نوشته شده توسط : arman

  

منتخبي از جملات رهبر انقلاب در مراسم سالروز رحلت امام خميني(ره)

 

تصویرپايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري منتخبي از جملات ايشان در مراسم سالروز رحلت امام خميني(ره) در سالهاي گذشته را منتشر كرد.

به نقل از khamenei.ir حضرت آیت‌الله خامنه‌ای طی سالیان متمادی پس از رحلت حضرت امام خمینی رحمه‌الله، ضمن حضور در جمع مردم عزادار در سالگرد آن رهبر فقید مهم‌ترین و بنیادین‌ترین مسائل كلان انقلاب اسلامی را طی بیاناتی مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند. سخنرانی سالیانه‌ی رهبر انقلاب اسلامی در حرم امام رحمه‌الله ضمن تبیین گفتمان كلان نظام اسلامی، نقشه راه حركت جامعه و وظایف اقشار مختلف مردم و مسئولان را مشخص می‌سازد.

ایشان همیشه در این برنامه‌ی سالیانه با در نظرگرفتن روند تكاملی انقلاب اسلامی از سویی و رصد و تحلیل تحولات داخلی و بین‌المللی از سوی دیگر روند رو به جلو ملت ایران در جهت دستیابی به اهداف خود را راهبری و هدایت كرده‌اند.

با مطالعه و تحلیل این بیانات می‌توان خطوط و محورهای اصلی مباحث مطرح‌شده در طول سالیان متمادی را تشخیص داد.
محورهایی چون:

- تبیین اهداف، اثرات و دستاوردهای انقلاب اسلامی
- تبیین ویژگی‌ها، اهداف و باید‌ها و نبایدهای نظام اسلامی
- تبیین خصوصیات و سیره و مكتب حضرت امام خمینی رحمه‌الله
- تبیین تحولات مهم جهانی

به ‌مناسبت بیست و چهارمین سالروز رحلت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR جهت مرور مهم‌ترین موضوعات و گفتمان‌های مطرح‌شده توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در طول ۲۳ سال گذشته، جملات طلایی و واژگان كلیدی آنها را در اختیار كاربران قرار داده است.



اين دوران جديد كه امام ما آن را با قيام و ايستادگى و اتكال به خدا و تكريم و تعظيم نسبت به ارزشهاى معنوى و با اعتمادش به آحاد مردم آغاز كرد، ان‌شاءالله ملتها را از شرّ سلطه‌هاى جهانى نجات خواهد داد و دوران زوال قدرتهاى بزرگ مادّى جهانى را نزديك خواهد كرد. ۱۳۶۹/۰۳/۱۴


ما دشمن همه‌ى مستكبران عالم و همه‌ى چپاولگران و غارتگران ملتها هستيم. ۱۳۷۰/۰۳/۱۴

ايستادگى در برابر تحميل و نفوذ قدرتهاى خارجى و نداشتن سرِ سازش با اين قدرتها. اين، اوّلين مشخّصه حركت امام بزرگوارماست. ۱۳۷۱/۰۳/۱۴


هركس، در هر جاى دنيا براى عزّت اسلام قيام كند، ما از او حمايت معنوى و سياسى مى‌كنيم. ۱۳۷۲/۰۳/۱۴


راه خوشبختى ملت ايران، تكيه به خود و تواناييها و استعدادهاى خود است. راه خوشبختى اين ملت، قطع اميد از قدرتهاى مسلّط جهانى و نيز نترسيدن از آنهاست. ۱۳۷۳/۰۳/۱۴

پيام بزرگ و مهمِ انقلابِ ما براى امّت اسلامى و جوامع و ملتهاى مسلمان، عبارت از «احياى هويّت اسلامى، بازگشت به اسلام، بيدارى مسلمانان و بازگشت به نهضت اسلامى» است. ۱۳۷۴/۰۳/۱۴


يك كلمه از آن حرفهايى كه دشمنان مى‌خواستند بر زبان امام جارى شود، بر زبان او جارى نشد. اين، استقامتِ حسينى است. ۱۳۷۵/۰۳/۱۴


روشها و برنامه‌هاى نظام اسلامى هم، همان مقرّرات و برنامه‌ها و احكامى است كه در منابع اسلامى تبيين و معيّن شده است؛ يعنى نظام اسلامى، نظامى است كه صددرصد برخاسته از اسلام است. ۱۳۷۶/۰۳/۱۴


دو نكته اساسى در حركت امام بزرگوار بود كه همين دو نكته، سرمايه ارزشمند اين انقلاب بود و هست: يكى اين است كه هدف اين انقلاب، اسلام است. دوم اين كه سربازان اين انقلاب و لشكر اين انقلاب، مستضعفان و پابرهنگان و قشر جوانند. ۱۳۷۷/۰۳/۱۴


در اين مملكت، آنچه كه براى آمريكا، براى استكبار و براى جهانخواران قابل قبول نيست، استقلال اين مملكت و استقلال و بيدارى اين مردم است؛ آن دست ردّى است كه اين مردم به سينه دشمنان اين كشور و جهانخواران زده‌اند؛ اين را نمى‌خواهند. ۱۳۷۸/۰۳/۱۴


تحوّلات عالم، مسائل بزرگ بشرى و انسانى، انقلابهاى بزرگ، پيشرفتهاى بزرگ و حركتهاى عظيم، هيچكدام در دست قدرتمندان و زورمداران عالم نيست؛ همه اين عوامل به اراده، ايمان، فداكارى، حركت و تجمّع انسانها برمى‌گردد كه بر سرنوشت بشر مى‌تواند حكومت كند. ۱۳۷۹/۰۳/۱۴


اسلام‌گرايى در نظام اسلامى، از مردم‌گرايى جدا نيست. مردم‌گرايى در نظام اسلامى، ريشه اسلامى دارد. ۱۳۸۰/۰۳/۱۴


اصل عدالت اجتماعى، اجراى عدالت، در نظر گرفتن حقِ‌ّ توده‌هاى وسيع مردم و پُركردن فاصله طبقاتى، يكى از اصول اصلى نظام اسلامى است. ۱۳۸۱/۰۳/۱۴

بزرگترين مبارزه با آمريكا، خدمت به اين مردم است. هركه مى‌خواهد با امريكا مبارزه اساسى كند، بايد به اين مردم خدمت كند. ۱۳۸۲/۰۳/۱۴
 


ولايت فقيه، جايگاه مهندسی نظام و حفظ خط و جهت نظام و جلوگيری از انحراف به چپ و راست است؛ اين اساسی ترين و محوری ترين مفهوم و معنای ولايت فقيه است. ۱۳۸۳/۰۳/۱۴

صفا و صدقى كه در اين نظام بود، و همين شعار معنويت و اسلام - كه هويت مسلمان‌ها را به يادشان مى‌آورد - موجب شد كه حركت بيدارى اسلامى در سرتاسر دنياى اسلام به‌وجود بيايد. ۱۳۸۴/۰۳/۱۴


ما وقتى كه «قيام لله» مى‌كنيم، خداى متعال با يك حركت ما هزاران و ميليون‌ها حركت و فعل و انفعال را در فضاى زندگى اجتماعى به وجود مى‌آورد و تحول ايجاد مى‌شود. ۱۳۸۵/۰۳/۱۴

مردمى بودن در نظام جمهورى اسلامى، يك شاخه‌ى اصلى است؛ يعنى رأى مردم، هويت مردم، كرامت مردم، خواست مردم، از جمله‌ى عناصر اصلى در نظام جمهورى اسلامى و اين بناى مستحكم است. ۱۳۸۶/۰۳/۱۴

گسترش انقلاب در ميان ملتها از راه الگوسازى نظام جمهورى اسلامى‌است. ۱۳۸۷/۰۳/۱۴

راه اين ملت بزرگ ما كه پرورده‌ى بيانات امام و هدايتهاى امام است، براى رسيدن به اوج اعتلاء و پيشرفت عبارت است از اينكه اين عزت ملى را در همه‌ى عرصه‌ها حفظ كند. ۱۳۸۸/۰۳/۱۴

امام منهاى خط امام، امام بى‌هويت است. سلب هويت از امام، خدمت به امام نيست. مبانى امام، مبانى روشنى بود. ۱۳۸۹/۰۳/۱۴

دو بُعد اصلى در مكتب امام بزرگوار ما، بُعد معنويت و بُعد عقلانيت است... بُعد سومى هم وجود دارد، كه آن هم مانند معنويت و عقلانيت، از اسلام گرفته شده است و آن، بُعد عدالت است. اينها را بايد با هم ديد. تكيه‌ى بر روى يكى از اين ابعاد، بى‌توجه به ابعاد ديگر، جامعه را به راه خطا ميكشاند، به انحراف ميبرد. ۱۳۹۰/۰۳/۱۴

پيشرفت، فقط پيشرفت در مظاهر مادى نيست؛ در همه‌ى ابعاد وجودى انسان است؛ كه درونش آزادى هم هست، عدالت هم هست، اعتلاى اخلاقى و معنوى هم هست؛ اينها همه در مفهوم پيشرفت هست. ۱۳۹۱/۰۳/۱۴

 

 

 

فیلم/ مستند انتخاباتی «سعید جلیلی»

مستند انتخاباتی «سعید جلیلی» کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری به کارگردانی حسین شمقدری از شبکه یک سیما پخش شد.

دانلود

 

 

 

 

 

 


حامیان فتنه در حسینیه جماران چه می کنند؟!

 

تصویراين واكنش از سوي ستاد حسن روحاني در شرايطي صورت مي‎گيرد كه هنوز دفتر تنظيم و نشر آثار امام (ره) نسبت به اين موضوع واكنش نشان نداده است و اين در حالي است كه مسئوليت حفظ شان و جايگاه حسينيه جماران به اين موسسه سپرده شده است.

 

به نقل از بی باک، حسن روحانی یکی از دو کاندیدای اصلاح طلب، عصر روز گدشته در برنامه تبلیغاتی خود در حسینیه جماران حاضر شد. اینکه کاندیداها سعی در برقراری ارتباط چهره به چهره با حامیان خود دارند انکار ناپذیر و جز لاینفک تبلیغات موثر محسوب می شود. نکته ای که در این دیدار عمومی حائز اهمیت است نحوه حضور و برنامه های خاص آن است.

در حالی که اصلاح طلبان تاکید دارند روحانی را کاندیدای خود نمی دانند و حتی در مواردی وی را طرد می کنند، اما نشانه هایی وجود دارد که این مدعا را رد می کند جدای از اینکه رسانه و روزنامه های وابسته به اصلاحات هر روزه از رایزنی با عارف برای کنار کشیدن به نفع روحانی خبر می دهند، با تجربه انتخابات 88 که به فتنه منجر شد، از یک سو برای ادامه حیات سیاسی خود و حضور در صحنه و از سویی دیگر جذب آرای حداکثری سعی دارند این کاندیدای تحت حمایت خود را مستقل معرفی نمایند. البته حمایت و پشتیبانی از این کاندیدا را پدر معنوی این تفکر یعنی هاشمی رفسنجانی عهده دار است.

 

این روزها که حسینیه جماران در تدارک برگزاری سالگرد بنیانگذار انقلاب است، روحانی برنامه تبلیغاتی خود را به مدد حمایت های برخی از منسوبان به حضرت امام (ره) در این مکان که هزاران خاطره تاریخی را برای عموم مردم زنده می کند، برگزار نمود. برنامه تبلیغاتی که دور از شان آن مکان بود. حضور کسانی که با نام حمایت از کاندیدای خود سوت و کف را چاشنی شعارهای خود کرده بودند و عکس ها و شعارهایی در دست داشتند که یادآور فتنه 88 بود.

