نوشته شده توسط : arman

باید جلوی گسترش فرهنگ تمجید و مبالغه‌گویی گرفته شود

image
رهبر انقلاب اسلامی با گلایه از برخی مطالب و یا اشعار و سرودهایی که در برخی دیدار‌ها خوانده می‌شوند، تأکید کردند: اظهار محبت از جانب مردم به خدمتگزاران خود، مطلوب و مورد تأیید اسلام است، ولی این اظهار محبت، نباید موجب بیان سخنان، تعابیر، و اوصاف مبالغه‌آمیز شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (پنجشنبه) در دیدار با هزاران نفر از معلمان، اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های استان خراسان شمالی، با اشاره به لزوم اهتمام به ساختن و شکل‌دهی هویت انسانی کودکان بر پایه خلقیات نیکو، از‌‌ همان دوران ابتدایی، تأکید کردند: اساسی‌ترین نیاز کشور، ایجاد روحیه امید به آینده، نشاط، و خودباوری در نسل جوان است. 

رهبر انقلاب اسلامی در آغاز سخنان خود، هدف از برگزاری نشست‌های متعدد با معلمان و اساتید را نهادینه کردن فرهنگ احترام به مقام معلم و استاد بیان کردند و با اشاره به برخی مطالب حرفه‌ای، دقیق، سنجیده و کار‌شناسی شده معلمان و اساتید استان خراسان شمالی، افزودند: این مطالب بسیار قابل استفاده و شنیدن آن‌ها لذت بخش بود؛ افزون بر آنکه نشان دهنده وجود استعدادهای بر‌تر و اندیشه‌های خوب و روشن در خراسان شمالی است. 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تبیین فلسفه تشکیل حکومت در اسلام به منظور ایجاد تحول همه‌جانبه در فرد و جامعه و غلبه ویژگی‌های انسانی بر خصلت‌های پست، تأکید کردند: در چنین دیدگاهی، جایگاه و نقش آموزش و پرورش و آموزش عالی و معلمان و اساتید بسیار مهم و برجسته است. 

ایشان شکل‌دهی و ساخت شخصیت و هویت کودکان را یکی از وظایف اساسی تربیتی در آموزش و پرورش دانستند و در ادامه، به بیان برخی ویژگی‌های مورد نیاز جامعه که باید از کودکی مورد اهتمام قرار گیرند، پرداختند. 

آموزش فرهنگ خردورزی، نخستین نکته‌ای بود که رهبر انقلاب اسلامی به آن اشاره کردند. 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این باره گفتند: باید از‌‌ همان دوران کودکی، ذهن کودکان را به فکر کردن و خردورزی عادت داد. 

ایشان خودباوری و اعتماد به نفس را یکی دیگر از نیازهای تربیتی دوران کودکی دانستند و خاطرنشان کردند: یکی از فرهنگ‌های نادرستی که از دوران گذشته در جامعه شکل گرفته و همچنان وجود دارد، نگاه نیازمندانه به غرب و بزرگ دیدن غرب و کوچک دیدن خود، به ویژه در مسائل علمی است. 

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه ریشه‌کن شدن این فرهنگ نادرست در گروی ترویج روحیه خودباوری است، افزودند: خودباوری که در مقابل غرب باوری قرار دارد، باید در میان کودکان و جوانان گسترش یابد و از وظایف مهم آموزش و پرورش و آموزش عالی تزریق روحیه خودباوری است. 

بردباری و شکیبایی، یکی دیگر از ویژگی‌‌های اخلاقی بود که رهبر انقلاب اسلامی نیاز آن را در جامعه و روابط اجتماعی و حتی سیاسی بسیار ضروری دانستند و تأکید کردند: اگر گروه‌های سیاسی با صبر و بردباری با یکدیگر برخورد کنند، فضا بهتر خواهد شد. 

ترویج روحیه کنجکاوی و پرسشگری، کار جمعی و همکاری، کار و دوری از تنبلی و مطالعه و کتابخوانی در میان کودکان و نسل جوان، از دیگر نکاتی بودند که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به آن‌ها اشاره کردند. 

ایشان همچنین عادت دادن کودکان و جوانان به داشتن همت بلند و افق دور دست را یکی دیگر از نیاز‌ها برشمردند و افزودند: ترویج روحیه خودباوری و اینکه «ما می‌توانیم»، از جمله نیازهایی است که از وظایف مهم آموزش و پرورش و آموزش عالی به شمار می‌رود. 

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به پیشرفت‌های شگرف علمی کشور و همچنین افزایش جذب دانشجو و هیأت علمی در کشور نسبت به آغاز پیروزی انقلاب اسلامی، تأکید کردند: مراکز معتبر آماری دنیا، رتبه علمی جمهوری اسلامی ایران در دنیا را، رتبه شانزدهم اعلام و پیش‌بینی کرده‌اند، این جایگاه تا شش سال دیگر به رتبه چهارمی خواهد رسید. 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با اشاره به بالا رفتن سهم ایران در تولید علم در دنیا به ۲ درصد، خاطرنشان کردند: همه این پیشرفت‌ها در شرایط سختی، تحریم و فشار و با همت شماری از جوانان مختصص و با انگیزه ـ که حمایت‌های مالی و معنوی سازمان یافته هم نمی‌شدند ـ آغاز شد. 

ایشان افزودند: این پیشرفت‌های بزرگ علمی و دانشگاهی در چنین شرایطی، امید بخش و نشان دهنده روحیه خودباوری و حرکت رو به جلو، در میان نسل جوان است. 

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: باید در مدارس و دانشگاه‌ها، همواره روحیه امید به آینده و حرکت و نشاط دمیده و از هر گونه القای ناامیدی پرهیز شود. 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین معلمان و اساتید را به مراقبت از جوانان در مقابل رخنهٔ عرفان‌های کاذب توصیه کردند و افزودند: معیار اسلام برای علوّ معنوی و روحی، تقوا و پاکدامنی، با تلاش برای دوری از گناهان و اهتمام به نماز و انس با قرآن است. 

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با گلایه از برخی مطالب و یا اشعار و سرودهایی که در برخی دیدار‌ها خوانده می‌شوند، تأکید کردند: اظهار محبت از جانب مردم به خدمتگزاران خود، مطلوب و مورد تأیید اسلام است اما این اظهار محبت، نباید موجب بیان سخنان، تعابیر و اوصاف مبالغه‌آمیز شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: باید جلوی گسترش فرهنگ تمجید و مبالغه گویی اغراق آمیز گرفته شود.


دیدارهای نمایندگان رهبری در خراسان شمالی


image

سفرهای دوره ای نمایندگان ویژه رهبرانقلاب به شهرستانهای مختلف خراسان شمالی از صبح پنجشنبه با سفر به شهرستان جاجرم آغاز شد.

 
به گزارش خبرنگار مهر، در سفر هشت روزه رهبر انقلاب به خراسان شمالی ایشان علاوه بر حضور در بجنورد، با مردم شهرستان های اسفراین و شیروان نیز دیدار می کنند.
 
رهبر انقلاب اسلامی، برای بازدید از چهار شهرستان دیگر خراسان شمالی نمایندگان ویژه ای را انتخاب کردند که این نمایندگان سفرهای دوره ای خود را از صبح پنجشنبه با عزیمت به شهرستان جاجرم و بخش مرزی راز و جرگلان بجنورد آغاز کردند.
 
بر این اساس صبح امروز پنجشنبه حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور به نمایندگی از رهبری انقلاب به شهرستان جاجرم سفر کرد و در این سفر در بخش های سه گانه این شهرستان( جاجرم، شوقان و سنخواست) حضور می یابد.
 
حجت الاسلام محمدحسن رحیمیان، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز صبح امروز به نمایندگی از رهبر انقلاب به بخش مرزی راز و جرگلان شهرستان بجنورد سفر کرد.
 
این دو نماینده ویژه صبح  جمعه 21 مهر ماه، به دیگر شهرستان های خراسان شمالی سفر می کنند و بر اساس حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی با مردم شهرستان گرمه ( در سه شهر گرمه، ایور و درق) دیدار می کند.
 
همچنین حجت الاسلام محمدحسن رحیمیان نیز صبح جمعه به شهرستان مانه و سملقان سفر می کند و در جمع مردم آشخانه و روستای شهید پرور چخماقلو در بخش مرکزی این شهرستان حضور می یابند.
 
حجت الاسلام رحیمیان صبح شنبه 22 مهر ماه و در زمانی که رهبر انقلاب در شهرستان اسفراین حضور دارند، به دیگر بخش های شهرستان مانه و سملقان سفر و با مردم شهر پیش قلعه در بخش مانه و مردم شهر جدید قاضی در بخش سملقان این شهرستان دیدار و گفتگو می کند.
 
همچنین حجت الاسلام سیدرضا تقوی نیز در روز یکشنبه 23 مهر ماه به نمایندگی از رهبری به شهرستان فاروج سفر می کند و در شهرهای فاروج و تیتکانلو این شهرستان با مردم دیدار خواهد کرد.
 
علاوه بر نمایندگانی که به شهرستان های خراسان شمالی سفر می کنند، رهبر انقلاب برای سرکشی به امور خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان خراسان شمالی و نیز مددجویان آسایشگاه بهزیستی استان نماینده دیگری تعیین کرده اند.
 
بر پایه این خبر حجت الاسلام حسین ابراهیمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز به عنوان نماینده ویژه ایشان در منزل خانواده های معظم شهدا و نیز جانبازان بالای 70 درصد این استان حضور می یابند و ضمن آشنایی با مسائل این خانواده ها، موارد مورد نیاز را به اطلاع رهبری می رساند.
 
خراسان شمالی دارای دو هزار و 635 شهید، شش هزار و 613 جانباز، 370 آزاده و 33 هزار رزمنده است که در طول دوران دفاع مقدس در راه دفاع از دین و میهن به بذل جان پرداختند.
 
حجت الاسلام ابراهیمی همچنین به عنوان نماینده رهبری در جمع مددجویان آسایشگاه بهزیستی خراسان شمالی نیز حضور می یابد و به مسائل و مشکلات این افراد نیز رسیدگی خواهند کرد.
 
از جمعیت 867 هزار نفری خراسان شمالی حدود 50 هزار نفر تحت پوشش بهزیستی استان بوده و به نوعی از خدمات مختلف این نهاد بهره مند می‌شوند.
 
رهبر انقلاب صبح چهارشنبه وارد خراسان شمالی شدند و در مدت حضور هشت روزه خود در این استان علاوه بر حضور در مرکز خراسان شمالی، به شهرستان های اسفراین و شیروان نیز سفر می کنند.
منبع: مهر

آیت الله مهمان نواز: استقبال پرشور مردم از رهبری نشانگر وفاداری مردم به آرمان‌های نظام است


image

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری گفت: استقبال باشکوه مردم خراسان شمالی در سفر رهبر انقلاب به این استان نشان دهنده وفاداری مردم به ولایت و آرمان‌های نظام است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب الله مهمان نواز چهارشنبه شب در دیدار روحانیون و طلاب خراسان شمالی با رهبر انقلاب، ضمن قدردانی از مردم مومن و ولایی این استان برای استقبال پرشور و باشکوه از رهبری، این موضوع را نشان دهنده وفاداری مردم با آرمان‌های انقلاب و ولایت دانست.

وی با بیان اینکه مردم ولایت مدار خراسان شمالی پیش از این نیز در صحنه‌های مختلف انقلاب وفاداری و عشق به نظام اسلامی را اثبات کرده بودند، تصریح کرد: دوران هشت سال دفاع مقدس و تقدیم دو هزار و 635 شهید، شش هزار و 613 جانباز و 370 آزاده پیروی از آرمان‌های امام و انقلاب در خراسان شمالی را نشان می‌دهد.

آیت الله مهمان نواز حضور رهبری انقلاب در خراسان شمالی را نعمت بزرگی برای مردم این خطه از ایران اسلامی ذکر کرد و افزود: مردم این استان سال‌های زیادی برای دیدار با رهبری انتظار کشیدند و هم اکنون نیز پس از تشریف فرمایی ایشان، شکر این نعمت را بجا می‌آورند.

وی با تشکر از سفر رهبر انقلاب به خراسان شمالی، به طور ویژه از مردم این استان به دلیل استقبال کم نظیر از رهبری قدردانی و تشکر کرد

 

 

مردم اسفراین آماده استقبال از رهبر انقلاب


image

محمد محمدزاده افزود: مردم ولایت مدار شهرستان اسفراین با تشکیل ستادهای مردمی، خود را برای استقبال از سفر رهبر انقلاب به این شهرستان آماده کرده و برای دیدار رهبر انقلاب لحظه شماری می‌کنند.

 فرماندار اسفراین گفت: مردم این شهرستان آماده استقبال از رهبر انقلاب در سفر به اسفراین هستند و برای زمان دیدار لحظه شماری می‌کنند. 
 
محمد محمدزاده افزود: مردم ولایت مدار شهرستان اسفراین با تشکیل ستادهای مردمی، خود را برای استقبال از سفر رهبر انقلاب به این شهرستان آماده کرده و برای دیدار رهبر انقلاب لحظه شماری می‌کنند. 
 
وی با بیان اینکه به این منظور کمیته‌های شش گانه استقبال از رهبر انقلاب در شهرستان اسفراین تشکیل شده، اظهار داشت: کمیته پشتیبانی و تدارکات، کمیته اسکان، حمل و نقل، تبلیغات و اطلاع رسانی، کمیته تغذیه و ایستگاه‌های صلواتی و کمیته درمان و حوادث شش کمیته استقبال از مقام معظم رهبری در سفر به این شهرستان  هستند. 
 
محمدزاده افزود: دیدار رهبر انقلاب با مردم اسفراین صبح شنبه 22 مهر ماه و در محل ورزشگاه تختی این شهر برگزار می‌شود. 
 
رهبر انقلاب صبح چهارشنبه برای انجام یک سفر هشت روزه وارد خراسان شمالی شدند و ظهر این روز نیز در محل ورزشگاه تختی بجنورد با مردم دیدار کردند. 
 
رهبر انقلاب در دومین برنامه دیدار عمومی چهارشنبه شب و پس از برپایی نماز مغرب و عشا با طلاب و روحانیون این استان دیدار کردند. 
 
در مدت حضور هشت روزه رهبر انقلاب در خراسان شمالی، ایشان علاوه بر حضور در بجنورد به شهرستان‌های اسفراین و شیروان نیز سفر می‌کنند که بر اساس برنامه اعلام شده سفر رهبری به شهرستان اسفراین شنبه 22 مهر ماه و سفر به شیروان نیز دوشنبه 24 مهر ماه برگزار می‌شود.


بازتاب بيانات مقام معظم رهبري در روزنامه‌‌هاي فرانسوي


image

روزنامه‌‌هاي فرانسوي در شماره امروز خود بيانات مقام معظم رهبري را در جمع مردم بجنورد بازتاب دادند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ،روزنامه لوموند در پايگاه اينترنتي خود ضمن اذعان به ناکارآمدي تحريم ها نوشت آيت الله علي خامنه‌اي تاکيد کرد ايران قادر است تحريم‌‌هاي اقتصادي وحشيانه کشورهاي غربي را پشت سربگذارد. 
اين روزنامه در ادامه نوشت ايشان همچنين غربي‌ها را به دروغگويي متهم کرد و گفت آنها که براي برداشتن تحريم‌ها عليه ايران تضمين‌هايي درباره مقاصد صلح آميز برنامه هسته‌ايش مي‌خواهند، دروغ مي‌گويند.  
لوموند افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران در بخش ديگري از سخنانش به سابقه اعمال تحريم‌ ها عليه ايران و بي‌تاثير بودن آنها اشاره کرد.  

روزنامه لوپوئن نيز بيانات رهبري را در خصوص تحريم‌ها بازتاب داد و نوشت رهبر معظم ايران گفت اين تحريم‌ها غيرمنطقي، وحشيانه و به مثابه جنگ عليه ملت ايران است. 

روزنامه نوول ابسرواتور نيز نوشت رهبر ايران در بجنورد مسئولان اين کشور را به وحدت فراخواند. 

برخي روزنامه‌هاي ديگر همچون ون مينوت و لوريان لوژور نيز بيانات ديروز مقام معظم رهبري را در جمع مردم بجنورد بازتاب دادند

منبع: باشگاه خبرنگاران.

 





:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 مهر 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: