تهدید به بمب‌گذاری شد.
 
به گزارش خبرگزاری فارس ، این جلسه قرار بود امروز ساعت 18:30 در مسجد الغفور اصفهان آغاز شود.
 
پس از اقامه نماز مغرب و عشا حجت‌الاسلام میردامادی امام جمعه موقت اصفهان به ایراد سخنرانی پرداخت و سپس مسئولان مسجد و نیروهای انتظامی مردم را به بیرون از مسجد هدایت کرده و درب مسجد را بستند.
 
براساس این گزارش، حدود 200 نفر از مردم اصفهان در بیرون از مسجد تجمع کرده بودند که عنوان شد علت بسته شدن درب‌های مسجد تهدید بمب‌گذاری در این جلسه بوده است.
 
سپس با حضور مأموران امنیتی در محل، ‌جست‌وجو را آغاز کردند ولی مورد مشکوکی پیدا نشد و پس از گذشت 20 دقیقه از این ماجرا درب‌های مسجد به روی مردم گشوده شد.
 
براین اساس تا کنون  عامل تهدیدکننده بمب‌گذاری شناسایی نشده است.
 
هم‌اکنون سه خودروی یگان ویژه نیروی انتظامی برای برقراری امنیت در محل حضور دارند.


 

 



:: بازدید از این مطلب : 293
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arman

ضرورت معرفی شخصیت‌های برجسته به عنوان الگو برای نسل جوان امروز


 
 

استحضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام به کنگره بین المللی علامه حکیم قطب الدّین شیرازی با تاکید بر ضرورت تبیین دوران شکوفایی علمی در کشور و همچنین معرفی شخصیتهای برجسته به عنوان الگو برای نسل جوانِ امروز افزودند: با وجود این الگوها، لزومی ندارد که ما افرادی را از اعماق تاریکی‌های قرون وسطای اروپا بیرون بکشیم و آنانرا به عنوان یک شخصیت معرفی کنیم.

هامون به نقل از باشگاه خبرنگاران:به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام به کنگره بین المللی علامه حکیم قطب الدّین شیرازی با تاکید بر ضرورت تبیین دوران شکوفایی علمی در کشور و همچنین معرفی شخصیتهای برجسته به عنوان الگو برای نسل جوانِ امروز افزودند: با وجود این الگوها، لزومی ندارد که ما افرادی را از اعماق تاریکی‌های قرون وسطای اروپا بیرون بکشیم و آنانرا به عنوان یک شخصیت معرفی کنیم.

متن پیام رهبر معظم انقلاب که صبح امروز(چهارشنبه) از سوی آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در این کنگره قرائت شد، به شرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم*

بزرگداشت کسانی از قبیل قطب الدّین شیرازی کار بسیار مفیدی است. من در ذهنم بود که پزشک ها، زرنگی کردند و قطب شیرازی را برده اند به عالم پزشکی؛ چون ایشان در درجه اوّل فیلسوف است، شاگرد خواجه نصیر و شارح شرح حکمت الاشراق و اینها است؛ و البتّه طبیب هم هست، طبیب برجسته ای است؛ [و هم] منجم است، ایشان در ساخت رصدخانه معروف مراغه سهیم بوده؛ یعنی یک انسان بزرگی است. امّا این بیان آقای دکتر لنکرانی، بیان خوبی بود. یعنی همین که ما توجّه بکنیم که دانشمندان بزرگ ما در دوران های مختلف اسلامی، در رشته های مختلف تبحّر داشته اند؛ صِرف این نبود که یک لقمه از اینجا، یک لقمه از آنجا، یک لقمه از آنجا؛ نه، ایشان در عالم پزشکی یک آدم برجسته است؛ همانطور که اشاره کردید، مهمترین شرح قانون بوعلی را او نوشته؛ در زمینه فلسفه، یک فیلسوف به معنای حقیقی کلمه؛ در زمینه ی نجوم و هیئت، یک انسان وارد و متخصّص است؛ ادیب است، شاعر است: شعر عربی، شعر فارسی؛ و شاید علوم دیگری. یعنی این نکته مورد توجّه باشد که تخصّص گرایی به معنای محدود کردن ذهن و فکر انسان، یک نکته برجسته ای نیست -که همین طور تخصّصها پشت سر هم همدیگر را میشکافند و یک تخصّص کوچکتری، دائره ی محدودتری به وجود می آید؛ به یک معنا به خاطر رسیدگی به وضع زندگی انسان در آن تخصّص خاص چیز خوبی است، امّا به یک معنا محدود کردن انسان است- چون ظرفیّت ذهن انسان خیلی وسیع است و میتواند در همه ی این امور صاحب نظر باشد. این‌جور نباشد که کسی که پزشک است، مثلاً در زمینه ی علوم دینی یا در زمینه ی فلسفه، یک آدم عامی ای محسوب بشود؛ نه، چقدر خوب است که یک پزشک، در زمینه ی علوم دیگر- در زمینه ی علوم عقلی، در زمینه ی علوم دقیقه، مسائل گوناگون طبیعی- حداقّل صاحبِ اطّلاع باشد و این کار را ما بتوانیم در کشورمان پیش ببریم. البتّه این به معنای تعطیل کردن تخصّصها به هیچ وجه نیست، بلکه به معنای بهره مند کردن ذهن متخصّصین از محیط های فراتر از حدّ تخصّص آنها است.

خب؛ شیراز البتّه مرکز مهمّی است، و بزرگانی در شیراز پرورش پیدا کرده اند؛ خود این هم در سرزمینهای گوناگون ما نکته ای است؛ من این را در سفر شیراز هم – همین چند سال قبل از این- گفتم. واقعاً شیراز جزو سرزمینهایی از کشور ما است که یک ظرفیّت نامحدودی دارد؛ انسان در هر بخشی نگاه میکند، می بیند منطقه فارس و شیراز- البتّه شیراز که میگوییم، منظورمان کلّ فارس است، کما اینکه قطب شیرازی هم کازرونی است- یک منطقه ی بسیار حاصلخیزی است از لحاظ تربیت استعدادهای برجسته ی انسانی؛ شاعر، ادیب، فیلسوف، عالمِ به معنای مصطلح امروزی؛ در رشته های مختلف علوم- در همه رشته ها- برجستگانی از این منطقه برخاسته اند. خب این در واقع به یک معنا شناسنامه ی این منطقه است که کسانی که در این منطقه مشغول کار تعلیم و تربیت و پرورش افکار و استعدادها هستند، به این نکته توجّه کنند که[در] اینجا یک استعداد بی پایانی از لحاظ اسلامی وجود دارد. حالا همین قطب شیرازی، ایشان علّامه ی شیرازی است، یعنی به عنوان علّامه شناخته میشود، به خاطر همین که در فنون مختلف[متخصص بوده]؛ به هر حال سعی کنید این شخصیّتهای برجسته را به عنوان الگوهایی برای نسل جوانِ امروزِ ما معرفی کنید که جوان امروز بداند که میتواند الگویش این باشد. هیچ لزومی ندارد که ما یک شخصیّت را از اعماق تاریکی ‌های قرون وسطای اروپا بکشیم بیرون، او را به عنوان یک شخصیّت معرّفی کنیم. اینها [الگو] هستند.

ثانیاً توجه کنند به این که جریان علمی در کشور ما، در دورانی که در غرب و در اروپا خبری نبوده شکوفایی هایی داشته. در قرن هفتم هجری - چون ایشان از دانشمندان قرن هفتم است، یعنی ایشان اوائل اول قرن هشتم ظاهراً از دنیا رفته، یعنی جزو علمای قرن هفتم محسوب میشود- یعنی قرن سیزده و چهارده میلادی، شما ببینید در اروپا چه خبر بوده؟ چه کسانی بودند؟ یعنی در اروپا، نور علم تابیده نشده بود؛ آن ‌وقت اینجور شخصیّتهای برجسته ای در اینجا از قبیل خواجه نصیر و کاتبی- که یکی از اساتید او هم کاتبی است؛ کاتبی قزوینی، فیلسوف برجسته ی بزرگ- و دیگران و همچنین امثال قطب شیرازی، در آن وقت هستند.

امیدواریم ان‌ شاءالله خداوند کمک کند بهتان، بتوانید این کار را خیلی خوب از آب در بیاورید.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

* متن پیام برگرفته از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی است که در تاریخ 13/9/1391 در دیدار دست اندرکاران برگزاری کنگره بین المللی علامه حکیم قطب الدّین شیرازی بیان شده است.


پروژه تطهير شاه كليد فتنه 88 با وجود اتهامات سنگين اقتصادي كليد خورد!


 
 

هاشمي

آنچنان كه انتظار مي‌رفت، آزادي مهدي هاشمي با قرار وثيقه 10 ميليارد توماني و پس از انتشار اخباري مبني بر افزايش فشار بي‌سابقه به قوه قضائيه براي آزادي وي، سبب شد تا جريان رسانه‌اي نزديك به مهدي هاشمي و كارچاق‌كن‌هاي رسانه‌اي اين خانواده، پروژه تطهير شاه‌كليد فتنه 88 را از امروز در رسانه‌هاي خود كليد بزنند.

به گزارش رجانيوز، در حالي كه مهدي هاشمي پس از سه سال زندگي مخفيانه در خارج از كشور ابتداي مهرماه گذشته به ايران بازگشت، قوه قضائيه وي را با 13 عنوان اتهامي، براي تكميل تحقيقات با قرار بازداشت موقت روانه زندان اوين كرد.
اين در حالي بود كه عنواين بزرگ اتهامي وي بر خلاف آنچه كه انتظار مي‌رفت، بيش از آنكه سياسي باشد، اقتصادي بود. اما در حالي كه روند تحقيقات از موارد اتهامي وي با دستگيري برخي از متهمين ديگر اين پرونده وارد فاز جديد و پيچيده‌اي شده بود، روز گذشته و در حالي كه روند تحقيقات از شاه كليد فتنه 88 همچنان در جريان بود، پس از انتشار اخباري مبني بر افزايش فشار به قوه قضائيه براي آزادي مهدي هاشمي، وي با قرار وثيقه 10 ميلياردي كه حاكي از بزرگي اتهامات وارده شده به وي است از زندان اوين آزاد شد.
ساعاتي پس از آزادي مهدي هاشمي از زندان، عليزاده طباطبايي وكيل خانوادگي هاشمي‌ها در مصاحبه‌اي با آرمان روابط عمومي نزديك به محمد هاشمي، پروژه‌اي را كليد زد كه همزمان برخي سايت‌هاي فيلتر شده كارچاق كن آقازاده فراري نيز آنرا براي تطهير مهدي هاشمي كليد زده بودند.
عليزاده طباطبايي در پاسخ به اين سوال كه آيا امکان بازگرداندن مهدی هاشمی به زندان وجود دارد؟ گفت: «امکان این مساله وجود ندارد، چون معمولا قرار را تشدید نمی‏کنند. وقتی با قرار وثیقه متهمی آزاد می‏شود دیگر دلیلی برای تشدید قرار از سوی دستگاه قضایی وجود ندارد. باید صبر کنیم تا کیفر خواست صادر و پرونده به دادگاه ارجاع داده شود تا بعد از طی مراحل قانونی حکم دادگاه تکلیف متهم را مشخص کند.»
وي حتي پا را از اين هم فراتر گذاشته و از اقدام قضايي و شكايت عليه رجانيوز و رسانه‌هايي كه در زمينه پرونده مهدي هاشمي افشاگري كرده‌اند خبر داد و گفت: « ما در مورد خبرگزاری فارس، رجانیوز، سایت مشرق و برخی رسانه‏های دیگر شکایت‏هایی را انجام دادیم. این رسانه‏ها از روز اول بازداشت مهدی هاشمی یک حمله گسترده علیه خانواده آقای هاشمی را شروع کردند که تنها جواب ما طرح دعوا علیه آنها در دادگاه بوده است. این روند همچنان هم ادامه دارد و اگر فشاری هم وجود دارد از جانب طرف مقابل بوده است و دستگاه قضایی باید جواب دهد که فشارها از چه طرفی وارد می‏شده است.»
اين در حالي است كه يك سايت بدنام فيلتر شده نيز پس از آزادي مهدي هاشمي با انتشار مطلبي، مدعي شد آزادي مهدي هاشمي به دليل عدم وجود مستندات كافي از سوي بازپرسين پرونده در قبال 13 مورد اتهامي او بوده است.
اين سايت در همين زمينه در يك فرار به جلوي جالب نوشت: « عدم ارائه مدارک مستند به دستگاه قضایی، موجب شد ادامه بازداشت موقت مهدی هاشمی و نگهداری وی در زندان انفرادی برای بیشتر از سه ماه معقول نباشد.»
اين سايت در مطلب خود براي تقليل جايگاه شاه‌كليد فتنه ادامه داد:« اما واقعیت آن است که مهدی هاشمی تصویرشده توسط رسانه های برادارن، ارتباط چندانی با مهدی هاشمی واقعی ندارد، وی نه تنها مغز متفکر و نظریه پرداز و برنامه ریز جریان گسترده حوادث پس از انتخابات نیست، بلکه سطح وی در میان ده چهره نخست معترضین نیز جای ندارد.»
اين مطلب در ادامه نيز تلاش كرده است اتهامات 13گانه مهدي هاشمي را تنها به فعاليت كليدي در فتنه محدود كند. البته اين مطلب هيچ اشاره‌اي به ركورد 10 ميلياردي مبلغ وثيقه مهدي هاشمي و علت در نظر گرفتن اين ميزان از سوي قوه قضائيه نكرده و تنها مدعي عدم وجود مدارك كافي براي محكوميت مهدي هاشمي شده است.
در حالي كه انتظار مي‌رفت با آزادي مهدي هاشمي در حين مراحل تحقيقات پروژه تطهير وي از سوي جريانات رسانه‌اي نزديك به اين متهم بزرگ كليد بخورد، باز هم شاهد آزادي وي در روز گذشته از سوي دستگاه قضا بوده‌ايم.
اين درحالي است كه دادستان كل كشور نيز در مصاحبه مطبوعاتي خود دليل اصلي نگهداري مهدي هاشمي در بازداشت را نگراني از محو مدارك جرم و تباني عنوان كرده بود. حال سوال اينجاست كه آيا اين امكان در حال حاضر و پس از رسيدن به برخي مهره‌هاي سفيد و كليدي در اين پرونده از بين رفته است و يا موضوع فشارهاي سنگين براي آزادي مهدي هاشمي كه هرگز تكذيب نشد در رقم خوردن اين آزادي و زمينه‌سازي براي موج سواري جريان رسانه‌اي نزديك به اين متهم بزرگ نقش داشته است؟

پشت پرده بازگشت سراسیمه مهدی به ایران با وجود اطلاع از بازداشت چه بود؟


 
 

هاشمیمهدی هاشمی و هوشنگ بوذری که هر دو از معاونین وزیران وقت نفت کشورمان بودند، در اختلاف مالی در سال‌های زمان مسئولیت خود، در دادگاه های خارج از کشور (کانادا) علیه یکدیگر شکایت کرده و بر اساس ادعای هوشنگ بوذری، دادگاه کانادایی، مهدی هاشمی را به پرداخت 13 میلیون دلار جریمه محکوم کرده است.

گروه سیاسی ـ مهدی هاشمی و هوشنگ بوذری که هر دو از معاونین وزیران وقت نفت کشورمان بودند، در اختلاف مالی در سال‌های زمان مسئولیت خود، در دادگاه های خارج از کشور (کانادا) علیه یکدیگر شکایت کرده و بر اساس ادعای هوشنگ بوذری، دادگاه کانادایی، مهدی هاشمی را به پرداخت 13 میلیون دلار جریمه محکوم کرده است.

به گزارش بولتن نیوز، متعاقب طرح همین شکایت بود که مهدی هاشمی برای فرار از مجازات و پرداخت جریمه و دستگیری توسط پلیس بین الملل، خود را سراسیمه به ایران رساند.

وی می دانست که چنانچه توسط انگلیس و کانادا دستگیر شود، مجبور خواهد بود حد اقل 13 میلیون دلار به آنان پرداخت کند و در بحث اقتصادی نیز هیچ‌گونه حمایتی از سوی جمهوری اسلامی نخواهد داشت، بنابراین با وجودی که تقریبا مطمئن بود با ورود به ایران، بازداشت می‌شود، نتیجه گرفت که زندانی شدن در یکی از سوئیت‌های زندان اوین، آن‌هم در شرایطی که با کوچک‌ترین بهانه در بهترین و گران‌ترین بیمارستان های تهران بستری می‌شود و عملاً به یک مرخصی می‌رود که امکان دیدار آزادانه با خانواده را خواهد داشت، به مراتب بهتر و مطلوب‌تر است.

با همین منطق مهدی هاشمی روانه تهران شد و اکنون نیز با یک سناریوی خانوادگی قصد قهرمان سازی از خود در عرصه سیاسی دارد .

 

 

اما هوشنگ بوذری کیست؟

وی از دانشجویان تحت پوشش بنیاد پهلوی در ایتالیا بود که بعد از انقلاب و در سال‌های دهه 60 با نزدیک شدن به خانواده هاشمی و مهدی و محسن هاشمی، بعنوان دلال حوزه های نفتی و طرح های پارس شمالی و جنوبی، میلیون ها دلار پورسانت و رشوه از شرکت های TPL ایتالیا با همکاری مهدی هاشمی اخذ کرد که همین مسائل، موجب ارتباط با سایر دلال ها و مسئولین مربوطه شد، اما در نهایت، بوذری و مهدی هاشمی بر سر تقسیم پول با یکدیگر درگیر شدند.

بوذری در حال حاضر در کشور کانادا به سر می برد و دوستی نزدیکی با نیک آهنگ کوثر دارد و نیک آهنگ نیز برای کمک جهت محکوم کردن مهدی هاشمی، اسناد و نوارهایی را به دادگاه کانادا ارائه کرده است.

از قرار معلوم، افراد فوق اسناد و اطلاعات گسترده ای در مورد مهدی هاشمی و... دارند که با فرار مهدی هاشمی به ایران، این جریان ابعاد تازه تری پیدا کرده است.


سپاه موظف به دفاع از انقلاب در‌ جنگ‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است



سپاهفرمانده کل سپاه با اشاره به تغییر ماهیت تهدیدات در دهه چهارم انقلاب اسلامی گفت: بر خلاف دهه اول انقلاب که تهدید نظامی و امنیتی در اولویت قرار داشت و امروز تهدید نظامی در اولویت نیست و بحث جنگ فرهنگی و سپس جنگ های اقتصادی و سیاسی مطرح است که سپاه وظیفه دفاع از انقلاب را در این عرصه ها را نیز دارد.

به گزارش سیرنیوز به نقل از سپاه نیوز ؛ سردار سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دانشکده دافوس سپاه با اشاره به بیداری اسلامی در کشورهای مختلف جهان اظهار داشت: جوهره این حرکت و بیداری اسلامی در کشورهای جهان را باید در دفاع مقدس مردم ایران اسلامی مقابل نظام سلطه در طول 8 سال جنگ تحمیلی جستجو کرد. فرمانده کل سپاه ضمن اشاره به نقش مهم این دانشکده بر تربیت فرماندهان کارآمد سپاه اظهار داشت: دانشکده فرمانده و ستاد سپاه (دافوس) یکی از مهم ترین اجزای سپاه می باشد که با جرات و شهامت در راستای ارتقای توان سپاه در تمامی عرصه ها فعالیت می نماید. وی افزود: در چند سال اخیر کارهای خوبی در دانشکده دافوس انجام شده است اما به علت فزونی کارها، هیچ گاه اقدامات و فعالیت ها در این خصوص کافی نخواهد بود و نیاز به فعالیت های مجدانه هر روز بیش از پیش احساس می شود. فرمانده کل سپاه با اشاره به فلسفه وجودی سپاه خاطر نشان کرد: مامویت اصلی سپاه پاسداران و فلسفه وجودی این نهاد در دفاع از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن معنا و تجلی پیدا می کند و توجه به این موضوع به فهم دقیق موقعیت و نیازهای آن منجر خواهد شد. وی ادامه داد: اگر به هر دلیلی این جامع نگری را کنار بگذاریم ، انحراف از ماموریت های اصلی سپاه را در پی خواهد داشت و باید با دید گسترده ای به این موضوع نگریست و فرماندهان و مدیران باید تربیت و آموزش داد که ماموریت های محوله سپاه را به نحو احسن انجام دهند. سرلشکر جعفری با اشاره به تغییر ماهیت تهدیدات در دهه چهارم انقلاب اسلامی تصریح کرد: بر خلاف دهه اول انقلاب که تهدید نظامی و امنیتی بالفعل بود و در اولویت قرار داشت و امروز تهدید نظامی حالتی بالقوه دارد اما در اولویت نیست و بحث جنگ فرهنگی و سپس جنگ های اقتصادی و سیاسی مطرح است که سپاه وظیفه دفاع از انقلاب را در این عرصه ها را نیز دارد. وی افزود: مهم این است که بدانیم در هر مقطع زمانی تهدیدات در کدام عرصه بروز می شوند که با حفظ آمادگی دفاعی و نظامی نیز متناسب با آن، خود را برای دفاع در مقابل تهدیدات آماده نمائیم. فرمانده کل سپاه با اشاره به بخشی از رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) افزود: در مورد ماموریت، فکر کردن، حرف زدن و حتی بحث در مورد ماموریت ها و آمادگی های سپاه موجب به روز و دور شدن از کهنگی خواهد شد. فرمانده کل سپاه همچنین در بخش دیگری از سخنان خود، بر لزوم آموزش دوره های دافوس در سطح فراگیر فرماندهان سپاه ، بکارگیری سرفصل دروس مدیریت و اداره سازمانی و همچنین تربیت فرماندهان بصیر، آگاه و حرکت کننده در مسیر رسالت پاسداری تاکید کردند. سرلشکر جعفری در پایان از دانش آموختگان برتر و ممتاز دوره های دافوس دانشگاه جامع امام حسین (ع) تقدیر و تجلیل کرد.


 

بي بي سي: مخالفان جمهوري اسلامي ابزار تبليغاتي آمريكا هستند


 

شبكه دولتي انگليس، ارتباط با مخالفان جمهوري اسلامي را يكي از محورهاي جنگ آمريكا با ايران در كنار استفاده از حربه هاي ترور، جنگ مخفيانه، چالش نظامي و جنگ رواني معرفي كرد.


هامون به نقل از کیهان: وب سايت بي بي سي با بيان اينكه آمريكا سه دهه است در جنگ سرد با ايران به سر مي برد و چالش نظامي يكي از اين حربه هاست، نوشت: جنگ پنهاني، محور ديگر جنگ سرد است. براي نمونه مي دانيم كه در چند سال اخير تعدادي از دانشمندان هسته اي ايران به قتل رسيده اند و عمليات خراب كارانه در تأسيسات زيربنايي مربوط به مراكز هسته اي انجام شده است. علاوه بر اينها، حملات ويروسي به شبكه هاي كامپيوتري ايران گزارش شده است.
بي بي سي افزود: محور ديگر جنگ سرد «جنگ رواني» از طريق رسانه هاي رسمي و غيررسمي است. آمريكا رسانه هاي خود را عليه حكومت جمهوري اسلامي به كار مي گيرد و مستقيم و غيرمستقيم، از ده ها كمپين سياسي و رسانه اي حمايت و به تأسيس سايت هاي مخالف با جمهوري اسلامي كمك مي كند. آمريكا از طريق اين رسانه ها فرسايش رواني را دنبال مي كند. محور ديگر جنگ سرد، «تماس با ناراضيان» و مخالفين سياسي است كه به منظور ايجاد ارتباط و تقويت اپوزيسيون داخلي ايران صورت مي گيرد. هدف از اين اقدام، ايجاد اهرم فشار است اين نوع تماس ها هم پنهان اند و هم آشكار، هم نيروهاي دمكراتيك و هم نيروهاي غيردمكراتيك را شامل مي شوند. البته ميزان ارتباطات متفاوت است، روابط باز و معمول ديپلماتيك تا گفتگو، تبادل نظر و هماهنگي و سرانجام ارتباط وسيع سياسي، تشكيلاتي و تداركاتي را در برمي گيرد.
بي بي سي در عين حال اذعان كرده كه ايران در حوزه جنگ پنهاني قدرت آن را دارد كه به منافع آمريكا در منطقه ضربه بزند. در جنگ رواني نيز جمهوري اسلامي قدرت قابل توجهي كلامي و رسانه اي كسب كرده و در قبال مخالفان داخلي نيز دست بالا را يافته است.


 



:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 آذر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arman

بايدبگوييم فايل صوتي تقطيع شده وساختگي ونيك‌آهنگ هم نفوذي نظام است!



انتشار فايل صوتي بسيار مهم يكي از آقازاده‌هاي زنداني با نيك‌آهنگ كوثر (ضد انقلاب خارج نشين) موجب شده است تا بستگان و كارچاق‌كن‌هاي اين آقازاده، تكاپوهاي جدي را براي ماله‌كشي رسانه‌اي- حقوقي ماجرا آغاز كنند.

به گزارش بولتن نیوز به نقل از رجانيوز، "ع.ه" (برادرزاده فرد زنداني) در جايي بيان كرده است كه در حال طراحي مجموعه اقداماتي هستند تا فايل صوتي منتشر شده را "ساختگي"، "تقطيع شده" و "تقليد صدا" جا بزنند.

وي افزوده است كه بر خلاف تصور برخي اعضاي خانواده‌ي ما، اين ماجرا از داخل كشور شروع نشده، بلكه مربوط به شاكي عمويم در پرونده‌اي است كه عليه عمو در كانادا مفتوح است و آن‌ها قصد دارند ما را در داخل ايران نيز گرفتار پيامدهاي آن كنند تا بتوانند با قوت بيشتري پرونده را به نفع خود به پيش ببرند.

"ع.ه" اضافه كرده است: ما هم بنا بر پيشنهاد "ف.ص" (كار چاق‌كن رسانه‌اي خانواده و گرداننده يكي از سايت‌هاي التقاطي مسدود شده که نقش روابط عمومی را برای این خانواده بازی می کند) قرار است بگوييم كه نيك‌آهنگ كوثر نفوذي نظام است و اين كار را به اشاره نظام انجام داده است تا با فراگير كردن اين شايعه، هم از تبعات منفي بيشتر در داخل پيشگيري كنيم و هم پيشاپيش فايل‌هاي صوتي ديگري را كه شاكي عمويم در اختيار دارد و تهديد به افشاي آن‌ها کرده، بي‌اثر كنيم.

برادرزاده "م.ه" همچنين گفته است: مطلع شديم كه فايل‌هاي صوتي ديگري در اختيار شاكي عمويم هست كه در آن‌ها، ادعاهايي در مورد مباحث مالي، اقتصادي و بده بستان‌هاي عمو بيان شده است كه انتشار آن فايل‌ها ممكن است دردسرهاي بيشتري ايجاد كند، به همين جهت تصميم گرفتيم در ظرف روزهاي آينده، يكي ديگر از اعضاي خانواده "ه.ر" را به ملاقات شاكي بفرستيم تا بنحوي، او را به كوتاه آمدن از انتشار اين فايل‌ها وادار كند.

 

این در حالی است که ف.ص در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه های اجتماعی نیز در قالب نکاتی پیرامون این فایل صوتی مواردی نزدیک به همین مضمون مبنی بر ادعای خدشه در اصالت فایل صوتی از سوی این خانواده را مطرح کرده است.

یکی از نزدیکان ف ص نیز که سابقا در سایت های وابسته طنز می نوشتو اکنون به بیان مطالب علیه تشیع و  روحانیت مشغول است نیز به تکرار مواضع ف ص پرداخته است.


ضرورتي به اخراج اساتيد سكولار نمي‌بينم/ هيچ استادي به خاطر تفکرات سکولار از دانشگاه اخراج نشده است



 

دانشگاهرييس دانشگاه آزاد اسلامي با بيان اينکه هيچ استادي به خاطر تفكرات سكولار از دانشگاه اخراج نشده است، گفت: اكثريت جامعه دانشگاهيان به گفتمان انقلاب وفادار بوده و اندك اساتيدي كه تفكرات سكولار دارند به عقيده اكثريت احترام گذاشته و فكر نمي‌كنم ضرورتي به اخراج آن اساتيد باشد.
هامون به نقل از باشگاه خبرنگاران:
فرهاد دانشجو رئيس دانشگاه آزاد اسلامي ، ضمن تكذيب اخباري مبني بر اخراج تعدادي از اساتيد سكولار از دانشگاه آزاد اسلامي گفت: در اين 9 ماه اخير كه در سمت رئيس دانشگاه آزاد مشغول به كار هستم، هيچ استادي را اخراج نکرده‌ام.

وي با بيان اينکه به دنبال تصحيح رويه در دانشگاه آزاد با مذاكره و گفتگو با اساتيد هستيم، اظهارداشت: در نظر داريم از طريق گفتگو منابع و رويه‌ها را تغيير داده و تاکنون مشكلي با اساتيد نداشته‌ايم.

دانشجو جامعه دانشگاهيان را قشر فرهيخته خواند و افزود: اكثريت جامعه دانشگاهيان به گفتمان انقلاب وفادار بوده و اندك اساتيدي كه تفكرات سكولار دارند به عقيده اكثريت احترام گذاشته و فکر نمي کنم ضرورتي به اخراج آن اساتيد باشد.

وي اضافه كرد: اگرضرورتي هم به اخراج يك استاد باشد، كميته‌هاي انضباطي دانشگاه روال قانوني آن را طي مي‌كنند.

رئيس دانشگاه آزاد در پايان تاكيد كرد: شايد برخي اساتيد بازنشسته شده باشند يا در جاي ديگر مشغول به كار شده باشند اما هيچ استادي به خاطر تفكرات سكولار از دانشگاه اخراج نشده است.

شايان ذکر است، پيش از اين با تاکيد بر حذف اساتيد سکولار گفته بود که ما سکولاريسم را قبول نداريم و اگر قرار است تربیت نیرویمان در راستای مجموعه انقلاب باشد باید محیط اسلامی بوده و اساتید قائل به جهان‌بینی اسلامی باشند.

خط و نشان افراطيون براي نامزدهاي اصلاح طلب

 
 

كه

روزنامه وابسته به يكي از مديران دفتر خاتمي در دوران رياست جمهوري وي براي برخي نامزدهاي احتمالي اصلاح طلب تعيين تكليف كرد.
روزنامه زنجيره اي بهار كه مدت ها در توقيف به سر مي برد، مجددا با مديرمسئولي سعيد پورعزيزي منتشر مي شود. پورعزيزي مديركل اطلاعات و اخبار دفتر رياست جمهوري در دوران خاتمي بود. «بهار» ضمن اشاره به برخي از جمع بندي هاي مشترك موسوي خوئيني ها و خاتمي نوشت: ليست اعلام كانديداتوري چهره هايي چون عارف، جهانگيري، مهرعليزاده، نجفي و... از سوي شوراي هماهنگي اصلاحات كه قرار است در دي ماه همايشي را برگزار كند با فضاي حاكم كنوني كاملا مبهم و بنا به گفته برخي از اعضاي اين شورا حتي منتفي است گرچه شايد برخي از اين افراد به صورت مستقل وارد انتخابات شوند كه البته با هشدارهايي كه نسبت به شكست سنگين خود به دليل عدم حمايت بدنه اصلي اصلاحات از آنها و همچنين نداشتن توان مالي و پتانسيل بسيج اجتماعي براي تبليغات، حتي از سوي دوستان و اعضاي خانواده هاي خود نيز به شدت زير فشار هستند تا به صورت مستقل كانديدا نشوند(!)
در همين سايت اينترنتي كلمه (وابسته به اردشير اميرارجمند و شوراي هماهنگي سبز) در دو گزارش مدعي شد: نهادهاي امنيتي از تصميم محمدرضا عارف براي حضور در انتخابات حمايت مي كنند. كلمه افزود: عارف كه پيش از اين در پي رايزني با افراد مختلف و مشاهده نتايج افكارسنجي ها به ويژه در سطح دانشگاه ها و بين دانشگاهيان از نامزدي در انتخابات رياست جمهوري آينده منصرف شده بود، بارديگر، به دلايلي كه هنوز مشخص نيست، در تصميم خود تجديدنظر كرده و تصميم قطعي به شركت در انتخابات گرفته است.
كلمه مدعي شد: روزنامه بهار هم كه به تازگي پس از رفع توقيف، انتشار خود را از سر گرفته است، قرار است تريبون تبليغاتي دكتر عارف در ماههاي منتهي به انتخابات فعاليت كند و به اين منظور كمك هايي هم از ايشان دريافت كرده است.
اين گزارش مي افزايد: در همين حال نهادهاي امنيتي هم تلاش هاي گسترده اي را براي تشكيل جبهه اي در حمايت از وي آغاز كرده اند. احضار برخي چهره هاي اصلاح طلب به نهادهاي امنيتي و نظامي براي توجيه انتخاباتي، كه هفته گذشته در اين خبر كلمه به آن اشاره شد، براي همين منظور قابل ارزيابي است(!)
كلمه افزود: برخي منابع گفته اند تمايل محمدرضا عارف بر آن است كه به عنوان چهره مستقل وارد انتخابات شود، نه نامزد اصلاح طلبان؛ و فعالان اصلاح طلب نيز از اين رويكرد استقبال كرده اند. اما به نظر مي رسد برخي نهادها تاكيد دارند كه كانديداتوري احتمالي وي را به عنوان حضور اصلاح طلبان در رقابت انتخاباتي معرفي و تبليغ كنند. براساس گزارش هاي مختلف، ظاهرا رايزني برخي حاميان عارف براي جلب حمايت سيدمحمد خاتمي هم بي نتيجه مانده و رئيس جمهور اصلاح طلب سابق تاكيد كرده كه رويه آقاي عارف را نادرست مي داند و معتقد است هم ارزيابي سياسي ايشان اشتباه است و هم ارزيابي انتخاباتي وي.


اعلام وضعيت آماده باش در بلژيک پیش از انتشار فیلم توهین آمیز



 
 
وزارت کشور بلژیک با نزدیک شدن زمان پخش فیلمی توهین آمیز علیه پیامبر اسلام (ص) در این کشور، به حالت آماده باش در آمد.
هامون به نقل از باشگاه خبرنگاران: به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، قرار است این فیلم که توسط یک تبعه پاکستانی مقیم اسپانیا تهیه شده، هفته آینده از طریق اینترنت منتشر شود.
کاگردان این فیلم گفته است که در تهیه آن از فیلم توهین آمیزی که اخیرا در آمریکا تهیه شده بود الهام گرفته است.
این تبعه پاکستانی قبل از تولید این فیلم نیز سایتی را برای انتشار مطالب توهین علیه اسلام ایجاد کرده است.
وزیر کشور بلژیک گفته است که اعلام وضعیت فوق العاده فقط برای پیشگیری است.

روابط پنهان احمد شهيد با منافقين لو رفت



 
 

تصویر احمد شهيد گزارش هاي خود درباره حقوق بشر در ايران را براساس اطلاعاتي كه منافقين به وي مي دهند، تهيه و تنظيم مي كند.
اين گزارشگر به اصطلاح حقوق بشر در امور ايران كه تمام گزارش هاي ادعايي اش بدون هيچ كم و كاستي در راستاي سياست هاي دولت هاي غربي طراحي مي شوند، در نوع جمع آوري اطلاعات خود شيوه اي بسيار عجيب را دنبال مي كند.
از آنجايي كه براي تهيه گزارش آن هم يك گزارش حقوق بشري بايد اطلاعات و مستندات مستدل و قوي ارائه شود، احمد شهيد در اين خصوص دست به كار شده و اطلاعات خود را از منابعي جمع آوري مي كند كه همگي از نهادهاي ضدايراني و معاند نظام جمهوري اسلامي ايران مهر تاييد دارند.
به اصطلاح گزارشگر ويژه حقوق بشر در امور ايران، در تمامي گزارش هايي كه تاكنون منتشر كرده است منابع خود را از افراد ضد نظام معاند، فتنه گران به خارج گريخته، گروه هاي جدايي طلب، فرقه هاي ضاله و دست آخر اعضاي گروهك هاي تروريستي معرفي مي كنند.
نكته اي كه در اين ميان جالب توجه مي آيد اين است كه كدام گزارشگر حقوق بشري مي تواند براي تهيه گزارش هاي خود به افرادي مراجعه كند كه خود ناقض كننده آشكار حقوق بشرند.
احمد شهيد در تمامي گزارش هاي خود به ادعاهايي از عناصر وابسته به گروهك هاي تروريستي بالاخص عناصر گروهك منافقين استناد كرده است. همان گروهكي كه با هدف قرار دادن و ترور كردن 17 هزار نفر از شهروندان ايراني يكي از بزرگترين ناقضان حقوق بشر در تاريخ ايران به حساب مي آيد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران در جديدترين ديدار احمد شهيد با عناصر اين گروهك تروريستي، پرويز خزاعي از عناصر و سركردگان گروهك تروريستي منافقين با احمد شهيد در دفتر حقوق بشر نروژ با هم پاي يك ميز نشستند تا باز هم آقاي گزارشگر منبع گزارش هاي ضد ايراني خود را يك تروريست انتخاب كرده باشد.
گفتني است؛ تاكنون نهادها و اشخاص غيردولتي بسياري از جمهوري اسلامي ايران از احمد شهيد دعوت به عمل آورده اند تا بااو درخصوص منابع و افرادي كه اطلاعات غلط به او مي دهند با وي مذاكره و به گفتگو بنشينند كه هر بار اين فرد به بهانه هاي مختلف از چنين ديدارهايي سر باز زده است.
ذكر اين نكته ضروري است كه احمد شهيد يا همان آقاي به اصطلاح گزارشگر حقوق بشر در امور ايران، پيش از اين وزير امور خارجه مالديو بوده است و در حال حاضر با همسر سوم خود كه يك خانم استراليايي است زندگي مي كند، براساس اطلاعات منتشر شده از سوي برخي منابع، احمد شهيد در حال حاضر در كشور مالديو تحت تعقيب قضايي است.


شکنجه جوان ایرانی توسط شورشیان سوریه



 

کهیک جوان ایرانی که توسط شورشیان سوریه‌ای ربوده شده بود، توسط ارتش سوریه از دست این شورشیان در حالی که به شدت شکنجه شده بود، آزاد شد.

هامون به نقل از باشگاه خبرنگاران:علی غلامحسین 17 ساله که متولد دمشق و از پدری ایرانی و مادری سوری است، چند روز پیش در منطقه قدسیا در شمال غرب دمشق ربوده شده بود و به شدت تحت شکنجه شورشیان مسلح قرار گرفته بود.

به گفته او، شورشیان از او می‌خواستند که اعتراف کند که تک تیرانداز است که از ایران برای هدف قرار دادن مردم سوریه راهی این کشور شده است.

بر اساس اين گزارش به نقل از ستاد حقوق بشر، علی غلامحسین از آنجایی که به دو زبان عربی و فارسی مسلط است، در سوریه وظیفه راهنمای تورهای گردشگری و زیارتی که از ایران به این کشور سفر می‌کردند را داشت.

گفته می‌شود که یکی از کارمندان رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دمشق نیز که چند ماه پیش توسط شورشیان ربوده شده بود، توسط ارتش سوریه رها شده است. هنوز ده‌ها ایرانی دیگر توسط شورشیان مسلح به گروگان گرفته شده‌اند.

 

لازم به ذکر است، اواخر ماه گذشته، سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق از انجام چند دور گفتگو با گروگان گیران اتباع ایرانی در سوریه خبر داد و ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک دیدگاه های طرفین به هم نزدیک شود تا شاهد آزادی ایرانیان باشیم.

 

محمد رضا رئوف شیبانی گفته بود: ما با توجه به سابقه گروگانگیری اتباع ایرانی در سوریه توسط گروه های مسلح اعتقاد داریم که آزادسازی این افراد در طی یک پروسه امکان پذیر است.

 

وی تاکید کرد: ما تجربه آزاد سازی 22 زائر ایرانی را که از قبل در گروگان بوده اند، داریم که موفق شدیم از طریق ارتباط با کانال های ویژه آنها را آزاد کنیم و علاوه بر این 5 مهندس ایرانی و 3 کامیون دار ربوده شده نیز بر اساس همین پیگیری ها تاکنون آزاد شده اند.

 

به گفته شیبانی، تا زمان کنونی و بر اساس اطلاعی که ما داریم کلیه زائران ایرانی در سلامت کامل هستند هر چند در رابطه با محل اسارت در شرایط سختی هستند اما خوشبختانه اطلاعاتی که ما داریم نشان می دهد که از نظر جسمی در وضعیت مناسبی قرار دارند.


پاسخ رهبر انقلاب به ۱۰ پرسش درباره آمریكا

 
از نظر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مبارزه‌ی ملت ایران با سیاست‌های سلطه‌طلبانه‌ی آمریكا از سابقه‌ای تاریخی برخوردار است. این مقابله از كودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ آغاز شد و در ۱۶ آذر همان سال با سركوب حركت ضدآمریكایی دانشجویان ادامه یافت.

به گزارش "ندای انقلاب" متن زیر مروری است بر دیدگاه‌ها و مواضع حضرت آیت الله خامنه‌ای درباره تقابل ملت ایران و دولت آمریكا، كه پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR آن را در قالب پرسش و پاسخ‌ و به‌مناسبت روز دانشجو، تنظیم و منتشر كرده است.

۱. آیا تقابل ملت ایران با دولت آمریكا صرفا به پس از انقلاب اسلامی برمیگردد؟
مبارزه از قبل از سال ۴۳ شروع شد؛ يعنى از سال ۳۲ با كودتاى ۲۸ مرداد كه به وسيله‌ى آمريكائى‌ها در ايران انجام گرفت و حكومت دكتر مصدق را سرنگون كردند. مأموران آمريكائى رسماً آمدند ايران، با چمدانهاى پر از دلار، الواط و اوباش و اراذل و بعضى از سياستمداران خودفروخته را تطميع كردند و كودتاى ۲۸ مرداد سال ۳۲ را در اينجا راه انداختند و حكومت مصدق را سرنگون كردند. جالب اين است كه بدانيد حكومت مصدق كه به وسيلهى آمريكائى‌ها سرنگون شد، هيچگونه خصومتى با آمريكائى‌ها نداشت. او در مقابله‌ى با انگليسى‌ها ايستاده بود و به آمريكائى‌ها اعتماد كرده بود؛ اميدوار بود كه آمريكائى‌ها به او كمك كنند؛ با آنها روابط دوستانه‌اى داشت، به آنها اظهار علاقه ميكرد، شايد اظهار كوچكى ميكرد. با اين دولت، آمريكائى‌ها اين كار را كردند. اينجور نبود كه دولتى كه در تهران سر كار است، يك دولت ضد آمريكائى باشد؛ نه، با آنها دوست بود؛ اما منافع استكبارى اقتضاء كرد، آمريكائى‌ها با انگليسها همدست شدند، پولها را برداشتند آوردند اينجا و كار خود را كردند.
تقريباً ده سال از اين قضيه گذشت، حادثه‌ى قيام مردم در پانزده خرداد و انقلاب اسلامى و مبارزات اسلامى و نهضت اسلامى پيش آمد. يعنى اينها ده سال فشار آوردند، كتك زدند، زندان كردند، اعدام كردند، هر كار خواستند در اين كشور كردند؛ بالاخره يك انفجارى در ده سال بعد از اين قضيه در خرداد ۴۲ اتفاق افتاد. اينجا هم طرف قضيه اگرچه حكومت ظالم طاغوت و حكومت پهلوى بود، اما آمريكائى‌ها پشت سر اين حكومت قرار داشتند؛ آنها بودند كه آن را تقويت ميكردند و به وسيله‌ى او بر همه‌ى امور كشور ما مسلط شده بودند. اين مبارزه ادامه پيدا كرد تا سال ۴۳؛ آمريكائى‌ها ناگزير شدند مستقيماً داخل مسائل بشوند. امام بزرگوار را در سال ۴۳ تبعيد كردند. اينجا هم به حسب ظاهر، آنها توانستند حرف خودشان را پيش ببرند و به خيال خودشان ملت ايران را مغلوب كنند؛ اما ملت ايران مغلوب نشد.
بعد از سال ۴۳ كه حكومت مطلقه‌ى محمدرضا پهلوى به پشتيبانى آمريكائى‌ها در كشور هزاران فاجعه آفريد و آمريكائى‌ها هم هرچه توانستند، به غارت و چپاول و توسعه‌طلبى و تجاوز در ايران ادامه دادند؛ ده‌ها هزار مستشارشان در ايران بردند، خوردند، پول گرفتند، شكنجه تعليم دادند، هزاران جنايت در ايران كردند، بالاخره در سال ۵۶ و دنبالهاش سال ۵۷ اين حركت عظيم ملت ايران به رهبرى امام بزرگوار شروع شد. اين دفعه، اين مبارزه ديگر مبارزهاى نبود كه اميد پيروزى براى دشمن وجود داشته باشد. ملت ايستاد، مقاومت كرد، فداكارى كرد؛ مردانش، زنانش، حتّى دانش‌آموزانش در خيابانها كشته شدند؛ اما سرانجام در سال ۱۳۵۷ ملت ايران پيروز شد. يعنى در اين مبارزه‌ى طولانى از سال ۳۲ تا سال ۵۷ - در طول مدت بيست و پنج سال مبارزه - بالاخره آن كه پيروز ميدان شد، ملت ايران بود.
بیانات در دیدار دانش‌آموزان‌ و دانشجویان ۱۰/۰۸/۱۳۹۱


 ۲. ۱۶ آذر در تاریخ ما با چه ویژگی‌هایی باید شناخته شود؟
جنبش دانشجوئى خصلت و خاصيتش در كشور ما لااقل اينجور است - شايد در خيلى از كشورهاى ديگر هم باشد - كه ضد استكبارى، ضد سلطه، ضد ديكتاتورى و طرفدار عدالت است. شروع اين حركت يا مقطع شناخته شده‌ى اين حركت، همين ۱۶ آذر است.
جالب است توجه كنيد كه ۱۶ آذر در سال ۳۲ كه در آن سه نفر دانشجو به خاك و خون غلتيدند، تقريباً چهار ماه بعد از ۲۸ مرداد اتفاق افتاده؛ يعنى بعد از كودتاى ۲۸ مرداد و آن اختناق عجيب - سركوب عجيب همه‌ى نيروها و سكوت همه - ناگهان به وسيله‌ى دانشجويان در دانشگاه تهران يك انفجار در فضا و در محيط به وجود مى‌آيد. چرا؟ چون نيكسون كه آن وقت معاون رئيس جمهور آمريكا بود، آمد ايران. به عنوان اعتراض به آمريكا، به عنوان اعتراض به نيكسون كه عامل كودتاى ۲۸ مرداد بودند، اين دانشجوها در محيط دانشگاه اعتصاب و تظاهرات ميكنند، كه البته با سركوب مواجه ميشوند و سه نفرشان هم كشته ميشوند. حالا ۱۶ آذر در همه‌ى سالها، با اين مختصات بايد شناخته شود. ۱۶ آذر مال دانشجوى ضد نيكسون است، دانشجوى ضد آمريكاست، دانشجوى ضد سلطه است.
دیدار اساتید و دانشجویان در دانشگاه علم و صنعت‌ ۲۴/۰۹/۱۳۸۷


 ۳. مصادیق دشمنی‌ دولت آمریكا علیه ملت ما چه بوده است؟

كمك به حركتهای تروریستی
دولت آمريكا از اول با اين انقلاب با روى عبوس و چهره‌ى ترش و با لحن مخالفت روبه‌رو شد. البته آنها با محاسبات خودشان حق هم داشتند. ايران قبل از انقلاب در مشت آمريكا بود؛ منابع حياتى‌اش در اختيار آمريكا، مراكز تصميم‌گيرى سياسى‌اش در اختيار آمريكا، عزل و نصب مراكز حساس در اختيار آمريكا؛ مرتعى بود براى چراى آمريكائيان و نظاميان آمريكائى و غير آنها. خوب، اين از دستشان گرفته شد. ميتوانستند مخالفت خود را اينجور خصمانه ابراز نكنند؛ اما از اول انقلاب دولت آمريكا - چه رؤساى جمهور جمهورى‌خواهشان، چه رؤساى جمهور دمكراتشان - با نظام جمهورى اسلامى بدرفتارى كرد؛ اين چيزى نيست كه بر كسى پوشيده باشد. اولين كارى كه از طرف امريكائى‌ها انجام گرفت، تحريك مخالفين پراكنده‌ى جمهورى اسلامى و كمك به حركتهاى تجزيه‌طلب و تروريستى در كشور بود؛ از اول اين كار را شروع كردند. در هر نقطه‌اى از نقاط كشور كه حركتهاى تجزيه‌طلب در آنجا زمينه‌اى داشت، انگشت آمريكائى‌ها را ما ديديم؛ گاهى پول آنها را، و حتى در مواردى عناصر آمريكائى را ما در آنجا ديديم؛ اين براى مردم ما خسارت زيادى داشت. متأسفانه اين كار هنوز هم ادامه دارد.

تصرف دارائی‌های ایران
بعد تصرف و حبس دارائى‌ها و اجناس ايران. رژيم گذشته پول بى‌حسابى را در اختيار آمريكائى‌ها گذاشته بود، براى اينكه از آنها هواپيما بگيرد، بالگرد بگيرد، سلاح بگيرد. بعضى از اين وسائل، آنجا تهيه هم شده وقتى انقلاب شد، آن وسائل را ندادند؛ آن پولها را كه ميلياردها دلار بود، ندادند؛ و عجيب‌تر اينكه اين وسائل را در يك انبارى جمع كرده بودند، نگه داشته بودند، انباردارى براى خودشان قائل شدند، خود را طلبگار كردند و از حساب قرارداد الجزائر انباردارى برداشتند! مالى را از يك ملت غصب كنند، پيش خودشان نگه دارند، ندهند، بعد انباردارى‌اش را هم بگيرند! اين رفتارى بوده كه از آن روز شروع شده، الان هم ادامه دارد. هنوز اموال ملت ايران آنجاست.

چراغ سبز به صدام و كمك به او در جنگ با ایران
به صدام چراغ سبز دادند؛ اين يك اقدام ديگر دولت آمريكا بود براى حمله‌ى به ايران. صدام اگر چراغ سبز آمريكا را نميگرفت، بعيد بود به مرزهاى ما حمله كند. هشت سال جنگ را بر كشور ما تحميل كردند؛ قريب سيصد هزار جوانهاى ما، مردم ما در اين جنگ به شهادت رسيدند. در طول اين هشت سال - بخصوص در سالهاى آخر - هميشه آمريكائى‌ها پشت سر صدام بودند و به او كمك ميكردند - كمك مالى، كمك تسليحاتى، كمك كارشناسى سياسى - خبرهاى ماهواره‌اى ميدادند و امكانات خبررسانى داشتند. تحرك نيروهاى ما را در جبهه در ماهواره‌هايشان ثبت ميكردند، بعد آن را همان شبانه براى قرارگاه‌هاى صدام ميفرستادند كه از آنها عليه جوانهاى ما و نيروهاى ما استفاده كند. در مقابل جنايات صدام چشمهايشان را بستند.

شلیك به هواپیمای مسافربری ما
بعد در آخر جنگ، هواپيماى مسافربرى ما را در آسمان خليج فارس افسر آمريكائى با موشكى كه از ناو جنگى شليك كرد، ساقط كرد. قريب سيصد نفر مسافر در اين هواپيما بودند، كه همه‌شان كشته شدند. بعد به جاى اينكه آن افسر توبيخ شود، رئيس جمهور وقت آمريكا به آن افسر پاداش و مدال داد. ملت ما اينها را فراموش كند؟ ميتواند فراموش كند؟

اهانت به ملت ایران
از تروريستهاى جنايتكارى كه در داخل كشور ما مرد را، زن را، جماعت را، فرد را كشتند، علماى بزرگ تا بچه‌هاى خردسال را ترور كردند و كشتند، حمايت كردند؛ به اينها اجازه دادند كه در كشورشان فعاليت كنند؛ دائما عليه كشورمان تبليغات خصمانه كردند. رؤساى جمهور آمريكا در طول اين سالها - بخصوص در دوره‌ى هشت ساله‌ى رئيس جمهور زائل‌شده‌ى قبلى - هر وقت عليه ملت ايران، عليه كشور ما، عليه مسئولين ما، عليه نظام جمهورى اسلامى صحبتى كردند و حرف مهمل و چرندى گفتند، اهانتى به ملت ايران كردند. در طول اين سالها هميشه همين جور بوده است.

آشفته‌سازی امنیت منطقه ما به خاطر دشمنی با جمهوری اسلامی
امنيت منطقه‌ى ما را، امنيت خليج فارس را، افغانستان را، عراق را دچار اغتشاش و آشفتگى كردند؛ براى مقابله‌ى با جمهورى اسلامى - و البته در واقع براى پر كردن جيب كمپانى‌هاى سلاح - سيل سلاحها را به كشورهاى منطقه سرازير كردند؛ از رژيم صهيونيستى بى‌قيد و شرط حمايت كردند...
هر وقت شوراى امنيت خواست عليه رژيم صهيونيستى قطعنامه‌اى بگذراند، آمريكا سينه‌اش را سپر كرد، آمد جلو و دفاع كرد و نگذاشت.

تهدید و توهین نسبت به ملت و مسئولین ایران
در هر مناسبتى و بى‌مناسبت كشور ما را تهديد كردند. دائم گفتند حمله ميكنيم، گفتند طرح نظامى روى ميز ماست، چنين ميكنيم، چنان ميكنيم. هر وقت عليه كشور ما حرف زدند، ملت ما را تهديد كردند. البته اين تهديدها در ملت ما اثر نكرد، اما آنها دشمنى خودشان را از اين راه نشان دادند. به ملت ايران، به دولت ايران، به رئيس جمهور ايران بارها اهانت كردند. يكى از آمريكائى‌ها چند سال قبل گفت ريشه‌ى ملت ايران را بايد كند! در همين سالهاى اخير يكى از مسئولين آمريكائى گفت ايرانى خوب و معتدل ايرانى‌اى است كه مرده باشد! به اين ملت بزرگ، به اين ملت با شرف، به اين ملتى كه فقط گناهش اين است كه از هويت و استقلال خود دفاع ميكند، اينجور اهانتها كردند.

تحریم ما به قصد دشمنی
سى سال كشور ما را تحريم كردند، كه البته اين تحريم به سود ما تمام شد. ما بايد از آمريكائى‌ها از اين بخش تشكر كنيم. اگر ما را تحريم نميكردند، ما امروز به اين نقطه‌اى از علم و پيشرفت كه رسيده‌ايم، نميرسيديم. تحريم هميشه ما را وادار كرده كه به خود بيائيم، به خود فكر كنيم، از درون خود بجوشيم. ولى آنها قصدشان اين خدمت نبود، آنها ميخواستند دشمنى كنند.
بیانات در جمع زائران و مجاوران حضرت امام رضا (ع) ۰۱/۰۱/۱۳۸۸


 ۴. علت اصلی دشمنی دولت آمریكا با ملت ایران و جمهوری اسلامی چیست؟
علت دشمنى عميق و آشتى‌ناپذير استكبار و در رأس آنها آمريكا و شبكه‌ى صهيونيستى دنيا با جمهورى اسلامى، اين حرفهائى كه گاهى گوشه و كنار گفته ميشود - چه چيزهائى كه آنها شعارش را ميدهند، چه تصوراتى كه بعضى در داخل ميكنند - نيست. مسئله اين است كه جمهورى اسلامى يك «نفى» با خود دارد، يك «اثبات».
نفى استثمار، نفى سلطه‌پذيرى، نفى تحقير ملت به وسيله‌ى قدرتهاى سياسى دنيا، نفى وابستگى سياسى، نفى نفوذ و دخالت قدرتهاى مسلط دنيا در كشور، نفى سكولاريسم اخلاقى؛ اباحيگرى؛ اينها را جمهورى اسلامى قاطع نفى ميكند.
يك چيزهائى را هم اثبات ميكند: اثبات هويت ملى، هويت ايرانى، اثبات ارزشهاى اسلامى، دفاع از مظلومان جهان، تلاش براى دست پيدا كردن بر قله‌هاى دانش؛ نه فقط دنباله‌روى در مسئله‌ى دانش، و فتح قله‌هاى دانش؛ اينها جزو چيزهائى است كه جمهورى اسلامى بر آنها پافشارى ميكند. اين نفى و اين اثبات؛ اينها دليل دشمنى آمريكا و دشمنى شبكه‌ى صهيونيستى دنياست.
دیدار اساتید و دانشجویان در دانشگاه علم و صنعت‌ ۲۴/۰۹/۱۳۸۷


 ۵. علت بنیادین مقابله ما با دولت آمریكا چیست؟
آيه‌ى شريفه‌ى قرآن مى‌فرمايد: «فمن يكفر بالطاغوت و يؤمن باللَّه فقداستمسك بالعروة الوثقى». اين، اعتصام به حبل‌اللَّه را براى ما معنا مى‌كند. تمسك به حبل‌اللَّه چگونه است؟ با ايمان باللَّه و كفر به طاغوت.
امروز طاغوت اعظم در دنيا، رژيم ايالات متحده امريكاست؛ زيرا صهيونيسم را او به وجود آورده است و آن را تأييد مى‌كند. امريكا جانشين طاغوت اعظم قبلى يعنى انگليس است. امروز تجاوز رژيم ايالات متحده و همفكرانش و همكارانش، دنياى اسلام را در وضعيت دشوارى قرار داده است و دنياى اسلام در پيشرفت خود، در موضعگيرى خود، در ترقى مادى و معنوى خود، زير فشار امريكا و همكاران و همفكران اوست.
در بسيارى از بخشهاى امت اسلامى ايمان باللَّه هست؛ اما كفر به طاغوت نيست. كفر به طاغوت لازم است. بدون كفر به طاغوت،تمسك به عروه‌ى وثقاى الهى امكانپذير نيست. ما كشورها و دولتها و ملتها را به اين كه به جنگ با امريكا بشتابند، دعوت نمى‌كنيم؛ ما دعوت مى‌كنيم كه تسليم امريكا نشوند.
بیانات‌ در دیدار شركت كنندگان در همایش كنفرانس وحدت اسلامى‌ ۳۰/۰۵/۱۳۸۵


 ۶. آیا رابطه با امریكا خطر او را برای ما كم می‌كند؟
رابطه‌ى سياسى با آمريكا براى ما مضر است. اولاً خطر آمريكا را كم نميكند. آمريكا به عراق حمله كرد؛ در حالى كه با هم رابطه‌ى سياسى داشتند، سفير داشتند؛ اين آنجا سفير داشت، آن هم اينجا سفير داشت. رابطه كه خطر جنون‌آميز و سيطره‌طلبانه‌ى هيچ قدرتى را از بين نميبرد. ثانياً وجود رابطه براى آمريكائى‌ها - نه امروز، هميشه اينطور بوده - وسيله‌اى بوده است براى نفوذ در قشرهاى مستعد مزدورى در آن كشور. انگليسى‌ها هم همين طور بودند. انگليسى‌ها هم در طول ساليان متمادى سفارتخانه‌شان مركز ارتباط با سفلگان ملت بود؛ كسانى كه حاضر بودند خودشان را به دشمن بفروشند. سفارتخانه‌ها يكى از كارهايشان اين است...
اينها اين خلأ را در ايران دارند؛ احتياج به پايگاه دارند، و پايگاه ندارند؛ اين را ميخواهند. احتياج به رفت و آمد آزاد و بى‌دغدغه‌ى مأموران جاسوسى و مأموران اطلاعاتى‌شان و ارتباطات نا مشروع آنها با عناصر سفله و مزدور دارند؛ اما اين را ندارند. ارتباط، اين را براى آنها تأمين ميكند. حالا مينشينند آقايان وراجى كردن و حرف زدن و استدلال كردن، كه نبود رابطه‌ى با آمريكا براى ما مضر است. نه آقا! نبود رابطه‌ى با آمريكا براى ما مفيد است. آن روزى كه رابطه‌ى با آمريكا مفيد باشد، اول كسى كه بگويد رابطه را ايجاد بكنند، خود بنده هستم.
بیانات در دیدار دانشجویان دانشگاه‌هاى استان یزد ۱۳/۱۰/۱۳۸۶


 ۷. چرا با آمریكا مذاكره نمی‌كنیم؟
مذاكره‌ى در سايه‌ى تهديد و فشار، مذاكره نيست. يك طرف مثل ابرقدرتها بخواهد تهديد بكند و فشارى بياورد و تحريمى بكند و يك دست آهنى‌اى را نشان بدهد و از آن طرف هم بگويد خيلى خوب، بنشينيم پشت ميز مذاكره! اين مذاكره، مذاكره نيست. اينجور مذاكره‌اى را ما با هيچ كس نميكنيم. آمريكا هميشه با اين چهره براى مذاكره وارد ميدان شده است.
آمريكا صادقانه مثل يك مذاكره‌كننده‌ى معمولى وارد ميدان نميشود، مثل يك ابرقدرت وارد مذاكره ميشود. ما با چهره‌ى ابرقدرتى مذاكره نميكنيم. ابرقدرتى را بگذارند كنار، تهديد را بگذارند كنار، تحريم را بگذارند كنار، براى مذاكره يك هدف و نهايت مشخصى فرض نكنند كه بايد مذاكره به آنجا برسد. جمهورى اسلامى زير بار اين فشارها نخواهد رفت؛ او هم به سبك خود به هر فشارى پاسخ خواهد داد. به زورگوئى متوسل نشوند، از نردبان ابرقدرتى كه نردبان پوسيده‌اى هم هست، پائين بيايند، اشكالى ندارد؛ اما تا وقتى كه آنجور است، امكان ندارد.
بیانات در دیدار دانش‌آموزان‌ و دانشجویان ۱۰/۰۸/۱۳۹۱


 ۸. بعد از این مدت مبارزه كدام كشور پیروز میدان بوده است؟

ماندن انقلاب، نشانه پیروزی ملت ایران
اين در خور تأمل است. وقتى ما فهميديم كه در اينجا آن كه پيروز شده است، اراده و تصميم قاطع يك ملت همراه با ايمان و توكل به خداست، اين درسى ميشود براى همه‌ى ملتها؛ اين يك اصلى ميشود در همه‌ى تحولات تاريخى؛ فلسفه‌ى جديد تاريخ، مبتنى بر اصول اسلامى، با نگاه كردن به اين حادثه، به بار مى‌نشيند، تدوين ميشود و مورد قبول همه قرار ميگيرد؛ و اين واقعيت اتفاق افتاده است؛ يعنى ملت ايران در تمام اين مدت و تا امروز، پيروز اين ميدان عظيم است. به چه دليل؟ به طرف ايران نگاه كنيد؛ دليلش اين است كه اينها ميخواستند انقلاب را از بين ببرند، اما انقلاب ماند؛ انقلاب نه فقط ماند، بلكه روزبه‌روز قوى‌تر شد. امروز نسل جوان ما كه در زمان انقلاب نبوده است، در دوره‌ى جنگ تحميلى نبوده است، امام را نديده است، با همان انگيزه و با همان عزم و تصميمى درس ميخواند، كار ميكند، زندگى ميكند و نفس ميكشد كه جوان دوران انقلاب با آن عزم و تصميم، انقلاب را به وجود آورد. اينها نشانه‌هاى بارز زنده بودن انقلاب است.

پیشرفت روز به روز ایران اسلامی
علاوه‌ى بر همه‌ى اينها، نظام اسلامى را ملاحظه كنيد؛ نظام اسلامى استحكام پيدا كرد، ريشه دوانيد، حرف خودش را به دنيا منتقل كرد، ملتها را در مقابل عظمت خود وادار به اذعان و اعتراف كرد، خود را در چشم ملتهاى مسلمان و غير مسلمان بزرگ كرد. امام بزرگوار ما حتّى در چشم دشمنان خود، يك شخصيت عظيم و عاليرتبه است. ملت ايران به عنوان يك ملت پولادين، يك ملت مقاوم، يك ملت مؤمن، يك ملت با بصیرت، در دنيا معرفى شده است و در كشور، نظام اسلامى توانسته كشور را متحول كند.
ايرانى كه امروز شما مى‌بينيد، ايرانِ دوران قبل از انقلاب نيست. ايرانِ دوران قبل از انقلاب، يك كشورِ عقب‌مانده بود؛ يك كشورِ فراموش شده بود؛ يك ملتِ بى‌ابتكار بود. با اين همه استعداد، با اين همه مواريث تاريخى، با اين فرهنگ غنى، اين ملت هيچ بروز و ظهورى نه در صحنه‌ى علم دنيا داشت، نه در صحنه‌ى سياست دنيا داشت، نه در صحنه‌ى فناورى دنيا داشت، نه حرف نوئى براى دنيا داشت، نه ابتكارى در زمينه‌ى مسائل منطقه و مسائل دنيا داشت؛ تابع محض بود. در داخل كشور، بجز يك مناطق معدودى كه مورد توجه مسئولان و سردمداران رژيم بود، بقيه‌ى مناطق كشور دچار ويرانى و دچار ناآبادانى بود...
ايرانِ امروز اين پيشرفتها را دارد؛ اين كارها، اين ابتكارات، اين بروز جوانها در ميدان علم و سازندگى و حضور قوى در همه‌ى بخشها. اين حرفها آن زمان وجود نداشت. كشور پيش رفته؛ اين پيروزى است. انقلاب زنده ماند، نظام روزبه‌روز بارورتر و ريشه‌دارتر شد، ملت روزبه‌روز آگاهى‌اش بيشتر شد.

افول ارزشهای آمریكائی
در دنيا هيچ كس نيست كه شك داشته باشد در اين كه آمريكا در اين سى سال، بيش از سى رتبه از لحاظ اقتدار و وجاهت جهانى سقوط كرده؛ همه اين را مى‌بينند و ميدانند؛ خود آمريكائى‌ها هم به همين اقرار ميكنند. همين سياستمداران قديمىِ كهنه‌كارِ آمريكائى، دولتها و دولتمردان فعلى را - كه بايد گفت دولتمردان و دولتزنان (!) فعلى را - مسخره ميكنند كه شما آمريكا را از آنجا رسانديد به اينجا. راست هم ميگويند؛ امریكا سقوط كرده. امروز هيچ دولتى در دنيا به قدر دولت آمريكا منفور نيست. اگر امروز دولتهاى منطقه‌ى ما و دولتهاى ديگر جرأت كنند و يك روزى را به عنوان روز برائت و نفرت از دولت آمريكا معين كنند و به مردم بگويند در اين روز بيائيد راهپيمائى كنيد، بزرگترين راهپيمائى تاريخ در دنيا اتفاق خواهد افتاد! اين از موقعيت آبروئى آمريكا.
از لحاظ موقعيت منطقى و فكرى آمريكا: بالاخره يك دولت و يك ملت متكى است به آن فكر و منطقى كه ارائه ميدهد. ملتها فقط با پول كه در دنيا اعتبار پيدا نميكنند؛ بايد فكر و منطقى وجود داشته باشد. آمريكائى‌ها ميگفتند ما يك اصولى داريم - به قول خودشان - ارزشهائى داريم؛ ارزشهاى آمريكائى. براى اين اصول و ارزشها، در دنيا هى سر و صدا ميكردند. امروز نگاه كنيد ببينيد وضعيت ارزشهاى آمريكائى به كجا رسيده...
ميشود اينجور نتيجه‌گيرى كرد كه قدرت آمريكا، دولت آمريكا، استكبار آمريكا كه در مقابل ملت ايران قرار گرفته بود و اين مبارزه‌ى طولانى را از سال ۳۲ با ملت ايران شروع كرده بود - كه امسال سال ۹۱ است - در اين مبارزه، آن كه شكست خورده، همان دولت مستكبرِ متكبرِ خودبزرگ‌بين آمريكاست؛ و آن كه پيروز شده، ملت سرافرازِ مصممِ مقتدرِ ايران است.
دیدار مسئولان نظام ۲۷/۰۵/۱۳۸۹


۹ آمریكا چه زمانی از دشمنی با ملت ایران دست خواهد برداشت؟
توطئه‌ها ادامه پيدا خواهد كرد، تا يك مقطعى؛ آن مقطع عبارت است از اقتدار همه‌جانبه‌ى كشور كه اين، كارِ شما دانشجوها، كارِ شما نسل جوان است. آن وقتى‌كه توانستيد كشور را به اقتدار علمى و به اقتدار اقتصادى برسانيد و آن وقتى‌كه توانستيد عزت علمى را براى كشور فراهم كنيد، آن روز البته توطئه‌ها كم خواهد شد؛ مأيوس‌ خواهند شد. تا وقتى به آن نقطه نرسيده‌ايم، منتظر توطئه‌ها بايد بود و آماده‌ى مقابله‌ى با اين توطئه‌ها بايد بود. و إن شاء اللَّه هرروزى كه بگذرد، شما قوى‌تر خواهيد بود، دشمن شما ضعيف‌تر خواهد شد و آن روزى كه پيروزى نهائى نصيب ملت بشود، إن شاء اللَّه روز دورى نخواهد بود.
دیدار اساتید و دانشجویان در دانشگاه علم و صنعت‌ ۲۴/۰۹/۱۳۸۷


 ۱۰. سرانجام مبارزه‌ی تاریخی ملت ایران با دولت مستكبر آمریكا چه خواهد بود؟
ما يقين داريم كه در اين كارزارى كه بين حق و باطل، امروز راه افتاده است - كارزار بين اسلام و معارف اسلامى و بيدارى اسلامى از يك سو، و طمع‌ورزيهاى استكبارى سياستهاى شياطين عالم و در رأس آنها شيطان بزرگ يعنى دولت امريكا از يك طرف ديگر - پيروزى با ماست؛ پيروزى با طرف حق است. در اين، هيچ ترديدى وجود ندارد. همه‌ى قرائن اين را نشان ميدهند و تأييد ميكنند. طبيعتِ سنن الهى هم همين است؛ يعنى غير از اين معنى ندارد. آن گروهى كه طرفدار حقند اگر بايستند و اقدام بكنند، شكى نيست كه بر باطل پيروز خواهند شد. سنتهاى الهى در جهت تقويت حق است و انتظار طبيعى از جريان سنن الهى در تاريخ، اقتضاء اين را دارد. ما هم داريم به تجربه اين را مشاهده ميكنيم.
بیانات در دیدار میهمانان شركت كننده در چهارمین مجمع جهانى اهل بیت (ع) ۲۸/۰۵/۱۳۸۶

 



:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 آذر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arman

فرجام قاتلان امام حسین(ع)

 
 
 
بنافراد بسیاری در واقعه عاشورا به ایفای نقش در جبهه حق و باطل پرداختند. گروهی عاشقانه از حریم ولایت دفاع کردند و دسته دیگر، سرنوشتی ذلت‌بار را برای خود در دنیا و آخرت رقم زدند.

به گزارش ندای انقلاب به نقل از فارس، دهم محرم سال ۶۱ هجری، حادثه‌ عظیم قیام عاشورا، شهادت حسین بن علی علیه‌السلام و هفتاد و دو تن از یاران باوفای ایشان رقم خورد. قیامی که حضرت اباعبدالله(ع) برای برپایی و اقامه دین مبین اسلام، همراه خانواده خویش، حج خود را نیمه‌تمام رها کرد و برای ادای رسالت مهمی به سوی کربلا حرکت کرد.

افراد بسیاری در واقعه عظیم عاشورا به ایفای نقش در جبهه حق و باطل پرداختند. آنهایی که دل در گروی محبوب حقیقی نهاده بودند، در یاری امام زمان خویش بر یکدیگر سبقت ‌گرفته، عاشقانه از حریم ولایت و حرمت فرزند رسول خدا(ص) دفاع و حمایت کردند.

اما گروهی که فریفته مال و مقام دنیوی شده بودند در جبهه مقابل حق، ایستادند و سرنوشتی ذلت‌بار را برای خود در دنیا و آخرت رقم زدند. 

با استناد به دانشنامه ۱۴ جلدی امام حسین(ع)، فهرستی از اصلی‌ترین دشمنان کاروان حسینی(ع) و چگونگی مرگ آنان تهیه شده است:
نام، نقش وی در کربلا، سرانجام و چگونگی مرگشمر بن ذی‌الجوشن نقش‌آفرین اصلی جنایات کربلا، صدور دستور یورش همه جانبه به امام حسین(ع) و یارانش، دستگیری توسط مختار ثقفی، گردن زدن او و انداختن وی در روغن داغ. محمد بن اشعث بن قیس نقش‌آفرین و فراهم کننده حوادث روز عاشورا، فرمانده نیرویی بود که مسلم را دستگیر کردند، روز عاشورا در پی نفرین امام حسین(ع) عقرب سیاهی او را نیش زد و با خواری تمام مُرد. عبید الله بن زیاد در حادثه کربلا، همه جنایت‌ها به دستور مستقیم عبیدالله تحقق یافت و بعد از یزید بیشترین نقش را در فاجعه عاشورا داشت، چکیدن قطره خونی از سر مبارک امام حسین(ع) بر ران او و باقی ماندن آن زخم تا آخر عمر، جسدش توسط ابراهیم بن مالک اشتر به آتش کشیده شد.
یزید بن معاویه چوب زدن بر دندان‌های مبارک امام حسین(ع) هنگام رقص و مستی به زمین خورد و مغزش متلاشی شد و صورتش همچون قیر، سیاه شد.
سنان بن انس نقش مؤثری در کشتن اباعبدالله الحسین(ع) داشت زبانش گرفت، عقلش زائل شد و با وضع ناگواری از دنیا رفت
عمر بن سعد مجرم شماره سوم فاجعه کربلا و فرماندهی عملیات کربلا را بر عهده داشت به دستور مختار ثقفی به قتل رسید و سرش از تن جدا شد.
حرملة بن کاهل پرتاب تیر بر گلوی علی‌اصغر(ع) مختار ثقفی دستور داد تا بدنش را تیرباران کنند.
حصین بن نُمیر فرمانده تیراندازان لشکر عمر بن سعد و تیراندازی به امام حسین(ع) ابراهیم بن اشتر جسد او را سوزاند و سرش را برای مختار به کوفه فرستاد، سر او در مکه و مدینه آویزان ماند تا درس عبرتی برای دیگران باشد.
مالک بن نُسیر کِندی فرود آوردن ضربه بر فرق مبارک سیدالشهدا(ع) قطع دستانش توسط همسرش و تا آخر عمر فقیر ماند.
زرعه دامی از قاتلان امام(ع) هنگام مرگ از گرمای شکم و سردی پشتش صیحه می‌زد و می‌گفت به من آب دهید.
محمد بن اشعث هتک حرمت امام حسین(ع) توسط نیش عقرب در هنگام قضای حاجت مُرد.
عبدالله بن حَوزه تیراندازی به سوی لشکر ابا عبدالله(ع) قطع پای راست او توسط مسلم بن عوسجه، اسب با حرکت تند، سر او را به هر سنگ و کلوخی کوبید تا به دوزخ رفت.
شبث بن ربعی با شمشیر به صورت مبارک امام حسین(ع) زد ابراهیم بن مالک اشتر آنقدر ران‌هایش را برید تا مرد. سپس سرش را جدا و جسدش را سوزاند.
ابحر بن کعب برداشتن مقنعه حضرت زینب(س) و کشیدن گوشواره از گوش ایشان ابراهیم بن مالک اشتر، دست و پاهایش را قطع کرد، چشم‌هایش را از حدقه درآورد.
شرحبیل از پشت بر صورت امام حسین(ع) زد مختار او را با آتش سوزاند.
عمروبن حجاج در روز عاشورا آب را بر روی اباعبدالله الحسین(ع) و یارانش بست، امام(ع) را خارج شده از دین نامید و از جمله حاملان سرهای شهداء به کوفه بود به نفرین امام حسین(ع) گرفتار و از شدت تشنگی در بیابان هلاک شد.
احبش بن مرثد(اخنس) با اسب بر بدن مبارک امام حسین(ع) تاخت و عمامه حضرت را به غارت برد پس از واقعه عاشورا وقتی در صحنه جنگ ایستاده بود، تیری از کمان، رها و به قلبش اصابت کرد و مرد.
عبدالله بن ابی حُصین آب را بر سیدالشهداء(ع) بست و با بی‌شرمی به امام گفت: ای حسین! به خدا سوگند، جرعه‌ای از آب نخواهی چشید تا از تشنگی بمیری به نفرین امام حسین(ع) مبتلا و به بیماری استسقاء گرفتار شد، هرچه آب می‌نوشید تشنگی‌اش برطرف نمی‌شد تا اینکه هلاک شد.
بَجدل بن سُلیم انگشت مبارک امام(ع) را برای در آوردن انگشتر برید مختار او را دستگیر، دست و پاهایش را برید آنقدر در خون غلتید تا هلاک شد.
اسحاق بن حَیوه حضرمی داوطلبانه بر پیکر امام حسین(ع) تاخت و پیراهن حضرت را به غارت برد با پوشیدن پیراهن اباعبدالله(ع) به مرض پیسی مبتلا شد و موهایش ریخت، توسط مختار دستگیر شد و دستور داد بر بدنش تاختند تا به هلاکت رسید.


رضايت فائزه و مهدي هاشمي از وضعيت زندان



اينسخنان محسن هاشمي درباره اينكه فائزه هاشمي در شرايط خوبي (در زندان) به سر مي برد بسيار راضي است، با خشم و اعتراض رسانه هاي ضد انقلاب مواجه شد.
محسن هاشمي در گفت و گو با «نداي انقلاب» و در پاسخ به اين سؤال كه «شرايط زندگي فائزه هاشمي در زندان چگونه است؟» اظهار داشت: ايشان در شرايط خوبي بسر مي برد و بسيار از اين وضع راضي هست و گفت در جمعي كه هستم روابط خوبي دارم و فرصت مطالعه برايم فراهم است و اجازه آشپزي هم به ما داده اند و فضاي هواخوري بسيار خوبي داريم. فائزه و در گفت وگو با من با خوشحالي گفت كه امروز مسئول پخت غذا (دلمه هفت رنگ) هستم. مغازه اي براي تهيه اجناس مورد نظر در اينجا قرار دارد كه تهيه مواد مورد نياز را برايم سهل كرده است.
وي همچنين درباره اين سؤال كه وضعيت مهدي هاشمي چگونه است؟ مي گويد: مهدي هم حالش خوب است، همين هفته حاج خانم (عفت مرعشي) به ديدارش رفتند و حالش خوب است، و دو روز پيش با حاج آقا تلفني صحبت كرد.
انتشار اين مصاحبه با واكنش هايي در محافل ضد انقلاب مواجه شد. از جمله شبكه بالاترين نوشت: اين روزها خبرهاي عجيبي مي شنويم. خانم فائزه هاشمي و برادرش اين روزها در زندان به سر مي برند. اين دو در بهترين شرايط به سر مي برند. اين در حالي است كه امثال نسرين ستوده بدور از هر گونه امتياز و دور از خانواده در زندان مي گذرانند.
سايت بالاترين كه تحت مديريت منوشه امير قرار دارد، افزود: فائزه هاشمي دلمه هفت رنگ مي پزد، نسرين ستوده اعتصاب غذا مي كند. خانم هاشمي بهتر نبود كمك به حال و روز ديگر زنداني ها حداقل دست به اين سبك مغزي ها نمي زديد و چنين حاشيه هايي را ايجاد نمي كرديد! اين چه طرز مبارزه است! پختن دلمه هفت رنگ براي نشان دادن روحيه بالا!؟ خانم هاشمي! مبارزين راستين در بندهاي مجاور شما اعتصاب غذا كرده اند[!؟] آيا مي خواهيد با به راه انداختن چنين بو و رنگي شرايط را بر آنها سخت گردانيد؟! يا اينكه مي خواهيد نشان دهيد حكومت آنقدر زندان هايش خوب است كه كيف زندانيان كوك است؟ خانم هاشمي حيا كنيد و اين سبك مغزي ها را كنار بگذاريد!


منشاء حرکت میرزاکوچک‌خان یک منشاء صددرصد دینی و اعتقادی بود

 
 

کهکنگره ملی بزرگداشت روحانی شهید میرزا کوچک جنگلی با قرائت پیام مقام معظم رهبری آغازبه کار کرد .

به گزارش سیرنیوز؛ متن بیانات رهبر معظم انقلاب که توسط آیت‌الله قربانی - نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت قرائت شد به این شرح است: "بسم الله الرحمن الرحیم قضیه‌ مرحوم میرزاکوچک جنگلی یک قضیه‌ ویژه است، اگرچه که در آن دوران خاص یعنی در دوره فاصله بین مشروطیت و سر کار آمدن رضاخان، حوادث گوناگونی در کشور به وجود آمده است و همزمان با نهضت جنگل چند کار بزرگ دیگر در گوشه و کنار کشور مثل جریان شیخ محمد خیابانی در تبریز یا کلنل محمدتقی‌خان پسیان در مشهد هم اتفاق افتاد. این‌ها تقریبا همه همزمان هستند، لیکن قضیه جنگل یک قضیه ویژه‌ای است. ما قضایای تبریز و حضور مرحوم شیخ محمد خیابانی را خوب می‌دانیم. هم در تاریخ نوشته شده و هم قضایای خصوصی و اطلاعات زیادی داریم. آن صبغه مردمی و نجابتی که در کار مرحوم میرزاکوچک‌خان جنگلی است، در هیچ کدام از این دو کار یا دو سه کار دیگر که همزمان در آن دوره اتفاق افتاده، در سرتاسر ایران نظیر ندارد. میرزا کوچک همین‌طور که اشاره کردید یک روحانی است، یک طلبه است، البته من شنیده بودم و برای ما سال‌ها پیش نقل شد که ایشان، مرحوم میرزای شیرازی را درک کرده، لیکن خیلی باور کردنی نیست. این را مرحوم پدرم نقل می‌کرد از مرحوم آسیدعلی‌اکبر مرعشی که شوهر خواهر پدر ما بود. یعنی باجناق مرحوم شیخ محمد خیابانی بود، که او از بزرگان و علمایی بود که منزوی بود در تهران. او گفته بود که میرزا کوچک درس میرزا را درک کرده، به نظرم نمی‌آید این خیلی قابل تایید باشد. زیرا میرزا کوچک سنش در وقتی که میرزای شیرازی از دنیا رفته 14 15 سال بیشتر نبود.بعید به نظر می‌رسد که ایشان توانسته باشد مرحوم میرزای شیرازی را درک کند. لیکن در این‌که طلبه بوده در این‌که روحانی بوده شکی نیست. در حوزه رشت هم بزرگانی هم در آن وقت بودند که می‌توانسته از آنها استفاده کند، در این هیچ تردیدی نیست. بنابراین منشاء حرکت میرزاکوچک‌خان یک منشاء صددرصد دینی و اعتقادی است. رفتار او هم یک رفتار دینی و اعتقادی است. یعنی انسان مشاهده می‌کند، با این‌که در درون تشکیلات خودشان مخالفینی داشت و بعضی از اقشار گوناگون ممتاز هم با او مخالفت می‌کردند، مرحوم میرزا کوچک در برخورد با این‌ها کاملا حدود شرعی را رعایت می‌کرده، کسانی بودند، مثلا مخالفت اعتقادی با ایشان داشتند. همراهان ایشان آن افراطی‌ها می‌گفتند: آقا این‌ها را بزنیم سرکوب کنیم، (اما) میرزا کوچک نمی‌گذاشته، جلوی اینها را می‌گرفته و مانع می‌شده از این‌که این کار را بکنند. یعنی رفتار هم یک رفتاری دینی است و حرکت، حرکت صددرصد اسلامی و ایرانی است. خب، آن زمان می‌دانید که آن غوغای نهضت مارکسیستی و تشکیل شوروی و هیاهویی که در دنیا در بین ملت‌ها راه افتاده بود و جاذبه‌ای که برای بعضی ملت‌ها به وجود آورده بود، طبعا یک عده‌ای را مجذوب خودش کرده بود و اطرافیان به ایشان خیانت کردند. از این طریق، لیکن این مرد به خاطر پایبندی‌اش به اسلام جذب تفکر مارکسیستی نشد و به طور صریح و قاطع آن نظریه را رد کرد با آنکه جزو نزدیک‌ترین‌هایی که با او از اول همراه بودند، گرایش پیدا کردند. البته آنها هم ناکام از دنیا رفتند. آنها هم هیچ کدام‌شان خیری از این زندگی ندیدند و از آن جریان بولشویکی هیچ خیر و تجاوب جوانمردانه‌ای مشاهده نکردند. لیکن ایشان مخالفت کرد. هم از این جهت بود، هم با اجنبی مخالف بود، یعنی چون اینها سیاستی بود که از طرف اجانب بود، با این‌که مقابله‌شان با دستگاه‌های حاکم مثل انگلیس و قزاق و اینها بود، اما در عین حال به آن طرف هم جذب نشد. استقلال را حفظ کرد. یک نمونه خیلی برجسته‌ای از میزرا کوچک‌خان. خداوند ان‌شاءالله درجاتش را عالی کند. کار شما هم با این اهدافی که ذکر کردید و با این ترتیبی که گفتید بسیار کار خوبی است. البته کتاب درباره میرزا کوچک زیاد نوشته شده. خوشبختانه اخلاص این مرد موجب شده که برخلاف دیگر کسانی که در این صراط‌های مبارزات وارد شده‌اند، اسمش سر زبان‌ها باشد. همه بشناسند او را در حالی که خیلی از اینها کسانی را که من اشاره کردم مردم می‌شناسند. اصلا بعضی‌ها اسم‌شان را نشنیده‌اند، لیکن ایشان در بین مردم شناخته شده است. کتاب درباره او نوشته شده. سعی بشود یک کار جامع و دارای نکته‌های اساسی زندگی او به وجود بیاید، ان‌شاءالله چهره او بیشتر در بین مردم ما، جوان‌های ما شناخته شود. ایشان یک واحد مینیاتوری از نظام اسلامی، جمهوری اسلامی را در رشت و همان محدوده خاص خودش گیلان به وجود آورده. از شما دوستانی که در این زمینه کار می‌کنید متشکریم و می‌خواهیم که همکاران دولتی و مسئولان تبلیغاتی با شما همکاری کنند و کمک کنند این کار به بهترین وجهی تمام بشود. والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته"


روضه های شهید مطهری: مرثیه سوزناک ام البنین برای ابوالفضل

 
 

کهتقي دژاکام در وبلاگ اب و اتش نوشت:در شب عاشورا، اول کسی که اعلام یاری نسبت به ابا عبدالله کرد، برادر رشیدش ابوالفضل بود.

هامون به نقل از باشگاه خبرنگاران:وقتی که شمر بن ذی الجوشن می‌خواست از کوفه به طرف کربلا حرکت کند، یکی از حضاری که در آنجا بود، به ابن زیاد اظهار کرد که بعضی از خویشاوندان مادری ما همراه حسین بن علی هستند، خواهش می‌کنم امان نامه‌ای برای آنها بنویس. ابن زیاد هم نوشت. شمر در یک فاصله دور، از قبیله‌ای بود که قبیله اُمّ البنین با آنها نسبت داشتند. این پیام را عصر تاسوعا شخص او آورد.

این مرد پلید، آمد کنار خیمه حسین بن علی «ع» و فریادش را بلند کرد: اَینَ بَنو اُختِنا؟ خواهر زادگان ما کجا هستند؟ ابوالفضل «ع» در حضور ابا عبدالله نشسته بود. برادرانش همه آنجا بودند. یک کلمه جواب ندادند تا امام فرمود: اَجیبُوهُ وَ اِن کانَ فاسِقاً؛ جوابش را بدهید هر چند آدم فاسقی است. آقا که اجازه داد، جواب دادند. گفتند: ما تَقولُ؟ چه می‌گویی؟ [گفت:] مژده‌ای برای شما آورده‌ام، بشارتی برای شما آورده‌ام. برای شما از امیر عبیدالله امان آورده‌ام، شما آزادید، اگر الان بروید، جان به سلامت می‌برید. گفتند: خدا تو را لعنت کند و امیرت ابن زیاد و آن امان نامه‌ای که آورده‌ای. ما امام خودمان، برادر خودمان را رها کنیم به موجب اینکه تأمین داریم؟!

در شب عاشورا، اول کسی که اعلام یاری نسبت به ابا عبدالله کرد، برادر رشیدش ابوالفضل بود. بگذریم از آن مبالغات احمقانه‌ای که می‌کنند، ولی آنچه که در تاریخ مسلّم است، این است که ابوالفضل بسیار رشید، بسیار شجاع، بسیار دلیر، بلند و خوشرو و زیبا بود. وَ کانَ یُدعی قَمَرُ بَنی هاشِمٍ. او را ماه بنی هاشم لقب داده بودند. اینها حقیقت است، البته شجاعتش را از علی «ع» به ارث برده بود. داستان مادرش حقیقت است که علی «ع» به برادرش عقیل فرمود زنی برای من انتخاب کن که وَلَدَتهَا الفُحولَةُ؛ یعنی از شجاعان به دنیا آمده باشد. عقیل اُمّ البنین را انتخاب می‌کند و می‌گوید این همان زنی است که تو می‌خواهی. لِتَلِدَ لی فارِساً شُجاعاً؛ دلم می‌خواهد از آن زن، فرزند شجاع و دلیری به دنیا بیاید. تا این مقدار حقیقت است. آرزوی علی در ابوالفضل تحقق یافت.

روز عاشورا می‌شود. بنابر یکی از دو روایت، ابوالفضل جلو می‌آید، عرض می‌کند برادرجان! به من هم اجازه بفرمایید. این سینه من تنگ شده است؛ دیگر طاقت نمی‌آورم. می‌خواهم هر چه زودتر جان خودم را فدای شما کنم.

 

 

من نمی‌دانم روی چه مصلحتی امام جواب حضرت ابوالفضل را چنین داد. خود ابا عبدالله بهتر می‌دانست. فرمود برادرم! حال که می‌خواهی بروی، برو بلکه بتوانی مقداری آب برای فرزندان من بیاوری. لقب «سقا»، آب آور، قبلاً به حضرت ابوالفضل داده شده بود، چون یک نوبت یا دو نوبت دیگر در شبهای پیش، ابوالفضل توانسته بود برود صف دشمن را بشکافد و برای اطفال ابا عبدالله آب بیاورد. این جور نیست که سه شبانه روز آب نخورده باشند؛ نه، سه شبانه روز بود که ممنوع بودند، ولی در این خلال توانستند یکی دو بار از جمله در شب عاشورا آب تهیه کنند. حتی غسل کردند، بدنهای خودشان را شست و شو دادند.

ابوالفضل فرمود: چشم. ببینید چقدر منظره باشکوهی است! چقدر عظمت است، چقدر شجاعت است، چقدر دلاوری است، چقدر انسانیت است، چقدر شرف است، چقدر معرفت و فداکاری است؟! یک تنه خودش را به جمعیت می‌زند. مجموع کسانی را که دور آب را گرفته بودند، چهار هزار نفر نوشته‌اند.

وارد شریعه فرات شد. اسب را داخل آب برد (این را همه نوشته‌اند). اول، مشکی را که همراه دارد پر از آب می‌کند و به دوش می‌گیرد. تشنه است، هوا گرم است، جنگیده است. همان طور که سوار است و آب تا زیر شکم اسب را فرا گرفته است، دست زیر آب می‌برد. مقداری آب با دو دستش تا نزدیک لبهای مقدسش می‌آورد. آنهایی که از دور ناظر بوده‌اند، گفته‌اند اندکی تأمل کرد، بعد دیدیم آب نخورده بیرون آمد؛ آبها را روی آب ریخت. کسی نفهمید که چرا ابوالفضل در آنجا آب نیاشامید؟! اما وقتی که بیرون آمد، رجزی خواند که در این رجز،  مخاطب، خودش بود نه دیگران. از این رجز فهمیدند چرا آب نیاشامید:

یا نَفسُ مِن بَعدِ الحُسَینِ هُونی                 فَبَعدَهُ لا کُنتُ اَن تکوُنی

هذَا الحُسَینَ شارِبُ المنوُنِ                       وَ تَشرَبینَ بارِدَ المَعینِ

وَ اللهِ ما هذا فِعالَ دینی                            وَ لا فِعالَ صادِقِ الیَقینِ

ای نفس ابوالفضل! می‌خواهم بعد از حسین زنده نمانی. حسین شربت مرگ می‌نوشد، حسین در کنار خیمه‌ها با لب تشنه ایستاده باشد و تو آب بیاشامی؟! پس مردانگی کجا رفت؟ شرف کجا رفت؟ مواسات و همدلی کجا رفت؟ مگر حسین امام تو نیست؟ مگر تو مأموم او نیستی؟ مگر تو تابع او نیستی؟!

هذَا الحُسَینَ شارِبُ المنوُنِ                       وَ تَشرَبینَ بارِدَ المَعینِ

هیهات! هرگز دین من چنین اجازه‌ای به من نمی‌دهد، هرگز وفای من چنین اجازه‌ای به من نمی‌دهد. ابوالفضل مسیر خود را در برگشتن عوض کرد. از داخل نخلستانها آمد. قبلاً از راه مستقیم آمده بود. چون می‌دانست همراه خودش امانت گرانبهایی دارد، راه خود را عوض کرد و تمام همتش این بود که آب را به سلامت برساند. چون امکان داشت تیری بیاید و به مشک بخورد و آبها را بریزد و نتواند به هدفش برسد.

در همین حال بود که دیدند رجز ابوالفضل عوش شد. معلوم شد حادثه تازه‌ای پیش آمده است. فریاد زد:

وَاللهِ اِن قَطَعتُموا یَمینی                         اِنّی اُحامی اَبَداً عَن دینی

وَ عَن اِمامِ صادِقِ الیَقینِ                        نَجلُ النَّبیِّ الطّاهِرِ الاَمینِ

به خدا قسم اگر دست راست مرا ببرید، من دست از دامن حسین بر نمی‌دارم. طولی نکشید که رجز عوض شد:

یا نَفسُ لا تَخشی مِنَ الکُفّارِ                 وَ اَبشِری بِرَحمَةِ الجَبّارِ

مَعَ النَّبیِّ السَّیدِ المُختارِ                       قَد قَطَعوا بَبَغیِهِم یَساری

در این رجز فهماند که دست چپش هم بریده شده است. نوشته‌اند با آن هنر و فروسیّتی که داشت، به هر زحمت بود مشک آب را چرخاند و خودش را روی آن انداخت. من نمی‌گویم چه حادثه‌ای پیش آمد، چون خیلی جانسوز است. در شب تاسوعا معمول است که ذکر مصیبت این مرد بزرگ می‌شود.

این را هم عرض کنم که ام البنین مادر حضرت ابوالفضل در حادثه کربلا زنده بود ولی در کربلا نبود؛ در مدینه بود. به او خبر دادند که در حادثه کربلا هر چهار پسر تو شهید شدند. این زن بزرگوار به قبرستان بقیع می‌آمد و برای فرزندان خودش نوحه سرایی می‌کرد. نوشته‌اند نوحه سرایی این زن آنقدر دردناک بود که هر کس می‌آمد گریه می‌کرد، حتی مروان حکم که از دشمن‌ترین دشمنان بود.

در نوحه سرایی خود، گاهی همه فرزندانش و گاهی ارشد آنها را بالخصوص یاد می‌کرد. ابوالفضل، هم از نظر سنّی و هم از نظر کمالات روحی و جسمی، ارشد ِ فرزندانش بود. من یکی از این دو مرثیه‌ای را که از این زن به خاطر دارم، برای شما می‌خوانم. این مادر داغدار در آن مرثیه‌های جانسوز خودش ( به طور کلی عربها مرثیه را خیلی جانسوز می‌خوانند) این جور می‌خواند:

یا مَن رَأَی العَبّاسَ کَرَّ عَلی جَماهیرِ النَّقَدِ

وَ وَراهُ مِن اَبناءِ  حَیدَرِ ٍ کُلُّ لَیثٍ ذی لَبَدٍ

اُنبِئتُ اَنَّ ابنی اُصیبَ بِرَأسِهِ مَقطوعَ یَدٍ

وَیلی عَلی شِبلی اَمالَ بِرَأسِهِ ضَربُ العَمَدِ

لَو کانَ سَیفُکَ فی یَدیکَ لَما دَنی مِنهُ أَحَدٌ

 

 

ای چشم ناظر! ای چشمی که در کربلا بودی و آن مناظر را می‌دیدی! ای کسی که آن لحظه را تماشا کردی که شیربچه من ابوالفضل از جلو و شیربچگان دیگر من از پشت سرش بر این جماعت پست حمله برده بودند! برای من قضیه‌ای نقل کرده‌اند؛ نمی‌دانم راست است یا دروغ؟ گفته‌اند در وقتی که دستهای بچه من بریده بود، عمود آهنین بر فرق فرزند عزیز من وارد شد، آیا راست است؟! وَیلی عَلی شِبلی اَمالَ بِرَأسِهِ ضَربُ العَمَدِ. بعد می‌گوید: ابوالفضل! فرزند عزیزم! من خودم می‌دانم، اگر دست می‌داشتی، مردی در جهان نبود که با تو رو به رو شود. اینکه آنها چنین جسارتی کردند، برای این بود که دستهای تو از بدن بریده شده بود.

 

 

لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم

و صلی الله علی محمد و آله الطاهرینچ

 

از: مرتضی مطهری، حماسه حسینی، جلد اول، (چاپ ششم، تهران: انتشارات صدرا، آبان ماه 1365)، صفحات 58 تا 64.


من آنم كه... مدرس بود قهرمان!

 
 

كهوزير كشور دولت اصلاحات از شخصيت شهيدمدرس تجليل كرد.
عبدالواحد موسوي لاري ضمن مقاله اي با عنوان «مدرس و مجلس مقتدر» در روزنامه زنجيره اي اعتماد، نوشت: مدرس و همراهان وي در برابر مطامع بيگانگان، دفاع جانانه از منافع ملي انجام دادند كه نمونه آن جلوگيري از انعقاد قرارداد سال 1919 بود.
وي اضافه كرد: مدرس و ملك الشعراي بهار و... در مراحل حضورشان در مجلس از حقوق ملت دفاع كردند و نگذاشتند چه در زمان حضور رضاشاه به عنوان سردار سپه و چه انتقال قدرت از قاجار به پهلوي، عنان كار به دست نااهلان افتد.
اين مقاله در حالي منتشر مي شود كه فراكسيون اكثريت (اصلاح طلبان) در مجلس ششم عملكردي كاملا معارض با شخصيت و منش آيت الله شهيد سيدحسن مدرس داشت. اگر شهيد مدرس مقابل زورگويي و باج خواهي هاي رژيم انگليس ايستاد و با زهر نوچه هاي انگليسي به شهادت رسيد، 135 نماينده شبه اصلاح طلب مجلس ششم با انتشار نامه اي علني خواستار سر كشيدن جام زهر تسليم در چالش هسته اي با انگليس و آمريكا و اسرائيل شدند. اين نامه آن قدر دشمن پسند و خائنانه بود كه مكررا در مذاكرات هسته اي، از سوي مذاكره كنندگان غربي به عنوان سند تسليم ملت ايران مورد استناد قرار مي گرفت همچنين در همين مجلس ششم بود كه احمد شيرزاد مشاركتي از پشت تريبون علني ادعا كرد درباره فعاليت هاي اتمي 19 سال به دنيا دروغ گفته ايم و اكنون دم خروس ما بيرون افتاده است. امثال شيرزاد در واقع نقش تقي زاده ها و احمد تدين هاي روزگار شهيد مدرس را ايفا مي كردند و آن قدر خيانت كردند كه حتي بارها صداي رئيس مجلس وقت (كروبي) درآمد. شهيد مدرس جان گرامي خود را به خاطر ايستادگي مقابل رژيم انگليس فدا كرد، حال آن كه طيفي از مدعيان اصلاح طلبي سالهاست تبديل به سوژه پرداز و تحليل نويس شبكه دولتي انگليس (بي بي سي) شده اند.
نكته قابل تأمل ديگر، انتشار مقاله موسوي لاري در روزنامه اي است كه تا مدت ها تحليل هاي بي بي سي را بدون ذكر منبع و به عنوان تحليل هاي خود منتشر مي كرد و اين روند طولاني مدت پس از لو رفتن ماجرا، متوقف شد هر چند دنباله روي از رويكرد و سياست شبكه هايي مانند بي بي سي همچنان سر لوحه عمل رسانه هاي زنجيره اي است.


 

دست خالي



تصویرگفت: روز دوشنبه اين هفته، «برژينسكي» در مصاحبه اي با اشاره به شكست سخت رژيم صهيونيستي در جنگ غزه گفته بود؛ مگر آمريكا مثل اسرائيل يك «الاغ نفهم» است كه در فكر حمله به ايران باشد.
گفتم: دور از جون الاغ! حالا مگه چي شده بود؟!
گفت: برژينسكي خطاب به نتانياهو گفته ؛ وقتي اسرائيل توان مقابله با حماس و جهاد اسلامي را كه فقط يك شاخه مرتبط با ايران هستند، ندارد، چرا ايران را تهديد به حمله مي كند؟
گفتم: خب! حرف حساب زده. اتفاقا «جان بولتون» هم در مصاحبه با «فاكس نيوز» بدجوري اسرائيل را به خاطر شكست اخير سرزنش كرده است.
گفت: پس بگو كه چرا نتانياهو به مقامات آمريكايي اعتراض كرده و گفته است وقتي كمك نكرده ايد چرا ملامت مي كنيد؟!
گفتم: گدايي در خانه اي را زد و تقاضاي كمك كرد ولي صاحبخانه به جاي كمك هرچه فحش بلد بود نثار گدا كرد. گدا با غرولند گفت؛ حالا كه كمك نمي كني چرا ديگه فحش ميدي؟ و صاحبخانه گفت؛ آخه نمي خواستم دست خالي رفته باشي!


 

 



:: بازدید از این مطلب : 335
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 آذر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arman

توصیه رهبرانقلاب به مجلس برای متوقف کردن سوال از رئیس جمهور‬


 
 
 
کار
رهبر معظم انقلاب تاکید کردند: طرح سوال از رییس جمهور تا اینجا کار مثبتی بود،اما ادامه این کار آن چیزی است که دشمن می خواهد.
به گزارش ندای انقلاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای، دیدار جمعی از بسیجیان سراسر کشور با رهبر انقلاب ساعتی پیش در حسینیه امام خمینی(رحمه‌الله) آغاز شد.

حضرت آیت الله خامنه ای در بخشی از سخنان خود در این دیدار تاکید کردند: طرح سوال از رییس جمهور تا اینجا کار مثبتی بود، هم نشان دهنده احساس مسئولیت مجلس و هم آمادگی مسئولان دولتی برای پاسخگویی است، اما ادامه این کار آن چیزی است که دشمن می خواهد، از نمایندگان محترم، تقاضا می کنیم از اینجا به بعد ادامه ندهند.

سردار جعفری و سردار نقدی در ابتدای این دیدار به ارائه گزارش درباره بسیج پرداختند.

مشایی سکوتش را شکست/راجع به کاندیداتوریم حرفی نمی زنم


 
 
 
رئیسرئیس دفتر رئیس‌جمهور در مورد اخبار منتشر شده درباره تمایل وی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری گفت: من نه راجع به خودم و نه راجع به دیگران حرفی نمی‌زنم.

به گزارش ندای انقلاب، اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه مراسم عزاداری کارکنان نهاد ریاست جمهوری و در پاسخ به سؤالی در مورد اخبار منتشر شده درباره تمایل وی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری گفت: من نه راجع به خودم و نه راجع به دیگران حرفی نمی‌زنم.

وی افزود: آیا از من تاکنون در این رابطه چیزی شنیده‌اید.

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره اخبار منتشر شده سابق نیز به فارس گفت: در خصوص آن مطلب نیز دفتر من اطلاعیه‌ای را صادر کرد و آن را تکذیب نمود.

بنابراین گزارش چندی پیش برخی از سایت‌های خبری سخنانی را در خصوص کاندیداتوری اسفندیار رحیم مشایی در جمع مازندرانی‌های مقیم تهران منتشر کرده بودند که از آمادگی وی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری خبر می‌داد.

 

هنرپیشه ها چگونه به دیدار لیدر انحراف می روند؟


 
 

استاین دیدارها در راستای همان نظام نخبگانی ای است که لیدر جریان مدت هاست آن را تشکیل داده و قرار است
 

 

یکی از یاران لیدرجریان انحراف در جلسه ای به چگونگی برگزاری ملاقات های وی با هنرمندان پرداخته است.
به گزارش«حدیدنیوز»، آقای «ک» که مسئول ارتباط گیری حلقه انحراف با هنرمندان است ، با اشاره به برگزاری جلسات مختلف میان لیدر جریان انحراف با برخی از هنرمندان و هنر پیشه های معروف گفته است:من هنر پیشه های خانم را با تغییر چهره،چادر، عینک دودی و..به دفتر لیدر می برم به گونه ای که احدی هم نمی فهمد که این ها کیستند.
گفتنی است وی همچنین تصریح کرده که این دیدارها در راستای همان نظام نخبگانی ای است که لیدر جریان مدت هاست آن را تشکیل داده و قرار است در انتخابات آتی به نفع وی فعال شود

 

فیروزآبادی:پيگيرشکايت ازخزانه‌داري آمريکا هستم


 
 
 
صورترئیس ستاد کل نیروهای مسلح درباره پیگیری شکایت خود از خزانه‌داري آمريکا گفت: به صورت قانوني و طي فرآيندي مشخص در حال پيگيري اين موضوع هستيم.
به گزارش ندای انقلاب، سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، درباره پیگیری شکایت خود از خزانه‌داري آمريکا که به دنبال اعمال تحريم‌هايي از جانب آمريکا عليه وي صورت گرفته است، اظهار داشت: به صورت قانوني و طي فرآيندي مشخص در حال پيگيري اين موضوع هستيم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: هیئت‌های متشکل از اساتید، دانشگاهیان و حقوقدانان به صورت جدی در حال بررسی اين موضوع هستند تا در برابر اقدام غير‌قانوني مقامات آمريکايي وارد عمل شوند.

سرلشکر فيروزآبادي با اشاره به فعاليت‌هاي بسيج در راستاي مبارزه با مفاسد اقتصادی تصريح کرد: اين تشکل، همواره در عرصه‌هاي مختلف همچون مبارزه با فساد در جامعه تاکید داشته و در مسائلی همچون برخورد با اشرار اجتماعی، مواد مخدر و احتکار بهترین نقش را ایفا کرده است.
 

غزه در خون و آتش / 138 شهید تاکنون


 
 
 

هایبر اثر حملات هوایی رژیم صهیونیستی به شرق شهر خان یونس دو تن دیگر از فلسطینی ها به شهادت رسید که به این ترتیب شمار شهدا به صد و سی و هشت نفر رسید.

به گزارش سیرنیوز به نقل از شبکه تلویزیونی الاقصی، گردان‌های قسام روز سه شنبه به مواضع رژیم صهیونیستی دویست و بیست و چهار موشک شلیک کرد که به این ترتیب شمار موشک های شلیک کرده این گردان‌ها به مواضع صهیونیست ها به هزار و چهارصد و بیست و شش موشک رسید. جنگنده های رژیم صهیونیستی برخی از ساختمان های دولتی از جمله مجتمع ابوخضره را در نوار غزه هدف حمله قرار دادند که در نتیجه آن شماری از مردم زخمی شدند. همچنین شبکه العالم نیز اعلام کرد واحد توپخانه رژیم صهیونیستی مناطق بیت لاهیا و بیت حانون را در نوار غزه هدف تیراندازی قرار داد. شبکه تلویزیونی الاقصی نیزاعلام کرد: بر اثر حملات موشکی گردان های قسام به منطقه ریشون لتسیون در تل آویو دو صهیونسیت دیگر کشته شدند که به این ترتیب شمار کشته شدگان صهیونیست از روز سه شنبه تاکنون به پنج نفر رسید. در همین حال، جنگنده های رژیم صهیونستی برای سومین بار مرکز پلیس خان یونس را هدف قرار دادند. تلویزیون القدس نیز از حمله هوایی جنگنده های صهیونیستی به شمال غرب غزه خبر داد. خبرگزاری فرانسه گزارش داد هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا سه شنبه در بیت المقدس گفت تعهد امریکا به حفظ امنیت اسرائیل همانند کوه محکم و استوار است. کلینتون که قرار است با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل دیدار کند در یک گفتگوی کوتاه خبری گفت : «تعهد آمریکا برای امنیت اسرائیل مانند کوه محکم و تزلزل ناپذیر است، به همین دلیل است که من فکر می کنم آرام کردن اوضاع در غزه و جلوگیری از وقوع درگیری های بیشتر یک اصل اساسی و پر اهمیت محسوب می شود.»



:: بازدید از این مطلب : 334
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 آذر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arman

 

 

 

 

 

خاتمی اول جواب فتنه را بدهد

 


 

خاتمیروزنامه تهران امروز:

حجت‌الاسلام جعفر شجونی، عضو جامعه روحانيت مبارز با اشاره به تناقضات رفتاری و گفتاری خاتمی اظهار داشت: خاتمی باید ابتدا اتهامات وارده علیه خود در جریان فتنه 88 را پاسخگو باشد. به گزارش باشگاه خبرنگاران وی به برخی از اتهامات وارده علیه خاتمی اشاره و ادامه داد: خاتمی ابتدا باید درباره ملاقات خود با کودتاگران فتنه88 و کاریکاتوریست دانمارکی پاسخگو باشد و همچنین دلایل اتهامات وارده از جمله نقش داشتن خود در فتنه 88 و آشوب زدن به کشور را شفاف سازی کند.

شجونی با بیان این مطلب که قطعا خاتمی برای حضور در انتخابات دچار توهم و خیال واهی شده است، ادامه داد: به‌طور حتم شورای نگهبان این فرد را رد صلاحیت کرده و این امر در حالی‌است که ملت آگاه ایران،‌ از گزینه خاتمی استقبال نخواهند کرد.

وی در ادامه صحبت‌های سیدمحمد خاتمی را مبتنی بر کینه‌توزی‌های دشمنا‌ن غربی دانست و با اشاره به اینکه اظهارات خاتمی با رفتار و سابقه تاریکش تناقض فراوان دارد، افزود: وسوسه حضور مجدد خاتمی در آستانه انتخابات امری طبیعی است چراکه این فرد از بی‌اعتنایی و بی‌اعتمادی مردم رنج برده و در تلاش است تا به هر بهانه‌ای توجه اذهان عمومی را به خود جلب کند. عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: ملت ایران هیچ‌گاه منتظر ورود مجدد شخصیت‌های سوخته در انتخابات نیست چراکه این افراد انقلاب را فدای خواسته‌ها و منافع خود کردند .

مي خواستيم با نردبان شكسته از ديوار نظام بالا برويم!

 

 
 

جنبشيك پايگاه اينترنتي وابسته به ضد انقلاب تقصير شكست فتنه سبز را به گردن موسوي و كروبي و اصلاح طلبان انداخت و اپوزيسيون را در اين زمينه تبرئه كرد.

هامون به نقل از کیهان:

«خودنويس» با بيان اينكه چشم اسفنديار جنبش سبز را يافته، مي نويسد: پس از 22بهمن 88، جنبش در خيابان كاملا فروكش كرد. اين به معني عقب نشيني و نااميدي از سران جنبش بود. موسوي و كروبي كه پيش از انتخابات سال 88 به هيچ روي پيشينه اي در پدافند از حقوق شهروندي و انتقاد جدي از حكومت نداشتند و به همين دليل نيز از غربال شوراي نگهبان گذر كرده بودند، با اعلام نتايج انتخابات، ناگهان بر روي موج سوار شدند و رهبران جنبش سبز نام گرفتند. بخشي از مردم اين دو را با ترديد و بي اطميناني مي نگريستند و برخي از آنها به علت كم اطلاعي و اينكه سالهاي اول انقلاب را درك نكرده بودند، به ستايش اين دو پرداختند و يا آنان را به چشم نردباني براي بالا رفتن از ديوار جمهوري اسلامي ديدند. گرچه اين دو تن از مواضع آغازين خود در سه سال گذشته كوتاه نيامدند ولي ادعاي آنها درباره وفاداري به نظام بخش بزرگي از بدنه جنبش را به سردرگمي و سرخوردگي دچار نمود.
نويسنده اين تحليل خاطر نشان مي كند: به مرور جمعيت معترضان كاهش چشمگيري پيدا كرد و براي فراخوان هاي بعدي عملا هيچ كس استقبال نكرد. بدين ترتيب به نظر مي رسد جنبش سبز به پايان خود نزديك شده است. پس از حصر خانگي موسوي و كروبي مباشران و مشاوران اين دو در رسانه هاي برون مرزي آفتابي شدند و پس از سال ها همراهي با جمهوري اسلامي، داعيه مديريت اپوزيسيون را نمودند. اينان آغاز به صدور فرمانهاي ناهماهنگ و بي برنامه براي كشاندن افراد به خيابانها كردند قابل پيش بيني بود كه از فراخوان اين اصلاح طلبان استقبال نشود و جنبش به تدريج به افول برسد. با نگاهي بي غرضانه به جنبش سبز و تحليل رويدادهاي سه سال گذشته، چشم اسفنديار اين خيزش كه موجب ناكامي آن شده است معلوم است؛ اول خواسته رهبران جنبش با خواسته بدنه و تنه اصلي جنبش در يك راستا نبود. در حالي كه موسوي از «دوران طلايي امام» سخن مي راند، هواداران جنبش شعار «جمهوري ايراني» به جاي «جمهوري اسلامي» مي دادند دوم، جنبش رهبر داشت ولي رهبري نداشت. فراخوان براي آمدن به خيابان بدون داشتن برنامه و راهبرد، جز ريزش نيروها و فرسوده كردن، پيامد ديگري نداشت.
اين سايت همچنين حزب مشاركت، نهضت آزادي، جبهه ملي، سازمان مجاهدين (منافقين) و گروه هاي سلطنت طلب را فاقد توانايي اداره جنبش معرفي كرد.

برگزاری شب شعر با حضور حامی فتنه و هوادار خواننده مرتد

 


 

کهصبح امروز خبری در سایت باشگاه خبرنگاران، مبنی بر برگزاری شب شعر با حضور حامی فتنه و هوادار خواننده مرتد در دانشگاه شهید بهشتی به همت سازمان نظام پزشکی درج شد که واکنش هر دو نهاد را به همراه داشت.

سیرنیوز از باشگاه خبرنگاران؛ با وجود هشدارهای متعدد به مسئولان برخی نهادها مبنی بر عدم دعوت و همکاری با مهدی موسوی و حلقه نزدیک به او برای انجام فعالیت های فرهنگی، اما همچنان در فضای مجازی شاهد این هستیم که مسئولان فرهنگی برخی از نهادها بدون توجه به هشدارها کماکان از این فرد دعوت به عمل آورده و او نیز با حضور در جمع های فرهنگی هر روز دامنه حلقه فاسد خود را گسترده تر می کند. در آخرین نمونه از اطلاع رسانی باشگاه خبرنگاران در این خصوص، صبح امروز خبری در سایت باشگاه خبرنگاران با عنوان "دعوت از شاعر مبتذل نویس و حامی خواننده مرتد، این بار در دانشگاه شهید بهشتی! + اسناد" را درج کرد. در پی درج این خبر در سایت باشگاه خبرنگاران بود که روابط عمومی سازمان نظان پزشکی و روابط عمومی دانشگاه شهید بهشتی با ارسال توضیحاتی برگزاری هر گونه برنامه شب شعر را از اساس تکذیب کردند و باشگاه خبرنگاران هم به دلیل رسالت خبری خود توضیحات هر دو نهاد را در خبر فوق درج کرد. اما خبرنگار وبگردی باشگاه خبرنگاران که از برگزاری چنین برنامه ضد فرهنگی در دانشگاه بهشتی که به همت سازمان نظام پزشکی برگزار می شود مطمئن بود با گذشت و گذاری در فضای مجازی به نتایج جالبی رسید. در اولین نمونه از تائید خبر امروز صبح(18 آبان ماه 1391) باشگاه خبرنگاران، گویا مسئولان سایت سازمان نظام پزشکی فراموش کرده بودند اطلاع رسانی خود در خصوص برگزاری شب شعر را از روی سایت خود حذف و یا خبر مورد نظر را اصلاح کنند(خبر نظام پزشکی را اینجا ببینید). اما در موردی دیگر، خبرگزاری ایسنا با انتشار آنچه در سایت سازمان نظام پزشکی آمده پیش خبری از حضور عنصر ضد فرهنگی،حامی فتنه و هوادار خواننده هتاک به ائمه معصومین(ع) را روی خروجی خود فرستاده بود که با مطالعه آن خبر کاملا مشهود است که سازمان نظام پزشکی برای حضور مهدی موسوی برنامه ریزی کرده و همچنین دانشگاه شهید بهشتی نیز شرایط و محل برگزاری به اصطلاح شب شعر با حضور این عنصر را فراهم آورده است(لینک خبر خبرگزاری ایسنا را اینجا ببینید). سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که چرا مسئولان سازمان نظام پزشکی و دانشگاه شهید بهشتی به فردی مانند مهدی موسوی که حمایت او از جریان ورشکسته فتنه و خواننده هتاک کاملا مشهود است تریبون و فضای به اصطلاح فرهنگی اختصاص می دهند؟ و البته اگر از ماهیت اصلی وی و گروهک نفاقش آگاهی نداشتید (که به نظر ما اینطور بوده است)چرا قبل از همکاری برای برگزاری برنامه،دادن سالن و...فقط چند دقیقه ای را برای شناخت هویت واقعی وی (حتی نه به وسیله استعلام مراجع زیربط) ،از طریق جستجوی اینترنتی وقت نگذاشتید؟ و سوال مهمتر اینکه، با وجود مشهود بودن اصل خبر برگزاری این برنامه و اختصاص زمان و فرصت به فردی مانند مهدی موسوی چه چیز را تکذیب می کنید؟

ارزيابي عوامل فتنه از ريسك نزديكي تاكتيكي به هاشمي

 


 

كهارگان گروهك ملي- مذهبي به بررسي موضع متناقض و فريبكارانه محافل اپوزيسيون در قبال هاشمي رفسنجاني پرداخت و سود و زيان نزديكي به وي را بررسي كرد.


هامون به نقل از کیهان:

پايگاه اينترنتي «ملي- مذهبي» كه از پاريس مديريت مي شود، در تحليل خود با عنوان «هاشمي؛ مهره اي سوخته، سوزاننده» نوشت: رفتار هاشمي و آنچه كه بر فرزندان او رفته اپوزيسيون (از جمله جريان ملي- مذهبي) را بر سر تصميم گيري مي نشاند. پرسش اساسي اين است كه با هاشمي چگونه بايد رفتار كرد؛ او كه در كارنامه اش قلع و قمع «ديگران» را به طور پررنگ دارد و در تصميم هاي بزرگ از جنگ تا اتفاقات سال 67، قتل هاي زنجيره اي [!؟] و... جزو تصميم سازان بوده و اكنون با دموكراسي خواهان افق مشترك پيدا كرده است.
نويسنده در ادامه مي پرسد: تكليف چيست؟ آيا بايد تاريخ هاشمي را به فراموشي سپرد يا اين كه به طور تاكتيكي فعلا در مورد او سكوت كرد تا اگر زوري دارد ضربه اش را به حكومت بزند و بعد كه نوبت خود او رسيد به حسابش رسيد، يا اين كه اصولا تاريخ او را فاش گويانه بر سر كوي و برزن فرياد زد و از هر سازش و حمايتي از او تن زد؟ جايي از مهندس سحابي ديدم كه گفته بود بزرگترين ايثار آن است كه يك مبارز از شرفش [!] هم براي آرمانش بگذرد و اين پارادوكسي سخت و ويرانگر است. حنيف نژاد زحمت دوستانش را بر گردن گرفت و سرافراز سينه به گلوله سپرد در حالي كه احتمالا در خود احساسي از سرافرازي داشته است، از ميان شوق و عشق دوستانش بدرقه مي شود و در برابر جوخه اعدام مي ايستد و گردنكشانه فرمان آتش مي دهد. اما اگر مجبور مي شد براي نگهداشتن سازماني كه چون خويشتن دوستش مي داشت با ساواك همكاري اي نسبي بكند و خود را و شرفش را به باد يغما بدهد چه حالي پيدا مي كرد.
ارگان گروهك ملي- مذهبي ادامه مي دهد: حال تكليف با هاشمي چيست، اگر بر اين باشيم كه بايد پراگماتيستي عمل كرد و به فراخور وضعيت، وزن قدرت را سنجيد و موضع خود را تعيين كرد؛ خيلي زود مي توان به اين رسيد كه پس حمايت از هاشمي به صلاح است. چرا كه او به نسبتي به تحقق خواسته هاي ما نيز كمك مي كند فارغ از اين كه ديگران در مورد ما چه فكر مي كنند و اگر آرمانخواهانه عمل كنيم هرگز به زير علم كسي چون هاشمي نخواهيم رفت چرا كه عملكرد او با آب كوثر هم پاك نخواهد شد و همدستي با او دامن آدمي را آلوده مي كند!
اين سايت وابسته به تقي رحماني و رضا عليجاني (دو عنصر فراري فعال در فتنه سبز) در ادامه تحليل خود نوشت: مي توان پرسش چه بايد كرد را در دو ساحت طرح افكند، در ساحت اخلاق و ديگري در عرصه سياست. بدين معني كه در يك سطح مي توان به خوبي و بدي اين رفتار و ارزش آن انديشيد و در سطحي ديگر به تبعات و نتيجه اين كنش در عرصه عمل و به طور مشخص در عرصه سياسي. در ساحت اخلاق پرسش اين است كه آيا گذشتن از خطاهاي كساني از اين نوع اخلاقي است و آيا چشم پوشي از كرده هاي اينان خود ظلمي نيست در حق آناني كه مظلوم واقع شده اند؟ و در ساحت سياست پرسش اين است كه آيا حمايت از هاشمي و ناديده گرفتن تاريخ و رفتار گذشته او مي تواند كمكي به پيشرفت در بستر دموكراسي بكند؟ هرچند پرسش دوم نفي سوال اول نيست اما پاسخ منفي به آن حداقل اين است كه آدمي را از پاسخ دادن به سوال دوم رها مي كند.
نويسنده مي افزايد: در عرصه اخلاق نگارنده معتقد است هرگز نبايد از گناه اينان گذشت اما بايد با ايشان تاكتيكي برخورد كرد يعني در برابر گناهان شان سكوت كرد تا وقت آن برسد. بنابراين چونان كه كنشگري با اين فرض در برابر امثال هاشمي سكوت كند اما يا هاشمي موفق نگردد تا وضعيت را تغيير دهد و يا سوژه در اين ميان وقتش به اتمام برسد و از بين برود، ايده در بيضه ميرد و سوژه نيز هرگز نمي تواند خود را و رفتارش را توجيه نمايد. چرا كه به كاري دست زده و آبرويي از خود به باد فنا داده كه بازگشت ناپذير است. بنابراين اين ميدان سخت خطرناك است.
سايت ملي- مذهبي در ادامه نوشت: اما در عرصه عملي كه تمركز بيشتري بر آن وجود دارد، هاشمي ارزش اين ريسك را ندارد چرا كه او از قدرت افتاده و توان تاثيرگذاري خويش را از دست داده است، پيش فرضي كه مي تواند اپوزيسيون را به حمايت از او وادارد در دوراني كه او كانديداي رياست جمهوري بود، درست بود، چرا كه در آن موقع اين استعداد در او بود كه قدرت را تصاحب كند و مثمر ثمر باشد. اما در اين شرايط به دلايلي كه خواهد آمد هرگونه حمايتي از او رنج بيهوده بردن است.
ارگان وابسته به گروهك نفاق ملي- مذهبي در پايان نتيجه گرفت: «در مختصات جديد، هاشمي و امثال او [...] اصلا داراي قدرت و نفوذي نيستند تا بخواهند تاثيري بگذارند. البته هاشمي در دوران رياست بر خبرگان اين نكته را فهميده بود و به زودي فهميد كه نظام بازي را برده است. هرچند در ناكامي او نقش يارانش را نيز نبايد از نظر انداخت. كساني كه هاشمي روي آنها حساب باز كرده بود و فقط قدرت و منافع ناشي از آن را مي بينند نه آرماني در سر دارند و نه ميلي براي فداكاري. از اين رو اتخاذ موضع حمايت از هاشمي فقط ريختن آبرويي [!؟] است كه با واسطه سالها در اپوزيسيون به دست آمده است. هزينه اي كه فايده اي نخواهد داشت. از اين رو اگر اين پيش فرض ها را بپذيريم اپوزيسيون بايد در برخورد با هاشمي ترديد و درنگ بيشتري به خرج بدهد.

خاتمي از بي‌اعتنايي و بي‌اعتمادي مردم رنج مي‌برد/ وسوسه حضور مجدد در انتخابات

 

 
 

خاتميعضو شوراي مرکزي جامعه روحانيت مبارز گفت: وسوسه حضور مجدد خاتمي در آستانه انتخابات امري طبيعي است چراکه اين فرد از بي‌اعتنايي و بي‌اعتمادي مردم رنج برده و در تلاش است تا به هر بهانه‌اي توجه اذهان عمومي را به خود جلب کند.

سیرنیوز از باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام جعفر شجوني با توجه به تناقضات رفتاري و گفتاري خاتمي اظهار داشت: خاتمي بايد ابتدا اتهامات وارده عليه خود در جريان فتنه 88 را پاسخگو باشد. وي به برخي از اتهامات وارده عليه خاتمي اشاره کرد و افزود: خاتمي ابتدا بايد درباره ملاقات خود با کودتاگران فتنه 88 و کاريکاتوريست دانمارکي پاسخگو باشد و همچنين دلايل اتهامات وارده از جمله نقش داشتن خود در فتنه 88 و به آشوب کشيدن کشور را شفاف‌سازي کند. حجت‌الاسلام شجوني با بيان اينکه قطعا خاتمي براي حضور در انتخابات دچار توهم و خيال واهي شده است، ادامه داد: به طور حتم شوراي نگهبان اين فرد را رد صلاحيت کرده و اين امر در حاليست که ملت آگاه ايران،‌ از گزينه خاتمي استقبال نخواهند کرد. وي اظهارات محمد خاتمي را مبتني بر کينه‌توزي‌هاي دشمنانان غربي دانست و با اشاره به اينکه اظهارات خاتمي با رفتار و سابقه تاريکش تناقض فراوان دارد، افزود: وسوسه حضور مجدد خاتمي در آستانه انتخابات امري طبيعي است چراکه اين فرد از بي‌اعتنايي و بي‌اعتمادي مردم رنج برده و در تلاش است تا به هر بهانه‌اي توجه اذهان عمومي را به خود جلب کند. عضو شوراي مرکزي جامعه روحانيت مبارز خاطر نشان کرد: ملت ايران هيچگاه منتظر ورود مجدد شخصيت‌هاي سوخته در انتخابات نيست چراکه اين افراد انقلاب را فداي خواسته‌ها و منافع خود کردند.

منافقين از بردارم تنها يک جمجمه و چند استخوان تحويل دادند

 


 

کهبرادر شهيد نظري گفت: تنها چيزي که از پيکر برادرم باقي مانده بود يک جمجمه و يک عدد استخوان شانه‌اش بود.

هامون به نقل از باشگاه خبرنگاران:

گروهک تروريستي منافقين طي اعمال جنايتکارانه بسياري از هم وطنان بيگناهمان را به کام مرگ کشانده‌اند بر همين اساس با يکي از خانواده قربانيان ترور به گفتگو نشستيم که متن آن در ذيل آمده است.

عليرضا نظري برادر شهيد داود نظري در گفتگو با خبرنگار ما گفت: شهيد نظري به همراه ديگر هم رزمانش با 5 ماشين که حاوي مهمات جنگي بود از شهر قروه در کردستان به سمت سنندج در حرکت بوند که ناگهان توسط منافقين محاصره مي‌شوند.

وي افزود: برادرم از دوستانش مي‌خواهد تا با ترک محل متواري شوند، و خودش پشت تير بار دوشکا مي‌نشيند تا حمله‌ تروريست‌ها را دفع کند و توسط آن جنايتکاران به شهادت مي‌رسد و از جزئيات  نحوه شهادتش بي‌خبر هستم.

نظري ادامه داد : برادرم از سال 59 تا 82 مفقود الاثر بود و پدر و مادرم بارها براي يافتن نشاني از او چند بار به کردستان رفتند تا شايد بتوانند خبري از فرزندشان بگيرند که  تلاش‌ آن‌ها بي‌نتيجه ماند.

نظري اظهار داشت: برادرم هنگام شهادت 19 ساله بود و در ابتدا به استخدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامي درآمد و  پس از شروع جنگ به جبهه رفت.

وي افزود: ظهر يکي از روزهاي مرداد ماه سال 82 زماني‌که از محل کار به منزل آمدم متوجه حضور همه اهالي خانواده شدم که با گريه‌هايشان مرا نگران کردند که در جواب گفتند پيکر برادرت پيدا شده است.

برادر شهيد در پايان خاطر نشان کرد: بعد از ظهر همان روز پيکر برادرم به پزشکي قانوني برده شد که ما نيز براي ديدن پيکر پاکش به آنجا رفتيم اما تنها چيزي که از برادرم باقي مانده بود يک جمجمه، يک عدد استخوان شانه‌اش بود.

 



:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arman

آنچه که ائمه اطهار همیشه از خدا طلب مى‌کردند

 
 

یقین، مراتبى دارد و هر مرتبه‌اى از آن که فرض شود، مرتبه بالاترى براى آن وجود دارد، لذا ائمه اطهار علیهم السلام با اینکه در مراتب عالیه یقین بودند، باز هم از خدا طلب یقین مى‌کردند.

هامون به نقل از خبرگزاری دانشجو:

مقام معظم رهبری شخصیتی نادر و برجسته است که بهره‌مندی از دانش و حکمت ایشان برای رهروان انقلابی بسیار کارگشاست.

کلاس‌های درس خارج فقه ساعت هفت صبح برگزار می‌شود و ایشان قبل از درس چند دقیقه‌ای بحث اخلاقی دارند که در این سلسله نوشتارها به بیان این نکات می‌پردازیم.

از امتیازات درس مقام معظم رهبری آن است که اجازه می‎دهند شاگردان بدون هیچ ترس یا احساس ابهتی به راحتی سوالاتشان را بپرسند و ایشان نیز با صبوری پاسخ می‌دهند؛ همچنین در این کلاس حضور و غیاب جدی وجود دارد.


ایشان در این جلسه به شرح حدیثی از امیرالمومنین پرداختند.


من خطبة علی علیه السلام المعروفة بالدیباج:


عباداللّه، سلوااللّه الیقین، فإنّ الیقین رأس الدّین وارغبوا الیه فی العافیة فإنّ أعظم النعمة العافیة فاغتنموها للدنیا والآخرة. (1)

 

یقین در دین چون سر در بدن است


یقین، مراتبى دارد و هر مرتبه‌اى از آن که فرض شود، مرتبه بالاترى براى آن وجود دارد، لذا ائمه اطهار علیهم السلام با اینکه در مراتب عالیه یقین بودند، باز هم از خدا طلب یقین مى‌کردند.


در این حدیث، یقین به رأس تشبیه شده؛ چون همان طور که سر منشأ هدایت حرکات و سکنات آدمى است، یقین هم در دین انسان چنین نقشى را دارد.


راه‌های تحصیل یقین


تحصیل یقین از دو راه ممکن است: یکى تأمل و تفکر در دلایل و مبادى دین و حقانیت شرع مقدس اسلام و دیگرى توجه به ذات مقدس الهى و تضرع و خضوع در پیشگاه باعظمت او.


عافیت که در روایات آمده، آن چیزى نیست که ما در عرف خودمان از آن تعبیر به عافیت‌طلبى مى‌کنیم، که انسان در کنجى خزیده و در میدان جهاد وارد نشده و با وظایف بزرگِ زندگى مواجه نشود، بلکه مراد، عافیت در اعتقاد و عمل و محفوظ ماندن از وساوس شیطانى و نفسانى است.


انسان در میدان جنگ هم باید از پروردگار طلب عافیت کند؛ یعنى از او بخواهد که دچار شک و ترس و تزلزل نشود. امام سجاد علیه السلام در دعاى بیست‌ و سوم صحیفه سجادیه به ابعاد مختلف عافیت اشاره کرده و آن را از پروردگار طلب کرده‌اند(2) .


پی‌نوشت:1- اى بندگان خدا، از خداوند یقین بخواهید؛ زیرا یقین اصل دین است و از او عافیت جویید که بزرگترین نعمت است و آن را براى دنیا و آخرت غنیمت شمارید.

تحف العقول، حسن بن شعبه حرانی، ص 150 و بحارالانوار، علامه مجلسی، ج 74 ، ص 291؛


2- اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ أَلْبِسْنِی عَافِیَتَکَ، وَ جَلِّلْنِی عَافِیَتَکَ، وَ حَصِّنِّی بِعَافِیَتِکَ، وَ أَکْرِمْنِی بِعَافِیَتِکَ، وَ أَغْنِنِی بِعَافِیَتِکَ، وَ تَصَدَّقْ عَلَیَّ بِعَافِیَتِکَ، وَ هَبْ لِی عَافِیَتَکَ وَ أَفْرِشْنِی عَافِیَتَکَ، وَ أَصْلِحْ لِی عَافِیَتَکَ، وَ لَا تُفَرِّقْ بَیْنِی وَ بَیْنَ عَافِیَتِکَ فِی الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ. اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ عَافِنِی عَافِیَةً کَافِیَةً شَافِیَةً عَالِیَةً نَامِیَةً، عَافِیَةً تُوَلِّدُ فِی بَدَنِی الْعَافِیَةَ، عَافِیَةَ الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ. وَ امْنُنْ عَلَیَّ بِالصِّحَّةِ وَ الْأَمْنِ وَ السَّلَامَةِ فِی دِینِی وَ بَدَنِی، وَ الْبَصِیرَةِ فِی قَلْبِی، وَ النَّفَاذِ فِی أُمُورِی، وَ الْخَشْیَةِ لَکَ، وَ الْخَوْفِ مِنْکَ، وَ الْقُوَّةِ عَلَى مَا أَمَرْتَنِی بِهِ مِنْ طَاعَتِکَ، وَ الِاجْتِنَابِ لِمَا نَهَیْتَنِی عَنْهُ مِنْ مَعْصِیَتِکَ ...»


بار خدایا بر محمد و آل او درود فرست، و عافیتت را بر من بپوشان، و مرا به عافیتت فرو بر، و به عافیتت نگاهدار، و به عافیتت گرامى‏ام فرما، و به عافیتت بى نیازم گردان، و عافیتت را به من عطا کن، و عافیتت را به من ببخش، و عافیتت را برایم بگستران، و عافیتت را به من شایسته نما، و میان من و عافیتت در دنیا و آخرت جدایى مینداز. بار خدایا بر محمّد و آل او درود فرست، و مرا عافیتی ده عافیتى که (از پزشکان یا از درخواست) بى‏نیاز کننده و (بیماری هاى ظاهرى و باطنى را) بهبودى دهنده و بالاتر و برتر (از بیماری ها به طوری که بر هر مرض تسلّط داشته) و افزون شنونده باشد، عافیتى که در تنم عافیت دنیا و آخرت بیاورد و بر من منت گذار به عافیت و ایمنى (از هر پیش‌آمدى) و سلامتى و رهایى (از هر آفت و بلایى) در دین و بدنم، و بینایى در دلم، و پیشرفت در کارهایم، و ترس براى تو، و بیم از تو، و توانایى بر طاعت و فرمانبریت که مرا به آن امر فرموده‏اى، و دورى گزیدن از معصیت و نافرمانیت که مرا از آن باز داشته‏اى ...
صحیفه سجادیه: دعای 23

 

هر جوری هست باید بیاییم وسط، بی خیال ادعای تقلب!

 

اصلاحبعد از آنكه اصلاح‌طلبان دريافتند كه بود و نبود آنان در عرصه‌ي انتخابات، تأثيري در مشاركت سياسي مردم ندارد، سعي كردند به مرور استراتژي خود را تغيير دهند. بر اين اساس، اين جريان در ماه‌هاي اخير، به شدت بر حجم تبليغاتي خود افزوده و...

هامون به نقل از بولتن نيوز: اصلاح طلبان كه تا ماه‌هاي پيش، تصور مي‌كردند مردم و نظام براي آنها تره خرد كرده و فرش قرمز براي حضورشان در عرصه‌ي سياست راه مي‌اندزند، اين روزها با سرخوردگي هرچه تمام‌تر تغيير استراتژي داده‌اند.

به گزارش بولتن، بعد از آنكه اصلاح‌طلبان دريافتند كه بود و نبود آنان در عرصه‌ي انتخابات، تأثيري در مشاركت سياسي مردم ندارد، سعي كردند به مرور استراتژي خود را تغيير دهند.

بر اين اساس، اين جريان در ماه‌هاي اخير، به شدت بر حجم تبليغاتي خود افزوده و روزي نيست كه يكي از چهره‌هاي اين جريان با روزنامه‌ها و رسانه‌هاي زنجيره‌اي خود مصاحبه و گفتگو نكنند.

در همين حال، احمد شيرزاد در گفتگو با روزنامه «مردم سالاري» به صراحت بيان كرد كه ما بايد از هر فرصت پيش آمده به نفع خود استفاده كنيم. البته وي براي وجيه نشان داده چهره اصلاح‌طلبان اينطور بيان كرد كه: اگر اجازه بالندگي به اصلاح طلبان داده شود بنده با توانايي که از آنها سراغ دارم هر چند وقفه‌اي در فعاليت آنها افتاده است ولي کار به سرعت انجام خواهد شد. وي معتقد است که اصلاح‌طلبان نه تنها از فرصت انتخابات بلکه از هر فرصت سياسي بايد استفاده کنند.

وي ادامه داد: من به عنوان يک نيروي اصلاح‌طلب با طرح چنين موضوعي موافق نيستم. مجموعه اصلاح‌طلبان از تشکل‌ها و احزاب متعددي تشکيل شده‌اند و تا زمان انتخابات سال 88 هم به لحاظ سازماندهي و تشکل هيچ مشکلي نداشتند. وي در رابطه با برگزاري کنگره ساليانه از سوي اصلاح طلبان گفت: کنگره ساليانه احزاب آنها برگزار مي‌شد. شوراهاي مرکزي و دفاتر سياسي کارشان را انجام مي‌دادند و به فراخور کوچکي يا بزرگي احزاب و تشکل‌هايشان فعاليت داشتند. اين نماينده مجلس ششم، تصريح کرد: تشکل‌هاي اصلاح طلبان براي وحدت با يکديکر ساز و کارهاي گوناگوني مانند شوراي هماهنگي اصلاح‌طلبان، ملاقات‌ها و نشست‌ها و گفت‌وگوهايي داشتند که منجر به يک عمل مشترک سياسي در اين اردوگاه مي‌شد. شيرزاد افزود: در انتخابات سال 88 تقريبا اصلاح طلبان يک اجماع نسبي داشتند. هر چند که با دو کانديدا در انتخابات شرکت کرديم. بعد از سال 88 تا کنون مسئله تغيير پيدا کرده است.

وي معتقد است که اصلاح‌طلبان نه تنها از فرصت انتخابات بلکه از هر فرصت سياسي بايد استفاده کنند. شيرزاد با بيان اينکه افرادي در جبهه اصولگرايان مدعي مي‌شوند که اصلاح طلبان بايد دست به بازسازي و بازنگري بزنند، اظهار داشت: من به آنها مي‌گويم اگر خيلي هنر سياسي دارند جبهه خودشان را بازسازي کنند. به هم ريختگي که در جبهه اصولگرايان و عدم توانايي آنها نسبت به پاسخ دهي به ساده ترين سوال‌هاي سياسي وجود دارد اسفناک است.

وي تصريح کرد: اصلاح‌طلبان در حال حاضر از همدلي و انسجام بسياري خوبي برخوردار هستند. به عنوان مثال مي‌گويم که ما بعد از ماه‌ها دوست و همکاري را مي‌بينيم که بدون اينکه در اين چندماه جلسه اي داشته باشيم افکارمان به هم نزديک است. اين استاد دانشگاه افزود: اصلاح‌طلبان به عنوان يک نيروي آماده به انتظار به وجود آمدن يک شرايط مناسب براي فعاليت هستند و نيازي به دستور توبه و بازسازي و اينطور مسائل ندارند. البته هميشه هر گروه و هر فردي نياز به بازنگري و بازبيني گذشته خود دارند.

وي در پايان با پذيرش تلويحي خطاهاي اصلاح‌طلبان گفت: هر مقام اجرايي و سياسي امکان خطا دارد و بايد بپذيرد که گاهي ممکن است خطا کند. مجموعه اصلاح‌طلبان نيز از اين اصل مستثني نيستند و خود را انسان‌هاي زميني مي‌دانند که مانند هرانسان ديگري و مانند آدم ابوالبشر امکان خطا دارند. ولي نوع بيان مطالب که از سوي اصولگرايان مطرح مي‌شود جاي انتقاد فراوان دارد زيرا آنها فکر مي‌کنند که خودشان از خطا مبرا هستند و فقط اصلاح‌طلبان همه اشتباهات را مرتکب شده‌اند.

شکايت مهدي هاشمي از 9 روزنامه و سايت خبري/ اعتراض به دادگاه براي اتمام بازداشت موقت مهدي


 
 
وکيل مهدي هاشمي از شکايت موكلش از 9 روزنامه و اعتراض به دادگاه براي اتمام بازداشت موقت مهدي خبر داد.

مهديهامون به نقل از باشگاه خبرنگاران:سيد محمود عليزاده طباطبايي  با اشاه به اتمام بازداشت موقت مهدي هاشمي، اظهار داشت: مهدي همچنان در بازداشتگاه اوين به سر مي‌برد، اعتراض نسبت به ادامه بازداشت وي به دادگاه ارجاع شده كه منتظر نتيجه نهايي در اين زمينه هستيم.

وکیل مهدي هاشمی ادامه داد: مهدی از روزنامه‌هاي(كيهان، ايران، وطن‌امروز، جوان، مشرق، 9 دي) و 3 سايت خبري(رجانيوز، اول نيوز و نداي انقلاب ) در شعبه 9 دادسرای فرهنگ و رسانه و شعبه 12 دادسراي کارکنان دولت، شکايت کرده كه احضاريه دادگاه براي مديران اين روزنامه‌ها ارسال شده است.

طباطبايي در باره آخرین وضعیت روزنامه توقیف شده "شرق" هم خاطرنشان کرد: این روزنامه توقیف شده و هیات نظارت بر مطبوعات اين پرونده را به براي رسيدگي به دادسرا ارسال كرده كه قطعا طي اين هفته پيگيري خواهد شد.

راهبردهای انتخاباتی تکنو کرات ها با مهره «مهدی هاشمی»

 
 
راهبردهای انتخاباتی تکنو کرات ها با مهره «مهدی هاشمی»
بخشی از این اهداف را می توان از هفته نامه «آسمان» رصد کرد
 

 

بررسی رسانه های جریان تکنوکرات نشان می دهد که این جریان کنش های موثر و هدفمندی را برای بهره گیری از ظرفیت هاشمی رفسنجانی برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بویژه از بستر دستگیری دو تن از اعضای خانواده وی، ترتیب داده است.

هامون به نقل از حدیدنیوز بخشی از این اهداف را می توان از هفته نامه «آسمان» رصد کرد.
این هفته نامه در آخرین شماره خود با ۵ مطلب اصلی و یک پرونده تلاش کرد تا همزمان دو مساله «دستگیری فرزندان هاشمی» و نیز «نقش هاشمی در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری»، بخشی از راهبردهای جریان تکنوکرات را مورد تست و القای رسانه ای قرار دهد.
در محور«دستگیری فرزندان هاشمی»، صادق زیبا کلام در مطلبی تحت عنوان«بازی دو سر سود هاشمی رفسنجانی» کوشید تا محوری ترین هدف این جریان را به جامعه مخاطب خود القاء کند.
زیبا کلام در این یادداشت چند محور را در دستورکار خود قرار داد.
این محورها عبارتنداز:
- آمدن مهدی یقینا با موافقت هاشمی بوده است.
- محکومیت یافتن مهدی قطعا به زیان راست های افراطی تمام می شود.چرا که مهدی هاشمی در هیبت یک زندانی سیاسی قرار خواهد گرفت به همراه خواهرش فائزه.اصولگرایان می دانند که چنین وضعیتی بسیار به سود هاشمی خواهد شد.
- اگر مهدی تبرئه شود که بازهم به سود هاشمی خواهد شد چرا که معلوم می شود همه آن توهین ها و بی حرمتی ها به آنان چقدر بی پایه و اساس بوده است.
- بنظر می رسد که اگر مهدی محکوم شود، به عنوان یک زندانی سیاسی تصویر و مهره مردمی هاشمی خواهد شد.
همراه با این مطلب از سوی زیبا کلام که پیشاپیش مهدی هاشمی را زندانی سیاسی توصیف کرده و وی را رابط هاشمی و بدنه فرقه سبز توصیف کرده ،اسحاق جهانگیری نیز در مطلب جداگانه دیگری ضمن بیان اینکه با آمدن مهدی ابزار تخریب هاشمی کند خواهد شد،تصریح کرد:«حال که این ابزار نیز از دست دشمنان ایشان خارج شده،قطعا نقش برجسته آیت الله هاشمی رفسنجانی در تصمیمات کلان پررنگ تر می شود.»
وی همچنین در مطلب خود،هاشمی را «نقطه کانون وحدت سیاسی» عنوان کرد و چند محور را برجسته ساخت.
این محورها عبارتند از:
- وقتی فشار بیرونی افزایش یابد، باید به سمت استحکام داخلی رفت.به طور حتم این مساله از مسیر انتخابات شدنی خواهد بود.در این شرایط مهمترین فردی که اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل می توانند با مراجعه به آن توطئه ها را خنثی کنند،هاشمی رفسنجانی خواهد بود.
- هاشمی رفسنجانی هرگز به برخوردهای حذفی نمی اندیشد.او حتی هرگز به حذف نیروهای اصلاح طلب نیز نپرداخت.
- می توان هاشمی رفسنجانی را سمبل جریان اعتدال، عقلانیت و منطق در ساحت سیاسی دانست.
با توجه به این مطالب به نظر می رسد که جریان تکنوکرات از انتشار این مطالب به دنبال اهداف زیر باشد:
۱- تاکید بر سیاسی بودن پرونده مهدی هاشمی و اصرار بر ایجاد فضای مشترک با جریان فتنه
۲- تاکید بر«آزاد شدن وثیقه سیاسی هاشمی» بدون درگیری با پرونده فرزندان خود جهت فعال شدن در سپهر سیاسی کشور
۳- تاکید بر بحرانی بودن فضای سیاسی و منطقه ای
۴- تاکید بر قرار گرفتن هاشمی به عنوان نقطه کانونی وحدت سیاسی
۵- اصرار بر گردن نهادن حاکمیت به راهکارهای هاشمی رفسنجانی
دانلود متن به صورت pdf

جاسوسی از مردم آمریکا به بهانه‌ حمله سایبری ایران

 
 
آمریکا نیروهای دولتی آمریکا مدعی شدند که ایران در حال طرح ریزی حمله‌ی الکترونیک به زیر ساخت‌های ارتباطی آمریکاست. به همین منظور وزیر دفاع آمریکا ادعا کرده است که آمریکا آمادگی مقابله با حمله احتمالی ایران یا هر کشور دیگر به زیرساخت‌های امنیت سایبری آمریکا را دارند.
هامون به نقل از سیرنیوز به نقل از پاک‌اَلِرت‌پرس، اوباما در روز 26 اکتبر دستور لازم‌الاجرایی را امضا نمود که بر اساس آن شرکت‌های شبکه الکترونیک، نیروگاه‌های آب، راه‌آهن و دیگر صنایع حیاتی موظفند با آژانس‌های جاسوسی به بهانه جلوگیری از حملات سایبری ایران و یا کشورهای دیگر، تبادل اطلاعاتی داشته باشند تا برای به اصطلاح تامین امنیت مردم، حتی زندگی خصوصی آن‌ها را کنترل کنند. نیروهای دولتی آمریکا مدعی شدند که ایران در حال طرح ریزی حمله‌ی الکترونیک به زیر ساخت‌های ارتباطی آمریکاست. به همین منظور وزیر دفاع آمریکا لئون پانته‌آ ادعا کرده است که نیروهای نظامی آمریکا آمادگی مقابله با حمله احتمالی ایران یا هر کشور دیگر به زیرساخت‌های امنیت سایبری آمریکا را دارند. به واسطه این دستور تمامی صنایع ایالتی، فدرال، محلی، قومی و قبیله‌ای موظفند با سیستم‌های زیرساخت شبکه‌ای ‌دولت فدرال آمریکا مرتبط باشند تا بدین‌ طریق آن‌ها بتوانند تمامی ابعاد زندگی مردم را تحت نظارت خود در بیاورند. بخش تجارت نیز موظف شده است از طریق شبکه مشترک اطلاعات به مبادلات اقتصادی بپردازد تا آمریکا بتواند از این طریق حملات احتمالی سایبری را محدود نماید. به واسطه این دستور مسئولیت کنترل ترافیک اینترنت نیز به ماموران اداره اطلاعات فدرال آمریکا سپرده شده است. پنتاگون، آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) و دیوان عدالت آمریکا در یک برنامه نظارتی – جاسوسی مسئولیت اجرای این دستور اوباما را که "امنیت ملی" نام گرفته است، برعهده خواهند داشت. نکته مهم در این دستور این است که شرکتهای خصوصی همکار در این پروژه، می‌توانند با دولت فدرال بر سر اجرای این دستور همکاری داشته باشند و با تعیین کارمندان خاص در این شرکت‌ها و دادن مجوز به آنها اطلاعات محرمانه و سری صنعت، تجارت و نیز مردم آمریکا را در اختیار آنها بگذارند. باراک اوباما مدعی شده است که سستی قوه قانون‌گذار باعث شده است که وی قانون اساسی را دور بزند و به تنهایی به دفاع از کشور درمقابل حملات سایبری بپردازد. اوباما در زمان امضای این دستور با انجام تغییرات کوچک به صورت دستی؛ بنابر تعبیر پاک الرت‌پرس، به قدرتی در کنترل مردم خود دست می‌یابد که خودخواه‌ترین دیکتاتورها تنها خواب آن را می‌دیدند.


 



:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 آبان 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arman

بي بي سي: جهان اسلام در سده گذشته مانند امروز قدرتمند نبوده است

 

اسلام«جهان اسلام در صد سال گذشته مانند امروز قدرتمند نبوده است.»


هامون به نقل از کیهان:


وب سايت بي بي سي فارسي در تحليل روابط بحراني غرب و جهان اسلام، خواستار توجه غرب به موقعيت قدرتمند جهان اسلام در دوره بيداري اسلامي شد. اين شبكه با بيان اينكه «واكنش هاي خشونت آميز نسبت به انتشار فيلم توهين آميز به پيامبر اسلام و ناامن شدن سفارتخانه هاي آمريكا در اكثر كشورهاي اسلامي وجه بحراني روابط آمريكا و جهان اسلام را نمايان ساخت» نوشت: بهار عربي بحران روابط غرب و دنياي اسلام را وارد مرحله جديدي كرده است.
بي بي سي مي نويسد: هنوز سايه عصر استعماري بر كشورهاي اسلامي سنگيني مي كند. برخوردهاي هژموني طلبانه غرب، تقويت نيروهاي وابسته و دخالت در امور داخلي اين كشورها در پاره اي از مقاطع تاريخ معاصر دنيا محورهاي جدي انتقاد به غرب در كشورهاي اسلامي هستند. برخي غرب را اصلاح پذير مي دانند و برخي ديگر نيز تضاد و رويارويي و نابودي غرب را اجتناب ناپذير تلقي مي نمايند. اكنون بحران و تقابل در روابط دوجانبه تداوم يافته است.
در ادامه اين تحليل خاطرنشان شده است: بهار عربي و قدرت گرفتن اسلام گرايان و رشد نسبي كشورهاي اسلامي از زاويه اي منجر به تشديد بحران شده است. غلط نيست اگر بگوييم پس از فروپاشي امپراطوري عثماني، جهان اسلام تاكنون اين قدر قوي نبوده است. نخست بايد موجوديت اين بحران را پذيرفت. اين شكاف و درگيري امري نيست كه بتوان آن را ناديده گرفت. غرب از سويي بايد ذهنيت برتري طلبانه را به شكل كامل كنار گذاشته و حضور مستقل جهان اسلام را به رسميت بشناسد. در واقع گذار از دنياي تك قطبي به سمت جهان چند قطبي نيازمند پذيرش دنياي اسلام به عنوان يك مركز قدرت در دنيا است.


پهپاد ايراني ابهت پوشالين رژيم صهيونيستي را در هم شكست

 

جانشين وزير دفاع با بيان اين‌که پهپاد ايراني که بر فراز آسمان سرزمين‌هاي اشغالي به پرواز درآمد، ابهت پوشالين رژيم صهيونيستي را در هم شکست، گفت: در رابطه با طرح مسدود شدن تنگه هرمز نيز نيروهاي مسلح، منتظر دستور فرماندهي معظم کل قوا هستند.

کههامون به نقل ازباشگاه خبرنگاران:

سردار مجيد بکايي  با اشاره به اقدامات برجسته‌‌ سازمان صنايع هوايي اظهار داشت: از دستاوردهاي شاخص اين سازمان مي‌توان به فناوري پهپاد(پرنده هدايت‌پذير از دور) اشاره کرد.

جانشين وزير دفاع افزود: نمونه‌اي از پهپادهاي ايراني که بر فراز آسمان سرزمين‌هاي اشغالي به پرواز درآمد، ابهت پوشالين رژيم صهيونيستي را در هم شکست و برکناري فرمانده پدافند هوايي اين رژيم را نيز به دنبال داشت.

وي تصريح کرد: ريشه تمام توانمندي‌هاي امروز كشور به جنگ تحميلي باز مي‌گردد و پايه‌گذاري همه اين فناوري‌ها با توجه به احساس نياز در دوران دفاع مقدس شکل گرفته است.

بکايي با يادآوري اينکه در دوران جنگ تحميلي، رژيم صهيونيستي و حاميان آن پشت‌سر رژيم بعثي عراق پنهان شده بودند، تأكيد کرد: حاصل تلاش‌هايي که رزمندگان اسلام در آن دوران داشتند، امروز به ثمر نشسته و باعث شكوفايي كشور شده است.

جانشين وزير دفاع ادامه داد: امروز پهپادهاي ايراني با قوت و قدرت کامل، مأموريت‌هايي را انجام مي‌دهند و اين موفقيت، تنها مرهون وجود نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است.

وي همچنين با اشاره به مباحث مطرح شده مبني بر مسدود شدن تنگه هرمز تاکيد کرد: نيروهاي مسلح ايران به هيچ وجه اقدامي را که با صلح جهاني مغايرت داشته باشد، انجام نخواهند داد، مگر اينکه مواردي پيش بيايد که مسئولين نظام را ناچار به گرفتن تصميمي کند که منافع ملت و نظام مقدس جمهوري اسلامي را در پي داشته باشد و در اين رابطه نيز هم‌اکنون نيروهاي مسلح منتظر هستند تا هر دستوري که فرماندهي معظم کل قوا(مدظله‌العالي) دادند را با جان و دل اطاعت کنند.

بکايي با بيان اين‌که وضعيت امروز کشور به مراتب بهتر از وضعيت دوران دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد: طي آن 8 سال در شرايطي که تمام بندرگاه‌ها و کشتي‌هاي ايران، آماج حملات موشکي و غير موشکي دشمن بود، تجارت دريايي و اقتصاد اين حوزه، پويايي خود را از دست نداد و رزمندگان اسلام توانستند با اقتدار، نظام مقدس جمهوري اسلامي را حفظ کنند.

جانشين وزير دفاع افزود: اکنون ايران اسلامي داراي اقتداري است که دشمن جرأت نمي‌کند به مرزهاي کشورمان نگاه چپ کند و سعي دارد با اعمال تحريم به به ما فشار بياورد اما برخلاف تصور آنها اين شرايطي نيست که ما توان عبور از آن را نداشته باشيم.

وي با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبري(مدظله العالي) مبني بر اين‌که "جنگ جزو الطاف خفيه الهي بود " تأکيد کرد: بدون شک تحريم هم از الطاف پنهان خداوند است که باعث اقتدار و خودکفايي بيشتر جمهوري اسلامي ايران خواهد شد و در واقع اين شرايط، کسب يک تجربه براي رسيدن به اهداف والاي انقلاب اسلامي محسوب مي‌شود.

بکايي در پايان، ياري گرفتن از ارزش‌هاي انقلاب اسلامي مانند تأسي به شهدا را يکي از عوامل موفقيت جامعه به ويژه براي نيروهاي مسلح دانست و خاطرنشان کرد: به لطف خدا و برکت خون شهدا، اميدواريم با انجام مقتدرانه مأموريت‌هاي خود بتوانيم گامي در جهت اعتلاي ميهن عزيزمان برداريم.


پولشويي هم شد خدمت بي نظير؟!

 

 

كهفاطمه هاشمي در مصاحبه با روزنامه خانوادگي خود گفت خدمات فائزه و مهدي هاشمي به مملكت بي نظير بوده است.


هامون به نقل از کیهان:

روزنامه اجاره اي آرمان در مقدمه مصاحبه با فاطمه هاشمي، مي نويسد «دختر ارشد آيت الله هاشمي رفسنجاني است و همان وقار و افتادگي خاندان هاشمي را به همراه خود دارد و...». وي درباره جنجالي كه در فرودگاه به هنگام بازگشت همراه مهدي هاشمي به كشور به راه انداخت، مي گويد: از فرودگاه آمديم بيرون كه مصادف شد با حضور خبرنگاران و من آنجا از روي عصبانيت صحبت هايم را كردم تا نشان دهم هميشه قرار نيست خانواده هاشمي ساكت باشند. رئيس سابق دانشگاه آزاد گفته بود كه ماموريتي به مهدي هاشمي براي رفتن به خارج از كشور نداده اما فاطمه هاشمي در اين گفت و گو ادعا كرده كه «مهدي براي سركشي به وضعيت دانشگاه هاي آزاد خارج از كشور از ايران بيرون رفت. مهدي گزارش هاي خوبي هم از اين سفرها تهيه كرد و براي هيئت امناي دانشگاه آزاد فرستاد و براي برخي اقدامات راهنمايي انجام داد.»
فاطمه هاشمي مي گويد: مهدي و فائزه كه الان در زندان هستند به اين مملكت خدمت كرده اند. مهدي كاري كه در ارتباط با سازه هاي دريايي كرد بي نظير بود، اولين سازه هاي دريايي را مهدي در سنين جواني طراحي كرد كه در جنوب ساخته شد. بهينه سازي سوخت را مهدي بنيانگذاري كرد و اين كار كوچكي نيست. فائزه زيربناي ورزش بانوان را كه امروز اين همه به آن افتخار مي كنند را پايه ريزي كرد. وي توضيحي درباره اتهام پولشويي مهدي هاشمي در سازمان بهينه سازي مصرف سوخت كه دستيار وي حمزه كرمي فاش كرده، ارائه ننمود.
وي درباره اين مطلب كه در مصاحبه اي به نقل از پدرتان گفته بوديد كه برخي جاها كوتاه مي آمد، اظهار داشت: از من پرسيدند كه شما فكر نمي كنيد پدرتان در يك جاهايي كوتاه آمدند، من هم گفتم بله، همانطور كه خود پدرم هم گفته كه نبايد در جاهايي كوتاه مي آمدم من هم مي گويم نبايد كوتاه مي آمد.
وي در بخش ديگري از اين مصاحبه در پاسخ اين پرسش كه آيا امكان دارد آقاي هاشمي وارد عرصه انتخابات شود، گفت: براي پدر من فرقي نمي كند راسا وارد شود يا در كنار يك رئيس جمهور باشد. ايشان اگر يك رئيس جمهور قوي در مملكت باشد او را حتما كمك خواهند كرد به شرط آن كه به برنامه ها و طرح هاي موجود براي برون رفت از اين اوضاع بهاي لازم داده شود.
گفتني است روزنامه آرمان ماه هاست به صورت كنتراتي به ترويج و تبليغ خانواده هاشمي مي پردازد. اين روزنامه از نامزدي هاشمي رفسنجاني خبر داده بود كه در مصاحبه بعدي، از سوي خود وي تكذيب شد. هاشمي در آن مصاحبه گفته بود: آمادگي نامزدي را ندارم و ديگر نمي توانم بيايم.


به بهانه فرارسیدن سالروز شهادت حضرت امام محمد باقر(ع)

 

که نام مبارک امام پنجم محمد بود . لقب آن حضرت باقر يا باقرالعلوم است ،بدين جهت که : دريای دانش را شکافت و اسرار علوم را آشکارا ساخت . القاب ديگری مانند شاکر و صابر و هادی نيز برای آن حضرت ذکر کرده اند که هريک باز گوينده صفتی از صفات آن امام بزرگوار بوده است .
هامون به نقل از سیرنیوز؛ کنيه امام " ابوجعفر " بود . مادرش فاطمه دختر امام حسن مجتبی ( ع ) است . بنابراين نسبت آن حضرت از طرف مادر به سبط اکبر حضرت امام حسن ( ع ) و از سوی پدر به امام حسين ( ع ) مي رسيد . پدرش حضرت سيدالساجدين ، امام زين العابدين ، علی بن الحسين ( ع ) است . تولد حضرت باقر ( ع ) در روز جمعه سوم ماه صفر سال 57هجری در مدينه اتفاق افتاد . در واقعه جانگداز کربلا همراه پدر و در کنار جدش حضرت سيد الشهداء کودکی بود که به چهارمين بهار زندگيش نزديک مي شد . دوران امامت امام محمد باقر ( ع ) از سال 95هجری که سال درگذشت امام زين العابدين ( ع ) است آغاز شد و تا سال 114ه . يعنی مدت 19سال و چند ماه ادامه داشته است . مسموم شدن امام باقر(عليه السلام) آنچه مسلم است اين است که امام باقر( عليه السلام) با طرح مرموز ومخفيانه هشام بن عبدالملک ، مسموم شد وبه شهادت رسيد، ولي عامل وچگونگي آن به روشني مشخص نيست . بعضي مي نويسند: ابراهيم بن وليد بن يزيد بن عبدالملک ( پسر برادر زاده هشام) آن حضرت را مسموم کرد وبعضي مي نويسند : زيد بن حسن به دستورهشام ، زهر را به زين اسب ماليد واسب را به حضور امام باقر( عليه السلام) آورد، واصرار کرد که آن حضرت برآن سوار گردد ، آن حضرت ناگزير بر آن سوار شد وآن زهر دربدن او اثر کرد ، به گونه اي که رانهايش متورم شد وسه روز به سختی در بستر بيماري افتاد وسرانجام به شهادت رسيد . آن حضرت ساعات آخر عمر خود را با کفنهايي که که باآن احرام بجا آورده بود مشخص نمود ازکف برفت صبر و نماندش دگر قرار دين شد تهي زمخزن اسرارکردگار ازضعف برجبين منيرش عرق نشست ارکان پنجمين امامت زهم شکست گاهي زبان به ذکر حق وگه شدي به هوش ازدل کشيده آه شرربار وشد خموش امام باقر (عليه السلام) در بستر بيماري کليني به سند صحيح اززراره روايت کرده است که گفت روزي از حضرت امام محمد باقر (عليه السلام) شنيدم که فرمود : درخواب ديدم که برسرکوهي ايستاده ام ومردم ازهرطرف آن کوه به سوي من بالا مي آمدند چون مردم بسياري دراطراف آن کوه جمع شدند به ناگاه کوه بلند شد ومردم ازهرطرف آن فرو مي ريختند ، تا آنکه جماعتي برآن کوه باقي ماندند واين اتفاق پنج مرتبه تکرارشد ، گويا آن حضرت اين خواب رابه وفات خود تعبير فرموده بود ، که بعدازگذشت پنج شب ازاين خواب به رحمت ايزدي پيوستند . درکافي وبصائر الدَّرجات وسايرکتابهاي معتبرروايت کرده اند که حضرت امام صادق(عليه السلام) فرمود : که پدرم بيماري سختي گرفته بود وبيشتر مردم ازبيماري حضرت ترسيدند واهل بيت آن حضرت را به گريه درآمدند که امام باقر(عليه السلام) فرمود : من دراين بيماري ازدنيا نخواهم رفت زيرا دو نفر نزد من آمدند وبه من چنين خبردادند پس ازآن بيماري صحت يافت ومدتي وسالم بود . وبرای من زمين را بشکاف وگود کن زيرا که من فربه هستم ودرزمين مدينه براي من نمي توان لحد ساخت . علت فرمايش حضرت آن است که زمينهاي مدينه سخت بودند به جاي آنکه قبر را به اندازه قد متوسط انسان گود کنند ، معمولاً براي قبر درآن زمينها لحد درمي آوردند يعني حفره اي به اندازه جسد درديوار قبردرسمت قبله درست مي کردند وچون امام صادق(عليه السلام) فربه وچاق بودند ودرديوار قبربه سختي جاي مي گرفتند ، لذا وصيت کردند که زمين را براي اين امر گود نمايند تا ايشان به آساني وبدون مشکل درقبر شريفشان جاي گيرند . پس گفتم : اي پدر بزرگوار من امروز تورا ازهمه وقت سالم تر مي بينم وناراحتي درتو مشاهده نمي کنم حضرت فرمود : آن دونفر که درآن بيماري صحت وسلامت من راخبر دادند دراين بيماري به نزد من آمدند وگفتند : دراين مريضي به عالم آخرت رحلت مي نمايي وبه روايت ديگري فرمود : که اي فرزند ، مگر نشنيدي حضرت علي بن الحسين (عليهما السلام) من را ازپس ديوار ندا کرد که اي محمد بيا وزود باش که ما انتظار تورا مي کشيم . کليني به سند حسن روايت کرده است که حضرت امام محمد باقر(عليه السلام) هشتصد درهم براي تعزيه وماتم خود وصيت فرمود . وبه سند موثق ازحضرت امام صادق(عليه السلام) روايت کرده است که پدرم گفت : اي جعفر ازمال من براي ندبه کنندگان وقف کن که ده سال درمني درموسم حج برمن ندبه وگريه کنند ورسم ماتم راتجديد نمايند وبرمظلوميت من زاري کنند . کليني به سند معتبر نيزروايت کرده است که چون امام محمد باقر(عليه السلام) به جهان باقي رحلت نمود ، حضرت امام صادق(عليه السلام) فرمود : که هرشب درحجره اي که آن حضرت درآن وفات يافته بود ، چراغ مي افروختند . شيخ عباس قمي ميگويند : که درتاريخ وفات آن حضرت اختلافست و وفات ايشان درروز دوشنبه هفتم ذيحجه سال صدو چهاردهم به سن پنجاه وهفت سالگي درمدينه مشرفه اتفاق افتاد . وفات ايشان درايام خلافت هشام بن عبدالملک بود وگفته شده که آن حضرت راابراهيم بن وليد بن عبدالملک بن مروان به زهر شهيد کرده وشايد به امر هشام بوده است . قبر مقدس آن حضرت به اتفاق همگي دربقيع ، کنار قبر پدر وعم بزرگوار خود ، حضرت امام حسن (عليه السلام) قرار دارد .

 



:: بازدید از این مطلب : 292
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آبان 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arman

باید جلوی گسترش فرهنگ تمجید و مبالغه‌گویی گرفته شود

image
رهبر انقلاب اسلامی با گلایه از برخی مطالب و یا اشعار و سرودهایی که در برخی دیدار‌ها خوانده می‌شوند، تأکید کردند: اظهار محبت از جانب مردم به خدمتگزاران خود، مطلوب و مورد تأیید اسلام است، ولی این اظهار محبت، نباید موجب بیان سخنان، تعابیر، و اوصاف مبالغه‌آمیز شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (پنجشنبه) در دیدار با هزاران نفر از معلمان، اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های استان خراسان شمالی، با اشاره به لزوم اهتمام به ساختن و شکل‌دهی هویت انسانی کودکان بر پایه خلقیات نیکو، از‌‌ همان دوران ابتدایی، تأکید کردند: اساسی‌ترین نیاز کشور، ایجاد روحیه امید به آینده، نشاط، و خودباوری در نسل جوان است. 

رهبر انقلاب اسلامی در آغاز سخنان خود، هدف از برگزاری نشست‌های متعدد با معلمان و اساتید را نهادینه کردن فرهنگ احترام به مقام معلم و استاد بیان کردند و با اشاره به برخی مطالب حرفه‌ای، دقیق، سنجیده و کار‌شناسی شده معلمان و اساتید استان خراسان شمالی، افزودند: این مطالب بسیار قابل استفاده و شنیدن آن‌ها لذت بخش بود؛ افزون بر آنکه نشان دهنده وجود استعدادهای بر‌تر و اندیشه‌های خوب و روشن در خراسان شمالی است. 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تبیین فلسفه تشکیل حکومت در اسلام به منظور ایجاد تحول همه‌جانبه در فرد و جامعه و غلبه ویژگی‌های انسانی بر خصلت‌های پست، تأکید کردند: در چنین دیدگاهی، جایگاه و نقش آموزش و پرورش و آموزش عالی و معلمان و اساتید بسیار مهم و برجسته است. 

ایشان شکل‌دهی و ساخت شخصیت و هویت کودکان را یکی از وظایف اساسی تربیتی در آموزش و پرورش دانستند و در ادامه، به بیان برخی ویژگی‌های مورد نیاز جامعه که باید از کودکی مورد اهتمام قرار گیرند، پرداختند. 

آموزش فرهنگ خردورزی، نخستین نکته‌ای بود که رهبر انقلاب اسلامی به آن اشاره کردند. 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این باره گفتند: باید از‌‌ همان دوران کودکی، ذهن کودکان را به فکر کردن و خردورزی عادت داد. 

ایشان خودباوری و اعتماد به نفس را یکی دیگر از نیازهای تربیتی دوران کودکی دانستند و خاطرنشان کردند: یکی از فرهنگ‌های نادرستی که از دوران گذشته در جامعه شکل گرفته و همچنان وجود دارد، نگاه نیازمندانه به غرب و بزرگ دیدن غرب و کوچک دیدن خود، به ویژه در مسائل علمی است. 

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه ریشه‌کن شدن این فرهنگ نادرست در گروی ترویج روحیه خودباوری است، افزودند: خودباوری که در مقابل غرب باوری قرار دارد، باید در میان کودکان و جوانان گسترش یابد و از وظایف مهم آموزش و پرورش و آموزش عالی تزریق روحیه خودباوری است. 

بردباری و شکیبایی، یکی دیگر از ویژگی‌‌های اخلاقی بود که رهبر انقلاب اسلامی نیاز آن را در جامعه و روابط اجتماعی و حتی سیاسی بسیار ضروری دانستند و تأکید کردند: اگر گروه‌های سیاسی با صبر و بردباری با یکدیگر برخورد کنند، فضا بهتر خواهد شد. 

ترویج روحیه کنجکاوی و پرسشگری، کار جمعی و همکاری، کار و دوری از تنبلی و مطالعه و کتابخوانی در میان کودکان و نسل جوان، از دیگر نکاتی بودند که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به آن‌ها اشاره کردند. 

ایشان همچنین عادت دادن کودکان و جوانان به داشتن همت بلند و افق دور دست را یکی دیگر از نیاز‌ها برشمردند و افزودند: ترویج روحیه خودباوری و اینکه «ما می‌توانیم»، از جمله نیازهایی است که از وظایف مهم آموزش و پرورش و آموزش عالی به شمار می‌رود. 

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به پیشرفت‌های شگرف علمی کشور و همچنین افزایش جذب دانشجو و هیأت علمی در کشور نسبت به آغاز پیروزی انقلاب اسلامی، تأکید کردند: مراکز معتبر آماری دنیا، رتبه علمی جمهوری اسلامی ایران در دنیا را، رتبه شانزدهم اعلام و پیش‌بینی کرده‌اند، این جایگاه تا شش سال دیگر به رتبه چهارمی خواهد رسید. 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با اشاره به بالا رفتن سهم ایران در تولید علم در دنیا به ۲ درصد، خاطرنشان کردند: همه این پیشرفت‌ها در شرایط سختی، تحریم و فشار و با همت شماری از جوانان مختصص و با انگیزه ـ که حمایت‌های مالی و معنوی سازمان یافته هم نمی‌شدند ـ آغاز شد. 

ایشان افزودند: این پیشرفت‌های بزرگ علمی و دانشگاهی در چنین شرایطی، امید بخش و نشان دهنده روحیه خودباوری و حرکت رو به جلو، در میان نسل جوان است. 

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: باید در مدارس و دانشگاه‌ها، همواره روحیه امید به آینده و حرکت و نشاط دمیده و از هر گونه القای ناامیدی پرهیز شود. 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین معلمان و اساتید را به مراقبت از جوانان در مقابل رخنهٔ عرفان‌های کاذب توصیه کردند و افزودند: معیار اسلام برای علوّ معنوی و روحی، تقوا و پاکدامنی، با تلاش برای دوری از گناهان و اهتمام به نماز و انس با قرآن است. 

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با گلایه از برخی مطالب و یا اشعار و سرودهایی که در برخی دیدار‌ها خوانده می‌شوند، تأکید کردند: اظهار محبت از جانب مردم به خدمتگزاران خود، مطلوب و مورد تأیید اسلام است اما این اظهار محبت، نباید موجب بیان سخنان، تعابیر و اوصاف مبالغه‌آمیز شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: باید جلوی گسترش فرهنگ تمجید و مبالغه گویی اغراق آمیز گرفته شود.


دیدارهای نمایندگان رهبری در خراسان شمالی


image

سفرهای دوره ای نمایندگان ویژه رهبرانقلاب به شهرستانهای مختلف خراسان شمالی از صبح پنجشنبه با سفر به شهرستان جاجرم آغاز شد.

 
به گزارش خبرنگار مهر، در سفر هشت روزه رهبر انقلاب به خراسان شمالی ایشان علاوه بر حضور در بجنورد، با مردم شهرستان های اسفراین و شیروان نیز دیدار می کنند.
 
رهبر انقلاب اسلامی، برای بازدید از چهار شهرستان دیگر خراسان شمالی نمایندگان ویژه ای را انتخاب کردند که این نمایندگان سفرهای دوره ای خود را از صبح پنجشنبه با عزیمت به شهرستان جاجرم و بخش مرزی راز و جرگلان بجنورد آغاز کردند.
 
بر این اساس صبح امروز پنجشنبه حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور به نمایندگی از رهبری انقلاب به شهرستان جاجرم سفر کرد و در این سفر در بخش های سه گانه این شهرستان( جاجرم، شوقان و سنخواست) حضور می یابد.
 
حجت الاسلام محمدحسن رحیمیان، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز صبح امروز به نمایندگی از رهبر انقلاب به بخش مرزی راز و جرگلان شهرستان بجنورد سفر کرد.
 
این دو نماینده ویژه صبح  جمعه 21 مهر ماه، به دیگر شهرستان های خراسان شمالی سفر می کنند و بر اساس حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی با مردم شهرستان گرمه ( در سه شهر گرمه، ایور و درق) دیدار می کند.
 
همچنین حجت الاسلام محمدحسن رحیمیان نیز صبح جمعه به شهرستان مانه و سملقان سفر می کند و در جمع مردم آشخانه و روستای شهید پرور چخماقلو در بخش مرکزی این شهرستان حضور می یابند.
 
حجت الاسلام رحیمیان صبح شنبه 22 مهر ماه و در زمانی که رهبر انقلاب در شهرستان اسفراین حضور دارند، به دیگر بخش های شهرستان مانه و سملقان سفر و با مردم شهر پیش قلعه در بخش مانه و مردم شهر جدید قاضی در بخش سملقان این شهرستان دیدار و گفتگو می کند.
 
همچنین حجت الاسلام سیدرضا تقوی نیز در روز یکشنبه 23 مهر ماه به نمایندگی از رهبری به شهرستان فاروج سفر می کند و در شهرهای فاروج و تیتکانلو این شهرستان با مردم دیدار خواهد کرد.
 
علاوه بر نمایندگانی که به شهرستان های خراسان شمالی سفر می کنند، رهبر انقلاب برای سرکشی به امور خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان خراسان شمالی و نیز مددجویان آسایشگاه بهزیستی استان نماینده دیگری تعیین کرده اند.
 
بر پایه این خبر حجت الاسلام حسین ابراهیمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز به عنوان نماینده ویژه ایشان در منزل خانواده های معظم شهدا و نیز جانبازان بالای 70 درصد این استان حضور می یابند و ضمن آشنایی با مسائل این خانواده ها، موارد مورد نیاز را به اطلاع رهبری می رساند.
 
خراسان شمالی دارای دو هزار و 635 شهید، شش هزار و 613 جانباز، 370 آزاده و 33 هزار رزمنده است که در طول دوران دفاع مقدس در راه دفاع از دین و میهن به بذل جان پرداختند.
 
حجت الاسلام ابراهیمی همچنین به عنوان نماینده رهبری در جمع مددجویان آسایشگاه بهزیستی خراسان شمالی نیز حضور می یابد و به مسائل و مشکلات این افراد نیز رسیدگی خواهند کرد.
 
از جمعیت 867 هزار نفری خراسان شمالی حدود 50 هزار نفر تحت پوشش بهزیستی استان بوده و به نوعی از خدمات مختلف این نهاد بهره مند می‌شوند.
 
رهبر انقلاب صبح چهارشنبه وارد خراسان شمالی شدند و در مدت حضور هشت روزه خود در این استان علاوه بر حضور در مرکز خراسان شمالی، به شهرستان های اسفراین و شیروان نیز سفر می کنند.
منبع: مهر

آیت الله مهمان نواز: استقبال پرشور مردم از رهبری نشانگر وفاداری مردم به آرمان‌های نظام است


image

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری گفت: استقبال باشکوه مردم خراسان شمالی در سفر رهبر انقلاب به این استان نشان دهنده وفاداری مردم به ولایت و آرمان‌های نظام است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب الله مهمان نواز چهارشنبه شب در دیدار روحانیون و طلاب خراسان شمالی با رهبر انقلاب، ضمن قدردانی از مردم مومن و ولایی این استان برای استقبال پرشور و باشکوه از رهبری، این موضوع را نشان دهنده وفاداری مردم با آرمان‌های انقلاب و ولایت دانست.

وی با بیان اینکه مردم ولایت مدار خراسان شمالی پیش از این نیز در صحنه‌های مختلف انقلاب وفاداری و عشق به نظام اسلامی را اثبات کرده بودند، تصریح کرد: دوران هشت سال دفاع مقدس و تقدیم دو هزار و 635 شهید، شش هزار و 613 جانباز و 370 آزاده پیروی از آرمان‌های امام و انقلاب در خراسان شمالی را نشان می‌دهد.

آیت الله مهمان نواز حضور رهبری انقلاب در خراسان شمالی را نعمت بزرگی برای مردم این خطه از ایران اسلامی ذکر کرد و افزود: مردم این استان سال‌های زیادی برای دیدار با رهبری انتظار کشیدند و هم اکنون نیز پس از تشریف فرمایی ایشان، شکر این نعمت را بجا می‌آورند.

وی با تشکر از سفر رهبر انقلاب به خراسان شمالی، به طور ویژه از مردم این استان به دلیل استقبال کم نظیر از رهبری قدردانی و تشکر کرد

 

 

مردم اسفراین آماده استقبال از رهبر انقلاب


image

محمد محمدزاده افزود: مردم ولایت مدار شهرستان اسفراین با تشکیل ستادهای مردمی، خود را برای استقبال از سفر رهبر انقلاب به این شهرستان آماده کرده و برای دیدار رهبر انقلاب لحظه شماری می‌کنند.

 فرماندار اسفراین گفت: مردم این شهرستان آماده استقبال از رهبر انقلاب در سفر به اسفراین هستند و برای زمان دیدار لحظه شماری می‌کنند. 
 
محمد محمدزاده افزود: مردم ولایت مدار شهرستان اسفراین با تشکیل ستادهای مردمی، خود را برای استقبال از سفر رهبر انقلاب به این شهرستان آماده کرده و برای دیدار رهبر انقلاب لحظه شماری می‌کنند. 
 
وی با بیان اینکه به این منظور کمیته‌های شش گانه استقبال از رهبر انقلاب در شهرستان اسفراین تشکیل شده، اظهار داشت: کمیته پشتیبانی و تدارکات، کمیته اسکان، حمل و نقل، تبلیغات و اطلاع رسانی، کمیته تغذیه و ایستگاه‌های صلواتی و کمیته درمان و حوادث شش کمیته استقبال از مقام معظم رهبری در سفر به این شهرستان  هستند. 
 
محمدزاده افزود: دیدار رهبر انقلاب با مردم اسفراین صبح شنبه 22 مهر ماه و در محل ورزشگاه تختی این شهر برگزار می‌شود. 
 
رهبر انقلاب صبح چهارشنبه برای انجام یک سفر هشت روزه وارد خراسان شمالی شدند و ظهر این روز نیز در محل ورزشگاه تختی بجنورد با مردم دیدار کردند. 
 
رهبر انقلاب در دومین برنامه دیدار عمومی چهارشنبه شب و پس از برپایی نماز مغرب و عشا با طلاب و روحانیون این استان دیدار کردند. 
 
در مدت حضور هشت روزه رهبر انقلاب در خراسان شمالی، ایشان علاوه بر حضور در بجنورد به شهرستان‌های اسفراین و شیروان نیز سفر می‌کنند که بر اساس برنامه اعلام شده سفر رهبری به شهرستان اسفراین شنبه 22 مهر ماه و سفر به شیروان نیز دوشنبه 24 مهر ماه برگزار می‌شود.


بازتاب بيانات مقام معظم رهبري در روزنامه‌‌هاي فرانسوي


image

روزنامه‌‌هاي فرانسوي در شماره امروز خود بيانات مقام معظم رهبري را در جمع مردم بجنورد بازتاب دادند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ،روزنامه لوموند در پايگاه اينترنتي خود ضمن اذعان به ناکارآمدي تحريم ها نوشت آيت الله علي خامنه‌اي تاکيد کرد ايران قادر است تحريم‌‌هاي اقتصادي وحشيانه کشورهاي غربي را پشت سربگذارد. 
اين روزنامه در ادامه نوشت ايشان همچنين غربي‌ها را به دروغگويي متهم کرد و گفت آنها که براي برداشتن تحريم‌ها عليه ايران تضمين‌هايي درباره مقاصد صلح آميز برنامه هسته‌ايش مي‌خواهند، دروغ مي‌گويند.  
لوموند افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران در بخش ديگري از سخنانش به سابقه اعمال تحريم‌ ها عليه ايران و بي‌تاثير بودن آنها اشاره کرد.  

روزنامه لوپوئن نيز بيانات رهبري را در خصوص تحريم‌ها بازتاب داد و نوشت رهبر معظم ايران گفت اين تحريم‌ها غيرمنطقي، وحشيانه و به مثابه جنگ عليه ملت ايران است. 

روزنامه نوول ابسرواتور نيز نوشت رهبر ايران در بجنورد مسئولان اين کشور را به وحدت فراخواند. 

برخي روزنامه‌هاي ديگر همچون ون مينوت و لوريان لوژور نيز بيانات ديروز مقام معظم رهبري را در جمع مردم بجنورد بازتاب دادند

منبع: باشگاه خبرنگاران.

 



:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 مهر 1391 | نظرات ()