 

اینکه تولیت حسینیه جماران با چه هدف اجازه این حرمت شکنی را به این کاندیدا و حامیان وی داده جای تامل دارد. باید یادآور شد که امام شخصیتی است که نه تنها ایرانیان بلکه جهان اسلام برای شان و منزلتش حرمت قائل است. حال چگونه فردی برای بازی های سیاسی و تبلیغاتش چنین جایگاهی برای خود قائل شده است؟
سوال اینجاست که این برنامه برای تبلیغات روحانی بوده یا اعلام وجود حامیان سران فتنه در حمایت از این کاندیدا؟ با این اوصاف آنچه به ذهن متبادر می شود هماهنگی و همراهی حامیان سران فتنه با این شخص است که در این برنامه خواهان آزادی کسانی شده اند که 8 ماه مملکت را به التهاب کشاندند و هزینه های سرسام آوری را به نظام تحمیل نمود.
این حسینیه متبرک به قدوم خمینی کبیر و فرزندان بسیجی اش است. آنان که برای حفظ حرمت و بر زمین نماندن کلامش سرها باختند. اینجا جای لشگرکشی مشتی فتنه گر نیست حتی اگر فرمانده این سیاهی لشگر، روزگاری دست بوس پیر جماران بوده، چرا که خود امام روح الله گفت: ملاک حال فعلی افراد است.
به دنبال این اقدام که از سوی بسیاری از رسانه ها انعکاس داده شد ستاد روحانی بیانیه ای را به شرح زیر منتشر ساخت:
"بسم‌الله الرحمن الرحيم
«لايَجرِمنَکُم شَنَئانُ قومٍ اَن لا تعدلُوا إعدِلوا فهُو اقربُ للتقوي» «قرآن کريم»
آنچه نهال اميد و تدبير را بيش از هر چيز ديگري تهديد مي‌کند، افراط و تفريط و خودسري است. در چنين روز و روزگاري هياهو و جنجال و رفتارهاي خارج از قرار و قاعدۀ مرسوم مي‌تواند آشوب‌طلبان و قبيلۀ افراط و تفريط را به وجد آورد و زمينۀ يأس و سرخوردگي اميدواران را فراهم آورد.
لذا هرگونه رفتار خودسرانه و مغاير با اعتدال، با روش و منشي که ما در پي گرفته‌ايم در تعارض است و خواسته يا ناخواسته آب به آسياب دشمنان اين آب و خاک خواهد ريخت. مباد که به سبب آنچه (11 خرداد 1392) در حاشيه سخنراني حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر روحاني در حسينيۀ جماران رخ داد، شمع تدبير، کم‌فروغ و شکوفۀ اميد، نشکفته پرپر شود.
بدين‌وسيله «ستاد انتخابات دکتر حسن روحاني» هرگونه رفتار هنجارشکنانه و خياباني را قوياً محکوم کرده و همه دوستداران انديشۀ اعتدال را به رعايت قانون و صبر و آرامش دعوت مي‌کند."
البته اين واكنش از سوي ستاد حسن روحاني در شرايطي صورت مي‎گيرد كه هنوز دفتر تنظيم و نشر آثار امام (ره) نسبت به اين موضوع واكنش نشان نداده است و اين در حالي است كه مسئوليت حفظ شان و جايگاه حسينيه جماران به عنوان نمادي مقدس از نمادهاي انقلاب اسلامي ايران به اين موسسه سپرده شده است.

حاضري از حرم امام روح الله تا جمكران مهدي فاطمه(س) پا به پاي من بيايي؟

 
 
حاضري از روي همين ويلچير و يا وقتي حالم بدتر مي‌شود از روي تختم، با تو كه ظاهراً سالمي و روي زمين راه ميروي، با هم مسابقه دو بگذاريم؟ اشتباه نكن! نه فقط مسابقه سرعت،‌ حاضري از حرم امام روح الله تا جمكران مهدي فاطمه (س)پا به پاي من بيايي؟

بسمه تعالي

آقاي علي مطهري؛ فرزند مجاهد بزرگ و معلم مكتبي صدر انقلاب كه چندان از تربيت پدر برخوردار نبوده‌اي، تو را به مسابقه دعوت ميكنم.

آيا حاضري با من مچ بياندازي؟ مرا ضعيف ميپنداري؟ چنان مشت تو را بفشارم كه از درد به خود بپيچي. حاضري از روي همين ويلچير و يا وقتي حالم بدتر مي‌شود از روي تختم، با تو كه ظاهراً سالمي و روي زمين راه ميروي، با هم مسابقه دو بگذاريم؟ اشتباه نكن! نه فقط مسابقه سرعت،‌ حاضري از حرم امام روح الله تا جمكران مهدي فاطمه(س) پا به پاي من بيايي؟ بدون راننده و ماشين؟.

بيا مسابقه قرص خوردن بدهيم. چندتا قرص حاضري در روز بخوري؟ 5 ، 10 ، 20 ؟ من روزي 35 قرص ميخورم. ميتواني ركورد مرا بزني؟ راستي،‌ هرچه به حافظه‌ام فشار مي‌آورم، يادم نمي‌آيد تو را در جبهه‌ها ديده باشم. كدام جبهه خدمت ميكردي؟ در غرب بودي يا در جنوب؟ استخوانهايت از سرماي كردستان تركيده و انگشتانت سياه شده يا از حرارت جنوب به عطش مرگ افتاده‌اي و خاك بيابان خورده‌اي؟ در چند عمليات شركت داشته‌اي؟ چندبار مجروح شدي؟ داغي سرب را چشيده‌اي يا توانسته‌اي خطي از دشمن را بشكافي؟ آيا توانسته‌اي فاصله پنجاه متري در سه راهي شهادت را در شلمچه بدوي؟ چقدر زير آب ميماني؟

مسابقه بدهيم؟ حاضري در اروند دويست متر زير آب يك نفس شنا كني؟ چقدر مي‌تواني شيميايي تنفس كني؟ حاضري يكبار در خيبر نفس بكشي؟ من با تو مسابقه پول و موقعيت و جايگاه و جهالت نخواهم داد. من با تو مسابقه دلشاد كردن دشمن و ابزار تبليغ او شدن را نخواهم داد. من با تو مسابقه شهرت پرستي باطل و نوكري طاغوت را نخواهم داد. من با تو مسابقه اهانت به ولايت فقيه را نخواهم داد كه پيشتر اثبات كرده‌ام كه از جسم و روح و همسر و فرزند و زندگي و آرامشم براي او و نام او و فرمان او و يك لحظه لبخند او نخواهم گذشت و همچون تو، او را كالاي مسابقه نخواهم كرد. آيا حاضري با من مسابقه ميزان قدرت انقباض و اسپاسم عضلات موقع تشنج را بدهي؟

ميداني آخرين باري كه نزديك بود تشنج كنم كي بود؟ زماني كه از خواندن نامه سخيف تو خشمگين شدم و نزديك بود از روي ويلچير زهوار دررفته‌ام نقش زمين شوم و اگر نبود تلاش همسر زجر كشيده‌ام، بار ديگر مسابقه را از تو برده بودم. اما اين نامه را نگه ميدارم تا حكم مسابقه بعدي من و تو باشد در قيامت؛ تا معلوم شود چه كسي مي‌تواند بهتر از روي صراط بدود.نام محفوظ برای اینکه رسانه های حامی شما فکر نکنند به فکر مطرح کردن خودم بودم.

 





:: بازدید از این مطلب : 376
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 خرداد 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: