نوشته شده توسط : arman

 


جمع آوری رأی برای خاتمی!

 
 
مشرق – پایگاه تحلیلی المانیتور – بخش خاورمیانه اندیشکده شورای آتلانتیک آمریکا – در گزارشی از سوزان مدرس، گوینده سابق خبر شبکه پرس تی‌وی، به بازتاب سخنان شخصیت‌های سیاسی داخلی و نظرات مردم در خصوص کاندیداهای انتخابات یازدهم و تحلیل آن‌ها پرداخته است.
در این گزارش از قول علی مطهری نماینده مجلس، از خاتمی خواسته شده است تا در انتخابات آینده ریاست جمهوری نامزد شود.

مدرس در گزارش خود از خاتمی به عنوان رئیس جمهوری یاد می کند که در دوره 8 ساله ریاست جمهوری‌اش، ایران شاهد رنسانس فرهنگی و روشن‌فکری بود و رویکردی متعادل در تعامل با غرب در پیش گرفته بود.

جمع آوری رأی برای خاتمی!

سوزان مدرس در ادامه گزارش خود با انعکاس گفتگو با برخی که آن‌ها را مردم تهران خوانده، سعی کرده است گرایش مثبت آن‌ها به خاتمی را بازتاب دهد.

وی از قول یک نجار 32 ساله که خود را ساسان معرفی کرده است می‌نویسد:"زمانی که خاتمی برای معرفی ملت ما به نقاط مختلف جهان سفر می‌کرد، ما بسیار به او افتخار می‌کردیم. اگر خاتمی بیاید، رای من خاتمی خواهد بود."

مدرس می‌افزاید: " خاتمی طرفدار سرسخت جذب سرمایه‌گذاری خارجی بود که به اعتقاد بسیاری برای دور زدن تحریم‌های شدید آمریکا بر ضد ایران، ضروری بود.

مجری سابق شبکه پرس تی‌وی و خبرنگار و مستندساز "آزاد" فعلی، احمدی‌نژاد را نماینده طبقه کارگر روستایی و دور افتاده و مستضعف ایران می‌خواند که به اعتقاد این طبقه بزرگ، احمدی‌نژاد "رئیس جمهور همه مردم ایران" است. هر نامزدی که بخواهد وارد عرصه رقابت شود، باید به این طبقه عمده از جمعیت ایران توجه داشته باشد.

"خاتمی باید ملت را متقاعد کند که او هم رئیس جمهور تمام اقشار جامعه ایران است." این را نیز "مدرس" از قول یک راننده تاکسی گفته است.

اینکه خاتمی نامزد انتخابات خواهد شد یا نه را هیچ‌کس نمی‌تواند پیش‌بینی کند، تا یک‌ماه مانده به انتخابات که شورای نگهبان کار تایید صلاحیت نامزدها را آغاز خواهد کرد و رقابت‌های انتخاباتی رسما آغاز خواهد شد.


هاشمی؛ مرد خروج کشور از شرایط بحرانی

مخالفت نمایندگان مجلس با طرح تعیین حداقل و حداکثر سن نامزدهای ریاست جمهوری که در آن حداکثر سن 75 سالگی در نظر گرفته شده بود و عملا هاشمی رفسنجانی دیگر فرصتی برای ورود به این میدان نداشت، بار دیگر صحبت‌ها از حضور هاشمی 79 ساله را قوت بخشید.

تحلیل‌گر "آزاد" المانیتور در گزارش خود، هاشمی را فردی طرفدار بازار آزاد داخلی و خصوصی‌سازی معرفی می‌کند که دیدگاه‌هایش می‌تواند گره و بن بست اقتصادی موجود را حل کند.

دیگر شهروند تهرانی در باره هاشمی اینگونه اظهار نظر می‌کند:"هاشمی اقتصاد کشور را بخوبی می‌شناسد و با رهبر نیز رابطه خوبی دارد، من ترجیح می‌دهم در دوره بعدی شاهد نزاع‌های سیاسی کم‌تری از سوی هرکس که انتخاب می شود، باشم و فکر می‌کنم رفسنجانی شخص مناسبی برای این جایگاه باشد."

اصلاحات؛ فاقد رهبری مقتدر و انعطاف ناپذیر

این گزارش در تشریح شرایط کنونی اصلاح‌طلبان در ایران می‌نویسد: بسیاری از ایرانی‌ها اصلاحات را فاصله زمانی 1997 تا 2005 میلادی 76 تا 84 می‌دانند که البته در سال 88 نیز تلاش کردند تا به صحنه باز‌گردند اما شکست خوردند. امروز اصلاح‌طلبان نه تنها جای خالی رهبری مقتدر با ایدئولوژی و گفتمانی پایدار را در کنار خود حس می‌کنند، بلکه از بیرون نیز آن‌ها را گروهی انعطاف ناپذیر و ناتوان در حرکت و حیات در چارچوب نظام و ساختار سیاسی کنونی، می‌نگرند. این واقعیت را می‌توان از پیش شرط‌های تعیین شده از سوی برخی از آنان برای شرکت در انتخابات مشاهده کرد که بطور مثال آزادی کروبی و میرحسین موسوی از حصر خانگی را خواستار شده‌اند.

یک دانشجوی دکترا نیز معتقد است با تعیین پیش شرط برای نظام اصلاحات راه به جایی نخواهد برد و اصلاح‌طلبان در حال حاضر از نبود اتحاد و یکپارچگی میان خود نیز ضربه می‌خورند.

در این میان یکی از اساتید دانشگاه شهید بهشتی که خواسته هویتش علنی نشود در گفتگو با سوزان مدرس گفته است: اگر هریک از این دو شخصیت خاتمی و هاشمی تصمیم به حضور بگیرند، در زیر چتری جدید گرد خواهند آمد. این جبهه جدید این ویژگی‌ را خواهد داشت که دیگر با انتقاداتی که هم اکنون اصلاح‌طلبان بویژه پس از سال 88 - با آن روبرو هستند، مواجه نخواهد شد. به عقیده این استاد دانشگاه، هاشمی از بخت بیشتری برخوردار است، چرا که جایگاه خوبی در نظام دارد و امکان رد صلاحیت شدن وی از سوی شورای نگهبان نیز وجود ندارد.


سوزان مدرس، تحلیل‌گر و مستندساز آزاد، پیش‌تر در شبکه پرس‌ تی‌وی ایران به گویندگی اخبار، تهیه‌ گزارش و مستند مشغول بود که با جدا شدن از این شبکه، بطور مستقل به تولید مستند و تحلیل مسائل سیاسی برای رسانه‌های مختلف غربی مشغول است.


تل آويو توان مقاومت در برابر شليك موشك ها را ندارد

 

فرمانده جبهه داخلي رژيم صهيونيستي هشدار داد سامانه دفاع موشكي موسوم به «گنبد آهنين» براي حمايت از مناطق مسكوني و غيرنظامي در مقابل موشك هاي حزب الله كافي نيست.


کیهان: به گزارش خبرگزاري قدس آيال آيزنبرگ گفت: سامانه گنبد آهنين فقط تا حدودي مي تواند از تاسيسات نظامي و مناطق راهبردي اسرائيل حمايت كند و از توانمندي لازم براي حفاظت مناطق مسكوني و غيرنظامي در مقابل موشك هاي مقاومت حزب الله برخوردار نيست.
آيزنبرگ افزود: حزب الله پنج هزار موشك در اختيار دارد و تل آويو و حومه آن در جنگ آينده هدف باراني از موشك هاي هولناك مقاومت قرار خواهد گرفت.
وي گفت: من بر اين باورم كه حزب الله هر روز بيش از هزار موشك و گلوله به عمق مناطق مسكوني اسرائيل شليك خواهد كرد.
همچنين يك فرمانده ارتش رژيم صهيونيستي با ابراز نگراني از افزايش توان نظامي حزب الله لبنان، تصريح كرد، موشكهاي حزب الله لبنان زمين را در هر جنگ آينده زير پاي ارتش اين رژيم به لرزه درخواهد آورد.
ژنرال «كوبي باراك» فرمانده شعبه فن آوري و لجستيك ستاد مشترك ارتش رژيم صهيونيستي با بيان اين مساله، تاكيد كرد: هرگونه رويارويي با حزب الله لبنان، جنگ را به داخل سرزمينهاي اشغالي منتقل خواهد داد.
باراك در ادامه تاكيد كرده كه هرگونه جنگ با حزب الله در آينده، روزانه اسرائيل را با حداقل 1200 موشك مواجه خواهد ساخت.
به گفته وي حزب الله در جنگ آينده به ابتكارات تازه اي براي كاهش قدرت حركت و مانور دهي ارتش رژيم صهيونيستي دست خواهد زد.
وي همچنين گفته است كه روز اول جنگ شاهد حملات موشكي بسيار سنگين و دقيق از سوي حزب الله عليه مراكز حساس ارتش بويژه تجمعات نظامي، مراكز اورژانس، مراكز پشتيباني و مراكز لجستيكي خواهد بود.


با توجه به قطعيت رد صلاحيت خاتمي، حتما بايد او را به ميدان آورد

 
 

با وجود مخالفت برخي مشاوران خاتمي با نامزدي وي و قطعيت رد صلاحيت او از سوي شوراي نگهبان، تحركات حلقه حزب مشاركت براي واداشتن خاتمي فزوني گرفته است.


کیهان: اين تحركات افراطيون ادامه فتنه انگيزي ناكام سال 88 و تحريم انتخابات مجلس در اسفند 1390 ارزيابي مي شود. در برخي جلسات داخلي افراطيون اين گونه گفته شده كه با توجه به قطعيت رد صلاحيت خاتمي، حتما بايد او را به ميدان آورد تا از اين طريق حضور او را در جبهه اپوزيسيون و تحريم قطعي كرد. اين گروه معتقدند بدين ترتيب مي توان فضاي رواني عليه نامزدهايي قطعي نظير عارف و روحاني و محتمل مانند جهانگيري و نجفي و... را سنگين تر كرد و با چماق «اصلاح طلب بدلي» آنان را از حضور در صحنه انتخابات راند.
پيش از اين احمد پورنجاتي از اعضاي فراكسيون مشاركت در مجلس ششم و از مشاوران نزديك خاتمي به روزنامه بهار گفته بود كه خاتمي نگران است نامزد شده و رد صلاحيت شود و او نمي خواهد مهر رد صلاحيت از سوي نظام در كارنامه اش ثبت شود. پورنجاتي همچنين از مخالفت طيفي از مشاوران با نامزدي مجدد خاتمي خبر داده بود، موضوعي كه مشاوراني نظير كرباسچي و مرعشي نيز بر آن صحه گذاشته اند.
با اين حال جواد اطاعت از اعضاي حزب اعتماد ملي مي گويد گروهي به نام شوراي راهبري اصلاحات و با حضور 35 تن از مشاوران خاتمي در 5 كميته اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي، سياست داخلي و سياست خارجي فعال شده تا به ارزيابي وضع موجود و تدوين برنامه بپردازد. او با اشاره به دودستگي در ميان مشاوران، مي گويد: ما تلاش مي كنيم كه خاتمي نامزد شود. ما بايد فضا را به گونه اي فراهم كنيم كه آقاي خاتمي به شركت در انتخابات تمايل پيدا كند و احساس كند فضا براي حضورش فراهم است.
او در مصاحبه با روزنامه بهار و در پاسخ اين سوال كه «الان نگراني هاي خاتمي چيست كه نامزد نمي شود؟ نگران رد صلاحيت است؟» مي گويد: نه، اصلا بحث نگراني براي رد صلاحيت و اين ها نيست. بحث اين است كه چالش جديدي براي كشور ايجاد نشود، يعني آمدن آقاي خاتمي براي كشور هزينه اي به همراه نداشته باشد. بالاخره اگر بناست در يك كشور عقلانيت سياسي حاكم باشد، براي برون رفت از وضع موجود جريان حاكم بايد بپذيرد انتخاباتي برگزار كند كه آقاي خاتمي هم يكي از گزينه هاي آن باشد ولي اگر غير از اين باشد ممكن است به گونه اي باشد كه اين كنش و واكنش ها براي كشور هزينه اي داشته باشد.
اين مقام وزارت كشور در دولت اصلاحات، درباره قانع نشدن خاتمي به نامزدي و عدم تمكين از مشاورين موافق گفت: بحث تمكين نيست، بحث اقناع است. ما بايد وضعيت را رصد كنيم و تا زمان ثبت نام هم وقت داريم و تا آن زمان هم اميدواريم آقاي خاتمي به اين نتيجه برسند كه در انتخابات شركت كنند. و اگر خاتمي رد صلاحيت شد چه؟ شرايط كشور چنين چيزي را ايجاب نمي كند. اگر گزينه اصلاحات را رد صلاحيت كنند كه ديگر تكليفي بر اصلاح طلبان بار نيست.
فراز آخر سخنان نامبرده نشان مي دهد كه سناريوي افراطيون فعال در فتنه سبز مجبور كردن اصلاح طلبان معتدل به بازي در خدمت فتنه گران است.
تلقي جريان مذكور اين است كه خاتمي به واسطه رد صلاحيت خدمات بيشتري براي جريان هاي معارض نظام انجام خواهد داد حال آن كه در اين صورت سرنوشتي بهتر از برخي عناصر فتنه گر منزوي پيدا نمي كند. خاتمي مكررا طي سالهاي اخير و در محافل خصوصي شديدا از عملكرد منتهي به بن بست موسوي و كروبي انتقاد كرده و آنها را مسئول وضعيت آشفته اصلاح طلبان دانسته است.


 

دولت اجتماعی یا دولت رفاه مسئله این است

 

تصویربسیاری از کارشناسان معتقدند۱۶ سال فعالیت دولت‌های سیاست‌زده در ایران باعث شده خواسته‌های مهم اقشار مختلف اجتماعی در سایه ناکارآمدی مدیران سیاسی قرار بگیرد.
 

به گزارش حدیدنیوز، تا حدود ۲ماه دیگر، دهمین دولت جمهوری اسلامی به پایان راه می‌رسد و دولت جدیدی بر سر کار می‌آید. دولتی که احتمالا به لحاظ شعار و عمل متفاوت از دولت فعلی خواهد بود؛ چرا که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان سیاست‌زدگی دولت دهم باعث شده فعالیت این دولت در حوزه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی دچار ناکارآمدی‌های متعدد شود. البته سیاست‌زدگی دولت فقط مختص به دوران دولت‌های دهم و نهم نیست.

در دولت‌های هفتم و هشتم هم بدنه دولت آنقدر دچار چالش‌ها و تنش‌های سیاسی شد که در نهایت همین سیاست‌زدگی، کارنامه ناموفقی را برای این دولت‌ها رقم زد. بسیاری از کارشناسان معتقدند۱۶ سال فعالیت دولت‌های سیاست‌زده در ایران باعث شده خواسته‌های مهم اقشار مختلف اجتماعی در سایه ناکارآمدی مدیران سیاسی قرار بگیرد. اتفاقی که این روزها صدای خیلی‌ها را درآورده.

برای همین برخی پیش‌بینی می‌کنند بعد از انتخابات خردادماه سال ۱۳۹۲ دولتی مسند کار را بر عهده خواهد گرفت که بتواند نهاد سیاست‌زده ریاست‌جمهوری را به نهادی اجتماعی تبدیل کند تا با پشتوانه قشرهای مختلف اجتماعی و توجه به نیاز‌ها و خواسته‌های آنها پیشرفت و عدالت را برای همه مردم ایران به ارمغان بیاورد.

این روزها هر جا حرف از«دولت» به میان آمده، پای «سیاست» به میان کشیده شده است؛ اما کافی است چرخی در سطح شهر بزنید و به گپ و گفت‌های روزانه در کوچه و خیابان توجه کنید تا به عینه ببینید دولت یک نهاد اجتماعی است! در محاورات و درد دل‌های روزانه مردم، همیشه پای دولت در میان است. انگار یک سر کلاف سردرگم همه مشکلات به دولت می‌رسد و برنامه‌های اجرایی‌اش. از قیمت گوشت و میوه گرفته تا تعطیلی مدارس و آلودگی هوا!حتی وقتی سخن از مجرد ماندن دختر همسایه می‌شود، از فرهنگ‌سازی و تشویق به ازدواج سخن گفته می‌شود و باز هم انگشت‌ها به سوی دولت نشانه می‌رود. با اینکه مقام معظم رهبری امسال را سال حماسه سیاسی نام نهاده‌اند، صاحبنظران معتقدند نظر ایشان به معنای فعالیت صرفا سیاسی دولت (سیاست‌زدگی) نیست بلکه نظر ایشان به معنای زدودن سیاست‌زدگی از کار دولت است.

نگاهی به عملکرد دولت‌ها در ۱۶ سال گذشته نشان می‌دهد که چهار دولت روی کار آمده هرچند در گرایش سیاسی متفاوت بوده‌اند اما اتهام سیاست‌زدگی را به دوش می‌کشند چرا که درگیر شدن در بازی‌های سیاسی سبب شد تا نقاط قوت این دولت‌ها نیز در پشت سیاست‌زدگی گم شود.

مثلا در روزهایی که مردم با مشکلات اجتماعی و معیشتی دست و پنجه نرم می‌کردند رئیس دولت دهم به جای آنکه با اقدامات موثر باری از دوش ایرانی‌ها بردارد برای بازدید از زندان اوین تلاش می‌کرد و با نامه نگاری‌های سیاسی، بازی جدیدی را در این عرصه آغاز کرد.

در دولت‌های نهم و دهم سیاست‌زدگی تا آنجا پیش رفت که نه تنها مشکلات اقشار در کشور نادیده گرفته شد، حتی نهادهای حمایتی در کشور نیز رنگ سیاسی به خود گرفت. در سال‌های گذشته اگرچه تصاویری از دولت دهم به نمایش گذاشته شد که دولتمردان دولت مهرورز را در بین اقشار محروم به تصویر کشیده بود اما نگاهی به عملکرد دولت دهم نشان می‌دهد کمیته امداد امام خمینی(ره) در ۴‌سال گذشته با سرپرست اداره شده است.

در سازمان بهزیستی به عنوان بزرگ‌ترین نهاد حمایتی از اقشار آسیب پذیر در کشور، به جای آنکه مددکاران و جامعه شناسان ریاست کنند، همواره پزشکان بر صندلی ریاست تکیه زدند. اما ماجرا به همین جا ختم نشد، سعید مرتضوی با حواشی و اعتراضات بسیار و با وجود مخالفت مجلس و نخبگان به ریاست پردرآمدترین و بزرگ‌ترین نهاد اجتماعی منصوب شد.

کارشناسان می‌گویند نتیجه همه این اقدامات چیزی نیست جز دودی که با فروریختن اعتماد اجتماعی به چشم ایرانیان می‌رود. همین است که جامعه شناسان خط بطلانی بر دولت سیاست‌زده می‌کشند و آن را مهم‌ترین نهاد اجتماعی می‌دانند و معتقدند نگرش موجود به دولت در جامعه باید دستخوش تغییرات جدی قرار گیرد تا جایگاه دولت از رویکرد رایج در جامعه به یک نهاد مهم اجتماعی تغییر کند. آنها می‌گویند یک دولت خوب، دولت اجتماعی است.

به اعتقاد دکتر ابراهیم فیاض، جامعه شناس و استاد دانشگاه، «اگر قرار است که مسائل جامعه حل شود، باید از ابتدا مسئله را در قالب اجتماعی تعریف کرد.» او به تهران امروز می‌گوید: «مهم‌ترین نکته این است که جامعه مدنی، تمدن و نظم اجتماعی زمانی محقق می‌شود که مسئله اجتماعی در اجتماع تعریف شود و در همین حوزه نیز باید به‌دنبال راه‌حل برای آن بود.»

*دولت اجتماعی، دولت رفاه

خاک فراموشی هنوز وعده‌های مکرر دولتمردان درباره عدالت اجتماعی و کم کردن فاصله بین فقیر و ثروتمند را پنهان نکرده است. شعارهایی که هنوز ایرانی‌ها چشم انتظار اجرایی شدن آنها مانده‌اند. به نظر می‌رسد گوش ایرانی‌ها از شعارهای زیبا پر شده و مبدل شدن دولت سیاسی به دولت اجتماعی در شعار دیگر مخاطبی جذب نمی‌کند.

کارشناسان می‌گویند این موضوع باید به معنای واقعی کلمه در جامعه محقق شود و این میسر نمی‌شود مگر با عملگرایی. دکتر نوروز هاشم‌زهی، جامعه شناس و استاد دانشگاه به تهران امروز می‌گوید: «دولتی از سیاست‌زدگی دور می‌شود که بتواند در راستای رفاه جامعه قدم بردارد. در حقیقت دولت اجتماعی، دولت رفاه است.»

او ادامه می‌دهد: «دولتی که رفتارش اجتماعی باشد، به فکر نیازهای مردمش است. یعنی اصل خدمت را در نظر دارد و چون می‌خواهد به بهترین نحو ممکن خدمت کند پس از متخصصان امر کمک می‌گیرد و در این راستا صفت اجتماعی بودن برای این دولت خود به خود ایجاد می‌شود.

در قرآن مجید نیز این موضوع وجود دارد که «به عمل‌تان مردم را جذب کنید» در چنین شرایطی مردم ناخودآگاه جذب عمل اینچنین دولتی خواهند شد. در دولت اجتماعی، مردم سالاری به معنای واقعی حاکم می‌شود چرا که این دولت جهت کم شدن شکاف‌های بین طبقات اجتماعی عمل می‌کند.»

*مشکلات جامعه باید در جامعه حل شود

به گفته دکتر فیاض «در سال‌های گذشته سیاستمردانی که می‌خواستند قدرت را به دست بگیرند ابتدا با هم ائتلاف می‌کردند و پس از روی کار آمدن می‌خواستند با نگاه سیاسی مشکلات اجتماع را حل کنند. آن هم از طریق قدرت! اما از نگاه جامعه شناسان این رویه در هیچ کجای جهان نتیجه بخش نبوده است. تجربه‌های مدون نشان می‌دهد که این رویه نابهنجاری، بحران‌های اجتماعی و حتی شورش و جنگ داخلی را در پی داشته است.» او ادامه می‌دهد: «ساختاری که هر جامعه‌ای برای بقا باید به‌دنبال آن باشد دولت اجتماعی است. مهم‌ترین کار این است که نظریه‌های اجتماعی را برای جامعه خود و برای شرایط کنونی تقویت کنیم. مثلا در نگرش‌های موجود نسبت به اعتیاد باید تغییر ایجاد کنیم. اینکه تا حرف از اعتیاد می‌شود می‌شنویم:مواد مخدر توطئه دشمن است! خب در کجای جهان اینگونه نیست؟ همیشه‌ای عده‌ای هستند که به منافع خود فکر می‌کنند و از دیگران سوءاستفاده می‌کنند اما آنچه باید به آن توجه کنیم این است که مثلا قاچاقچیانی که هم‌‌اکنون دستگیر و اعدام می‌شوند را نباید نوکر دشمن تلقی کنیم.

از دید اجتماعی باید اینگونه نگاه کنیم که عرضه زمانی جان می‌گیرد که تقاضا وجود دارد و از خود بپرسیم در چه جوامعی تقاضا برای مواد مخدر وجود دارد؟ پاسخ این است: در جوامعی که انفعالی هستند و فعال نیستند. پرسش بعدی این است که چه جوامعی فعال نیستند؟ جوامعی که در آنها روحیه عرفانی در اوج و روحیه عقلانی در سطح پایین است. نگاهی به آمار و ارقام و نقشه نشان می‌دهد در استان‌هایی مانند کرمانشاه و کرمان این موضوع مصداق دارد. اما در شهر یزد با وجود فاصله کوتاه با افغانستان چون روحیه عقلانی حاکم است پس اعتیاد یک مسئله اجتماعی است که با فرهنگ‌سازی و ایجاد شغل می‌توان آن را به حداقل رساند و مشکل را از داخل حل کرد.»

این تنها مثال این جامعه شناس نیست. او می‌گوید: «در موضوع ماهواره هم وضع به همین منوال است. صرفاً با جمع‌آوری دیش‌ها نمی‌توان این موضوع را ریشه کن کرد. می‌گویند دشمن دارد حساب شده برای ما برنامه‌ریزی می‌کند. خب هیچ شکی در این موضوع نیست. مگر ما خودمان حساب شده در شبکه‌های ماهواره‌ای کشورمان عمل نمی‌کنیم؟ اما باید به این موضوع به عنوان مسئله اجتماعی نگاه کرد. مخاطب امروز نیازی دارد که با شبکه‌های داخلی برآورده نمی‌شود. این نیاز می‌تواند، نیاز به سرگرمی تا نیاز به آموزش مسائل زناشویی را در برگیرد. وقتی آموزش‌های مفید در دسترس نباشد، آن وقت مخاطب در دام دشمن می‌افتد!‌»

این استاد دانشگاه می‌گوید: «در جوامعی که تک صدایی وجود دارد، ریاکاری و دوگانگی نیز رشد می‌کند. اما در جوامعی که دولت اجتماعی آن را مدیریت می‌کند، دولت، دولت شهروندی است و اولین شاخص آن این است که علوم اجتماعی در آنها رشد کرده است. برای حل مشکلات به فارغ التحصیلان دانشکده‌های علوم سیاسی رجوع نمی‌شود. فرضیه‌ای در علوم اجتماعی وجود دارد که هر جا سرقت زیاد می‌شود، غریزه جنسی افراد در آن جامعه ارضا نشده است. خب وقتی چنین فرضیه‌ای وجود دارد و آمار سرقت نیز در جامعه ما رو به افزایش است، پس دولت باید راهکارهای جدی برای کاهش سن ازدواج بیندیشد.»

 





:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 فروردين 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: