نوشته شده توسط : arman

دم خروس ائتلاف فتنه و انحراف بیرون زد!

 
 
همسویی حلقه انحرافی و جریان اصلاحات با انتشار سرمقاله عباس عبدی در روزنامه دولتی نمایان شد.
 

به گزارش خبرنگار سیاسی "ندای انقلاب"‌، روزنامه شهروند که روزنامه اي تازه تأسيس با صاحب امتیازی جمعيت هلال احمرو ‏مدیر مسئولی عبدالرضا داوری است به اعتقاد برخی از کارشناسان براي مصارف انتخاباتي راه اندازي شده و اخیرا مصاحبه ها و ‏یادداشت های زنجیره ای از چهره های جبهه اصلاحات با مضمون حمایت از مشایی و تخریب اصولگرایان منتشر می کند.‏ 

در همین راستا این روزنامه وابسته به حلقه انحرافی چندی پیش با انتشار مقاله ای از صادق زیباکلام از لیدر حلقه انحرافی حمايت ‏كرد و نوشت: "شايد اگر اصولگرایان نسبت به پيروزي قطعي مشایی يقين نداشتند، اينقدر مصمم نمي شدند تا جلوي ورود او را ‏به انتخابات پيش روي بگيرند! يقيناً اگر مطمئن بودند كه او رأي نخواهد آورد و پيروزي اش نامحتمل است، اصرار بر ممانعت ‏از شركت وي در انتخابات نمي كردند"‏‎.

زيباكلام افزود: "اما پرسش دشوار براي شوراي نگهبان آن است كه رحيم مشايي را به كدام دليل يا دلايل مي توانند رد صلاحيت ‏كنند؟ مي دانيم كه اطلاق لفظ «انحراف» و «جريان انحرافي» همچون اطلاق لفظ «فتنه» چماقي براي ساكت كردن مخالفين و ‏منتقدين بيشتر نيست".‏ 

روزنامه جمعیت هلال احمر این بار با انتشار یادداشتی از عباس عبدی سردبیر روزنامه توقیف شده سلام با تیتر "چرا تعدد ‏نامزدهای اصولگرا کم است؟" به سمت تخریب جبهه اصولگرایان رفته که این نشان دهنده همسویی جریان اصلاح طلب با حلقه ‏انحرافی است همان همسویی که در ابتدا هر دو طرف تکذیب می کرند که دم خروس این ماجرا (همسویی جریان فتنه و حلقه ‏انحرافی) با انتشار این یادداشت‌ها بیرون زده است.‏ 

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ۲۴ خرداد ماه و داغ شدن بحث احتمال رد صلاحیت کاندیداهای احتمالی حلقه ‏انحرافی و جریان فتنه این دو طیف در موضوع رد صلاحیت کاندیداهای خود به نقطه اشتراک رسیده و از همین رو با فرافکنی ‏به دنبال فشار به شورای نگهبان هستند.‏ 

اما نکته جالب توجه هشدار برخی از بزرگان و سیاسیون از مدت‌ها پیش نسبت به همسویی جریان فتنه و حلقه انحراف بود.‏


سفر به اسرائیل پاداش خوش‌خدمتی به ربع‌پهلوی

 
 

پس از انشعاب صورت‌گرفته در بین سلطنت‌طلبان مقیم استکهلم طیفی که به اتهام همکاری با جمهوری اسلامی اخراج شده بودند اقدام به راه‌اندازی باند دیگری با عنوان میهن‌سالاری کرده‌اند. پشتیبانی مالی این طیف را فردی با عنوان امید عطایی‌فر انجام می‌دهد.

به گزارش موسسه راهبردی دیده‌بان، پس از بروز اختلاف‌های شدید و اتهام‌زنی اعضای باند رستاخیز نوین به یکدیگر که از ویژگی‌های باندهای طرفدار پادشاهی‌ست، برخی از اعضای این گروهک که اخیراً به اتهام همکاری با جمهوری اسلامی از این به اصطلاح حزب اخراج شده‌اند با دستپاچگی مثال‌زدنی درصدد برآمدند تا با سرپوش گذاشتن بر افتضاح بوجود آمده باند جدیدی را معرفی نمایند تا بدین وسیله همه چیز را طبیعی جلوه دهند و از آبروریزی بیشتر جلوگیری نمایند.

در همین راستا جدا‌شده‌ها که افسار خود را به یک بیمار روانی که در تیمارستان بستری است سپرده‌اند اقدام به راه‌اندازی باند جدیدی با عنوان "میهن‌سالاری" کرده‌‌اند. از آنجا که پادوهای ربع‌پهلوی در اروپای گرفتار در بحران اقتصادی آهی در بساط ندارند به فکر اسپانسر مالی افتاده‌اند، لذا دست به دامن فردی با عنوان "امید عطایی‌فر" شده‌اند تا مزد مزدوری‌های آنان را بپردازد. حمید وحدتی نیز که بین این دو باند، دو دل گشته که به کدام سمت گرایش پیدا کند در انتها حمایت مالی خود را به سمت میهن‌سالاری برده است.


جالب این‌که باند رستاخیز نوین پیش از انشعاب در تجمعاتی که پیش از این علیه نظام اسلامی تدارک دیده بود علی‌رغم تبلیغات شبانه‌روزی و صرف هزینه‌های هنگفت نتوانسته بود به جز تعدادی پادوی تکراری کسی را در حمایت از ربع‌پهلوی گرد هم جمع کند. این همه در حالی بود که استکهلم از نگاه سلطنت‌طلبان ورشکسته قلب تپنده! جریان‌های پادشاهی‌ست.

بر پایه این خبر عطایی‌فر نیز برای تحریک باند میهن‌سالاری با توجه به توانایی مالی‌یی که دارد و همچنین ارتباطاتی که با دوستان خود در اسرائیل دارد وعده داده که در صورت برگزاری چند تجمع پر تعداد علیه جمهوری اسلامی به عنوان خسته نباشید پاداش مالی و یک سفر به اسرائیل ترتیب دهد.

خاطر نشان می‌شود که «فرشاد ورهرام» با نام مستعار "یواکیم" چندی پیش طی سفری به استکهلم از نفوذ عوامل جمهوری اسلامی در بین سلطنت‌طلبان مقیم سوئد گلایه کرده بود که این اقدام وی باعث انشعاب در بین پادوهای ربع‌پهلوی شد به طرزی که هر کدام دیگری را به نفوذی بودن متهم می‌کردند و جالب آن‌جا بود که انگشت اتهام از همه بیشتر به سمت «ا.د» نشانه می‌رفت.


دستورالعمل گسترش فعالیت‌ کلیساهای خانگی؛ خادم جدید تربیت کنید!

 
 

از جمله روش‌های گروه‌های تبشیری فرق کاریزماتیک، ایجاد کلیساهای خانگی(خلاف قانون) است. مراسم آنها شامل خواندن سرودهای دست جمعی با موسیقی های تند به همراه رقص مختلط گروهی،  شراب خواری و بوسیدن یکدیگر می‌باشد که زمینه‌هایی را برای فریب برخی جوانان، آنهم با توجه با بالا بودن سن ازدواج در کشور فراهم می‌کند.

 

نکته قابل توجه آن است که در نتیجه چنین فعالیت‌هایی، یک مسیحی معتقد به وجود نمی‌آید، بلکه به لا‌ابالیگری می‌انجامد. اما قسمت خطرناک‌تر این داستان فرق شبه عرفانی مسیحی‌ هستند.

به گزارش موسسه راهبردی دیده بان، سازمان‌های تبشیری سعی دارند تا مسیحیان داخل کشور را به گذر از کلیساهای قومیتی رسمی و ساختمانی تشویق کرده و آنها را تحریک به ورود به عرصه کلیساهای خانگی کنند. بستری که غالباً تحت هدایت تعالیم کاریزماتیک و صهیونیستی قرار دارد. دستور العمل دقیق و سازماندهی شده تشکیل و شاگرد سازی برای این کلیساهای خانگی از طریق وب سایت ها ماهواره و رادیوهای تبشیری به مخاطبان داده و سپس برای مهارت های بیشتر و حمایت‌های مختلف تورهای خارج از کشور برگزار می‌نمایند.
پرده برداری از چگونگی فعالیت مسحیت تندرو در ایران توسط «هرمز شریعت» از مدیران شبکه‌های ماهواره‌ای تبشیری با اشاره به لزوم تشکیل کلیسای خانگی می‌گوید: «باید خادم جدید (نیروهای بی جیره مواجب جنبش مسیحی صهیون) تربیت شود. اگر گروه شما 6 نفر است، 6 ماه دیگر باید 12 نفر بشوید و 2 گروه تشکیل دهید. مسیحیت (صهیونیستی) باید پخش و گسترش یابد، نجات و محبت خدا، باید پخش شود، باید گسترش پیدا کند. مبادا وقتی کلیسای خانگی را با 3 نفر شروع کردید، بعد از 6 ماه فعالیت، همان 3 نفر باقی بمانید، باید 6 نفر بشوید... خادم جدید تربیت کنید تا هر کدام بعد از 6 ماه، کلیسایی برای خود تشکیل داده و گسترش پیدا کنند، این دل پدر ما را خوشحال می‌کند.»



كسانی كه وارد عرصه انتخابات می شوند نباید به مردم وعده های نادرست و در باغ سبز غیر منطقی نشان بدهند

 
 
رهبر معظم انقلاب دارا بودن روحیه مقاوم، برخورداری از تدبیر، روزمره فكر نكردن در مسائل اقتصادی، توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تكیه كردن بر نظرات كارشناسی، تهذیب اخلاقی و نپرداختن به حواشی را از جمله خصوصیات رئیس‌جمهور مطلوب ذكر كردند.

به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني khamenei.ir حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(شنبه) در دیدار هزاران نفر از كارگران و فعالان بخش تولید و جمعی از كارگران نمونه و برتر ، با اشاره به نیاز كشور برای خلق حماسه و حركت جهشی بزرگ در عرصه های اقتصادی و سیاسی ، موضوع انتخابات را مهم  و عرصه ظهور قدرت ملی دانستند و با توصیه مؤكد به كاندیداهای احتمالی برای ارزیابی صحیح  از توانایی های خود و همچنین جایگاه اجرایی كشور تأكید كردند: كشور و ملت بزرگ و مقاوم ایران  به رئیس جمهوری نیاز دارد كه در عرصه بین المللی و در مقابل استكبار، نترس و شجاع، و در عرصه داخلی نیز صاحب برنامه، حكمت، تدبیر، معتقد به اقتصاد مقاومتی، دارای تهذیب اخلاقی، به دور از حاشیه سازی وتشویش آفرینی و دارای شعارهای  منطقی و منطبق با واقعیت باشد.
در این دیدار كه به مناسبت هفته كارگر برگزار شد، حضرت آیت الله خامنه ای مهمترین ویژگی طبقه كارگر را مایه گذاشتن از جسم و جان خود برای پیشرفت و آسایش كشور دانستند و افزودند: كارگران ستون فقرات یك جامعه هستند كه درصورت نبود و یا ضعف آنها، كشور فلج خواهد شد.
ایشان با تأكید بر لزوم توجه ویژه به مقوله كار و كارگر در عرصه فرهنگ سازی و همچنین در عرصه قانونگذاری و اجرایی خاطرنشان كردند: ا گر قشر كارگر از امید و رفاه و امنیت شغلی برخوردار باشد، حركت كشور در مسیر پیشرفت سریعتر و آسان تر خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به نقش و جایگاه ویژه كارگران در پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین در مراحل مختلف انقلاب از جمله دوران دفاع مقدس افزودند: در طول 34 سال گذشته تلاشهای زیادی انجام گرفت تا طبقه كارگر را در مقابل انقلاب و نظام اسلامی قرار دهند اما كارگران مؤمن و انقلابی كشور با شجاعت در مقابل این توطئه ایستادند و این موضوع مایه افتخار طبقه كارگر است.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به نامگذاری سال گذشته به عنوان سال حمایت از تولید ملی، ك ار و سرمایه ایرانی خاطرنشان كردند: حمایت از تولید ملی مخصوص یك سال نیست بلكه این موضوع باید بصورت جدی و محوری دنبال شود.
ایشان فرهنگ سازی در میان مردم برای استفاده از كالاهای ساخت داخل را بسیار مهم خواندند و افزودند: باید این فرهنگ در میان مردم فراگیر شود كه انتخاب یك كالا با نشان داخلی و یا با نشان خارجی می تواند یك كارگر ایرانی را برخوردار و یا محروم كند.
رهبر انقلاب اسلامی خطاب به ملت ایران گفتند: درخواست من از همه ملت این است كه به سمت مصرف تولیدات داخلی بروند.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأكید بر اینكه دستگاههای دولتی نیز برای تأمین نیازهای خود، به هیچ وجه نباید از تولیدات خارجی استفاده كنند ، خاطرنشان كردند: البته تولیدكنندگان داخلی اعم از مدیران بنگاهها، كارگران و سرمایه گذاران نیز باید تولیدات خود را بصورت درست و كامل و با كیفیت خوب ارائه دهند.
ایشان با اشاره به دستور اسلام مبنی بر استحكام كار در كنار احترام به كارگر، و تامین امنیت شغلی او در كنار تامین امنیت سرمایه افزودند: اسلام برخلاف دیدگاههای اقتصاد لیبرال و اقتصاد سوسیالیستی، حد وسط را در پیش گرفته و نگاهی انسان مدار و عدالت مدار به كار، كارگر و سرمایه دار، دارد.
رهبر انقلاب اسلامی با تأكید بر اینكه امروز در عمل، ناكارآمد ی و غلط بودن اقتصاد سرمایه داری آشكار شده است، خاطرنشان كردند: واكنش هایی كه امروز در اروپا و به نوعی دیگر در امریكا مشاهده می شود، بزرگترین دلیل عملی بر غلط بودن مسیر اقتصاد سرمایه داری است.
حضرت آیت الله خامنه ای تأكید كردند: حوادث كنونی در اروپا و امریكا، اول كار است و شرایط به مراتب بدتر هم خواهد شد زیرا اقتصاد سرمایه داری در سراشیبی سقوط قرار گرفته است.
ایشان افزودند: مشكلات اقتصادی كنونی در غرب، بخشی از انحطاط تمدن غرب است كه مشكلات اخلاقی و فرهنگی، بخش دیگری از آن را تشكیل می دهند.
رهبر انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال بعنوان سال حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی، تأكید كردند: حماسه به معنای حركتی جهادگونه وپرشور است و این موضوع، باید مد نظر مردم و مسئولان قرار گیرد و بر همین اساس، شناخت ضعف ها و خلاءها و برنامه ریزی صحیح برای تحقق حماسه ضروری است.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: در همه برنامه ریزیها باید زندگی و معیشت طبقه ضعیف مورد توجه قرار گیرد.
ایشان لازمه پیشرفت كشور را حركت جهش گونه و خلق حماسه دانستند و تأكید كردند: حماسه اقتصادی و سیاسی، توأمان با یكدیگر هستند و هركدام دیگری را حفظ و تقویت می كند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به جهت گیری تلاشها و توطئه های بدخواهان ملت ایران برای جلوگیری از تحقق حماسه اقتصادی و سیاسی افزودند: آنان تلاش دارند تا با فشارهای اقتصادی، میان مردم و نظام اسلامی فاصله ایجاد و مردم را مأیوس كنند و در عین حال  به دروغ و با وقاحت تمام هم می گویند ما با مردم ایران دشمن نیستیم!
حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان كردند: اگر جهش بزرگ اقتصادی مورد توجه جدی بخش های اجرایی و قانونگذاری كشور قرار گیرد، همه فشارهای اقتصادی خنثی خواهد شد.
ایشان تأكید كردند: ملت ایران و مسئولان، با عزم راسخ خود، دشمن را در عرصه اقتصادی مأیوس خواهند كرد.
رهبر انقلاب اسلامی حماسه سیاسی را نیز حضور آگاهانه مردم در صحنه سیاست و مدیریت كشور خواندند و افزودند: نمونه بارز حماسه سیاسی، انتخابات پیش رو است كه به توفیق الهی در وقت مقرر و با حضور شوق آفرین مردم برگزار  خواهد شد.
حضرت آیت الله خامنه ای، كاهش انگیزه مردم برای حضور در صحنه انتخابات را طراحی بدخواهان ملت بمنظور مقابله با حماسه سیاسی دانستند و خاطرنشان كردند: طراحان پشت پرده استكبار بعد از گذشت سالیان متمادی از معارضه و دشمنی، همچنان ملت ایران و روحیه ایمان و ایستادگی این ملت را نمی شناسند.
ایشان افزودند: در طول این 34 سال همواره تحسین بزرگ برای ملت ایران بوده است زیرا اگر مسئولاÙ † از خود ایستادگی نشان دادند، به پشتوانه ایستادگی مردم بوده است و از این پس نیز اینگونه خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامی، انتخابات را مهم و عرصه ظهور قدرت ملی دانستند و خاطرنشان كردند: ملتی كه زنده و با نشاط و متكی به اراده الهی و مطمئن به پشتیبانی خداوند است، در همه عرصه ها از جمله عرصه انتخابات، پیروز میدان خواهد بود.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به سخنان چندی قبل خود مبنی بر امكان حضور همه سلائق معتقد به انقلاب اسلامی، در میدان انتخابات، افزودند: كسانی كه وارد این میدان می شوند، باید در ارزیابی توانایی خود و همچنین ارزیابی جایگاه مدیریت اجرایÛ Œ كشور دچار اشتباه محاسبه نشوند.
ایشان تأكید كردند: افرادی كه قصد ورود به عرصه انتخابات را دارند، بعد از ارزیابی صحیح وارد میدان شوند، و در نهایت، این ،ملت است كه تصمیم گیری خواهد كرد.
رهبر انقلاب اسلامی ساز و كار انتخابات در كشور را مستحكم خواندند و افزودند: همانگونه كه امام (ره) بارها تأكید می كردند حضور شورای نگهبان در انتخابات و بررسی صلاحیت ها بوسیله انسانهایی عادل، بی طرف و بصیر، حضور مباركی است.
حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان كردند: بعد از بررسی صلاحیت ها بوسیله شورای نگهبان، مردم با تحقیق  در سوابق، شعارها و سخنان افراد صالح معرفی شده، شخصی را بعنوان رئیس جمهور انتخاب خواهند كرد و این موضوع، ساز و كار قانونی بسیار مناسب و مباركی است.
ایشان در ادامه به بیان برخی ویژگیهای مورد نیاز برای رئیس جمهور منتخب پرداختند و گفتند: رئیس جمهور باید فردی باشد كه در درجه اول، ایمان و اعتقاد به خدا، مردم و قانون اساسی داشته باشد و در درجه دوم دارای روحیه مقاوم باشد.
رهبر انقلاب اسلامی تأكید كردند: ملت ایران، به دنبال تحقق اهداف و كارهای بزرگی است و اهل تسلیم شدن نیز نیست و كسی نمی تواند با او با زبان زور حرف بزند بنابراین، فردی هم كه در رأس قوه مجریه قرار می گیرد باید در مقابل فشار دشمنا ن ،نترس و شجاع و مقاوم باشد و اهل از میدان خارج شدن نباشد.
حضرت آیت الله خامنه ای، حكمت، تدبیر و داشتن برنامه را از دیگر ویژگی های مورد نیاز رئیس جمهور خواندند و افزودند: همانگونه كه در سیاست خارجی نیازمند عزت، حكمت و مصلحت هستیم، در مسائل داخلی و اقتصادی نیز به نگاه همه جانبه، بلندمدت و هندسه صحیح نیاز داریم.
ایشان نگاه روزمره به مسائل اقتصادی، تغییر مكرر سیاستهای اقتصادی ، تكیه بر نظرات غیركارشناسی و همچنین اعتماد به شیوه های تزریقی و تحمیلی اقتصادی غرب و شرق را مضر دانستند و تأكید كردند: سیاستهای اقتصادی باید بر مبنای اقتصاد مقاومتی باشد.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: اقتصاد مقاومتی، اقتصادی است كه ساخت درونی آن، مقاوم و مستحكم است و با تغییرات مختلف در دنیا، متلاطم نمی شود.
حضرت آیت الله خامنه ای، تهذیب اخلاقی و درگیر حواشی نشدن را از دیگر ویژگیهای مورد نیاز در انتخاب رئیس جمهور، برشمردند و گفتند: من همواره در سالهای گذشته از رؤسای جمهور و دولتهای مختلف حمایت و در كنار آن، توصیه نیز كرده ام و توضیح هم خواسته ام.
ایشان افزودند: یك از توصیه ها و تأكید های همیشگی به رؤسای جمهور این بوده است كه برای مردم هزینه و مشكل درست نكنند و از دغدغه آفرینی و ایجاد تشویش و نگرانی بین مرد م پرهیز نمایند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطر نشان كردند: كسانی كه وارد عرصه انتخابات می شوند نباید به مردم وعده های نادرست و در باغ سبز غیر منطقی نشان بدهند بلكه باید با سخنان منطقی و منطبق بر واقعیت و توكل بر خدا پیش بروند.
حضرت آیت الله خامنه ای تأكید كردند: رئیس جمهوری كه میخواهد در رأس دستگاه اجرایی این كشور و ملت بزرگ قرار گیرد و این راه پر افتخار را با كمك مردم طی كند باید دارای چنین خصوصیاتی باشد.
ایشان یك نكته مهم را هم یادآور شدند و گفتند آنچه كه ما از تجربه سالهای انقلاب بدست آورده ایم این است كه خداوند متعال با فضل و هدایت خود این ملت بر همه دشمنان پیروز خواهد كرد.
رهبر انقلاب اسلامی در پایان تأكید كردند: هر كه با این ملت دارای انگیزه عمیق الهی در افتد قطعا بر خواهد افتاد.
در ابتدای این دیدار آقای اسدالهی عباسی سرپرست وزارت كار، تعاون و رفاه اجتماعی گزارشی از اهم فعالیتهای این وزارتخانه در سال گذشته و همچنین برنامه های در دست اقدام برای سال  92 ارائه كرد.
همچنین  پیش از این دیدار تعدادی از خانواده های شهدای كارگر كشور از نزدیك با رهبر معظم انقلاب دیدار و گفتگو كردند.

رهبر معظم انقلاب درگذشت امیرحسین فردی را تسلیت گفتند

 

رهبر معظم انقلاب در پیامی، درگذشت نویسنده متعهد مجاهد آقای امیرحسین فردی را تسلیت گفتند.
 

به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر انقلاب در پیامی، درگذشت نویسنده متعهد مجاهد آقای امیرحسین فردی را تسلیت گفتند.

در پیام مقام معظم رهبري آمده است: این هنرمند مومن و سختكوش از پیشكسوتان در عرصه فعالیت دوران انقلاب و از بنیانگذاران هسته‌های جوانان هنرمند انقلابی بود.


نواهای ناامید کننده از آینده کشور از سوی برخی جریان ها

 

یکی از وظایف عمده نخبگان کشور در امر انتخابات ایجاد فضای امید و نشاط برای حضور حداکثری است.

 

به گزارش رویداد،اما در عین حال از سوی برخی جریان ها در کشور نواهای ناامید کننده از آینده کشور که تنها بوی منافع حزبی و جریان از آن بروی می آید شنیده می شود.

گفتنی هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، در پاسخ به اظهارات آنان در خصوص مسائل جاری کشور گفت: متأسفانه به دلیل تلف شدن منابع مالی و انسانی کشور و سوءمدیریت‌ها در دوره اخیر، اداره کشور در دوره جدید اجرایی با مشکلاتی همراه است که اگر فردی با وجهه داخلی و بین‌المللی و مشارکت بالای مردم، بتواند سکاندار قوه مجریه شود، می‌توان امیدوار بود که در یک دوره سخت و پرتلاش به تدریج مشکلات داخلی و خارجی کشور مرتفع شود.

هاشمی همچنین تاکید کرد: تعهدات سنگینی که به دولت جدید منتقل خواهد شد و مطالباتی که بدون پشتوانه اقتصادی برای دوره جدید ایجاد شده است، دشواری کار در آینده را مضاعف می‌کند و امیدواریم به برخی لجاجت‌ها و اصرار بر ادامه اشتباهات برطرف و زمینه جبران انحراف از برنامه‌ها و سند چشم‌انداز و اصلاح امور فراهم شود.

در این دیدار اعضای مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در مورد مسائل و مشکلات کشور، خواستار حضور جدّی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات آینده ریاست جمهوری شدند.

 



:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 ارديبهشت 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arman

سوءاستفاده اجباري از كارمندان به عنوان سياهي لشكر انتخاباتي


سازمان ميراث فرهنگي با اختصاص بودجه هنگفت از بيت المال و با استفاده ازكاركنان دستگاه هاي مختلف، ميتينگي را در استاديوم صد هزار نفري آزادي برگزار مي كند.


کیهان: به گزارش رجانيوز، طبق برنامه ريزي رئيس سازمان ميراث فرهنگي، اين ميتينگ در روز پنجشنبه 29/1/92 با حضور بيش از يكصد هزار نفر از اعضاي سازمان ها و دستگاه هاي مختلف سراسر كشور تحت عنوان جشن و مراسم تقدير از دست اندركاران سفرهاي نوروزي برگزار خواهد شد. انتخاب پوشش تقدير از برگزاركنندگان سفرهاي نوروزي در حالي است كه براساس برنامه ريزي هاي انجام شده، قرار است كه ازكانديداي انتخاباتي جريان انحرافي نيز با وجود اينكه مسئوليت كنوني او هيچ ارتباطي به اين همايش ندارد، رونمايي شود!
رجانيوز كه سالها از دولت حمايت مي كرد و پس از عملكرد حلقه انحرافي، به صف منتقدان پيوسته مي افزايد: كليه هزينه هاي مربوط به ساخت جايگاه، نور، صدا، تصويربرداري، دعوت از هنرمندان، موسيقي، مجري، قاري، تبليغات محيطي، چاپ كارت هاي دعوت و هزينه هاي مرتبط از محل يكي از مراكز وابسته به سازمان ميراث تأمين شده كه حدود بيش از 800 ميليون تومان برآورد شده است.
از سوي ديگر براي پر كردن ورزشگاه بزرگ آزادي، براي تمام استان ها و سازمان ها سهميه مشخص شده است تا با حضور پرسنل و مرتبطين خود استاديوم آزادي را پر كنند كه از جمله مي توان به سهميه هاي اختصاصي زير اشاره كرد؛ هلال احمر 30 هزار نفر، سازمان ميراث فرهنگي 20 هزار نفر، سازمان حمل و نقل و راهداري 10هزار نفر، وزارت كشور(فرمانداران، بخشداران، شهرداران و...) 10 هزار نفر، آموزش و پرورش (دانش آموزان و كادر استان هاي تهران، البرز، قزوين، قم و...) 10 هزار نفر، بخش خصوصي و گردشگري 10 هزار نفر و... پرسنل سازمان ميراث فرهنگي هم براي حضور در مراسم به همراه خانواده هاي خود (حداكثر تا 10نفر) توجيه شده اند.
همچنين گفته مي شود در پي هماهنگي با وزير ارتباطات مقرر شده است كه شركت رايتل وابسته به سازمان تأمين اجتماعي، مسئوليت پذيرايي (بسته هاي پذيرايي و ناهار روز مراسم) را به سبك هواپيمايي و توسط كترينگ هواپيمايي ماهان تهيه و آماده و در ميان مدعوين توزيع كند كه براي اين كار هزينه هر نفر 40 هزارتومان برآورد شده است.
سازمان ميراث فرهنگي مبالغي را تحت عنوان هزينه هاي سفر نوروزي به استان ها به منظور هزينه حمل و نقل و پذيرايي بين راهي مدعوين اختصاص داده است كه جمعاً حدود 6 ميليارد تومان تخمين زده مي شود.
اين گزارش حاكي است: برخي از مدعوين مراسم روز 29 فروردين از نحوه جمع آوري ليست افراد و حضور در مراسم و فيلم و عكس برداري و... ابراز نگراني كرده و احتمال مي دهند كه پس از سپري شدن اين مقطع، در آينده با مشكلات جدي مواجه شوند، بنابراين تمايل چنداني براي حضور در مراسم ندارند. برخي از مدعوين نيز از نحوه هزينه كردها و مخارج اين مراسم كه منشأ آن نامشخص و شبهه ناك است ابراز نگراني كرده و عقيده دارند حضور در اين مراسم صحيح نيست.
انتظار مردم از دستگاه هاي قضايي و اطلاعاتي كشور آن است كه در شرايط اقتصادي حساس كنوني و در حالي كه اقشار كم درآمد با شرايط معيشتي سختي دست به گريبانند، اجازه ندهند چند ميليارد تومان از كيسه بيت المال براي تبليغات انتخاباتي حلقه انحرافي هزينه شود.
گفتني است كه از دستگاه هاي قضايي و اطلاعاتي كشور پذيرفته نيست كه بعد از وقوع واقعه و اتلاف ميلياردها تومان از بيت المال فقط در حد گزارش ماجرا بسنده كنند.


ترور شخصيت توسط تروريست هاي اجاره اي

 

يك سايت حق العمل كار كه در خدمت محافل فتنه گر و گروهك هاي ضدانقلاب فعاليت مي كند، در اقدامي انتحاري به تخريب و ترور شخصيت دكتر باقري لنكراني مدير اسبق بهداشت پرداخت.


کیهان: سايت «ب» توسط شماري از عناصر جدا شده از يك سايت (وابسته به محسن رضايي) اداره مي شود. اين گروه ابتدا خود را اصولگرا جا مي زدند اما بعدها، به آلت دست محافل فتنه گر تبديل شدند و هم اكنون توليدات آنها در خدمت عمليات رواني رسانه هاي بدنامي نظير راديو فردا، كلمه، جرس و بي بي سي قرار دارد.
سايت ياد شده با حمله به خانواده (!) دكتر لنكراني مدعي شده كه خانواده وي در دوران رژيم شاه در حكومت جايگاه داشته و پدر او از سلطنت طلبان تند بوده و در ساواك نيز مسئوليت داشته است.
اين سايت همچنين مدعي شده كه دكتر لنكراني زندگي تجملاتي دارد و همسر او هر ماه با سفر به دبي، خريدهاي خود اعم از پوشاك و لوازم خاص را از دبي خريداري مي كند.
اين سايت حق العمل كار عمله جريان نفاق پس از انجام ترور شخصيت، به خاكستري سازي! خبر خود پرداخته و نوشته است: لازم به ذكر است كه از نظر منطقي، نه فرزند در برابر اعتقادات و عملكرد پدر مسئول است و نه زندگي مرفه داشتن و خريدهاي ماهانه از دبي جرم تلقي مي شود. بلكه روي سخن با اين گروه خود عمار پندار است كه دست از ظاهرگرايي و تخريب رقيب تحت پوشش ارزشها دست برداشته و براي نقد عملكرد، شاخصهاي اصلي را مد نظر قرار دهند.
در پي اين حركت سايت حامي فتنه سبز، دكتر لنكراني در مصاحبه با صابرنيوز و درباره خانواده خود گفت: مرحومه مادرم، سيده اي بودند مهربان و دلسوز و از هيچ كوششي در جهت تعليم و تربيت صحيح ما دريغ نمي كردند. انشاءالله خداوند حق ايشان را بر من حلال فرمايد و در اين ايام سوگواري حضرت زهرا سلام الله عليها، روح همه مؤمنين و مؤمنات و ايشان را قرين رحمت واسعه خود فرمايد. پدر بنده در صنعت آلومينيوم فعال بود و آن زمانها، صنعت آلومينيوم در ايران تازه تأسيس و نوپا بود. اما با توجه به مصارف مختلف اين فلز سبك و دير اكسيده شدن آن، به سرعت مورد استقبال و مصرف در صنايع مختلف قرار گرفت. ابتدا پدرم با كار در اين صنعت شروع كرد و مدت ها بعد، توانست با تلاش و پشتكار كارگاه و كارخانه اي را راه اندازي كند. ايشان قبل از انقلاب هيچ گونه مسئوليت و سمت دولتي نداشتند.
وي درباره همسر و وضعيت زندگي خويش گفت: الحمدلله در دوران دانشجويي توفيق شامل حال بنده شد، و خداوند توفيق ازدواج با همسر مورد نظرم را عطا كرد و بسيار از زندگي ام راضي هستم. بعد از پايان دوره چهار ساله وزارت از تهران به شيراز برمي گشتيم عمده وسايلي كه از تهران آورديم كه قبل از آن آنها را از شيراز به تهران برده بوديم، كتابهاي بنده بود وگرنه بقيه وسايل ما در يك وانت جا مي شد.
لنكراني افزود: ما از ابتدا كه زندگي مشتركمان را شروع كرديم سعي كرديم يك زندگي ساده و مؤمنانه اي داشته باشيم و در زندگي قانع و شاكر باشيم. حقيقتاً افتخار مي كنم كه همسرم يك خانم قانعي است، ايشان از اول هم اين چنين بودند و تا الان هم يك زندگي همراه با قناعتي را گذرانده ايم. ما زماني كه بعد از پايان دوره چهار ساله وزارت از تهران به شيراز برمي گشتيم عمده چيزهايي كه از تهران آورديم كه قبل از آن آنها را از شيراز به تهران برده بوديم، كتابهاي بنده بود وگرنه بقيه وسايل ما در يك وانت جا مي شد.
وي در پاسخ اين سؤال چرا بعد از دوره وزارتتان به شهرستان برگشتيد؟ مي گويد: بنده بعد از دوره وزارت ترجيح دادم به شيراز برگردم و درس و بحث و تحقيقات علمي را در كنار طبابت و درمان در شيراز دنبال كنم. يكبار يادم هست توفيقي حاصل شد خدمت رهبر معظم انقلاب روحي فداء رسيدم، اين موضوع را خدمت ايشان عرض كرده و كسب تكليف نمودم، ايشان به اين مضمون فرمودند كه «اين اموري كه شما مي گوييد، كارهاي خوبي است، اما در كنار آنها، امور اجتماعي را هم دنبال كنيد». عرض كردم: حضرت آقا، كار سختي است، هم فعاليت اجتماعي و هم طبابت و هم تحقيقات. رهبر انقلاب به بنده فرمودند: «كار سختي است اما مي شود!» بالاخره بنده از ايشان كسب تكليف كردم و در شيراز به تحقيقات علمي، طبابت و درمان و سياست و امور اجتماعي در حد توان پرداختم. انشاءالله خداوند از ما راضي و لبخند رضايت بر لبان مبارك رهبري معظم و مردم مؤمن و قدرشناس قرار گيرد.


ايستادگي رهبر ايران به كابوس غرب تبديل شده است

 
 

يك روزنامه فرانسوي تصريح كرد مذاكره با ايران به كابوسي براي قدرت هاي غربي و مايه افسردگي آنان تبديل شده چرا كه نمي توانند رهبر ايران را بترسانند.


کیهان: لوموند در گزارشي نوشت: از چند سال پيش قدرت هاي غربي، خطر دچار شدن به افسردگي و گفت وگوهاي كابوس آميز را به جان مي خريدند بي آن كه بتوانند نتيجه اي بگيرند چرا كه نمي توانند آيت الله خامنه اي را بترسانند. او هم جلوي آنان مي ايستد.
لوموند اضافه كرد: مقاومت ايران، محك آزمايش جهان چند قطبي است. شركت كنندگان كنفرانس آلماتي مي گويند ما دور خودمان چرخيديم و حتي تاريخ جديد مذاكره تعيين نشد.
لوموند مي افزايد: راههاي موازي براي نزديك كردن ايران و آمريكا نمي تواند كارساز باشد چرا كه دعوت آمريكا به مذاكره ديگر اعتباري ندارد و ايران نيز در اين دوران پيش از انتخابات نمي تواند از جهت گيري هاي ملي گرايانه دوري جويد.


استعفاي مدير عامل رايتل در اعتراض به حلقه انحرافي


تصویرمنابع آگاه از استعفاي حميدرضا فرنگ مديرعامل شركت رايتل در اعتراض به فشار حلقه انحرافي براي بهره برداري انتخاباتي از امكانات اپراتور سوم خبر دادند.


کیهان: به گزارش نداي انقلاب اين استعفا زماني صورت گرفت كه اعلام شد رايتل پشتيبان مالي تجمع بزرگ انتخاباتي حلقه انحرافي در ورزشگاه يكصد هزار نفري آزادي را برعهده گرفته است.
براين اساس، بعد از روي كار آمدن مديرعامل شركت شستا و پس از ماهها فشار حلقه انحرافي براي در اختيار گرفتن اپراتور رايتل اكنون قرار است يكي از اعضاي هيأت مديره رايتل كه مورد اعتماد حلقه انحرافي است جايگزين وي شود.
پيش از اين نداي انقلاب در خبري از نفوذ حلقه انحرافي در يكي از اپراتورهاي كشور و پيامك شعار اصلي اين طيف يعني «زنده باد بهار» براي شماري از مردم خبر داده بود كه البته اين سامانه پيامكي توسط دستگاه قضايي توقيف شد.


مسئولیت ریاست جمهوری یک امانت است نه يک لقمه شیرین

 
 
خطيب نماز جمعه تهران با بيان اينکه مسئولیت ریاست جمهوری یک امانت است نه يک لقمه شیرین گفت: اگر ملت در آراء خود کوتاهی کنند و شخصی نالایق را به عنوان رئیس‌جمهور برگزینند قطعا در این مسئولیت مرتکب جرم شده‌اند چرا که به آن شخص در انتخابات آتی رای‌ داده‌ایم و کاندیداها و مردم باید در امانت الهی دقت ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله محمد‌علي موحدی کرمانی در خطبه‌‌های امروز نماز جمعه تهران با عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا‌(س) و سفارش مومنین و مسلمین به امر تقوا برای خروج از مشکلات ‌اظهار داشت: جهاد حضرت زهرا(س) یکی از ابعاد ویژه زندگی بانوی عالم است که باید در زندگی خود از ایشان تمامی مسائل را بیاموزیم و باید به این مسئله واقف باشیم که بعد از رحلت پیامبر(ص) به جامعه باید بصیرت و بینش داد.  

وی در ادامه با عرض تسلیت به زلزله‌زدگان استان بوشهر بیان داشت: احساس همدردی خود را با مردم زلزله‌زده در مناطق مختلف استان بوشهر به خاطر این حادثه تلخ، اعلام مي‌دارم و براي آنها ‌طلب رحمت می‌کنم.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: مسئولان باید بدانند که مسئولیت ریاست جمهوری یک امانت است نه يک لقمه شیرین براي آنها و همه مردم در این عرصه مامور هستند که این امانت الهی را به انسان‌های لایق واگذار کنند.

آیت‌الله موحدی کرمانی افزود: اگر ملت در آراء خود کوتاهی کنند و شخصی نالایق را به عنوان رئیس‌جمهور برگزینند، قطعا در این مسئولیت مرتکب جرم شده‌اند چرا که به آن شخص در انتخابات آتی رای‌ داده‌ایم و کاندیداها و مردم باید در امانت الهی دقت ویژه‌ای داشته باشند.  

وی خطاب به مردم در بهتر برگزار شدن انتخابات ریاست جمهوری گفت: شما که رای می‌دهید مراقب باشید به شخصی که اهل عمل است رای بدهید و بهتر است با تحقیق و بررسی سوابق انقلابی، ولایی و تجربیات اجرایی، دینی به شخص مناسب رای دهید.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: شناخت از کاندیداها یا به صورت مستقیم و یا از طریق تحقیق درباره آن فرد صورت می‌گیرد.

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به نامگذاری امسال با نام حماسه سیاسی حماسه اقتصادی خاطرنشان کرد: مردم با حضور گسترده خود باید مشت محکمی برای مرتبه‌ای دیگر به دشمنان داخلی و خارجی بزنند و برای همیشه دشمنان را از ضربه زدن به نظام مایوس کنیم.  

وی تصریح کرد: لبیک گفتن به ندای امام و رهبری و اطاعت از ولایت فقیه که ادامه ولایت پیامبر از جمله وظایف ملت ایران در تمامی عرصه‌ها است و باید خواسته مقام معظم رهبری را در نامگذاری سال جدید محقق کنیم.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به نقش شورای نگهبان در تایید کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: این شورا با ملاحظه شرایط موجود در قانون صلاحیت شخص مورد نظر را برای کاندیداتوری در انتخابات تایید می‌کند و به ویژگی‌هایی همچون مدیریت، تدبر، حسن سابقه، تقوا، اعتقاد به مبانی جمهوری اسلامی و امانتدار بودن کاندیدای مورد نظر خود توجه خواهند کرد.  

آیت‌الله موحدی کرمانی افزود: در این ایام سالگرد قطع رابطه ایران با شیطان بزرگ را داشتيم و مسئله‌ای که حائز اهمیت است پیشرفت و اعتلای جمهوری اسلامی ایران بدون وابستگی به دشمنان است و توانسته‌ایم با خودسازی دشمنان را به عقب‌نشینی وادار کنیم.  

وی در پایان خاطرنشان کرد: اخیرا فرقه وهابیت جزوه‌هایی را در اختیار زائران خانه خدا قرار می‌دهد که باید مراقب باشید با این جزوه‌ها از مسیر درست خارج نشوید چرا که آنها با این کار در صدد تخریب اذهان عمومی هستند.

 



:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 فروردين 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arman

 


جمع آوری رأی برای خاتمی!

 
 
مشرق – پایگاه تحلیلی المانیتور – بخش خاورمیانه اندیشکده شورای آتلانتیک آمریکا – در گزارشی از سوزان مدرس، گوینده سابق خبر شبکه پرس تی‌وی، به بازتاب سخنان شخصیت‌های سیاسی داخلی و نظرات مردم در خصوص کاندیداهای انتخابات یازدهم و تحلیل آن‌ها پرداخته است.
در این گزارش از قول علی مطهری نماینده مجلس، از خاتمی خواسته شده است تا در انتخابات آینده ریاست جمهوری نامزد شود.

مدرس در گزارش خود از خاتمی به عنوان رئیس جمهوری یاد می کند که در دوره 8 ساله ریاست جمهوری‌اش، ایران شاهد رنسانس فرهنگی و روشن‌فکری بود و رویکردی متعادل در تعامل با غرب در پیش گرفته بود.

جمع آوری رأی برای خاتمی!

سوزان مدرس در ادامه گزارش خود با انعکاس گفتگو با برخی که آن‌ها را مردم تهران خوانده، سعی کرده است گرایش مثبت آن‌ها به خاتمی را بازتاب دهد.

وی از قول یک نجار 32 ساله که خود را ساسان معرفی کرده است می‌نویسد:"زمانی که خاتمی برای معرفی ملت ما به نقاط مختلف جهان سفر می‌کرد، ما بسیار به او افتخار می‌کردیم. اگر خاتمی بیاید، رای من خاتمی خواهد بود."

مدرس می‌افزاید: " خاتمی طرفدار سرسخت جذب سرمایه‌گذاری خارجی بود که به اعتقاد بسیاری برای دور زدن تحریم‌های شدید آمریکا بر ضد ایران، ضروری بود.

مجری سابق شبکه پرس تی‌وی و خبرنگار و مستندساز "آزاد" فعلی، احمدی‌نژاد را نماینده طبقه کارگر روستایی و دور افتاده و مستضعف ایران می‌خواند که به اعتقاد این طبقه بزرگ، احمدی‌نژاد "رئیس جمهور همه مردم ایران" است. هر نامزدی که بخواهد وارد عرصه رقابت شود، باید به این طبقه عمده از جمعیت ایران توجه داشته باشد.

"خاتمی باید ملت را متقاعد کند که او هم رئیس جمهور تمام اقشار جامعه ایران است." این را نیز "مدرس" از قول یک راننده تاکسی گفته است.

اینکه خاتمی نامزد انتخابات خواهد شد یا نه را هیچ‌کس نمی‌تواند پیش‌بینی کند، تا یک‌ماه مانده به انتخابات که شورای نگهبان کار تایید صلاحیت نامزدها را آغاز خواهد کرد و رقابت‌های انتخاباتی رسما آغاز خواهد شد.


هاشمی؛ مرد خروج کشور از شرایط بحرانی

مخالفت نمایندگان مجلس با طرح تعیین حداقل و حداکثر سن نامزدهای ریاست جمهوری که در آن حداکثر سن 75 سالگی در نظر گرفته شده بود و عملا هاشمی رفسنجانی دیگر فرصتی برای ورود به این میدان نداشت، بار دیگر صحبت‌ها از حضور هاشمی 79 ساله را قوت بخشید.

تحلیل‌گر "آزاد" المانیتور در گزارش خود، هاشمی را فردی طرفدار بازار آزاد داخلی و خصوصی‌سازی معرفی می‌کند که دیدگاه‌هایش می‌تواند گره و بن بست اقتصادی موجود را حل کند.

دیگر شهروند تهرانی در باره هاشمی اینگونه اظهار نظر می‌کند:"هاشمی اقتصاد کشور را بخوبی می‌شناسد و با رهبر نیز رابطه خوبی دارد، من ترجیح می‌دهم در دوره بعدی شاهد نزاع‌های سیاسی کم‌تری از سوی هرکس که انتخاب می شود، باشم و فکر می‌کنم رفسنجانی شخص مناسبی برای این جایگاه باشد."

اصلاحات؛ فاقد رهبری مقتدر و انعطاف ناپذیر

این گزارش در تشریح شرایط کنونی اصلاح‌طلبان در ایران می‌نویسد: بسیاری از ایرانی‌ها اصلاحات را فاصله زمانی 1997 تا 2005 میلادی 76 تا 84 می‌دانند که البته در سال 88 نیز تلاش کردند تا به صحنه باز‌گردند اما شکست خوردند. امروز اصلاح‌طلبان نه تنها جای خالی رهبری مقتدر با ایدئولوژی و گفتمانی پایدار را در کنار خود حس می‌کنند، بلکه از بیرون نیز آن‌ها را گروهی انعطاف ناپذیر و ناتوان در حرکت و حیات در چارچوب نظام و ساختار سیاسی کنونی، می‌نگرند. این واقعیت را می‌توان از پیش شرط‌های تعیین شده از سوی برخی از آنان برای شرکت در انتخابات مشاهده کرد که بطور مثال آزادی کروبی و میرحسین موسوی از حصر خانگی را خواستار شده‌اند.

یک دانشجوی دکترا نیز معتقد است با تعیین پیش شرط برای نظام اصلاحات راه به جایی نخواهد برد و اصلاح‌طلبان در حال حاضر از نبود اتحاد و یکپارچگی میان خود نیز ضربه می‌خورند.

در این میان یکی از اساتید دانشگاه شهید بهشتی که خواسته هویتش علنی نشود در گفتگو با سوزان مدرس گفته است: اگر هریک از این دو شخصیت خاتمی و هاشمی تصمیم به حضور بگیرند، در زیر چتری جدید گرد خواهند آمد. این جبهه جدید این ویژگی‌ را خواهد داشت که دیگر با انتقاداتی که هم اکنون اصلاح‌طلبان بویژه پس از سال 88 - با آن روبرو هستند، مواجه نخواهد شد. به عقیده این استاد دانشگاه، هاشمی از بخت بیشتری برخوردار است، چرا که جایگاه خوبی در نظام دارد و امکان رد صلاحیت شدن وی از سوی شورای نگهبان نیز وجود ندارد.


سوزان مدرس، تحلیل‌گر و مستندساز آزاد، پیش‌تر در شبکه پرس‌ تی‌وی ایران به گویندگی اخبار، تهیه‌ گزارش و مستند مشغول بود که با جدا شدن از این شبکه، بطور مستقل به تولید مستند و تحلیل مسائل سیاسی برای رسانه‌های مختلف غربی مشغول است.


تل آويو توان مقاومت در برابر شليك موشك ها را ندارد

 

فرمانده جبهه داخلي رژيم صهيونيستي هشدار داد سامانه دفاع موشكي موسوم به «گنبد آهنين» براي حمايت از مناطق مسكوني و غيرنظامي در مقابل موشك هاي حزب الله كافي نيست.


کیهان: به گزارش خبرگزاري قدس آيال آيزنبرگ گفت: سامانه گنبد آهنين فقط تا حدودي مي تواند از تاسيسات نظامي و مناطق راهبردي اسرائيل حمايت كند و از توانمندي لازم براي حفاظت مناطق مسكوني و غيرنظامي در مقابل موشك هاي مقاومت حزب الله برخوردار نيست.
آيزنبرگ افزود: حزب الله پنج هزار موشك در اختيار دارد و تل آويو و حومه آن در جنگ آينده هدف باراني از موشك هاي هولناك مقاومت قرار خواهد گرفت.
وي گفت: من بر اين باورم كه حزب الله هر روز بيش از هزار موشك و گلوله به عمق مناطق مسكوني اسرائيل شليك خواهد كرد.
همچنين يك فرمانده ارتش رژيم صهيونيستي با ابراز نگراني از افزايش توان نظامي حزب الله لبنان، تصريح كرد، موشكهاي حزب الله لبنان زمين را در هر جنگ آينده زير پاي ارتش اين رژيم به لرزه درخواهد آورد.
ژنرال «كوبي باراك» فرمانده شعبه فن آوري و لجستيك ستاد مشترك ارتش رژيم صهيونيستي با بيان اين مساله، تاكيد كرد: هرگونه رويارويي با حزب الله لبنان، جنگ را به داخل سرزمينهاي اشغالي منتقل خواهد داد.
باراك در ادامه تاكيد كرده كه هرگونه جنگ با حزب الله در آينده، روزانه اسرائيل را با حداقل 1200 موشك مواجه خواهد ساخت.
به گفته وي حزب الله در جنگ آينده به ابتكارات تازه اي براي كاهش قدرت حركت و مانور دهي ارتش رژيم صهيونيستي دست خواهد زد.
وي همچنين گفته است كه روز اول جنگ شاهد حملات موشكي بسيار سنگين و دقيق از سوي حزب الله عليه مراكز حساس ارتش بويژه تجمعات نظامي، مراكز اورژانس، مراكز پشتيباني و مراكز لجستيكي خواهد بود.


با توجه به قطعيت رد صلاحيت خاتمي، حتما بايد او را به ميدان آورد

 
 

با وجود مخالفت برخي مشاوران خاتمي با نامزدي وي و قطعيت رد صلاحيت او از سوي شوراي نگهبان، تحركات حلقه حزب مشاركت براي واداشتن خاتمي فزوني گرفته است.


کیهان: اين تحركات افراطيون ادامه فتنه انگيزي ناكام سال 88 و تحريم انتخابات مجلس در اسفند 1390 ارزيابي مي شود. در برخي جلسات داخلي افراطيون اين گونه گفته شده كه با توجه به قطعيت رد صلاحيت خاتمي، حتما بايد او را به ميدان آورد تا از اين طريق حضور او را در جبهه اپوزيسيون و تحريم قطعي كرد. اين گروه معتقدند بدين ترتيب مي توان فضاي رواني عليه نامزدهايي قطعي نظير عارف و روحاني و محتمل مانند جهانگيري و نجفي و... را سنگين تر كرد و با چماق «اصلاح طلب بدلي» آنان را از حضور در صحنه انتخابات راند.
پيش از اين احمد پورنجاتي از اعضاي فراكسيون مشاركت در مجلس ششم و از مشاوران نزديك خاتمي به روزنامه بهار گفته بود كه خاتمي نگران است نامزد شده و رد صلاحيت شود و او نمي خواهد مهر رد صلاحيت از سوي نظام در كارنامه اش ثبت شود. پورنجاتي همچنين از مخالفت طيفي از مشاوران با نامزدي مجدد خاتمي خبر داده بود، موضوعي كه مشاوراني نظير كرباسچي و مرعشي نيز بر آن صحه گذاشته اند.
با اين حال جواد اطاعت از اعضاي حزب اعتماد ملي مي گويد گروهي به نام شوراي راهبري اصلاحات و با حضور 35 تن از مشاوران خاتمي در 5 كميته اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي، سياست داخلي و سياست خارجي فعال شده تا به ارزيابي وضع موجود و تدوين برنامه بپردازد. او با اشاره به دودستگي در ميان مشاوران، مي گويد: ما تلاش مي كنيم كه خاتمي نامزد شود. ما بايد فضا را به گونه اي فراهم كنيم كه آقاي خاتمي به شركت در انتخابات تمايل پيدا كند و احساس كند فضا براي حضورش فراهم است.
او در مصاحبه با روزنامه بهار و در پاسخ اين سوال كه «الان نگراني هاي خاتمي چيست كه نامزد نمي شود؟ نگران رد صلاحيت است؟» مي گويد: نه، اصلا بحث نگراني براي رد صلاحيت و اين ها نيست. بحث اين است كه چالش جديدي براي كشور ايجاد نشود، يعني آمدن آقاي خاتمي براي كشور هزينه اي به همراه نداشته باشد. بالاخره اگر بناست در يك كشور عقلانيت سياسي حاكم باشد، براي برون رفت از وضع موجود جريان حاكم بايد بپذيرد انتخاباتي برگزار كند كه آقاي خاتمي هم يكي از گزينه هاي آن باشد ولي اگر غير از اين باشد ممكن است به گونه اي باشد كه اين كنش و واكنش ها براي كشور هزينه اي داشته باشد.
اين مقام وزارت كشور در دولت اصلاحات، درباره قانع نشدن خاتمي به نامزدي و عدم تمكين از مشاورين موافق گفت: بحث تمكين نيست، بحث اقناع است. ما بايد وضعيت را رصد كنيم و تا زمان ثبت نام هم وقت داريم و تا آن زمان هم اميدواريم آقاي خاتمي به اين نتيجه برسند كه در انتخابات شركت كنند. و اگر خاتمي رد صلاحيت شد چه؟ شرايط كشور چنين چيزي را ايجاب نمي كند. اگر گزينه اصلاحات را رد صلاحيت كنند كه ديگر تكليفي بر اصلاح طلبان بار نيست.
فراز آخر سخنان نامبرده نشان مي دهد كه سناريوي افراطيون فعال در فتنه سبز مجبور كردن اصلاح طلبان معتدل به بازي در خدمت فتنه گران است.
تلقي جريان مذكور اين است كه خاتمي به واسطه رد صلاحيت خدمات بيشتري براي جريان هاي معارض نظام انجام خواهد داد حال آن كه در اين صورت سرنوشتي بهتر از برخي عناصر فتنه گر منزوي پيدا نمي كند. خاتمي مكررا طي سالهاي اخير و در محافل خصوصي شديدا از عملكرد منتهي به بن بست موسوي و كروبي انتقاد كرده و آنها را مسئول وضعيت آشفته اصلاح طلبان دانسته است.


 

دولت اجتماعی یا دولت رفاه مسئله این است

 

تصویربسیاری از کارشناسان معتقدند۱۶ سال فعالیت دولت‌های سیاست‌زده در ایران باعث شده خواسته‌های مهم اقشار مختلف اجتماعی در سایه ناکارآمدی مدیران سیاسی قرار بگیرد.
 

به گزارش حدیدنیوز، تا حدود ۲ماه دیگر، دهمین دولت جمهوری اسلامی به پایان راه می‌رسد و دولت جدیدی بر سر کار می‌آید. دولتی که احتمالا به لحاظ شعار و عمل متفاوت از دولت فعلی خواهد بود؛ چرا که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان سیاست‌زدگی دولت دهم باعث شده فعالیت این دولت در حوزه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی دچار ناکارآمدی‌های متعدد شود. البته سیاست‌زدگی دولت فقط مختص به دوران دولت‌های دهم و نهم نیست.

در دولت‌های هفتم و هشتم هم بدنه دولت آنقدر دچار چالش‌ها و تنش‌های سیاسی شد که در نهایت همین سیاست‌زدگی، کارنامه ناموفقی را برای این دولت‌ها رقم زد. بسیاری از کارشناسان معتقدند۱۶ سال فعالیت دولت‌های سیاست‌زده در ایران باعث شده خواسته‌های مهم اقشار مختلف اجتماعی در سایه ناکارآمدی مدیران سیاسی قرار بگیرد. اتفاقی که این روزها صدای خیلی‌ها را درآورده.

برای همین برخی پیش‌بینی می‌کنند بعد از انتخابات خردادماه سال ۱۳۹۲ دولتی مسند کار را بر عهده خواهد گرفت که بتواند نهاد سیاست‌زده ریاست‌جمهوری را به نهادی اجتماعی تبدیل کند تا با پشتوانه قشرهای مختلف اجتماعی و توجه به نیاز‌ها و خواسته‌های آنها پیشرفت و عدالت را برای همه مردم ایران به ارمغان بیاورد.

این روزها هر جا حرف از«دولت» به میان آمده، پای «سیاست» به میان کشیده شده است؛ اما کافی است چرخی در سطح شهر بزنید و به گپ و گفت‌های روزانه در کوچه و خیابان توجه کنید تا به عینه ببینید دولت یک نهاد اجتماعی است! در محاورات و درد دل‌های روزانه مردم، همیشه پای دولت در میان است. انگار یک سر کلاف سردرگم همه مشکلات به دولت می‌رسد و برنامه‌های اجرایی‌اش. از قیمت گوشت و میوه گرفته تا تعطیلی مدارس و آلودگی هوا!حتی وقتی سخن از مجرد ماندن دختر همسایه می‌شود، از فرهنگ‌سازی و تشویق به ازدواج سخن گفته می‌شود و باز هم انگشت‌ها به سوی دولت نشانه می‌رود. با اینکه مقام معظم رهبری امسال را سال حماسه سیاسی نام نهاده‌اند، صاحبنظران معتقدند نظر ایشان به معنای فعالیت صرفا سیاسی دولت (سیاست‌زدگی) نیست بلکه نظر ایشان به معنای زدودن سیاست‌زدگی از کار دولت است.

نگاهی به عملکرد دولت‌ها در ۱۶ سال گذشته نشان می‌دهد که چهار دولت روی کار آمده هرچند در گرایش سیاسی متفاوت بوده‌اند اما اتهام سیاست‌زدگی را به دوش می‌کشند چرا که درگیر شدن در بازی‌های سیاسی سبب شد تا نقاط قوت این دولت‌ها نیز در پشت سیاست‌زدگی گم شود.

مثلا در روزهایی که مردم با مشکلات اجتماعی و معیشتی دست و پنجه نرم می‌کردند رئیس دولت دهم به جای آنکه با اقدامات موثر باری از دوش ایرانی‌ها بردارد برای بازدید از زندان اوین تلاش می‌کرد و با نامه نگاری‌های سیاسی، بازی جدیدی را در این عرصه آغاز کرد.

در دولت‌های نهم و دهم سیاست‌زدگی تا آنجا پیش رفت که نه تنها مشکلات اقشار در کشور نادیده گرفته شد، حتی نهادهای حمایتی در کشور نیز رنگ سیاسی به خود گرفت. در سال‌های گذشته اگرچه تصاویری از دولت دهم به نمایش گذاشته شد که دولتمردان دولت مهرورز را در بین اقشار محروم به تصویر کشیده بود اما نگاهی به عملکرد دولت دهم نشان می‌دهد کمیته امداد امام خمینی(ره) در ۴‌سال گذشته با سرپرست اداره شده است.

در سازمان بهزیستی به عنوان بزرگ‌ترین نهاد حمایتی از اقشار آسیب پذیر در کشور، به جای آنکه مددکاران و جامعه شناسان ریاست کنند، همواره پزشکان بر صندلی ریاست تکیه زدند. اما ماجرا به همین جا ختم نشد، سعید مرتضوی با حواشی و اعتراضات بسیار و با وجود مخالفت مجلس و نخبگان به ریاست پردرآمدترین و بزرگ‌ترین نهاد اجتماعی منصوب شد.

کارشناسان می‌گویند نتیجه همه این اقدامات چیزی نیست جز دودی که با فروریختن اعتماد اجتماعی به چشم ایرانیان می‌رود. همین است که جامعه شناسان خط بطلانی بر دولت سیاست‌زده می‌کشند و آن را مهم‌ترین نهاد اجتماعی می‌دانند و معتقدند نگرش موجود به دولت در جامعه باید دستخوش تغییرات جدی قرار گیرد تا جایگاه دولت از رویکرد رایج در جامعه به یک نهاد مهم اجتماعی تغییر کند. آنها می‌گویند یک دولت خوب، دولت اجتماعی است.

به اعتقاد دکتر ابراهیم فیاض، جامعه شناس و استاد دانشگاه، «اگر قرار است که مسائل جامعه حل شود، باید از ابتدا مسئله را در قالب اجتماعی تعریف کرد.» او به تهران امروز می‌گوید: «مهم‌ترین نکته این است که جامعه مدنی، تمدن و نظم اجتماعی زمانی محقق می‌شود که مسئله اجتماعی در اجتماع تعریف شود و در همین حوزه نیز باید به‌دنبال راه‌حل برای آن بود.»

*دولت اجتماعی، دولت رفاه

خاک فراموشی هنوز وعده‌های مکرر دولتمردان درباره عدالت اجتماعی و کم کردن فاصله بین فقیر و ثروتمند را پنهان نکرده است. شعارهایی که هنوز ایرانی‌ها چشم انتظار اجرایی شدن آنها مانده‌اند. به نظر می‌رسد گوش ایرانی‌ها از شعارهای زیبا پر شده و مبدل شدن دولت سیاسی به دولت اجتماعی در شعار دیگر مخاطبی جذب نمی‌کند.

کارشناسان می‌گویند این موضوع باید به معنای واقعی کلمه در جامعه محقق شود و این میسر نمی‌شود مگر با عملگرایی. دکتر نوروز هاشم‌زهی، جامعه شناس و استاد دانشگاه به تهران امروز می‌گوید: «دولتی از سیاست‌زدگی دور می‌شود که بتواند در راستای رفاه جامعه قدم بردارد. در حقیقت دولت اجتماعی، دولت رفاه است.»

او ادامه می‌دهد: «دولتی که رفتارش اجتماعی باشد، به فکر نیازهای مردمش است. یعنی اصل خدمت را در نظر دارد و چون می‌خواهد به بهترین نحو ممکن خدمت کند پس از متخصصان امر کمک می‌گیرد و در این راستا صفت اجتماعی بودن برای این دولت خود به خود ایجاد می‌شود.

در قرآن مجید نیز این موضوع وجود دارد که «به عمل‌تان مردم را جذب کنید» در چنین شرایطی مردم ناخودآگاه جذب عمل اینچنین دولتی خواهند شد. در دولت اجتماعی، مردم سالاری به معنای واقعی حاکم می‌شود چرا که این دولت جهت کم شدن شکاف‌های بین طبقات اجتماعی عمل می‌کند.»

*مشکلات جامعه باید در جامعه حل شود

به گفته دکتر فیاض «در سال‌های گذشته سیاستمردانی که می‌خواستند قدرت را به دست بگیرند ابتدا با هم ائتلاف می‌کردند و پس از روی کار آمدن می‌خواستند با نگاه سیاسی مشکلات اجتماع را حل کنند. آن هم از طریق قدرت! اما از نگاه جامعه شناسان این رویه در هیچ کجای جهان نتیجه بخش نبوده است. تجربه‌های مدون نشان می‌دهد که این رویه نابهنجاری، بحران‌های اجتماعی و حتی شورش و جنگ داخلی را در پی داشته است.» او ادامه می‌دهد: «ساختاری که هر جامعه‌ای برای بقا باید به‌دنبال آن باشد دولت اجتماعی است. مهم‌ترین کار این است که نظریه‌های اجتماعی را برای جامعه خود و برای شرایط کنونی تقویت کنیم. مثلا در نگرش‌های موجود نسبت به اعتیاد باید تغییر ایجاد کنیم. اینکه تا حرف از اعتیاد می‌شود می‌شنویم:مواد مخدر توطئه دشمن است! خب در کجای جهان اینگونه نیست؟ همیشه‌ای عده‌ای هستند که به منافع خود فکر می‌کنند و از دیگران سوءاستفاده می‌کنند اما آنچه باید به آن توجه کنیم این است که مثلا قاچاقچیانی که هم‌‌اکنون دستگیر و اعدام می‌شوند را نباید نوکر دشمن تلقی کنیم.

از دید اجتماعی باید اینگونه نگاه کنیم که عرضه زمانی جان می‌گیرد که تقاضا وجود دارد و از خود بپرسیم در چه جوامعی تقاضا برای مواد مخدر وجود دارد؟ پاسخ این است: در جوامعی که انفعالی هستند و فعال نیستند. پرسش بعدی این است که چه جوامعی فعال نیستند؟ جوامعی که در آنها روحیه عرفانی در اوج و روحیه عقلانی در سطح پایین است. نگاهی به آمار و ارقام و نقشه نشان می‌دهد در استان‌هایی مانند کرمانشاه و کرمان این موضوع مصداق دارد. اما در شهر یزد با وجود فاصله کوتاه با افغانستان چون روحیه عقلانی حاکم است پس اعتیاد یک مسئله اجتماعی است که با فرهنگ‌سازی و ایجاد شغل می‌توان آن را به حداقل رساند و مشکل را از داخل حل کرد.»

این تنها مثال این جامعه شناس نیست. او می‌گوید: «در موضوع ماهواره هم وضع به همین منوال است. صرفاً با جمع‌آوری دیش‌ها نمی‌توان این موضوع را ریشه کن کرد. می‌گویند دشمن دارد حساب شده برای ما برنامه‌ریزی می‌کند. خب هیچ شکی در این موضوع نیست. مگر ما خودمان حساب شده در شبکه‌های ماهواره‌ای کشورمان عمل نمی‌کنیم؟ اما باید به این موضوع به عنوان مسئله اجتماعی نگاه کرد. مخاطب امروز نیازی دارد که با شبکه‌های داخلی برآورده نمی‌شود. این نیاز می‌تواند، نیاز به سرگرمی تا نیاز به آموزش مسائل زناشویی را در برگیرد. وقتی آموزش‌های مفید در دسترس نباشد، آن وقت مخاطب در دام دشمن می‌افتد!‌»

این استاد دانشگاه می‌گوید: «در جوامعی که تک صدایی وجود دارد، ریاکاری و دوگانگی نیز رشد می‌کند. اما در جوامعی که دولت اجتماعی آن را مدیریت می‌کند، دولت، دولت شهروندی است و اولین شاخص آن این است که علوم اجتماعی در آنها رشد کرده است. برای حل مشکلات به فارغ التحصیلان دانشکده‌های علوم سیاسی رجوع نمی‌شود. فرضیه‌ای در علوم اجتماعی وجود دارد که هر جا سرقت زیاد می‌شود، غریزه جنسی افراد در آن جامعه ارضا نشده است. خب وقتی چنین فرضیه‌ای وجود دارد و آمار سرقت نیز در جامعه ما رو به افزایش است، پس دولت باید راهکارهای جدی برای کاهش سن ازدواج بیندیشد.»

 



:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 فروردين 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arman

مشایی فردا عازم سه کشور آسیایی می شود/به نام جنبش به کام حلقه

 
 

به گزارش خبرنگار سیاسی "ندای انقلاب"، اسفندیار رحیم مشایی رییس دبیرخانه جنبش عدم تعهد و کاندیدای احتمالی دولت در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری بعد از لغو سه سفر اروپایی خود فردا قصد دارد با سفر به سه کشورآسیایی سفرهای خارجی خود را آغاز کند.

لیدر حلقه انحرافی که از ابتدای دولت دهم خبرهایی مبنی بر سفرهای مخفیانه وی به هند  و دیدارهای پنهانی با مقامات و مرتاضان هندی منتشر می شد، قرار است فردا به همراه یک هیات سیاسی و رسانه ای عازم کشورهای هند، اندونزی وسریلانکا شود.

به اعتقاد برخی ازکارشناسان انتصاب مشایی از سوی رییس جمهور به عنوان رییس دبیرخانه جنبش عدم تعهد با هدف انتخاباتی صورت گرفته تا لیدر حلقه انحرافی به راحتی فعالیت های انتخاباتی خود را سامان دهی کند.

شنیده ها حاکی از آن است که به دلیل حجم برنامه ها و تعدد سفرها مشایی، سروش پور مدیر کل سابق تشریفات ریاست جمهوری مسئول برنامه ریزی سفرها و برنامه های انتخاباتی وی شده است.

یادآور می شود هدف این سفر 5 روزه دیدار با مقامات و مسئولان این سه کشور برای پیشبرد برنامه های جنبش عدم تعهد و دیدار با ایرانیان مقیم خارج عنوان شده است.


خاتمي بار ديگر در صف مريم رجوي‌ها قرار گرفت!

 

پيام تسليت مبالغه آميز "محمد خاتمي" در باب فوت يکي از سران نهضت آزادي و همگام شدن وي با سرکرده گروهک تروريستي منافقين و "ضد انقلاب" نشان داد همچنان حال و هواي فتنه 88 در سر خاتمي است.

در پي انتشار خبر فوت "احمد صدر حاج سيد جوادي"، از چهره‌هاي برجسته "نهضت آزادي" و "وزير کشور" "دولت بازرگان"، افرادي مانند "محمد خاتمي" که روزگاري انتقادات شديدي نسبت به صدر و نهضت آزادي به عمل مي‌آورد و عده‌اي ديگر از "اصلاح‌طلبان" به بهانه فوت اين چهره برجسته نهضت آزادي پيام‌هاي تسليت جداگانه‌اي صادر کردند.

نکته قابل تامل اين است که افرادي چون "محمد خاتمي"، "محمدرضا عارف"، "عبدالله نوري" و حتي "شهاب‌الدين صدر" در حالي خود را در صف تسليت گويندگان قرار دادند که در اين صف "مريم رجوي"، "سرکرده گروهک تروريستي منافقين"، "محسن کديور"، از فعالان فتنه 88، "احمد منتظري"، "علي مزروعي"، "شوراي به اصطلاح هماهنگي راه سبز"، اتحاديه به اصطلاح جمهوري‌خواهان ايران، سازمان به اصطلاح "ادوار تحکيم وحدت" و ... که از سردمداران اصلي فتنه 88 و از مخالفان نظام جمهوري اسلامي هستند، قرار دارند.  

اما نكته اي که در اين باب قابل تامل است تلاش جبهه داخلي اصلاحات براي معرفي فردي است که با صدور پيام براي در گذشت احمد صدر در صف ضد انقلاب و گروهک تروريستي منافقين قرار گرفته است و معلوم نيست اين افراد با چه رويي و بر اساس چه منطقي مي‌خواهند اين خاتمي را به عنوان کانديداي رياست جمهوري معرفي کنند.  

محمد خاتمی که در قبال فتنه 88 سکوت کرد و از فتنه‌گران اعلام برائت نجست، در زمان مدیر مسئولی در روزنامه کیهان در مقالاتی بسیار تند در نقد گروه نهضت آزادي و احمد صدر منتشر ميکرد.

او در این مقاله‌ها به اینکه چرا دادگاه‌های انقلاب قاطعیت لازم را در برابر مخالفان به خرج نداده‌اند و ریشه فساد را از بیخ و بن نخشکانده‌اند اعتراض می‌کند و از امیر انتظام معاون نخست‌وزیر در دولت مهدی بازرگان و سخنگوی دولت موقت با عنوان ”جاسوس و مزدور آمریکا” یاد کرده و دولت موقت را به داشتن ” نگرش آمریکایی” متهم می‌سازد.

پس از "اشغال لانه جاسوسی" و افشای اسناد وابستگی و جاسوسی برخی از سران نهضت آزادي و اعضاء دولت موقت حضرت امام در پاسخ به نامه علی اکبر محتشمی پور وزیر کشور وقت فرمودند: "نهضت آزادی طرفدار جدی وابستگی کشور ایران به آمریکا است، و در این باره از هیچ کوششی فروگذار نکرده است؛ اعضاي نهضت آزادی صلاحیت برای هیچ امری از امور دولتی یا قانون‌گذاری یا قضایی را ندارند؛ و ضرر آن‌ها، به اعتبار آنکه متظاهر به اسلام هستند و با این حربه جوانان عزیز ما را منحرف خواهند کرد و نیز با دخالت بی‌مورد در تفسیر قرآن کریم و احادیث شریفه و تأویل‌های جاهلانه موجب فساد عظیم ممکن است بشوند، از ضرر گروهک‌های دیگر، حتی منافقین این فرزندان عزیز مهندس بازرگان، بیشتر و بالاتر است  ."

شايد با اندکي تامل به دلايل ارسال پيام‌هاي تسليت توسط مخالفان نظام جمهوري اسلامي ايران بتوان فهميد که مريم رجوي بدليل عضويت دو فرزند " احمد صدر حاج سيد جوادي" در سازمان منافقين و سايرين نيز به دليل مخالفت اين افراد با نظام جمهوري اسلامي اقدام به ارسال پيام تسليت کرده و در صف اين افراد قرار مي‌گيرد.  
اما سؤال اینجاست، نقطه مشترک سران اصلاحات با منافقین در چیست و چرا محمد خاتمي که اصلاح‌طلبان در آستانه انتخابات به دنبال مطرح کردن او هستند در چنين فضاي حساسي اقدام به ارسال پيام تسليت کرده و در صف منافقين و ضد انقلاب قرار مي‌گيرد.

 

طبق فرمایش معصومین(ع)، مخالفت با ولایت‌فقیه در حد شرک بالله است

 

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در دیدار با جمعی از طلاب حوزه علمیه گفت:

- ایمان به خدا در صورتی کامل است که فرد هم به خالقیت خدا، هم به ربوبیت تکوینی خدا و هم به ربوبیت تشریعی وی، ایمان داشته باشد، یعنی فرد ایمان داشته باشد که خداوند کسی است که او را خلق کرده و روزی او را می‌دهد و تنها اوست که حق امر و نهی و قانونگذاری را دارد، و در صورت عدم ایمان به یکی از این موارد، در واقع به خداوند متعال مؤمن نخواهد بود.
-طبق آیات الهی و نقل قول‌هایی که از شیطان در قرآن آمده است، شیطان هم به خالقیت خدا و هم به ربوبیت تکوینی وی و هم به معاد و قیامت ایمان داشته است، و تنها اشکال اصلی در ایمان شیطان، عدم ایمان او به ربوبیت تشریعی خداوند بود، و اینکه خداوند حق دارد امر و نهی و قانونگذاری کند، چون شیطان اولین دستور و امر خداوند را نپذیرفت و مشخص شد که ربوبیت تشریعی خدا را قبول نداشته است.
-قرآن هم می‌فرماید " کان من الکافرین" یعنی شیطان از اول، و حتی زمانی که خدا را عبادت می‌کرد، هم کافر بود ولی تاکنون زمینه‌ای برای او پیش نیامده بود تا عدم ایمان خود به ربوبیت تشریعی را ابراز کند، و با سجده نکردن بر آدم مشخص شد که از اول ایمان نداشته است.
- در ادوار و امت‌های مختلف، امتحاناتی از سوی خداوند متعال وجود داشته تا مشخص شود که آیا افراد به ربوبیت تشریعی اعتقاد دارند یا خیر، مظهر ایمان به ربوبیت تشریعی در امت اسلام، پذیرش ولایت حضرت علی(ع) است. و علاوه بر اینکه امت، خالقیت و ربوبیت تکوینی خداوند را قبول دارند، امتحان می‌شوند که آیا این امر خداوند متعال که فرد جوانی را به عنوان ولی و رهبر مردم معرفی کرده است، قبول می‌کنند و یا پذیرش آن برایشان سنگین است و به این صورت مشخص شود که تا چه میزان به ربوبیت تشریعی خداوند ایمان داشته و امر خدا را مطاع می‌دانند، که در صورت نپذیرفتن امر خداوند، در واقع ایمان ندارند و یا به عبارت دیگر، ایمانشان مانند ایمان ابلیس است.
از این روست که گاه در روایت‌های مختلف تعبیرهای غلاظ و شدادی در مورد کسانی به کار رفته است که ولایت علی(ع) را نپذیرفته اند، چرا که عدم پذیرش ولایت حضرت علی(ع) با علم به‌اینکه از سوی خدا مشخص شده است، ناشی از عدم اعتقاد آنها به ربوبیت تشریعی خداوند است که هرچند نماز و روزه و حج و... به جای آورند. منظور از کفر در اینجا، معنای فقهی آن نیست، طبق فرمایش قرآن حتی اگر کسی همه احکام اسلام به جز یکی از آنها را بپذیرد، حقیقتا کافر است، اما نه به معنای اینکه نجس باشد و احکام فقهی کافر بر او بار شود، بلکه کفر در برابر ایمان مراد است و نه کفر در برابر اسلام.
- روایات دیگری مانند حدیث سلسله الذهب نیز مؤید همین معناست، چرا که حضرت رضا(ع) پس از اینکه توحید را به عنوان حصن الهی معرفی می‌کنند، پذیرش ولایت خود را به عنوان شرط قرار گرفتن در این حصن می‌دانند. لذا هرچند ظاهرا توحید با پذیرش ولایت امام رضا(ع) ارتباطی ندارد، اما با دقت در این نکته که توحید و ایمان به خدا بدون ایمان به ربوبیت تشریعی خداوند بی‌معناست و پذیرش ولایت امام رضا(ع) به معنای ایمان به ربوبیت تشریعی خداوند است، مشخص می‌شود ارتباط کاملی بین توحید و ولایت ایشان وجود دارد. اگر افرادی به واسطه شعارهای حقوق بشری امروز که از کرامت انسانی دم می‌زند، قائل شوند که نباید فرد زانی و سارق و... را حد شرعی زد، چرا که توهین به کرامت انسان است، در واقع به ربوبیت تشریعی خداوند اعتقاد ندارند.
- امروزه شاهد هستیم کسانی که از خانواده اهل علم بوده و حتی خودشان هم سالها در حوزه تحصیل کرده اند، معتقد شده اند که احکام جزائی اسلام در عصر مدرن قابلیت اجرا ندارد، اما احکام عبادی فردی مانند نماز و روزه و... اشکالی نداشته و می‌تواند رعایت شود. این نوع اعتقاد، همان کفر باطنی است و ایمان این افراد مانند ایمان ابلیس است.
- به فرض، اگر ما در زمان حضرت علی(ع) حضور داشتیم و در یکی از شهرهایی زندگی می‌کردیم که آن حضرت، فرماندار و یا نماینده‌ای برای آنجا مشخص می‌کردند، به حکم عقل باید به حرف نماینده آن حضرت به عنوان حاکم عمل می‌کردیم. چرا که رد کردن سخن فرماندارعلی(ع) در واقع نادیده گرفتن حکم حضرت علی(ع) است. لذا اگر کسی بگوید من از ائمه(ع) اطاعت می‌کنم، اما از نماینده آنها خیر، ایمان او هم مانند ایمان ابلیس خواهد بود. همین‌طور اگر امام معصوم(ع) شخصی را برای بعد از خود و یا زمان عدم حضورش برای حکومت معرفی کرد، پیروی از او در واقع اطاعت از امام معصوم(ع) است و رد کردن او در واقع رد کردن امام معصوم است.
- اینکه امام عصر(عج)، در توقیعشان رد بر فقها را در حد شرک بالله می‌دانند، کاملا منطقی و واضح است، چرا که اگر کسی حکم فقیهی را که ائمه(ع) آدرس او را داده اند، رد کند، گویا سخن ائمه(ع) را رد کرده است و هرکس سخن ائمه(ع) که از سوی خداوند تعیین شده اند را رد کند، در ایمانش به ربوبیت تشریعی خداوند دچار مشکل است، و در واقع برای پذیرش حکومت به منبعی غیر از خداوند متعال رجوع کرده است که همان معنای شرک است.
- ایمان به ولایت‌فقیه در واقع همان ایمان به ولایت ائمه اطهار(ع) است، چرا که رجوع به فقیه تنها با سفارش و امر ائمه(ع) انجام شده است، وگرنه فقها در ذات خود دارای ویژگی تکوینی خاصی نیستند که سبب ولی شدن آنها شده باشد.
عدم ایمان واقعی نسبت به ولایت‌فقیه در بسیاری از مردم از روی قصور است، البته یکی از علل اصلی این امر بعد از گذشت 35 سال از تشکیل نظام اسلامی، کم کاری و سستی ما بوده است که آنگونه که باید مسأله ولایت‌فقیه را تبیین نکرده ایم که طبق فرمایش معصومین(ع)، مخالفت با ولایت‌فقیه در حد شرک بالله است، و خدا نکند که این کم کاری ما به خاطر منافع شخصی مان بوده باشد!
- اگر ولایت‌فقیه نباشد، همه دین در کشور و حتی جهان مورد تهاجم قرار می‌گیرد همان‌طور که در فتنه 88 دیدیم کسانی به میدان آمدند و فتنه گردانی کردند که حتی به امام حسین(ع) که غیر مسلمانان نیز به ایشان جسارت نمی‌کنند، توهین کردند. لذا اگر ما در این زمینه کوتاهی کردیم، باید استغفار کرده و در صدد جبران برآییم.
گفتنی است این مراسم پنجشنبه 15 فروردین ماه سال جاری در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد.

چه کسانی درگذشت صدر را تسلیت گفتند : مریم رجوی ، محمد خاتمی ، کروبی ، صانعی ، عارف و نمایندگان ادوا


بسیاری از کسانیکه هم اکنون داعیه دفاع از اصلاح طلبی و حقوق مردم را دارند به جای آنکه در مواقعی که مصائب ملی در کشورمان رخ می داد تسلیت گفته و خود را داغدار ملت بدانند اکنون همراه با تروریستهای شناخته شده گروهک منافقین و سردمداران فتنه 88 تسلیت گوی فوت احمد صدرحاج سید جوادی شده اند.

alt در پی درگذشت صدر حاج سید جوادی مریم رجوی سرکرده منافقین ، مهدی کروبی و محمد خاتمی از سران فتنه 88 ، آیت الله صانعی ، محمدرضا عارف معاون اول دولت اصلاحات و فاطمه حقیقت جو، احمد سلامتیان، اسماعیل گرامی مقدم، علی مزروعی، علی اکبر موسوی خوئینی ، حسن یوسفی اشکوری از به اصطلاح نمایندگان ادوار مجلس که اکنون به دامان آمریکا و کشورهای غربی پناه برده اند و همچنین جمعی از زندانیانی که به جرم اقدام علیه امنیت ملی هم اکنون در زندان بسر می برند در پیام هایی این واقعه را تسلیت گفته اند.

این در حالیست که بسیاری ازمردم ایران همراهی و همگامی این افراد با دشمنان نظام و توطئه گران بین المللی علیه ملت ایران را هیچگاه از یاد نخواهند برد.

صدر حاج سید جوادی پیش از این در نامه ای به نهادهای به اصطلاح بین‌المللی و حقوق بشری از وقایعی كه پس از دهمین انتخابات ریاست جمهوری در ایران رخ داد به عنوان تقلب گسترده در آرای مردم نام برد و خواستار موضع گیری چهره های بین المللی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شد


 



:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 فروردين 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arman

دعوت استاندار خراسان رضوي از مردم براي حضور در مراسم سخنراني مقام معظم رهبري

 
 
استاندار خراسان رضوي در پيامي از مردم براي حضور در مراسم سخنراني مقام معظم رهبري همزمان با آغاز سال نو دعوت كرد.

باشگاه خبرنگاران:

پيام محمد حسين فروزان‌مهر به اين شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحيم

سالي موفق و سرشار از افتخارات ماندني در حال گذر و نوروزي ديگر در راه است تا ملت شاكر و سرافراز ايران اسلامي سجاده نشين مهر و رحمت الهي باشند و از درگاه ربوبي حضرتش در تداوم ايفاي رسالت الهي خويش توفيق مسالت نمايند.

سال‌هاست در سرزمين خورشيد بشارت آغاز سال نو، نويد بخش ديداري دوباره و تجديد بيعتي تازه با سكاندار انقلاب اسلامي است. در طليعه هر بهار در شهر امام رضا(ع)، نغمه زندگي جان‌بخش تر از هميشه گوش نواز دل‌هاي بي قراري‌ست كه در همايش عظيم عاشقان ولايت در فضايي آكنده از عشق ورزي و وفاداري به ديدار مراد خويش مي‌شتابند تا از بيانات ناب رهبر فرزانه انقلاب توشه راه برگيرند.

به لطف الهي در نوروز امسال نيز اين فرصت مبارك فراهم است تا رايحه دلنشين ولايت، پايتخت معنوي كشور را معطر سازد و جهان اسلام از جوار نور باران رضوي مخاطب ولي امر مسلمين باشد. بي ترديد ضمير پاك وفاداران انقلاب و رهروان حركت بزرگ بيداري اسلامي در پي يكسال مقاومت جانانه در برابر توطئه هاي شوم استكبار، عطشناك جرعه جرعه كلام رهبري‌ست تا واژه واژه آن‌را در مسير مبارزه، مشعل راه خود سازد.

براي مردم ولايتمدار و بصير ايران اسلامي نيز لحظات معنوي اين ديدار فرصت مغتنمي است تا همچون گذشته با خوشه چيني از سخنان مقتدا و امام خويش، نقش تاريخي خود را در سال پيش‌رو در مسير تداوم عزت و سرافرازي ايران اسلامي و همچنين نااميدي و ذلت دشمنان كوردل مرور نمايند.

با تبريك فرارسيدن سال نو و عرض خير مقدم به محضر مبارک ولایت امر حضرت امام خامنه‌ای(حفظ‌ا...تعالی) بدين‌وسيله از قشرهاي مختلف مردم متدين و هميشه در صحنه و زائران حريم ملكوتي حضرت ثامن الحجج(ع) جهت حضور در اين آيين با شكوه كه ساعت 15:30 اول فروردين ماه 92 در حرم مطهر رضوي برگزار مي‌گردد، دعوت به‌عمل مي آورد.

اطمينان دارم حضور انبوه شيفتگان ولايت در اين مراسم، يكبار ديگر صحنه هايي به ياد ماندني از همدلي و وحدت دشمن شكن و پيوند ناگسستني مردم با مقام عظماي ولايت را در برابر چشمان حيرت زده جهانيان به نمايش خواهد گذاشت.


آزادي فائزه هاشمي در 30 اسفند

 

وكيل فائزه هاشمي گفت: روز ۳۰ اسفند محكوميت ۶ ماهه فائزه هاشمي به اتمام مي‌رس، از اين رو وي در اين روز آزاد خواهد شد.
"غلامعلي رياحي" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران درباره آخرين جزئيات زمان آزادي فائزه هاشمي اظهار داشت: روز ۳۰ اسفند محكوميت ۶ ماهه فائزه هاشمي به اتمام مي‌رسد، از اين رو وي در اين روز آزاد خواهد شد.

وكيل فائزه هاشمي با اشاره به عنوان اتهامي جديد فائزه هاشمي ادامه داد: عنوان اتهامي جديد موكلم اخلال در نظم زندان است و قرار بازداشت براي وي صادر شده بود كه با اعتراض بنده اين قرار، تبديل به قرار وثيقه ۱۰۰ ميليون توماني شده است.

وي گفت: در حال حاضر زمان دادگاه اين اتهام موكلم مشخص نشده است و پس از تعيين وقت دادگاه، اين اتهام وي بررسي خواهد شد.


دعوت از هاشمي و خاتمي برای نامزدی در انتخابات توسط گروه فعال فتنه

 

يك گروه فعال و سرخورده در فتنه سال 88 از هاشمي و خاتمي خواست در انتخابات سال آينده نامزد شوند.


کیهان: به گزارش جرس، گروه موسوم به مجمع محققين و مدرسين در نامه اي نوشت: با احترام به همه بزرگواراني كه تاكنون براي نامزدي اعلام آمادگي كرده يا در فرآيند آن قرار گرفته اند، از همه نخبگان و فرهيختگان جامعه، از حوزه هاي علميه، دانشگاهيان، مديران اجرايي، صنعتگران، بازاريان، و همه احزاب و گروه ها مي خواهد كه با دعوت از چهره هاي توانمند و خدوم، مانند حضرت آيت الله هاشمي رفسنجاني و حضرت حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد خاتمي، يا هر سياستمدار شناخته شده و كارداني كه بتواند موافقت اكثريت قاطع ملت را جلب و نيروهاي توانمند را براي فعاليت به ميدان آورد، حجت را بر آنان تمام كنند.
اين گروه مدعي شد:بايد توجه داشت كه سهل انگاري در اين امر، موجب مي شود تأثير خون پربهاي شهيدان، زحمات طاقت فرساي ايثارگران، تلاش مجاهدان و خون دل ها و رنج هاي كساني كه براي آزادي و آبادي ايران اسلامي تلاش كرده اند كم شود.
تظاهر به احترام گذاشتن براي خون پربهاي شهيدان و زحمت طاقت فرساي ايثارگران ايران اسلامي در حالي است كه اين گروهك در حوادث 3 سال پيش به دنبال ايجاد فتنه سياسي و مذهبي در قم بود و برخي وابستگان آن در آشوب ها مشاركت داشتند و در همين آشوب ها بود كه عليه نظام و اسلام و انقلاب علني ترين هتاكي ها صورت گرفت.
يادآور مي شود عليرضا محجوب نماينده اصلاح طلب تهران در مصاحبه با خبرگزاري آريا، نامزدي هاشمي و خاتمي در انتخابات رياست جمهوري را امري محال دانست و گفت: آقايان هاشمي و خاتمي به صورت حضوري به ما گفته اند در انتخابات كانديدا نخواهند شد. بنابراين وقتي اين دو شخصيت كانديداتوري خود را رد مي كنند ما نمي توانيم به گونه اي ديگر سخن بگوييم.



با روشنگری های حکیمانه رهبری، فتنه 88 جارو شد

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که با روشنگری های حکیمانه رهبری، فتنه 88 جارو شد گفت: منافقین امروز فرزندان گروهک نهضت آزادی هستند

باشگاه خبرنگاران: آیت‌الله محی‌الدین حائری‌شیرازی در همایش همگام با ولایت، همراه با بصیرت افزود: مساجد محل رفت و آمد جوانان، نهضت رشد علمی و انرژی هسته‌ای ایران و سنگرهای کلیدی کشورمان است.

وی افزود: وقتی برنامه‌ای نداشته باشیم به طور حتم دشمن برای ما و جوانان ما برنامه‌ریزی می‌کند ولی برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده دشمن را متوقف می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری نبود برنامه و طرح مستقل را سبب ایجاد گرایشات کمونیستی و از این قبیل در دانشجویان توصیف کرد و ادامه داد: امام آمد و برای براندازی حکومت شاهنشاهی طرح و برنامه ‌داد و از آن زمان پیشروی اسلام در بین مردم آغاز شد و چپ‌ها متوقف شدند

حائری‌‌شیرازی با اشاره به اینکه امروز در عالم، براندازی آمریکا و صهیونیست‌ها به‌عنوان یک مسئله روز مطرح است، تصریح کرد: اینکه آمریکا اصرار به مذاکره با ایران دارد برای این است که از ذهن ما عنوان براندازی را خارج کرده و مدعی توافق ایران با امریکا شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حلقه‌های صالحین بسیج، سنگرهای کلیدی برای ارتباطات جوانان و اتصال خانواده‌ها به یکدیگر در کشور است.

حائری‌‌شیرازی با بیان اینکه رهبری نظام از پشتوانه بسیار قوی برخوردار است، گفت: در جریان انتخابات 88 و روشنگری مردم توسط مقام معظم رهبری، تظاهرات 9 دی پیش آمد و فتنه جارو شد/



 


 

رجعت درجه دولتی نیست که به سینه هر کس که بخواهد بچسباند/ گرانی کمرشکن است

 
 
خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به پیام احمدي‌نژاد به مناسبت درگذشت چاوز گفت: ای کاش برخی‌ها که می‌خواستند برخی مسائل را مطرح کنند 4 تا کتاب می‌خواندند و 4 روز به حوزه علمیه می‌رفتند و بین مسائل نقلی و عقلی تفاوت قائل می‌شدند؛ "رجعت" از مسائل نقلی است و با دلیل نقلی ثابت می‌شود و نیاز به حدیث و استناد به قرآن دارد؛ این درجه دولتی نیست که به سینه هر کس که بخواهد بچسباند

باشگاه خبرنگاران:   آیت‌الله احمد جنتی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه نخست امروز با بيان اينكه در این خطبه در نظر دارم به موضوعی بپردازم که مقام معظم رهبری آن را به نام "سبک زندگی" تعبیر کردند، گفت: پرداختن به این بحث بسیار به جا بود و رسانه‌ها و تریبون‌ها در این موضوع کار کردند؛ موضوع سبک زندگی در وسائل الشیعه جلد هشتم مورد توجه قرار گرفته و در 166 باب در این زمینه به آن پرداخته است .

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه حیات طیبه‌ای که خداوند برای مومنان در نظر دارد یک زندگی پاکیزه است گفت: زندگی پاکیزه یعنی مردم خودشان زندگی را بر خود تلخ نکنند چرا که بسیاری از گرفتاری‌های ما از ناحیه خودمان ایجاد می‌شود .

آيت‌الله جنتي با اشاره به اينكه خداوند می‌خواهد ما زندگی شاد، سالم و مرفهی داشته باشیم، به حدیثی از پیامبر(ص) اشاره کرد و افزود: ایشان فرمودند مسلمان کسی است که مردم از دست و زبانش در امان باشد و اگر چنین نباشد مورد قبول نیست. از این رو ما باید در رفتارهای خود تجدید نظر کنیم و مراقب باشیم به کسی آزار نرسانیم .

وي با بيان اينكه یکی از عناوین سبک زندگی که در قرآن و احادیث به آن اشاره شده، ایذا و آزار رساندن است اظهار داشت: اذیت کردن شکل‌های متفاوتی دارد و از گرفتن حق مردم تا آزار مالی، جانیو قلمی را در برمی‌گیرد و حتی در قرآن آزار به خدا ذکر شده است .

وي غیبت کردن، تهمت زدن، مسخره کردن افراد، متلک گفتن، استهزا و خندیدن، سبک و تحقیر کردن انسان‌ها و خجالت زده کردن آنها را از مصادیق آزار رساندن و جزو محرمات دانست و افزود: پیامبر (ص) فرمودند که اگر کسی مومنی را اذیت کند مرا اذیت کرده است .

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه کسانی که ولایت اهل بیت را پذیرفته‌اند باید بدانند اذیت کردن جنبه جنگ با خدا را دارد،‌یادآور شد: ما نباید خودمان زندگی را جهنم کنیم و به یکدیگر آزار برسانیم .

آیت‌الله جنتی با اشاره به در پیش بودن سال جدید گفت: ما می‌توانیم در این سال با خداوند میثاق ببندیم که دیگر به کسی اذیت و آزار نرسانیم و اگر به این موضوع وفادار باشیم درهای رحمت الهی به روی ما گشوده خواهد شد .

وي در ادامه با بیان اینکه باید به داد فقرا و بیچارگان رسید، هر چند در کشور خدمات زیادی به آنها از سوی خیرین صورت می‌گیرد اما باید بیشتر شود، گفت: در حال حاضر کمیته امداد، بهزیستی و صندوق‌های خیریه فعال هستند اما اینها کم است چرا که نیازها زیاد است و گرانی‌ها می‌آید بنابر این باید به داد افراد بیکار، ورشکسته و بدهکار رسید .

امام جمعه موقت تهران پایان خطبه اول با توجه به در پیش بودن سفرهای نوروزی به مردم توصیه کرد که در رانندگی مراقب باشند و قوانین رانندگی را رعایت کنند ..

امام جمعه موقت تهران افزود: سالگرد رحلت جانگداز حضرت حاج سید احمد خمینی را داریم که ایشان در چنین روزهایی به استقبال مرگ رفتند و قوت قلب و یاور امام (ره ) بودند، همچنین رحلت مرحوم سید مجتبی موسوی لاری را داریم که ایشان بسیار خوش‌قلم بودند و کتاب‌های بسیار زیادی را نوشته‌اند، فرهنگ غرب را به درستی نقد کرده‌اند که البته از آن نیز استقبال زیادی شده است.

 

دبیر شورای نگهبان قانون اساسی همچنین به سالروز بمب‌گذاری در نماز جمعه تهران اشاره کرد و گفت: رذالت دشمن به جایی رسیده است که در جایی که مردم برای نماز جمعه حضور پیدا کرده‌اند و کاری هم به کار کسی ندارند اینطور آنها را لت و پار می‌کنند که 14 نفر کشته و 88نفر مجروح می‌شوند. خدا انشاالله به شهیدان و مجروحین اجر عظیم عنایت کرده و دشمنان آنها را به عذاب دنیا و آخرت دچار کند.

 وي همچنین به بحث بمب‌گذاری در پاکستان و کشتار شیعیان این کشور اشاره کرد و گفت: به نظر من کسی نمی‌تواند باور کند که آمریکا در این مسئله نقشی نداشته است. هدف اصلی از این کار اختلاف بین شیعه و سنی است و همچنین آواره کردن شیعیان از خانه و کاشانه خود است. من از حوزه‌های علمیه، علما و مراجع که در قبال این مسئله عکس‌العمل داشتند تشکر می‌کنم. همچنین صدا و سیما نیز در این باره فعال بود.

 آيت‌الله جنتي در ادامه با اشاره به پیام احمدي‌نژاد به مناسبت درگذشت هوگو چاوز رئیس‌جمهور ونزوئلا گفت: اگر دغدغه تکرار چنین مسئله‌ای نبود من به هیچ عنوان وارد آن نمی‌شدم. ای کاش برخی‌ها که می‌خواستند برخی مسائل را مطرح کنند 4 تا کتاب می‌خواندند و 4 روز به حوزه علمیه می‌رفتند و بین مسائل نقلی و عقلی تفاوت قائل می‌شدند؛ رجعت از مسائل نقلی است و با دلیل نقلی ثابت می‌شود و نیاز به حدیث و استناد به قرآن دارد؛ این درجه دولتی نیست که به سینه هر کس که بخواهد بچسباند.

 

دبیر شورای نگهبان قانون اساسی ادامه داد: بعد هم علما، مراجع و مسلمین را ناراحت کند، به چه مبنایی این حرف را می‌زند، چه دلیلی دارد که آدم هرچه به دهانش می‌آید بگوید. چاوز از لحاظ سیاسی کاملاً قابل قبول بود، مردمی، ضد آمریکایی‌ و با خصلت‌های مردمی بسیار خوب بود اما بالاخره نامسلمان است؛ اصلاً مسلمان هم باشد،‌ ما چگونه می‌توانیم بگوییم که کسی رجعت می‌کند یا نمی‌کند. امیدورام این بدعت بار دیگر تکرار نشود. این کارها درست نیست،‌ مردم ناراحت می‌شوند.

 

وي همچنین با اشاره به بحث انتخابات گفت: حرف در این‌ باره بسیار زیاد است در هر صورت مسلم است که ما به مدت 32 سال انتخابات آزاد داشته‌ایم و مردم‌سالاری دینی حاکم بوده است و البته در دنیا نیز یک الگو بوده است.

 

دبير شوراي نگهبان افزود: آنچه در انتخابات دیده‌ایم هر کس که توانسته‌ است با یک شناسنامه و 4 تا عکس ثبت‌نام کرده است، تأیید صلاحیت‌ها نیز قانون خود را دارد و هیچکس بدون قانون نمی‌تواند اظهارنظر کند و رأی دادن هم کاملاً آزاد است.

 

وي در ادامه گفت: آنچه ما از انتخابات می‌خواهیم این است که یک انتخابات آزاد و آرام داشته باشیم تا مردم بتوانند تصمیم خود را بگیرند، همچنین این انتخابات قانونی باشد و با شرکت گسترده مردم باشد. یک انتخابات الگو باشد تا ما بتوانیم آن را به رخ بکشیم و انشاالله نیز همینگونه خواهد شد چرا که مردم همواره این راه را طی کرده‌اند و می‌کنند.

 

دبیر شورای نگهبان جنتی با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید در بحث انتخابات رعایت جهات لازم را بکنند، گفت: من واقعاً جایز نمی‌دانم رسانه ملی از کسانی که در معرض کاندیداتوری هستند مصاحبه کند؛ چرا که این نوعی تبلیغات است،‌ تبلیغات زودرس است و ما امیدواریم که این کارها تکرار نشود.

 

وی افزود: رسانه‌های دیگر نیز مردم را برای شرکت آگاهانه، هوشیارانه و با بصیرت در انتخابات آماده کنند و این هم وظیفه‌ای برای سایر رسانه‌ها است.

 

آیت‌الله جنتی با اشاره به ضرورت جلوگیری از تخریب شخصیت‌ها گفت: بعضی‌ها از این تخریب‌ها نتایجی گرفته‌اند، تخریب اشخاص خلاف شرع است. خلاف قانون است و خلاف اخلاق است، هر کسی که این کار را انجام دهد، صلاحیت برای هیچ پستی ندارد. به غیر از بحث انتخابات و مجلس آیا آبروی افراد را بردن و اختلاف ایجاد کردن که مقام معظم رهبری آن را خیانت عنوان کردند، درست است.

 

وي ادامه داد: تخریب‌ها تابلویی است بر پیشانی افراد، امیدواریم ما دیگر شاهد این مسائل نباشیم و آرامش مردم را حفظ کنیم و آنها را به جان هم نیاندازیم. دو برادر با یکدیگر با هم بجنگند که یکی به مجلس و دولت برود.

 

آيت‌الله جنتي در ادامه با اشاره به بحث مسئله گرانی گفت: گرانی کمرشکن است و آدم نمی‌تواند واقعاً از افراد بی‌بضاعت غفلت کند. نمی‌دانیم در آینده بهتر شود یا بیشتر شود. امیدواریم که وضعیت بهتر شود.

 

دبیر شورای نگهبان قانون اساسی با اشاره به عوامل این گرانی‌ها گفت: یکی از این عوامل تحریم است اما عده‌ای می‌خواهند همه را به گردن تحریم‌ها بیاندازند که افراد صاحب‌نظر این مسئله را قبول ندارند. تحریم بوده است اما سوء مدیریت و سیاست‌های غلط نیز بوده است و اینها همه دست به دست هم داده و این وضعیت را به وجود آورده است.

 

وی افزود: در خصوص مبارزه با فساد که دستور مقام معظم رهبری بود عمل نشد و کار به اینجا کشید، اگر این دستور اجرا می‌شد کار به اینجا نمی‌کشید.

 

دبیرشورای نگهبان قانون اساسی با اشاره به گران‌فروشی و سوءاستفاده از این مسئله گفت: نرخ بالا کشیده است ما نمی‌شود که این نرخ در همه جا یکسان نباشد. باید جلوی آن گرفته شود. در مغازه گرانفروشان پلمب شود. آنها را مجازات کنند و قانون را در مورد آنها اجرا کنند.

 

آیت‌الله احمد جنتی با اشاره به اینکه در این شرایط مردم می‌توانند چه کنند، گفت: این مسئله صبر می‌خواهد، هوشیاری و آینده‌نگری می‌خواهد، شما مردم عزیز 33 سال است که با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنیم و نتایج آن را دیده‌اید.

 

دبیرشورای نگهبان قانون اساسی افزود: هیچ چیز گرانبهایی به راحتی به دست نمی‌آید، شما می‌خواهید استقلال این مملکت را حفظ کنید، آمریکا را به زمین بزنید، می‌خواهید قدرت‌های سلطه‌گر را به زمین بزنید، می‌‌خواهید قدرتی به وجود بیاید که همه آن را تحسین کنند و الگو شود. شما هدف بلندی دارید و این کار ساده‌ای نیست.

 

وي ادامه داد: یکی از مشکلات آن همین گرانی‌هاست. مشکلاتی از این قبیل هم هست باید آینده‌نگری کرد و ببینیم که نتیجه این سختی‌ها چیست؟

 

آیت‌الله جنتی ادامه داد: هم‌اکنون خود آمریکایی‌ها اعتراف می‌کنند که ما و ملت‌ ایران پیشرفت‌های علمی و فناوری خوبی داشتند و دستاوردهای بسیار گرانبهایی را به دست آورند.

 

وی افزود: با همه این سختی‌ها پیشرفت‌های علمی، اقتصادی و نظامی داشته‌ایم. بورس ما 63 درصد رشد داشته‌ است. اینها چیست؟ ما جنگنده ضد رادار ساخته‌ایم. خدا به کسانی که این کار را کرده‌اند اجر دهد. دشمن باور نمی‌کند که ما جنگنده ساخته‌ایم.

 

دبیر شورای نگهبان قانون اساسی ادامه داد: ما باید مشکلات را تحمل کنیم، سخت هم است و حرفی در آن نیست، ولی چاره‌ای هم نیست چه کار کنیم سروصدا راه بیاندازیم، آشوب کنیم، نظام را زیر سؤال ببریم، قند در دل اروپا و آمریکا آب کنیم و این کار درست نیست.

 

وي ادامه داد: آنها به چند چیز دلبسته بودند، اولین مسئله تحریم فلج‌کننده بود که این کار نشد، دوم آنها به این مسئله دل بسته بودند که مردم از نظام با سختی‌ها دل بکنند. در 22 بهمن آن راهپیمایی یک مشت محکم به دهان آمریکا بود. ما باید واقعاً نعمات خدا را شکر کنیم و ببینیم که یک راهپیمایی نصف روزه چه کرده است.

 

آیت‌الله جنتی در ادامه با اشاره به اینکه غرب تصور می‌کرد که ایران با تحریم عقب‌نشینی خواهد کرد، گفت: نظام با تحریم‌ها عقب‌نشینی نکرد و مسئولین نیز ایستادند و غربی‌ها نیز باور می‌کنند که باید فشار را کم کنند. در مذاکرات آلماتی اینها تا حدودی کوتاه آمدند اما تا آنجا که باید باشد خیلی فاصله است.

 

دبیر شورای نگهبان قانون اساسی گفت: ما مثلی داریم که جاهل کاری را که در اول باید انجام دهد آخر از همه انجام می‌دهد. آنها به جای اینکه از ابتدا حق ایران را برای استفاده از انرژی هسته‌ای قبول بکنند شروع به آوردن فشار کردند. امیدواریم خدا عقل به همه بدهد و ما را از دست این جاهل‌ها نجات دهد.

 

آیت‌الله جنتی در پایان با اشاره به فرا رسیدن ایام عید نوروز خواستار رعایت حلال و حرام در این ایام از سوی مردم شد.


 

 



:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 اسفند 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arman

محاکمه مهدی هاشمی به قاضی پرونده اختلاس رسید

 
 
دوست گرمابه و گلستان مهدی هاشمی یعنی «نیک آهنگ کوثر» در تازه ترین مطلب انتشار یافته در سایت ضدانقلابی خودنویس با اشاره به ارجاع پرونده اتهامات مهدی هاشمی به قاضی سراج با بیان برخی از توهمات ذهنی خود سعی کرد استقلال قوه قضائیه را زیر سوال برده و ماجرا را برای خانواده هاشمی مرموز جلوه دهد.
خودنویس: محاکمه مهدی هاشمی از سوی رئیس قوه قضاییه به قاضی سراج، کسی که احکام اعدام چهار متهم ردیف اول پرونده «اختلاس بزرگ» را صادر کرده، سپرده شده است. رسیدگی به ۱۲ اتهام مهدی هاشمی از سوی معاون امنیت دادستانی کل کشور می‌تواند پیام‌های متفاوتی برای هاشمی رفسنجانی داشته باشد.
آیت الله صادق لاریجانی ابلاغ ویژه ای برای قاضی سراج، معاون سیاسی امنیتی دادستان کل کشور صادر کرده و به او مأموریت داده است که با حفظ سمت، به عنوان دادرس علی البدل دادگاه های عمومی و انقلاب پرونده مربوط به مهدی هاشمی فرزندعلی اکبر که در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی تشکیل شده را رسیدگی و اتخاذ تصمیم کند.
این خبر برای اطرافیان هاشمی رفسنجانی می‌تواند تعابیر متفاوتی داشته باشد.
نیک آهنگ کوثر در این نوشتار پرونده مهدی هاشمی را به نظر دو تن از سران حکومتی مرتبط دانست؛ وی در ابتدا با اشاره به چراغ سبز رهبر معظم انقلاب برای ورود مهدی هاشمی به کشور و از طرف دیگر رویارویی محمود احمدی نژاد با خانواده هاشمی، سعی می کند پرونده اتهام های مهدی هاشمی را درگیر مسائل سیاسی کند!
نکته مهم در این مقاله که از سوی نیک اهنگ کوثر نگاشته شده اشاره معنادار وی به «سراج صلواتی» است که پرونده هایی چون «فساد مالی بزرگ» را قضاوت کرده و مجرمان آنرا به اعدام محکوم نموده است؛ نیک اهنگ کوثر اما در پایان مقاله به نقل از یک منبع آگاه نزدیک به خانواده مهدی هاشمی نوشته است " حکم مهدی هاشمی تنها چندسال زندان است".
نیک آهنگ کوثر: «پیش از این، یک منبع نزدیک به خانواده هاشمی گفته بود که با توجه به اتهام‌های مطرح شده علیه مهدی، احتمال صدور حکمی چند ساله از سوی دستگاه قضایی وجود خواهد داشت.»
نظر به ارتباط صمیمانه مهدی هاشمی با نیک آهنگ کوثر گمان می رود با شروع رسیدگی قضائی به پرونده اتهام های مهدی هاشمی سایت هایی چون «خودنویس» که مدیریت آن برعهده نیک آهنگ کوثر است مطالب بیشتری در این خصوص منتشر کند.
منبع:ماهستیم

دختران میرحسین موسوی مورد توجه ویژه ضدانقلاب

 
 
سایت سحام نیوز که از حامیان سرسخت سران فتنه بوده و در جریان انتخابات و اغتشاشات پس از آن سهم ویژه ای در انتشار بیانیه های میرحسین موسوی و مهدی کروبی داشته، پس از بازداشت خانگی سران فتنه  به اطلاع رسانی درباره آنان ادامه داده و هر از چندگاهی گزارشی در این خصوص منتشر می کند.
سحام نیوز: جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی با حضور در منزل یکی از دختران میرحسین و رهنورد، سالروز تولد میرحسین موسوی را در کنار دختران این دو همراه محصور جنبش سبز مردم ایران گرامی داشتند. جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی و روزنامه نگاران به مناسبت سالروز تولد میرحسین موسوی به منزل یکی از دختران میرحسین و رهنورد رفته و با حضور در کنار دختران این دو همراه دربند مردم ایران، ضمن دلجویی از رفتارهای اخیر صورت گرفته با آنان مراسم صمیمانه ی کوچکی برگزار کردند.
دختران میرحسین و رهنورد ضمن تشکر از حضور خانواده ها و دوستانی که در این مدت آن ها را تنها نگذاشته اند، مراتب همدردی خود را با آنها در میان گذاشتند.
اگرچه هم اکنون امکان تماس ضدانقلاب با سران فتنه تا حدودی ناممکن شده اما همانطور که گمان می رفت فرزندان آن دو مورد تمرکز ویژه عناصر ضدانقلاب قرار گرفته و هر از چندگاهی به بهانه های مختلف از آنان بهره برداری سیاسی می کنند؛ گفتنی است سحام نیوز تا به حال چندین بار اقدام به انتشار مطالب کذب کرده که نمونه آن را می توانید اینجا ملاحضه فرمائید. سایت سحام نیوز هم اکنون در خارج از کشور و به دست عناصر ضدانقلاب هدایت می شود.
منبع:ماهستیم

دیدار احمدی‌نژاد با باجناق موسوی

 

یک منبع آگاه از دیدار رئیس جمهور کشورمان با باجناق موسوی در هفته گذشته خبر داد.

به گزارش سیرنیوز؛ سایت عصر امروز نوشت: محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان هفته گذشته در منزل عبدالحمید نقره کار شوهر خواهر زهرا رهنورد حاضر و ضمن تسلیت فوت پدر همسرش با وی دیدار و گفتگو کرده است.

یک منبع آگاه در گفتگو با این سایت خبری، با اشاره به این دیدار اظهار داشت: نقره کار و احمدی نژاد از اول انقلاب تا حالا با هم رفاقت و رفت و آمد خانوادگی دارند.

این منبع با اشاره به اینکه نقره کار، رئیس دانشکده معماری و شهر سازی دانشگاه علم و صنعت می باشد، گفت: در زمان حضور احمدی نژاد در دانشگاه و تدریس وی، رفاقت خوبی بین این دو برقرار بوده است.

این منبع آگاه همچنین با اشاره به مواضع اصولی آقای نقره کار در ایام فتنه 88 اظهار داشت: وی یکی از مخالفین سرسخت موسوی در آن ایام بوده و بارها به موسوی به خاطر عملکرد خلافش و ایستادگی در مقابل نظام هشدار داده و به وی معترض بوده و نسبت به روش غلط موسوی در ایجاد فتنه به وی تذکر می داده که با مخالفت موسوی مواجه بوده است.

این منبع با اشاره به احتمال سوء استفاده خبری فتنه گران از این دیدار اظهار داشت: این ترفند نخ نما شده و هیچ گونه حاشیه ای ایجاد نخواهد کرد.

وی در پایان گفت: همه اساتید و دانشجویان دانشگاه علم و صنعت از این رفاقت و رفت و آمد اطلاع داشته اند و چیز تازه ای نمی باشد.


حال اپوزيسيون خيلي خراب است

 

«از آنجا كه همگان ضعف هاي اپوزيسيون را به خوبي مي شناسند اميدوارم نوشته حاضر مورد استفاده كيهان شريعتمداري قرار نگيرد تا ضعف هاي اپوزيسيون را دوباره برشمرد.»


کیهان: «ناصر- م» از عناصر ضد انقلاب خارج نشين با درج اين مطلب در پايگاه اينترنتي خودنويس نوشت: سال گذشته مردم ايران به فراخوان خانواده هاي زندانيان سياسي هيچ اعتنايي نكردند... چرا رژيم اسلامي مي تواند مردم را به پاي صندوق هاي راي بكشاند اما اپوزيسيون نتوانسته مردم را به سوي خود جلب كند؟ چرا در حالي كه 90روز ديگر انتخابات برگزار خواهد شد، نيروهاي اپوزيسيون نبايد يك آلترناتيو جامع و مانع داشته باشند. درد بسيار عميق كنوني ما در اين است كه نيروهاي اپوزيسيون در 34 سال گذشته موقعيت رژيم را تحكيم كرده اند و ديگر نزد مردم اعتباري ندارند و به سختي اعتماد آنان را به دست مي آورند.
يادآور مي شود نويسنده چند سال پيش به طور علني از حمله رژيم صهيونيستي به ايران حمايت كرده بود. «ناصر- م» شهريورماه گذشته نيز در سايت گويا نيوز، اپوزيسيون را متهم به بي عرضگي كرده و نوشته بود: «گروه هاي رنگارنگ اپوزيسيون در خارج بيشتر به فكر نيازهاي خود هستند تا مبارزه. كجايند همه آن نيروهاي سياسي كه كشور را به مقصد مبارزه ترك كردند و حالا در خارج اتراق كرده و مشغول گشت و گذار هستند؟ 90درصد آنها كه به خارج آمده اند، حالا به جمهوري اسلامي رفت و آمد دارند و درد مخالفان را مدت هاست كه فراموش كرده اند.»
وي مي افزايد: من از اين خيلي دلم مي سوزد كه اپوزيسيون به بي عرضگي كامل رسيده است. اكتبر سال 1985 تازه از ايران به برلين غربي آمده بوديم و حداكثر اقامتمان را در آلمان پنج سال ارزيابي كرده بوديم. بيش از حد اميدوار بوديم كه در آينده نزديك باز خواهيم گشت. همه همت خود را معطوف كرده بوديم كه بيشتر عليه رژيم مبارزه كنيم و حكومت هرچه زودتر سرنگون گردد و هرچه سريع تر به وطن بازگرديم. هيچ علاقه اي به فراگيري زبان آلماني از خود نشان نمي داديم. آنها هم كه زبان آلماني را ياد مي گرفتند؛ بعضي ها آنها را مسخره و ليبرال خطاب مي كردند!


هاشمي نامزد رياست مجلس خبرگان نيست


يك روزنامه نزديك به هاشمي رفسنجاني، نامزدي وي براي انتخابات هيئت رئيسه مجلس خبرگان را رد كرد.


کیهان: روزنامه جمهوري اسلامي نوشت: «يك منبع موثق نزديك به آيت الله هاشمي رفسنجاني به نقل از ايشان گفت من خداي متعال را شكر كردم كه آيت الله مهدوي كني مسئوليت رياست مجلس خبرگان را پذيرفتند و اكنون نيز خوشحالم كه ايشان براي اين سمت داوطلب هستند. دو سال قبل هم كه ايشان پذيرفتند داوطلب رياست شوند من از ايشان تشكر كردم.»
آيت الله مهدوي كني در تاريخ 17 اسفند 1389 و با راي 63 تن از نمايندگان مجلس خبرگان به رياست اين مجلس انتخاب شد. پيش از آن تاريخ و به مدت 3 سال آقاي هاشمي رفسنجاني رياست مجلس خبرگان را برعهده داشت. وي پس از درگذشت آيت الله مشكيني در شهريور 86، به رياست مجلس خبرگان انتخاب شده بود.
پس از علني شدن حمايت اكثريت اعضاي خبرگان از نامزدي مهدوي كني، هاشمي اعلام كرد نامزد انتخابات رياست مجلس نمي شود و از مهدوي كني حمايت مي كند.
پيش از اين، آيت الله سيد احمد خاتمي در گفتگو با مهر اعلام كرد سيزدهمين اجلاس رسمي خبرگان رهبري در دوره چهارم از تاريخ 15 تا 17 اسفند در محل سابق مجلس شوراي اسلامي برگزار خواهد شد.
عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه انتخاب كميته 5 نفره براي تهيه بيانيه پاياني اجلاس از ديگر برنامه هاي اين نشست است، گفت: همچنين انتخابات كميسيون هاي خبرگان در دستور كار قرار دارد.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا اين دوره نيز آيت الله مهدوي كني كانديداي رياست مجلس خبرگان خواهند بود گفت: ايشان حتما كانديداي اين دوره نيز خواهند بود؛ آيت الله مهدوي كني هم محبوب مردم و هم محبوب خبرگان است.
در همين حال سايت تابناك كه به محسن رضايي نزديك است، از بازسازي شعار «هاشمي 2005» توسط برخي مدعيان حمايت از هاشمي و عنوان كردن «شعار 2013» نوشت: اين كار برخي رسانه هاي طرفدار آقاي هاشمي، موجب وهن جايگاه وي است.
برخي مدعيان حمايت از هاشمي در انتخابات رياست جمهوري سال 1384 از عبارت لاتين «2005 HASHEMI » در تبليغات استفاده كرده بود كه بعدها معلوم شد با هماهنگي ياسر پسر كوچك آقاي هاشمي بوده است.
تابناك اين انتقاد را مطرح كرده كه ذكر سال براي معرفي مدل خودروهاست و بعيد است هاشمي از چنين شيوه هايي راضي باشد.
در همين حال سايت جرس وابسته به حلقه فتنه گران مقيم خارج در تحليلي با اشاره به برخي زمزمه ها درباره نامزدي هاشمي در انتخابات رياست جمهوري، از او خواست حتما نامزد شود اما پيش از آن با رهبري مرزگذاري و مخالفت كند! جرس مدعي شده پيمان وفاداري به امام و رهبري، نبايد مانع نزديكي هاشمي به مخالفان شود.
حلقه لندن شامل مهاجراني، كديور، عبدالعلي بازرگان، فرخ نگهدار، يوسفي اشكوري و چند تن از عناصر فراري مي شود كه البته مدت هاست دچار آشفتگي شده است. اين حلقه در آغاز فتنه سبز، خود را اتاق فكر جنبش سبز در خارج معرفي مي كرد.


وقتي از مخالف خواني و جنجال استقبال مي شود

 

مخالف خواني احمدي نژاد در رسيدگي به صلاحيت نامزدهاي انتخابات نظام پزشكي با استقبال دو تن از اعضاي كابينه خاتمي مواجه شده است.


کیهان: پايگاه اينترنتي رجا نيوز با اشاره به موضع اخير احمدي نژاد تصريح كرد كه اين اقدامات، عدول از موضع اصولي دولت است. اين سايت اينترنتي خاطرنشان مي كند: اعتراض احمدي نژاد به رد صلاحيت برخي نامزدهاي انتخابات نظام پزشكي، با استقبال مصطفي معين و مسعود پزشكيان از وزراي دولت اصلاحات مواجه شده است، معين مي خواهد كه احمدي نژاد حكم رئيس جديد نظام پزشكي را نپذيرد و پزشكيان مي گويد حق رئيس جمهور است كه حكم رئيس نظام پزشكي را ابلاغ نكند.
رجا نيوز نوشت: مجموع اين حمايت ها به اضافه بازتاب اقدام رئيس جمهور در رسانه هاي ضدانقلاب به خوبي نشان مي دهد تغيير در مشي احمدي نژاد طي سالهاي گذشته، بيش از همه به مذاق چه كساني خوش آمده است.
همچنين در حالي كه رهبر معظم انقلاب در آبان ماه سال جاري فرمودند هركسي فضاي جامعه را تا روز انتخابات به سمت تنش ببرد خيانت كرده است، مشخص نيست برخي اقدامات عجيب از سوي رئيس جمهور با چه انگيزه اي صورت مي گيرد.


روايت بي بي سي از افول قدرت كاخ سفيد

 

شبكه دولتي انگليس سياست هاي اوباما را نشانه افول قدرت كاخ سفيد در بسياري از نقاط جهان توصيف كرد.


کیهان: وب سايت بي بي سي در تحليلي نوشت: برنامه هاي سياست خارجي اوباما براي دور دوم رياست جمهوري گويي آن قدر بلندپروازانه نيست كه پيشتر مي نمود. نطق سالانه باراك اوباما در مجلس نمايندگان گواهي است بر اين مدعا. گويي مي خواهد اعتراف كند هرچند جايزه جهاني صلح نوبل را از آن خود كرده است،اما آمريكا اولويت نخستين او است. سخنان او نشان داد وي بيش از هر چيز ديگر در پي ترميم اقتصاد اين كشور است.
اين تحليل مي افزايد: چنين مي نمايد كه تجربه هاي تلخ اوباما در سال هاي اخير مانند كوشش بي فرجام براي كشاندن مقامات ايران به پاي ميز مذاكره، خيزش جهان عرب كه مي رفت نويدبخش باشد اما اكنون به دست اسلام گرايان مصادره شده و اندك اندك به تهديد براي ايالات متحده تبديل مي شود، وقوف به اينكه آمريكا نفوذ چنداني بر پاكستان و اسرائيل ندارد و درك اين واقعيت كه افغانستان هيچ حاصلي جز بر باد دادن جان و مال آمريكائيان نداشته و ظهور روز افزون قدرت بزرگترين رقيب اقتصاديش چين، سبب شده تا وي راهبردي را اتخاذ كند كه تداعي كننده رويكرد يكي از اسلافش يعني دوايت آيزنهاور، جمهوري خواه است.
بي بي سي مي نويسد: دستاوردهاي اوباما در مقايسه رؤساي جمهور سابق چندان چشمگير به نظر نمي رسد. بزرگترين دستاورد او تاكنون دفاعي بوده است؛ تلاش براي بيرون كشيدن كامل نيروهاي آمريكايي از افغانستان و عراق. بيهوده نيست كه يكي از مشاورين اوباما اقدامات وي را كه چيزي شبيه دكترين است، «هدايت از پشت» [جنگ نيابتي ] مي خواند، بهترين توصيفي كه از دكترين در حال شكل گيري وي در سياست خارجي مي توان به دست داد. «هدايت از پشت» تعبيري است كه منتقدان اوباما در نشريه نيويوركر پس از حادثه بنغازي در ليبي در توصيف او بكار بردند يعني گزينه اي بهتر، امن تر و كم هزينه تر از سياست هاي جورج بوش كه به ستيزه جويي در سراسر منطقه دامن زده بود. هر چند تعريف «هدايت از پشت» در مورد آمريكايي كه مي شناسيم دشوار است اما مبتني بر دو باور ناگفته است؛ نخست اينكه قدرت آمريكا در بسياري از نقاط جهان رو به افول است و دوم، دنبال كردن منافع آمريكا و گسترش آرمان هايش مستلزم پنهانكاري، فروتني و كاهش قدرت نظامي دارد. اين باور با انتظارات جان ويني آمريكا كه از خود ترسيم ساخته، فرسنگ ها فاصله دارد.


 

عاقبت پول گرفتن کروبی از جزایری

 
 
به گزارش 598، محمد کرمی راد در گفتگو با سایت مرصاد با اشاره به اظهارات مطرح شده محمود زمانی در مستند مثلث در خصوص دریافت کمک های مالی یکی از سران فتنه از عناصر ضد انقلاب اظهارداشت: این فرد که در این مستند از آن نام برده شد، در مناظرات ریاست جمهوری سال 88 اعلام کرده بود که اگر باز هم جزایری به من کمک مالی کند، قبول می کنم زیرا از امام (ره) مجوز دارم. اما این مسئله ای نبود که مردم در برابر آن بی تفاوت باشند.
وی افزود: این اظهارات نشان می دهد که کسانی که ادعای ریاست قوای کشور را داشته اند، همانطور که در گذشته از جزایری ها پول دریافت کرده اند از ضد انقلاب نیز کمک مالی می گیرند.
این تحلیلگر سیاسی تاکید کرد: صحبت های مطرح شده در آن مستند برای بعضی از مسئولین زنگ خطری است که مراقب اطرافیان خود باشند تا مانند این افراد فتنه ایجاد نکنند.
کرمی راد در پاسخ به این سوال که کسانی که برای ریاست بر قوه مجریه تلاش می کردند و ادعای انقلابی گری داشتند چگونه شد که از ضد انقلاب کمک های مالی دریافت کردند، گفت: بی بصیرتی و هم کاسه شدن با ضد انقلاب باعث شد که این افراد دست به اقدامات این چنینی بزنند.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس هشتم شورای اسلامی تاکید کرد: در سال 88 به دلیل حضور در کمیسیون امنیت ملی مجلس برای پی‌گیری حوادث فتنه آن سال، با بعضی از این آقایان به همراه دیگر نمایندگان دیدارهایی داشتیم که در تمامی این دیدارها بر مباحثی تاکید داشتند که هیچ سند و مدرکی نداشت و ادعاهایی بی اساس را مطرح می کردند که این نشان می دهد که افرادی که در اطراف آن‌ها بودند همگی حاشیه های اساسی داشتند و مسئله دار بودند و اطلاعات غلط به آن‌ها می دادند.
این تحلیلگر سیاسی خاطر نشان کرد: اظهارات محمود زمانی مسئله ارتباط جریان فتنه با ضد انقلاب و هم سویی آن‌ها را اثبات کرد که این را باید از اقدامات خوب و به موقع نیروهای امنیتی کشور دانست که آن را برای مردم روشن کردند.


 

 



:: بازدید از این مطلب : 309
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 اسفند 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arman

 

معتقدین به دین و انقلاب در عرصه سینما مشغول اختلاف‌های بی‌نتیجه نشوند

 
 

رهبر انقلاب اسلامی نقش مسئولان و مراکز دانشگاهی مرتبط را در اثرگذاری بر فضای سینمایی و رسانه ای کشور مهم دانستند و تأکید کردند: اصلاح این عرصه نیازمند اصلاح مبادی ورودی آن است.

 

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز (سه شنبه) در دیدار جمعی از مسئولان و دست اندرکاران جشنواره مردمی فیلم عمار، توجه به موضوع دین و معارف دینی و همچنین انقلاب اسلامی و ارزشهای انقلاب در این جشنواره را اقدامی مبارک خواندند و تأکید کردند: نگاه به هنر اسلامی و سینمای دینی باید نگاهی بلند مدت و همراه با برنامه ریزی دقیق و امید به آینده و بهره گیری مناسب از ابزار هنر برای تأثیرگذاری حداکثری باشد.

ایشان با اظهار خرسندی از برگزاری جشنواره مردمی فیلم عمار انتخاب نام «عمار» را که از صحابه بزرگ پیامبر اسلام (ص) و یاران نزدیک حضرت علی (ع) بود، انتخابی پسندیده دانستند و با اشاره به ویژگی های ممتاز این صحابی بزرگ افزودند: تزلزل ناپذیری عمار در حوادث مختلف صدر اسلام و همچنین امتحان های سخت دوران بعد از پیامبر اسلام(ص)، موقع شناسی و حضور در وقت نیاز، و نقش تبیین کننده او در مسائل و حوادث دوران حضرت علی (ع) از ویژگی های برجسته و بارز عمار بود.

رهبر انقلاب اسلامی نگاه امیدوارانه به آینده و بلند کردن افق دید را در اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی بسیار مهم ارزیابی و خاطر نشان کردند: حرکت انقلاب اسلامی که با پیروزی آن در سال 1357 آغاز شد و شکسته شدن هیمنه آمریکا و حوادث مختلفی که در این 34 سال روی داده است همه مقدمات رسیدن به اهداف اصلی نظام اسلامی است، بنابراین باید با همت و تلاش مضاعف و نهراسیدن از دشمن و توطئه های او، پرهیز از سیاه بینی و یأس، با سرعت بیشتر به سمت قله حرکت کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای چنین نگاهی را در موضوع هنر اسلامی و سینمای دینی ضروری برشمردند و تأکید کردند: در این عرصه جوان های مومن، با طراوت و شاداب و دارای نگاه نو و همت بلند، موتور محرک برای حرکت رو به جلو هستند و پیش کسوتان نیز باید با بیان تجربیات خود و تربیت نیروهای جدید و کارآمد به این حرکت شتاب بیشتری ببخشند.

ایشان، با اشاره به خاستگاه غربی هنر سینما بر ضرورت برنامه ریزی و تشکیل اتاق فکر برای حرکت جوانان و استعدادهای جدید در عرصه هنر اسلامی و سینمای دینی و همچنین ورود افراد متدین و انقلابی و صاحب تخصص و تجربه به این عرصه تاکید کردند.

رهبر انقلاب اسلامی در عین حال شرط اصلی ورود تأثیرگذار افراد متدین و انقلابی به عرصه سینما و تأثیر نپذیرفتن از فضای آن را مصونیت سازی برشمردند و تاکید کردند: تنها راه مصون سازی نیز ارتباط مستمر با خدا، بجا آوردن نوافل و تضرع به درگاه الهی است، همانگونه که عمار اینگونه خود را مصون و تزلزل ناپذیر کرده بود.

ایشان افزودند: عبادت و ذکر و توجه به خدا از هر لذت هنری بالاتر است.

رهبر انقلاب اسلامی نقش مسئولان و مراکز دانشگاهی مرتبط را در اثرگذاری بر فضای سینمایی و رسانه ای کشور مهم دانستند و تأکید کردند: اصلاح این عرصه نیازمند اصلاح مبادی ورودی آن است.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطر نشان کردند: کسانی که امروز مشغول کار و فعالیت در عرصه فیلم های با مضامین انقلابی و دفاع مقدس هستند واقعا در حال جهاد هستند.

ایشان استفاده شایسته از ابزار هنر و بهره گیری از قصه و داستان و فیلم نامه قوی را یکی از ضروریات اساسی در فیلم سازی دانستند و تاکید کردند: مقوله قصه نویسی و رمان در کشور با نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد و باید این بخش تقویت شود.

رهبر انقلاب اسلامی، موضوعات مربوط به تاریخ انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، فلسطین و بیداری اسلامی را از جمله موضوعات مهم و پر مایه برای استفاده در فیلم سازی برشمردند و افزودند: یکی از مسائل دروغی که در دنیا تبلیغ می شود این است که می گویند هنر نباید با سیاست آمیخته شود، در حالیکه مجموعه های هنری غرب از جمله هالیوود کاملا سیاسی هستند و اگر اینگونه نبود چرا به فیلم های ضد صهیونیستی ایران اجازه حضور در جشنواره های سینمایی را نمی دهند؟

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: ساخت فیلم های سیاسی بر ضد ایران و یا اعطای جایزه به فیلم های ضد ایرانی نشانه های آشکار از آمیخته بودن سیاست و هنر در آمریکا و غرب است.

ایشان همچنین با اشاره به مطالب مطرح شده در این جلسه در خصوص رابطه علوم انسانی با هنر و سینما و لزوم تحول در علوم انسانی افزودند: علوم انسانی هوای تنفسی مجموعه های نخبه کشور است که هدایت جامعه را بر عهده دارند بنابراین آلوده یا پاک بودن این هوای تنفسی بسیار تعیین کننده است.

رهبر انقلاب اسلامی مشکل علوم انسانی غربی را پایه های معرفتی غلط آن دانستند و تأکید کردند: اصلاح در علوم انسانی و تحول در سینما و تلویزیون بدون اصلاح پایه های معرفتی علوم انسانی غربی امکانپذیر نیست و اصلاح این پایه ها نیز در گرو ارتباط موثر با حوزه های علمیه و علمای دین است.

حضرت آیت الله خامنه ای جریان های سینمایی علاقمند به دین و انقلاب را به پرهیز از کشیده شدن به حاشیه ها و مشغول شدن به اختلافهای بی نتیجه توصیه و خاطر نشان کردند: معتقدین به دین و انقلاب در عرصه سینما که ممکن است دارای سلایق مختلف باشند، باید همت و تلاش خود را معطوف کارهای اساسی و اصلی کنند.

پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب، آقایان وحید جلیلی، نادر طالب‌زاده، حسن عباسی، مهدی نصیری، سید جمال عود سیمین، ابوالقاسم طالبی، فرج الله سلحشور، محمد صادق باطنی، ابراهیم فیاض، سعید قاسمی و مصطفی رضوانی از داوران و منتخبان جشنواره فیلم عمار نکات و محورهای زیر را مطرح کردند:

- ضرورت مردمی کردن هنر بویژه در بخش سینما از مرحله تولید تا نمایش و خارج کردن آن از فضای انحصاری

- تقویت و فعال سازی ظرفیت‌های مغفول هنری در راستای اهداف انقلاب اسلامی

- ضرورت بهره‌برداری از رسانه سینما برای انتقال بیان دغدغه‌های دینی و انقلابی

- لزوم تقویت بنیان‌های اعتقادی فیلمسازان مذهبی برای مصون ماندن از آسیب‌ها

- ضرورت نقش قائل شدن برای سینما و رسانه در تنظیم سیاست‌ها و برنامه‌های کلان کشور

- پرهیز از نگاه تقلیل‌گرایانه در سطح فناوری به سینما و برنامه‌ریزی برای حرکت‌های رو به آینده

- برنامه ریزی برای رویش نیروهای جوان و خط شکن در عرصه سینما


حضور منحرفين و اصلاح‌طلبان در اطراف آيت الله هاشمي با هدف دو قطبي کردن انتخابات

 
 
عضو شورای مرکزی مؤتلفه اسلامی گفت: حضور "منحرفین" و "اصلاح‌طلبان" در اطراف آيت‌الله هاشمی رفسنجانی براي دو قطبي كردن انتخابات رياست‌جمهوري است.

باشگاه خبرنگاران: "محمد مهدی اسلامی"  گفت: رهبر‌معظم‌انقلاب با گفته‌های صریحشان تمامی راه‌های کاربردی برای برگزاری سالم انتخابات‌ ریاست‌جمهوری را مشخص کردند.

عضو شورای مرکزی مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه رسانه‌ای شدن نزاع مسئولان به جامعه سیاسی کشور ضربه‌ می‌زند، اظهار‌داشت: بهتر است مسئولان و فعالان سیاسی نقاط ضعف و قوت را برای رفع مشکلات به یکدیگر گوشزد کنند و با همدلی بیشتر عرصه را بر منفعت‌طلبان‌ تنگ سازند.

این فعال سیاسی با اشاره به مواضع اخیر"عسکر‌اولادی" گفت: سیاسیون می‌توانند همچون یوسف پیامبر(ص) که با وجود خطا کار بودن برادرانش برای یکپارچگی به آنان محبت ورزید و به سوی آنان شتافت، عمل کنند.

اسلامی در پاسخ به این سوال که "آيت الله هاشمی‌رفسنجانی" در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری شرکت خواهند کرد یا نه؟ توضیح داد: اینکه "هاشمی‌رفسنجانی" در این دوره شرکت خواهد کرد، باید خودش پاسخگو باشد ولی نکته‌ای که به طور شفاف عیان شده است، حضور "منحرفین" و "اصلاح‌طلبان" در اطراف هاشمی رفسنجانی براي دو قطبي كردن انتخابات رياست‌جمهوري است.

عضو شورای مرکزی مؤتلفه اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: البته " ايت‌الله هاشمی‌رفسنجانی" دارای نقاط ضعف و قوت است و با حق شهروندی خود می‌تواند در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کنند، ولی در یک جمله "هاشمی‌رفسنجانی" با وجود اطرافیان و گفته‌های همسر خود که تداعی‌گر فتنه 88 است اگر می‌خواهد مورد حمایت قرار بگیرد باید پشت سر رهبری قدم بردارد.


رايزني براي نحوه استتار پشت شعار انتخابات آزاد

 
 

ائتلاف سلطنت طلبان و گروه هاي ماركسيستي منحله چند و چون شعار انتخابات آزاد را در كلن مورد بررسي قرار دادند.

به گزارش کیهان، گروه موسوم به اتحاد جمهوري خواهان از يك سال پيش با محوريت برخي سلطنت طلبان نظير شهريار آهي (از اعضاي دفتر و مشاور رضا پهلوي) و جواد خادم (از طراحان كودتاي نافرجام نوژه) و نيز عناصري نظير حسن شريعتمداري (پسرسيدكاظم شريعتمداري و از مرتبطين با لانه جاسوسي آمريكا) و جمشيد طاهري پور (عضو مركزيت گروهك منحله فدائيان خلق) نشست هايي را در استكهلم، بروكسل و پراگ تشكيل دادند. آنها اين بار نيز در كلن جمع شدند و به بررسي ادبيات مربوط به انتخابات آزاد پرداختند.
در اين نشست حسن شريعتمداري شرط ابتدايي براي اينكه بتوان از لفظ انتخابات آزاد به عنوان استراتژي گذار استفاده كرد را اين دانست كه جامعه در مرحله بحران باشد.
به عبارت ديگر وي لازمه تكرار و جا انداختن اين تعبير را القاي بحران در جامعه مي خواند و اين همان ضرورتي است كه برخي حلقه هاي فتنه گر و منحرف در تدارك آن هستند و از جمله فتنه گران مدام اصرار دارند جامعه را بحراني جلوه دهند.
همكار سابق لانه جاسوسي آمريكا در ادامه سخنانش در زمينه ايجاد همگرايي بين نيروهاي اپوزيسيون گفت: «چرا اصلاح طلبان به جاي تكيه بر قانون اساسي فعلي قوانين بين المللي را فصل الخطاب نمي دانند؟ ما مي گوييم قوانين بين المللي را اصل قرار دهيد همه مشكلات حل است و همگرايي هم حاصل مي شود.»
يكي از سران فتنه چندي پيش خواستار برگزاري انتخابات «براساس استانداردهاي مدرن جهاني» شده بود.
احمد پورمندي، سخنران بعدي اين نشست بود.
به گزارش دويچه وله وي در سخنان خود به سه درك و برداشت از «انتخابات آزاد» اشاره كرد: اول گروهي كه قائل به برگزاري انتخابات آزاد زير سقف قانون اساسي كنوني هستند و شاخص اين گروه را هاشمي رفسنجاني دانست. گروه دوم شاخص اصلي آن ميرحسين موسوي است كه مدعي شعار اجراي بي تنازل قانون اساسي است. اين شعار ما را يك قدم به جلو برده چرا كه اعلام كرده حكومت كنوني به قانون اساسي پايبند نيست و از حكومت خواسته به قانون اساسي خودش پايبند باشد.
احمد پورمندي درك سومي را كه از انتخابات آزاد وجود دارد متعلق به اپوزيسيون دانست كه معتقد است در درون حكومت اين ظرفيت وجود دارد كه انتخابات آزاد برگزار شود اما به گفته او اين گروه به اين نكته توجه نمي كند كه اگر قرار باشد حكومت تن به برگزاري انتخابات آزاد بدهد، يعني اينكه با اپوزيسيون بر سر تغيير بخشي از قانون اساسي به تفاهم رسيده و اين ديگر اسمش انتخابات آزاد نيست بلكه رفراندوم است.
پورمندي سپس ادامه داد بهتر است «بچه را به نام خودش بناميم» و با الفاظ بازي نكنيم. شعار «انتخابات آزاد» كافي نيست و اپوزيسيون بدون داشتن برنامه مشخص اقتصادي نمي تواند با مردم ايران به زبان مشترك برسد.
اما شهريار آهي در جلسه مذكور گفته است: حاكميت در حال حاضر راه اصلاح طلبان را بسته و با قدرت جلوي آن ايستاده است. تنها راه در اين مرحله داشتن يك شعار واحد از اپوزيسيون است و اين شعار مي تواند انتخابات آزاد با تكيه بر ديالوگ و گفت وگوي ملي باشد.
جمشيد طاهري پور، از سران پيشين سازمان فدائيان خلق نيز در سخنان خود بر اين نكته تاكيد داشت كه شعار انتخابات آزاد اگر تلاشي براي هدفمند كردن تلاش ها باشد خوب است اما «تجربه 33 ساله كاملا ثابت مي كند كه اين نظام در ساختارهاي خودش قابل اصلاح نيست، بنابراين ما نبايد انتخابات آزاد را با اولويت هاي مبارزه براي دموكراسي خلط كنيم. ما بايد با حركت هاي زنده جامعه تماس داشته باشيم بنابراين ما بايد مسير انتخابات آزاد را طوري انتخاب كنيم كه ما را از مسير واقعي مبارزه و از افرادي كه در اين راه اصيل هستند دور نكند.»
وي گفت: «ترديد دارم كه طرح انتخابات آزاد به مثابه استراتژي سياسي صحيح باشد. عقلاني اين است كه انتخابات آزاد يك شعار براي گسترش آگاهي شود نه استراتژي.»


 

اسامي رسانه‌هاي وابسته به واحد عملیات روانی سازمان جاسوسی دولت انگلیس

 

برخی از رسانه‌هایی که تاکنون ارتباط یا وابستگی آنها به هسته موصوف محرض شده است عبارتند از: سایت‌های جرس، کلمه، ملی مذهبی، نوروز، ندای سبز آزادی، روز آنلاین، گذار، خودنویس و سهام‌نیوز، شبکه‌های رادیوی R.F.I (فرانسه)، دویچه وله(آلمان)، رادیو فردا (آمریکا)، شبکه‌های تلویزیونی B.B.C (انگلیس)، V.O.A(آمریکا)، من و تو (انگلیس).

باشگاه خبرنگاران: به نقل از وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي ايران؛ در پی اطلاعیه‌های یازدهم و هفدهم ماه گذشته پیرامون بازداشت و احضار تعدادی از مرتبطین واحد عملیات روانی سازمان جاسوسی دولت انگلیس (موسوم به BBC) بخشی دیگر از اطلاعات بدست آمده را به استحضار ملت سرافراز ایران اسلامی می‌رساند:

1. در ادامه روند تحقیقات، تعدادی دیگر از افراد متصل به شبکه، احضار شده و از آنها بازپرسی به عمل آمده و تعدادی دیگر از مرتبطین ناآگاه نسبت به ماهیت شبکه، مورد دعوت قرار گرفته و ضمن دریافت اطلاعات و توضیحات از آنها، پیرامون اهداف پنهان و مقاصد سوء شبکه توجیه شدند ضمنا از دیگر عناصری که در لیست احضار یا بازداشت قرار داشتند، 4 نفر متواری شده‌اند که یکی از آنها با خروج غیر‌قانونی از مرزهای کشور، به خارج فرار کرده‌اند.

این وزارتخانه ضمن ابراز خرسندی از درک عمیق، صداقت و همکاری راهگشای غالب افراد احضار و دعوت شده به آگاهی می‌رساند که سه تن از بازداشت شدگان پیشین نیز با تکمیل تحقیقات و دریافت اطلاعات و توضیحات آنها، اخیرا با تودیع وثیقه مرخص شدند. 

2. اطلاعات بدست آمده حکایت از اداره تعدادی از شبکه‌های رادیویی، تلویزیونی، سایت‌های خبری ضد‌انقلاب و وابسته به عناصر فتنه‌ 88 توسط هسته مرکزی مستقر در ارگان عملیات روانی سازمان جاسوسی دولت انگلیس (موسوم به BBC) دارد.

برخی از رسانه‌هایی که تاکنون ارتباط یا وابستگی آنها به هسته موصوف محرض شده است عبارتند از:

-  ‌سایت‌های جرس، کلمه، ملی مذهبی، نوروز، ندای سبز آزادی، روز آنلاین، گذار، خودنویس و سحام‌نیوز.  
-  ‌شبکه‌های رادیوی R.F.I (فرانسه)، دویچه وله(آلمان)، رادیو فردا (آمریکا)
- ‌ ‌شبکه‌های تلویزیونی B.B.C (انگلیس)، V.O.A(آمریکا)، من و تو (انگلیس).

ضمنا همچنان که در اطلاعیه‌های پیشین اشاره شد، هسته‌‌ مورد‌نظر از طریق برخی عوامل آگاه یا ناآگاه نسبت به منشأ خارجی و مأموریت سیاسی آن و نیز از طریق برخی مجاری پوششی و به اصطلاح سفید توانسته بود در تعدادی از رسانه‌های داخلی نیز رسوخ کرده و نقش خط دهنده و در عین حال دریافت‌کننده‌‌ اطلاعات از آنها را ایفا کند که اقدام قانونی لازم در مورد آنها انجام شده یا خواهد شد.

3. .مستندات جدید و موثق حکایت از کارویژه‌های غیر‌رسانه‌ای دیگر این شبکه دارند؛ یکی از این کارویژه‌ها، بهره‌گیری از پوشش‌ها و پایگاه‌های به ظاهر رسانه‌ای در خارج از کشور، به منظور ایجاد راه‌های ارتباطی با افراد رسانه‌ای نشان شده در کشور می‌باشند.

به عنوان مثال تشکلی موسوم به «انجمن بین‌المللی روزنامه‌نگاران ایرانی» که در پاریس مستقر است، نقش یکی از کارفرمایان شبکه را ایفا می‌کرده است همچنین یک شبکه ‌‌اجتماعی با منشأ آمریکایی از پروژه‌های «مرکز مطالعات ارتباطات جهانی» موسوم به «برنامه‌‌ پژوهش رسانه در ایران» و تشکلی دیگر تحت عنوان «مدرسه روزنامه‌نگاری میانه» و چندین انجمن و موسسه ‌دیگر که جملگی با سوء‌استفاده از پوشش‌های رسانه‌ای و گروه‌های مردم‌نهاد، مأموریت‌های محوله از طرف سرویس‌های اطلاعاتی اروپایی و آمریکایی را دنبال می‌کنند، شناسایی شده‌اند.

4. یکی دیگر از کارویژه‌های این شبکه ایفای نقش جدی در پروژه‌های سوخته و رسوایی موسوم به حقوق بشر است که همواره علیه اسلام عزیز، فرهنگ و اعتقادات مردم مسلمان ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌کار برده شده است؛ این ماموریت از طریق چرخه‌ ضدملی و مرتبط با محافل بیگانه دنبال می‌شود.

شبکه‌ی مورد بحث در مرحله اول باید برای ماشین آوازه‌گری "گوبلزی" به تولید سوژه و خبر اقدام می‌کرد. در مرحله دوم، حاصل جمع‌آوری‌ها را به سرپل‌های مشخص شده در خارج از کشور منتقل می‌كرد. در مرحله سوم محصول مونتاژ شده در کارگاه‌های تخصصی جنگ روانی غرب، اعم از آنچه که در قالب ادعاهای رسانه‌ها،‌ دیپلمات‌ها، سازمان‌ها و محافل به اصطلاح حقوق بشری غربی یا گزارش‌های بی‌مبنای گزارشگر ویژه‌ سازمان ملل در امور ایران نمود پیدا می‌کرد، به داخل کشور منتقل شده و از زبان برخی به اصلاح عناصر روشنفکر، سازمان‌ها، گروه‌ها و دستجات سیاسی یا رسانه‌ها خاص مطرح و منتشر می‌شد.

بدین ترتیب در جای‌جای این چرخه‌ متقلبانه از سازمان‌های ظاهرا همچون مردم‌‌نهاد «سازمان گزارشگران بدون مرز» و «انجمن بین‌المللی روزنامه‌نگاران ایرانی» گرفته تا منادیان دروغین حقوق بشر و مامورین تنظیم گزارش‌های ماهیانه حقوق بشر (علیه ایران) و تعداد قابل توجهی از فراریان فتنه و مشاوران سران فتنه مستقر در لندن، پاریس و چند ایالت آمریکا و ... جملگی از همین چرخه تغذیه می‌شدند.

طبق اطلاعات موجود ساختار «سازمان گزارشگران بدون مرز» با الگوگیری از ساختار سازمانی بنگاه عملیات روانی بی‌.بی.سی، حوزه‌ جغرافیایی ایران، افغانستان و تاجیسکتان را در قالب یک واحد سازماندهی کرده و مسئولیت آنرا به یکی از ضدانقلابیون فراری مرتبط با سازمان منافقین و برخی از سرویس‌های اطلاعاتی اروپایی محول كرده است. این فرد در عین حال ماموریت اخذ مجوز اقامت و پناهندگی برای عناصر متواری شبکه را به‌ویژه همزمان با فتنه‌ی 88 و برای فراریان فتنه، بعهده داشته و دارد.

5. وابستگی سران شبکه به سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه و خیانت‌های آنها به مردم و به عناصر بازداشت شده، چنان است که تعدادی از اعضای شناسایی شده‌ شبکه تقاضا نموده‌اند اطلاعات و تجربیات خود از این شبکه را بازگو و منتشر نمایند تا هشداری برای سایرین باشد.

از سوی دیگر، شدت آوازه‌گری کارگاه‌های حرفه‌‌ایی مولد جنجال‌های رسانه‌ای غربی و بکار افتادن انبوه رسانه‌ها و مراکز پخش محصولات عملیات روانی آن کارگاه‌ها، شاهد دیگری است بر اهمیت بالای این پرونده، سربازان گمنام امام زمان (عج) اطمنیان می‌دهند که جارو جنجال کارفرمایان غربی شبکه، نه تنها کمتری تاثیری بر ماموریت آنها نداشته است بلکه تشدید تبلیغات‌ غربی‌ها را نشانه‌ هر‌چه نزدیک‌تر شدن خود به هدف  اضمحلال یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاری‌های ماشین جنگ روانی دشمنان تلقی کرده و با توکل بر خدا و با عزمی راسخ‌تر و با جدیت و سرعت هرچه بیشتر به ماموریت مقدس خود ادامه خواهند داد.

رادیو فردا، در تفاهم کامل با مطهری

 

رادیو دیروز: رادیو فردا، در تفاهم کامل با مطهری، ادعا کرد استیضاح قانونی بوده است!

به نقل از رادیو دیروز پس از اتفاقاتی که یکشنبه سیاه در مجلس روی داد و دشمنان را شاد کرد اما قلب ایرانیان و به خصوص دل رهبر عزیزمان را به درد آورد، رهنمودها و نصایح مشفقانه ایشان، آب سردی بود بر آتش دلهای مردمی صبور و مهربان که از ایثار مال و جانشان در راه انقلاب و آرمانهایش دریغ نکرده و نخواهند کرد. دلسوزان و خدمتگزاران و آنهاییکه بویی از انسانیت، دینداری، ولایتمداری و مردمداری برده اند، ندای مقتدایشان را به گوش جان شنیدند و لبیک گفته در پیامهایی به اشتباهاتشان اعتراف کرده و اظهار کردند، تلاش می کنند دوباره چنین شرایطی پیش نیاید تا ضد انقلاب از آن برای ضربه زدن به اصل نظام، سوء استفاده کند.
در این میان شخصی که برای رسیدن به موقعیت کنونی اش نه یک روز زندان رفته تا زیر شلاق ساواک جانش به لب برسد و نه حتی یک روز به میدانهای جنگ رفته، تا مشاهده تکه تکه شدن بدنهای پاک بهترین و پاک ترین جوانان ایرانی به دست دشمنان قسم خورده اسلام ، تلنگری بر قلب غافلش بزند، حرف هایی عجیب زده که در نظام اسلامی، شنیدنش انسان را متاثر می نماید. از نماینده ای که صلاحیتش برای نامزدی دور نهم مجلس ابتدا رد شد! و خود نیز فراموش کرده از فضل پدر!!! سر سفره انقلاب به آب و نانی رسیده که حقش نبود، عجیب نیست که از حراج کردن آبروی نظام باکی نداشته باشد. پس بعد از طرح ریزی چندین قائله استیضاح بی مورد و بی فایده که آخرین موردش دل آقا را هم به درد آورد، حالا خود را از ولی فقیه داناتر دیده و اظهار فضل می کند که، بر خلاف گفته رهبر، من فکر می کنم استیضاح اشتباه نبود!
رادیو فردا که همیشه منتظر است تا علیِ (نا)مطهری زبان باز کند تا خوراک خبری چند روزش را بر ضد نظام به چنگ آورد، بلافاصله بعد از این افاضه، در تفاهم کامل با مطهری، ادعا کرد که استیضاح قانونی بوده است! و برای سند و مدرکش هم گفته

"انتقاد رهبر ايران از استيضاح وزير کار در حالی است که بر اساس اصل ۸۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی، «نمايندگان مجلس شورای اسلامی می‌‌‌توانند در مواردی که لازم می‌‌‌دانند هيات وزيران يا هر يک از وزرا را استيضاح کنند».
در همين رابطه، علی مطهری، نماينده مجلس شورای اسلامی روز شنبه به طور تلويحی از آيت الله خامنه ای انتقاد کرد و به سايت «نسيم‌آنلاين» گفت: «اينکه استيضاح امری غلط بود را قبول ندارم اما اگر رهبری قبل از استيضاح نظرشان را می‌فرمودند، ما اين کار را انجام نمی‌داديم. وی افزوده بود: «در جايی که دولت قانون شکنی می‌کند مجلس نمی‌تواند به بهانه همدلی سکوت کند." 
از رادیو فردا که دشمن مبین اسلام است بعید نیست که به دنبال فرصت باشد تا از اشتباهات یک نماینده از پایتخت که نام یک شهید انقلابی بزرگ مثل مطهری را یدک می کشد، سوء استفاده کند، اما از فرزند یک شهید انتظار می رود کمتر بهانه به دست ضد انقلاب بدهد تا حرمت خون پدرش حفظ شود.
آقای مطهری! قبل از اینکه افاضاتتان را مطرح کنید، به این بیاندیشید که:
طرح سوال اولتان به بهانه قانون شکنی رییس جمهور بود! اما استفاده رهبر از اختیارات بند ۱۱۰ قانون اساسی حقِ مسلم ایشان است و حال حضرتعالی در مقابل اجرایِ قانون ایستادگی می کنید و میفرمایید کارمان درست بوده!!؟ رادیو فردا سواد خواندن و نوشتن را ندارد و از قوانین ایران اسلامی بی اطلاع است، شما که وضع کننده قانون هستید هم از قانونِ اساسی بی اطلاعید؟ البته اگر ارزش مجلس و قانون را می دانستید، به جای رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم،  مجلس را جولانگاه قدرت نمایی های خود نمی نمودید و نیز از آن برای تمدید زمان ۳۰ ساله انحصار نشر آثار پدرتان استفاده نمی کردید! اقدام غیر قانونی ای که اگر متوقف نمی شد، ابزار مناسبی بود تا برای شما درآمد میلیاردی داشته باشد و برای دشمنان نظام حربه ای تا با آن به جایگاه شهید بزرگوار حمله ببرند.
طرح سوال دومتان از رییس جمهور، حضرت آقا را مجبور نمود تا پس از اصرارهای بچه گانه شما بر تداوم و درست بودنِ کار، شخصاً دستور پایان این قدرت نمایی های بی مورد را صادر فرمایند. این مساله عواقب ناگواری هم داشت: بهانه ای در دست رسانه های بیگانه که رهبر ایران به دموکراسی اعتقادی ندارد!
پشت این استیضاح بی مورد و غلط هم شما و آقای توکلی و دوستانتان بودید که ظاهراً اگر یک هفته به مرخصی بروید، بی بی سی و رادیو فردا باید کلی از کارکنانشان را به خاطر بیکاری اخراج کند! چرا که بخش قابل توجهی از اخبارشان را اظهار نظرهای شما حضرات تهیه می کند.
حال نیز باید بدانید حتی بزرگترین فتنه گرهای داخلی، در سخنرانیهای عمومی و خصوصی خود هم تبعیت از ولی فقیه را افتخار خود می دانند و به شما و همفکرانتان که به این منورالفکر بودنتان افتخار می کنید باید گفت: این نوع تفکر در ایران اسلامی هیچ جایی برای عرض اندام ندارد و نیز حساب شما که به فرمایشات مولایمان نیز اشکال وارد می کنید در خوش بینانه ترین نگاه، با کفش پران هایی که در قم به اشتباه افتادند یکی است.


 

 



:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 اسفند 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arman

22 بهمن حضور خواهیم داشت

 


برف و باران که رحمت خداست

رحمت خدا باید از آسمان ببارد

22 بهمن حضور خواهیم داشت

حتی اگر سنگ از آسمان ببارد


از خون سرخ بهمن سرسبز شد بهاران

اندیشه باور شد، در امتداد باران

بر صخره ‏های همّت، جوشیده خون غیرت

بانگ سرود و وحدت آید ز چشمه ساران

 

 

سرباز کوچولو

 


آقــــــــــــــــا جون

امام خامنه ای..

بابای مهربون همۀ ما

من هم سرباز کوچولوی شما هستم


 

22 بهمن! به شما نشان خواهیم داد ما که هستیم

 


همچو خميني شده اي ، بت شکن

هستي من ، عمر من و جان من

فداي جان و ره تو ، رهـــــــــبرم

الله اکـــــــــــــــــبر ...  الله اکـــــــــــــــــبر




ما آینده سازان ایران اسلامی هســـــــتیم

آمریکا ، انگلیس ، اسرائیل و تمامی مستکبرین جهان
،

خوب گوش کنید!!!


22 بهمن! به شما نشان خواهیم داد ما که هستیم

از ما بترسید ای دشمنان! و از این ترس خود، بمیرید

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 325
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arman

مسیرهای دهگانه راهپیمایی 22 بهمن

 
 

مسیرهای دهگانه راهپیمایی مردمی یوم‌الله بیست و دوم بهمن سال 1391 تهران ، توسط ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اعلام شد.

 

 

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در آستانه‌ی فرارسیدن سی وچهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایۀ ایرانی و ورود به پنجمین سال از "دهه‌ی پیشرفت و عدالت"؛ راهپیمایی مردمی یوم‌الله بیست و دوم بهمن پرشورتر از سال‌های گذشته با حضور گسترده و انبوه مردم مؤمن و انقلابی در بیش از 930 شهر و 4000 روستای سراسر کشور، برگزار می‌شود.

 

 

این راهپیمایی مردمی در تهران از ساعت « 9:00 صبح » یک شنبه 22/11/ 1391 همراه با خروش یکپارچه‌ ملّت بزرگ و فهیم ایران اسلامی و غریو فریادهای "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" از مسیرهای دهگانه به سمت میدان بزرگ آزادی، میعادگاه انقلابیون، آغاز می‌شود.‌

 

 

ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از همۀ آحاد، اقشار و اصناف مختلف مردم ، تشکل‌ها ، احزاب و گروه‌های مردمی و از تمامی طبقات اجتماعی و سیاسی با تمامی سلایق و گرایش‌های سیاسی وفادار به آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام و رهبری دعوت می‌کند تا در رسیدن به قله رفیع انقلاب اسلامی و عبور از گذرگاه‌ها و گردنه‌های سخت حوادث انقلاب به خود هیچ تردیدی راه نداده و امسال نیز ، پرشورتر و با صلابت تر از سال‌های قبل در فتح قله بیست و دوم بهمن از هیچ کوششی دریغ نکنند . ملت با بصیرت ایران در مقابل نظام سلطه و تحریم های یک جانبه با حضور پرشور و انقلابی ،پاسخ کوبنده و تاریخی خواهد داد.

 

 

مسیرهای ده گانه راهپیمایی یوم‌الله بیست و دوم بهمن سال 1391

 

 

مسیر شماره یک: مسجد امام حسین(علیه‌السلام)، میدان امام حسین ، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی

 

 

مسیر شماره دو: مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید آیت‌الله سعیدی ، میدان بزرگ آزادی

 

 

مسیر شماره سه : مسجد امام هادی(علیه‌ا لسلام)، خیابان شهیدآقایی، میدان معلم ، خیابان تختی ، خیابان شهید آیت‌الله سعیدی، میدان بزرگ آزادی

 

 

مسیر شماره چهار: مسجد دارا لسلام، میدان منیریه، خیابان شهید معیری، خیابان کارگر، میدان انقلاب، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی

 

 

مسیر شماره پنج: مسجد الجواد(علیه‌ا لسلام)، میدان هفتم تیر، خیابان شهید آیت الله دکتر مفتح، خیابان انقلاب ، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی

 

 

مسیر شماره شش: مسجد حضرت امیر(علیه‌السلام)، خیابان کارگر شمالی ، خیابان انقلاب ، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی

 

 

مسیر شماره هفت: مسجد المهدی (عج الله تعالی الشریف) ، خیابان ستارخان ، خیابان شادمهر، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی

 

 

مسیر شماره هشت: مسجد حضرت ابوا لفضل(علیه ‌ا لسلام)،خیابان ستارخان، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی

 

 

مسیر شماره نه: مسجد امام سجاد(علیه‌ا لسلام)، خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان بزرگ آزادی

 

 

مسیر شماره ده: مسجد امام جعفر صادق(علیه‌السلام)، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان بزرگ آزادی

 

 

ساعت شروع راهپیمایی تهران ساعت 9:00 صبح می‌باشد.


 


 

وظیفه داریم عمق و عظمت 22 بهمن را به جهان و مسلمانان معرفی کنیم

 

یکی از مراجع تقلید با تاکید بر اینکه 22 بهمن روز بسیار بزرگی است که وظیفه داریم عمق و عظمت این روز را به جهان و مسلمانان معرفی کنیم، تصریح کرد: این انقلاب بسیار والا و متعلق به مستضعفان عالم است.

به نقل از خبرگزاری فارس از قم آیت الله حسین نوری همدانی چهارشنبه شب در همایش نقش حوزه و مرجعیت در پیروزی انقلاب اسلامی که در مدرسه فیضیه برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار کرد: مسئله ولایت فقیه موضوع کلامی، قرآنی، روایی، حدیثی، تاریخی و فطری بوده و مسئله‌ای بسیار روشن است.

وی با تاکید بر اینکه فقیهان زمان هیچ‌گاه در برابر جباران زانو نزدند و در برابر آنها شکنجه و شهادت را پذیرفتند، تصریح کرد: فقیهان هیچ گاه قبول نکردند که رهبر و حاکم جامعه یک فرد ستمگر و جبار باشد.

*استکبار جهانی همیشه با اسلام مخالف بوده است

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه استکبار جهانی هیچ گاه در طول تاریخ بیکار نبوده است و از همان ابتدا با اسلام مخالفت کرده و جنگ‌های مختلف را به راه انداخته است خاطرنشان کرد: در قرن‌های بعد ادعاهای بی اساسی را مطرح کردند مبنی بر اینکه دین برای 1400 سال قبل است و دین باید از سیاست جدا باشد و عقب‌ماندگی جوامع بشری به خاطر توجه به دین است.

آیت الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه دشمنان قسم خورده اسلام، مردم مسلمان را شستشوی مغزی داده و به روحانیت بدبین می‌کردند، اضافه کرد: این ستمگران در جامعه منکرات و غرب‌گرایی را ترویج می‌کردند اما مسلمانان مومن از این وضعیت رنج می‌بردند.

*امام غم مستضعفان را در دل داشت

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) فیلسوف فریادگری بود که فریاد همه محرومان جهان را در سینه و غم مظلومان را در دل داشت، تصریح کرد: پروردگار به امام راحل توفیق داد تا انقلاب اسلامی را با کمک مردم به پیروزی برساند.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه بسیاری از افراد هنوز فرهنگ انقلاب را درک نمی‌کنند، اظهار کرد: امام راحل می‌دانست که برای احیای عزت مسلمانان و نشان دادن اسلام چاره ای جز تشکیل حکومتی با عنوان ولایت فقیه وجود ندارد.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) از پیامبران الگو گرفت و مردم را بیدار کرد، تصریح کرد: شاه حاضر بود امام راحل قدرت را دست بگیرد اما به وی معترض نشود که با مخالفت امام خمینی(ره) مواجه شد و باید شاه می‌رفت زیرا در مشروطه هم، انقلابیون پیروز شدند اما چون شاه در قدرت ماند، با شکست مواجه شدند.

*عظمت 22 بهمن را به جهان نشان دهیم

وی با تاکید بر اینکه 22 بهمن روز بسیار بزرگی است که وظیفه داریم عمق و عظمت این روز را به جهان و مسلمانان معرفی کنیم، تصریح کرد: این انقلاب بسیار والا و متعلق به مستضعفان عالم است و به تمام جهان می‌رسد و مستضفعان را از زیرسلطه دشمنان رها خواهد کرد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه بزرگترین دستاورد انقلاب به دست آوردن اسلام ولایی بود، تصریح کرد: پیشرفت در مسائل علمی و احیای فرهنگ جهاد و شهادت از جمله دستاوردهای انقلاب هستند.

*اساس این نظام ولایت فقیه است

آیت الله نوری همدانی با اشاره به جنجال و خوشحالی سایت‌ها و رسانه‌های غربی از اتفاقات جلسه استیضاح روز یکشنبه مبنی بر اینکه مجلس و دولت به جان هم افتاده‌اند، اظهار کرد:  این بی بصیرت‌ها و بیچاره‌ها آن قدر درک ندارند و نمی‌دانند اساس نظام ولایت فقیه است و میلیون‌ها مردم ولایتمدار که عاشق شهادت هستند، با رهبر خود عهد و پیمان دارند.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه فکر نمی‌کنم کسی در حوزه علمیه باشد و از رهبری حمایت نکند، نقش حوزه را در پیروزی انقلاب اسلامی بسیار پر رنگ دانست و تصریح کرد: حوزه علمیه طلایه دار انقلاب بود و امروز طلاب وظیفه دارند مردم را به اتحاد دعوت کنند.

انتخابات آزاد 2 + فیلم

 

هر 34 انتخابات آزاد بوده است
تصریحات صریح مقام معظم رهبری درباره انتخابات
رهبر انقلاب در دیدار جمعی از مردم قم با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری تصریح کردند: آن کسانی که راجع به انتخابات توصیه هایی میکنند،
حواسشان باشد به دشمن کمک نکنند، دائما نگویند انتخابات باید آزاد باشد، از اول انقلاب 34 انتخابات داشتیم، کدامش آزاد نبوده است؟
آن کسانی که راجع به انتخابات توصیه هایی میکنند،حواسشان باشد به دشمن کمک نکنند،دائما نگویند انتخابات باید آزاد باشد، از اول انقلاب 34 انتخابات داشتیم، کدامش آزاد نبوده است . . .
فرازهایی از توصیه های ایشان در خصوص توطئه ها و دسیسه های دشمن :

 

*  مطبوعات و پایگاههای اینترنتی را برای پرهیز از سرگرم کردن مردم به مسائل فرعی و نادرست، یادآوری کردند و افزودند: همه این توصیه ها، بخاطر این است که باید حواسمان به دشمن جمع باشد تا بفهمیم که دنبال چه طرح و هدفی است.

* یکی از نقشه های دشمن برای جلوگیری از انتخابات پرشور این است که در ایام انتخابات سر مردم را به ماجرای سیاسی،اقتصادی یا امنیتی گرم کنند،اما ملت ایران هوشمندتر از این است که از دشمن فریب بخورد.

 

* کسانی که وارد عرصه انتخابات می‌شوند، باید بتوانند بار مسئولیت را بکشند، صلاحیتهای مورد نظر شورای نگهبان را در خود ملاحظه کنند و باید بخواهند که قانون اساسی را اجرا کنند.

 

ایشان پیروزیها و موفقیتهای سه دهه اخیر را جلوه هایی از تحقق وعده های نصرت الهی دانستند و با استناد به آیات متعدد قرآن افزودند: ملتهای مؤمن، هوشیار و با استقامت در زمان متناسب، قطعاً و یقیناً از یاری پروردگار برخوردار می شوند و این حقیقت، سنت تغییر ناپذیر الهی است و بر اساس همین سنت الهی ملت ایران در این مرحله وهمه مراحل دیگر بر دشمنان خود پیروز خواهد شد.

 

* آنها در درجه اول اگر بتوانند مانع برگزاری انتخابات می شوند اما می دانند که نمی توانند بنابراین از این مسئله مأیوسند.

* یک بار برخی تلاش کردند که انتخابات را حتی اگر شده دو هفته به عقب بیاندازند اما ما تأکید کردیم که انتخابات حتی یک روز هم نباید عقب بیافتد به همین علت راه تعویق یا برگزار نشدن انتخابات کاملاً مسدود است.

حضرت آیت الله خامنه ای مانع تراشی در راه حضور پرشور و همگانی مردم در انتخابات را هدف ملموس دشمنان برشمردند و افزودند: همه، حتی کسانی که ممکن است از سردلسوزی درباره انتخابات توصیه های عمومی کنند حواسشان باشد که به این مقصود دشمن کمک نکنند.

ایشان با انتقاد از برخی که بطور مکرر می گویند انتخابات باید آزاد برگزار شود افزودند: معلوم است که انتخابات باید آزاد باشد، مگر بیش از سی انتخابات سه دهه اخیر آزاد نبوده است؟ در کدام کشور انتخابات از ایران آزادتر است؟ مراقب باشید این حرفهای شما مردم را از انتخابات مأیوس نکند.

* در کدام کشور درباره صلاحیتها، ملاحظات لازم اعمال نمی شود؟ چرا اینقدر بر این مسئله تکیه و تلاش می کنید در ذهن مردم این تصور بوجود بیاید که شرکت در انتخابات فایده ندارد؟

* رهبر انقلاب به اشخاصی که خواسته یا ناخواسته در این چارچوب حرکت می کنند تأکید کردند: مبادا دچار غفلت شوید و جدول مورد نظر دشمن را پر کنید.

ایشان با انتقاد از کسانی که سعی می کنند به مردم تلقین کنند که انتخابات سلامت لازم را ندارد اینگونه رفتارها و سخنان را از دیگر روشهایی برشمردند که به تحقق اهداف دولتهای مستکبر کمک می کند.

رهبر انقلاب تأکید کردند: البته بنده نیز اصرار و تأکید دارم که انتخابات باید با سلامت و امانتداری کامل انجام شود و مسئولان دولتی و غیردولتی با رعایت کامل قوانین و تقوا و پاک دستی، ‌انتخابات سالمی را برگزار کنند که مطمئناً همینجور خواهد شد.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به راهها و روشهای بسیار خوبی که در قوانین برای سالم برگزار شدن انتخابات پیش بینی شده است افزودند: پایبندی همه به این راهها و قوانین، سلامت انتخابات را تضمین می کند مگر اینکه کسانی بخواهند از راههای غیرقانونی عمل کنند همچنانکه برخی در سال 88 اینطور عمل کردند و برای مردم و کشور مزاحمت و ضرر بوجود آوردند و برای خودشان نیز در زمین و در ملاءاعلی، اسباب سرشکستگی و بدبختی فراهم کردند.

 

رهبر انقلاب در ادامه سخنانشان نکاتی را درباره نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آینده بیان کردند.

ایشان شرکت در انتخابات را یک حق و یک وظیفه دانستند و افزودند: فردفرد ملت که به نظام جمهوری اسلامی معتقدند و قانون اساسی را قبول دارند می خواهند از حق خود استفاده کنند و یا وظیفه شان را انجام دهند و در این میان عده ای هم می خواهند صلاحیتهای خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهند.

* اداره مملکت، کار اجرایی کوچکی نیست بلکه کار سنگینی است که بر دوش مجریان سطح بالا قرار می گیرد بنابراین کسانی به میدان نامزدی بیایند که این توانایی را در خود احساس می کنند و کار اجرایی را بلدند.

* ممکن است کسانی که در سطوح دیگری کار می کنند بعضاً تشخیص ندهند که اداره کشور چقدر بار سنگینی است بنابراین اشخاصی نامزد شوند که توان انجام دادن این وظیفه را در خود می بینند.

* فرادی که می خواهند نامزد شوند علاوه بر درک سنگینی کار، صلاحیتهای لازم در قانون اساسی را که شورای نگهبان نیز بر آنها تکیه خواهد کرد، در خود ملاحظه کنند.

*  نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید واقعاً وابسته و دلبسته نظام و قانون اساسی باشند و بخواهند حقیقتاً قانون اساسی را اجرا کنند چرا که رئیس جمهور در این زمینه قسم می خورد و طبعاً نمی تواند قسم دروغ بخورد.

حضرت آیت الله خامنه ای در پایان سخنانشان درباره انتخابات آینده تأکید کردند: انشاءالله به اذن الهی و فضل پروردگار، در خرداد 92 انتخاباتی خوب و پرشور برگزار خواهد شد.

 

 

فیلم رسانه های بیگانه در خصوص آنتخابات آزاد و تلاش برای القای رمز  جدید

 

لینک دانلود

http://kalame.co/faqs/10-1389-08-21-19-45-25/27664-entekhabat-azad.html




علت تأکید آمریکا بر مذاکره

 

" توپ در زمین آمریکاست که باید پاسخ دهند مذاکره با فشار و تهدید و بدون حسن نیت چه معنایی دارد؟"
 

رهبر معظم انقلاب صبح امروز با هزاران نفر از فرماندهان، مسئولان و کارکنان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار کردند.
 

آنچه در ذیل می‌آید بخشی از مهمترین محورهای فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار است:

* نو به میدان آمده‌های دولت آمریکا مانند دولت‌های سابق خود مجدداً مسئله مذاکره را تکرار کرده و می‌گویند توپ در زمین ایران است. توپ در زمین آمریکاست که باید پاسخ دهند مذاکره با فشار و تهدید و بدون حسن نیت چه معنایی دارد؟

* مذاکره برای اثبات حسن نیت است، در حالی که تمام رفتار آمریکا در عمل حاکی از سوء‌نیت است.

* علت تأکید آمریکا بر مذاکره، شکست سیاست‌های منطقه‌ایش است. آمریکا برای جبران این شکست نیاز به برگ برنده کشاندن نظام انقلابی و مردمی جمهوری اسلامی به پای میز مذاکره و نمایش حسن نیت خود به دنیا دارد.

* رفتار آمریکا در حمایت از فتنه داخلی و فتنه‌گران، لشکرکشی به افغانستان با ادعای مبارزه با تروریسم و همکاری با همان تروریست ها علیه سوریه و ایران، حمایت از عوامل صهیونیستی ترور دانشمندان ایرانی، اعمال تحریم‌های به اصطلاح خودشان فلج‌کننده علیه ملت ایران، هیچ سنخیتی با حسن‌نیت برای مذاکره ندارد.

* مذاکره همراه با فشار یعنی اسلحه مقابل ملت ایران گرفته و می‌گویند یا باید مذاکره کنی یا شلیک می‌کنیم. بدانید ملت ایران در مقابل این تهدیدها مرعوب نخواهند شد.

* عده ای از روی ساده لوحی یا غرض از پیشنهاد مذاکره آمریکا خوشحال میشوند؛مذاکره مشکلی را حل نمیکند. امروز اگر کسانی بخواهند سلطه آمریکا را مجددا درکشور برقرار کنند،ملت گریبان آنها را خواهد گرفت.

* من دیپلمات نیستم، من انقلابیم و حرف را صریح و صادقانه میگویم/شما (آمریکاییها) اسلحه را مقابل ایران میگیرید و میخواهید مذاکره کنید،ملت ایران مقابل این چیزها مرعوب نخواهد شد.

* مسئولین، مصالح کشور را حفظ کنند و این بداخلاقیهایی که دیده میشود را کنار بگذارند. در آینده درباره این بداخلاقیها با مردم صحبت خواهم کرد.

* ملت ایران مصمم، یکدل و فعال است.

* ملت ایران در روز 22 بهمن به فضل پروردگار و توفیق الهی یک بار دیگر نشان خواهند داد که برای حفظ پایداری انقلاب مصمم‌تر از همیشه در صحنه و همدل و همزبان و هم‌جهت هستند.



 

 



:: بازدید از این مطلب : 317
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arman

قانون در اندیشه مقام معظم رهبری

 

"سیرنیوز": مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، مقوله قانون در اندیشه مقام معظم رهبری را مورد واکاوی و تحلیل قرار داد.
به گزارش سیرنیوز به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، گروه مطالعات بنیادین حکومتی این مرکز اعلام کرد: قانون از ضرورت های زندگی اجتماعی بشر است و فقدان آن بی نظمی ، نابسامانی و هرج و مرج را به دنبال خواهد داشت.
جوامع گوناگون با مبانی فکری و ایدئولوژی های متفاوت با دریافت های متنوعی از مفهوم قانون، سعی در تنظیم قوانینی برای اداره جامعه خود داشته اند. اصل مشترک همه این دریافت ها آن است که قانون، قاعده ای الزام آور است که ایجاد حق و تکلیف می کند و همگان موظف به اطاعت از آنند.
در تفکر غربی، قانونگذاری حق مردم دانسته شده و مجالس قانونگذاری منتخب مردم، عهده دار این امرند. در نظام جمهوری اسلامی ایران، امر قانونگذاری حق خداوند متعال دانسته شده است و در قالب مردم سالاری دینی ، مجالس منتخب مردم، عهده دار وضع قوانین و فراهم آوردن سازو کار قانونی در چارچوب تعالیم وحیانی شده اند.
امر ولایت در تفکر اسلامی تنهااز آن خداست و از همین رو تنها او منحصرا و اصالتا قانونگذار است و هر نوع قانونگذاری از غیر او، نیازمند اجازه گرفتن از او خواهد بود. در این صورت قانونگذاری پیامبران الهی ، ائمه اطهار (ع) و نیز ولی فقیه در عصر غیبت، در امتداد قانونگذاری خداوند دیده شده است.
این گزارش می افزاید: از نظر مقام معظم رهبری، قانونگذاری در مجلس شورای اسلامی، توسط نمایندگان ملت در راستای ولایت الهی قابل بررسی است و نمایندگان مجلس مکلفند، این نمایندگی را از طریقی که در قانون اساسی برای مجاری اعمال ولایت الهی معین شده، اعمال کنند.
بر این مبنا لازم است نمایندگان مجلس در ایفای وظیفه قانونگذاری خود، قانونی را به تصویب برسانند که از مشروعیت الهی و مقبولیت مردمی برخودار باشد.
از دیدگاه مقام معظم رهبری، مشروعیت قوانین در گرو انطباق آن ها با شرع بوده و مقبولیت شان در گرو معطوف بودن به نیازهای مردم است. از نظر ایشان، قوانین در جمهوری اسلامی ایران تحقق بخش ضوابط اسلام و جاده حرکت به سمت اهداف و نرم افزار اداره کشور است.
از این رو لازم است از برخی اوصاف و ویژگی ها برخودار باشند تا بتوانند اهداف خود را تامین کنند. از سویی عادلانه بودن ، استحکام و ثبات، کارآمدی، شفاف و به روز بودن ، داشتن تناسب با نیازهای کشور، جامع و مانع بودن از جمله اوصافی است که یک قانون مطلوب باید از آن ها برخودار باشد.
از دیدگاه مقام معظم رهبری ، قانون پس از آن که به لحاظ شرایط و ضوابط، توسط مجلس شورای اسلامی وضع و به تایید شورای نگهبان رسید، جزء حدود ا... است و همگان باید خود را ملزم به اطاعت از آن بدانند و برای نیل به این مهم لازم است، فرهنگ قانون گرایی در کشور بین همگان اعم از مسئولین و مردم نهادینه شود.
با تحقق این امر، قوانین می توانند هدف از وضع خود را که تامین سعادت دنیوی و اخروی شهروندان یک جامعه است، تامین کنند و بر پایه آن ها کشور و جامعه اسلامی در برابر دیدگان همه مردم جهان ، الگو و نمونه شود.

این ها سر و ته یک کرباس اند

 

تصویر"سیرنیوز": جبهه ی اصلاح طلبان که پیش از سال هزار و سیصد و هفتاد و شش با ریا کاری و حرکات خزنده خود را به سکان اجرایی مملکت رسانند و قدرت را قبضه کردند، نتوانستند به آن دوریی ها ادامه دهند و در نهایت در سال هشتاد و هشت و انتخابات ریاست جمهوری آن زمان، چهره ی واقعی خود را نشان دادند و به قول معروف، پرده ها بر افتاد!

به گزارش سیرنیوز؛ اما پس از آن همه هتک حرمت نظام و دل شاد کردن دشمنان انقلاب و مردم ایران، گروهی از اصلاح طلبان خود را آماده ی ورود به انتخابات ریاست جمهوری کرده اند. این ها در سخنرانی ها و مصاحبه های خود نه از جریان فتنه اعلام براعت می کنند و نه کارهای آن ها را تقبیح می کنند. بلکه به نوعی موش و گربه بازی، می خواهند خود را متفاوت جلوه داده و قانونمند اعلام کنند.

پرسش این جاست که چرا تا کنون به صورت مشخص و واضح اعمال و رفتار سران فتنه را محکوم نکرده اید؟ چرا فکر می کنید که شورای نگهبان باید شما را تایید صلاحیت کند؟ با کدام سابقه و با کدام رفتار دشمن ستیزتان؟

وظیفه ی شورای نگهبان این است که در این لحظات حساس، هر گونه فتنه را از نطفه خفه کرده و به آنان امکان اظهار وجود و بازی کردن با آبروی مردم را ندهد.

برخی از چهره ای اصلاح طلب که هنوز از ملت عذر خواهی نکرده اند، به دنبال ورود و نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری بر آمده اند. باید به این ها فهماند که تا زمانی که از ملت پوزش نطلبیده باشند، نمی توانند دوباره به عرصه ی سیاست کشور بازگردند. این انقلاب آسان به دست نیامده است که آسان از دست برود.

 

استراتژی انتخاباتی اصلاح طلبان

آن چه که مشخص است، جریان شکست خورده ی اصلاح طلب، به دنبال آن است تا کسانی را به میدان بفرستد که تاکنون کمتر رسانه های بوده اند. چهره هایی که برای مردم شناخته نیستند و همین عدم شناخت، روزنه ی امیدی است تا امکان به دست گرفتن قدرت را برای آن ها هموار کند.

به عبارت دیگر، برجسته کردن افراد کمتر شناخته شده برای عموم مردم و فرستادن آن ها به شورای نگهبان برای تایید صلاحیت، استراتژی اصلی اصلاح طلبان است. این ها تلاش می کنند که به هر شکل ممکن وارد شوند و قدرت را به دست بگیرند.

در این جا هوشیاری شورای نگهبان لازم است و نباید در برابر هجمه ها دلسرد شود. این افراد اگر چه برای عموم مردم ناشناخته و یا کمتر شناخته شده هستند، شورای نگهبان آن ها را کاملا می شناسد. این افراد یا نماینده ی مجلس هستند و یا سمتی داشته اند که شورای نگهبان از گذشته و حال آن ها با خبر است. پس باید قاطعانه عمل کند.

 

اصولگرایان قلابی و خواص بی بصیرت

در اردوگاه اصولگرایان هم هستند کسانی که راهنمای چپ می زنند و به راست می روند! کسانی که یا از جریان فتنه حمایت می کنند و خود را اصولگرا می نامند و یا سران فتنه را تطهیر می کنند و یا به دنبال نفاق در جریان اصولگرایی هستند. جبهه ی اصولگرایان، پیش از هر اقدامی باید چنین افراد بی بصیرتی را از کنار خود دور کرده و آن ها را به حاشیه براند تا به نام اصولگرا و اصولگرایی، حرفی نزنند و سخنی نگویند.

جریان نفاق سابقه ای به درازای تاریخ بشر دارد. در هر دوره ای و در عصر تک تک انبیای الهی، جریان نفاق وجود داشته است. از سامری و گوساله اش تا منافقانی که در جنگ احد، به تفرقه اندازی مشغول بودند و تا برگزار کنندگان سقیفه، همه و همه نشان هایی است که باید برای ما درس عبرت شود.

اما خواص بی بصیرت را هر چه بیشتر باید از مصادر و مقامات کشوری دور کرد تا نتوانند تاثیر گذار باشند. خواص بی بصیرت، حتی اگر منافق هم نباشند، باز هم صلاحیت ماندن در قدرت و هواداری از جریان فتنه را ندارند. جریان فتنه مرده است و به تاریخ پیوسته است. کسانی که بخواهند آن جنازه ها را زنده کنند، خود هم خواهند مُرد.

 

مردم تطهیركنندگان اصحاب‏فتنه را جزو فتنه‌گران مي‌دانند/بعد ازاین‏همه خیانت سران‎فتنه، زمینه‎ای‌ برا

 

گروه سياسي: زمينه سازي براي تطهير سران فتنه آن هم در آستانه يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اين روزها در حالي از سوي برخي از همراهان نظام اسلامي مطرح مي‌شود، كه مردم بارها و به انحاء مختلف رسيدگي به جرايم و خيانت‌هاي آنها را از مسئولان مطالبه كردند.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در گفت‌وگو با رجانیوز ضمن تبیین ابعاد فتنه 88 با شفاف‌سازی گناه بزرگ سران فتنه و جریان‌های وابسته به آنان به تشریح نگاه مردم با این افراد و همچنين وظيفه شوراي نگهبان در صورت حضور نمایندگان آنان در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری پرداخت. متن كامل اين گفت‌وگو در ادامه آمده است.

بعد از این همه خیانت زمینه ای‌ برای خدمت باقی مانده است؟!

یکی از مسائلی که متأسفانه امروز و در آستانه انتخابات به آن پرداخته می‌شود، بحث کمرنگ کردن گناه نابخشودنی سران فتنه است. نظر شما درباره اين قبيل اظهار نظرها چيست؟

سران فتنه در رفتارهايي که پس از انتخابات از خود نشان دادند، به آشوب و نا امنی دامن زده و از این که نظام و مملکت از بین برود و نفوسی در این میان پایمال شود، هیچ باکی‌ نداشتند. لذا گناه، گناه کمی در پیشگاه پروردگار متعال نبود و اين گناه عنوان‌های فقهی مختلفی پیدا کرد و هم این که محارب بودن برخی افراد مشخص شد. آن کسانی که افراد مسلحی را به جان جامعه انداختند و کارهاي ناپسند بعدی را به وجود آوردند، کسانی بودند که فضا را برای جامعه ناامن کردند. سران فتنه بدانند که مردم با همه بزرگواری و کرامتی که دارند، نسبت به این افراد اوج ناراحتی و نارضایتی را دارا هستند.

این افراد نه تنها به نظام ضربه زدند، بلکه اگر ملی باشند، به ملیت هم ضربه زدند؛ سران فتنه به آسایش عمومی و امنیت کشور آسیب وارد کردند. منشأ اجتماع همه منحرفین شدند و برای همه دشمنان نظیر سلطنت طلب، بهایی، منافق و تروریست زمینه فعالیت فراهم کردند و همه این ها جمع شدند و نتیجه این جمع شدن به صورت مسائلی نظیر شکستن حرمت ماه مبارک رمضان ظهور و بروز پیدا کرد. در ماه رمضان افرادی به حمايت سران فتنه در ملأ عام روزه خواری کردند و حرمت نماز جمعه را شکستند و دیدیم که زنان آنچنانی(بی بندوبار) و مردهای بی اعتقاد با کفش در نماز حضور پیدا کردند و در جایگاه نماز جمعه علیه مقدسات دهن کجی کردند.فتنه گران به هیچ چیزی رحم نکردند، در مسجدی نارنجک انداختند، با شعارهای زشت به مقدسات، حضرت امام و حضرت آقا با پاره کردن تصاویر این بزرگان بی‌حرمتی کردند؛ فتنه گران باز هم به این مسائل اکتفا نکردند و در روز عاشورا به حضرت سیدالشهدا علیه السلام جسارت کردند و سران فتنه عوض این که این حرکت ها را محکوم نمایند، از این آشوبگران به عنوان خداجو یاد کردند. سران فتنه با این اعمال بسیار بسیار زشت از هیچ جایگاهی برخوردار نخواهند بود. مردم چگونه می توانند با این افراد دوباره سر یک سفره بنشینند و عده‌اي بیان کنند که این فتنه گران می توانند به ما خدمت کنند؟ بعد از این همه خیانت زمینه ای‌ برای خدمت باقی مانده است؟

ملت از شورای نگهبان می خواهند نماینده جریان های وابسته به فتنه تأیید صلاحیت نشود

یکی از دغدغه‌هایی که ممکن است مردم ولایت‌مدار و خداجوی میهن اسلامی در آستانه انتخابات داشته باشند، بحث حضور افراد وابسته به سران فتنه، جریان اصلاحات و حتی برخی از ساکتین فتنه 88 است، آیا درخواست مردم از تأیید صلاحیت نشدن افرادی که در دشمنی با نظام سنگ تمام گذاشتند، توسط شورای نگهبان خلاف حق است؟

ملت توقع دارند که تمام گروه‌هایی که در فتنه، سران فتنه را همراهی کرده و توبه نکرده و آنان را تأیید کردند، شورای نگهبان این‌ها را نپذیرد و اگر احیانا کسی از قلمروی آن‌ها بتواند وارد انتخابات شود خود مردم نسبت به این افراد آگاهانه برخورد می‌کنند.مردم همان مردم نهم دی هستند که بدون نیروی انتظامی و دولت خود بساط فتنه گران را جمع کردند و دارای ویژگی‌های ایماني، عاشق اباعبدالله، ولایت مدار و وفادار به امام و راه امام هستند ـ که رکن راه امام ولایت فقیه است ـ و مردم با همه وجود ولایت فقیه را پذیرفته‌اند و با خون خود و شهدانشان این اصل الهی را آبیاری و ریشه‌دار کرده اند، بنابراین یقینا مردم در انتخابات به عنایت خداوند متعال و امام هشتم(ع) حماسه‌ای بزرگ خواهند آفرید و هم حضورشان دشمن شکن خواهد شد و هم نمی‌گذارند زمینه‌ای برای فتنه گران فراهم شود.قبل از فتنه، افرادی که با بیگانه ساختند و در مجلس تحصن کردند و در 18 تیر آشوب برپا کردند، بدانند که مورد رصد مردم بوده اند و مردم کاملا این افراد را می‌شناسند و با این ها سر آشتی ندارند و نخواهند داشت.

برخی ندانسته خطی را تأیید می‌کنند که خط مقابله با نظام است

آن دسته از افرادی که در  آستانه انتخابات به دنبال تطهیر سران فتنه هستند، چه اهدافی را دنبال می‌کنند؟

افرادی که به دنبال تطهیر اصحاب فتنه و سران آنان هستند بدانند این کارشان تأسف‌برانگیز است، چرا که برداشت مردم از کار این افراد این خواهد بود که خود این افراد در فتنه دست داشته‌اند و این بسیار برای‌شان بد است. این مواضع جدیدی که برخي از افراد گرفته‌اند را حمل بر غفلت می کنیم، حیف است که به این افراد با سوابق درخشانی که دارند، انگ مقابله با نظام بچسبد، بلکه آنان ندانسته خطی را تأیید می‌کنند که مقابله با نظام است.

برخی خواص در نظام بودند که احتمال رهبر شدن‌شان وجود داشت ولی از غافله مردم جاماندند

یکی از مسائلی که در فتنه 88 علی رقم تأکید رهبر انقلاب بر روشنگری و بیان حقیقت برای مردم پیش آمد سکوت برخی از خواص بود. نگاه مردم به اين ساكتين چگونه است؟

بصیرت مردم ایران، بصیرتی مثل زدنی است، نیازی به نخبگان ندارند، همیشه دیده ایم که مردم در جلوی حرکت‌ها هستند و نخبگان را به دنبال خود می کشانند؛ این خواصی که در جریان های مختلف مخصوصا در فتنه 88 سکوت کردند بدانند که از غافله جا می‌مانند و خودشان ضرر می‌کنند و به هیچ جایی نمی‌توانند آسیب برسانند. خیلی‌ها در این نظام بودند و حتی از دانه‌درشت‌ها بودند و احتمال رهبر شدن‌شان وجود داشت ولی از غافله مردم جاماندند و هیچ آبی، از آب تکان نخورد چه برسد به این خواص ساکت که هیچ کاری نمی توانند بکنند.با گذشت زمان، خطوط برای مردم بیشتر نمایان می شود، زاویه گرفتن جریان انحرافی از ولایت و از خط مردم امری بدیهی است، الحمدالله خدای متعال در اثر زلالی و شفافی خون شهیدان، نفس پاک حضرت امام و عبودیت محض حضرت آقا که عبد صالح خداوند هستند، اثری را نمایان کرده است که مردم باورشان آمده است و خط ولایت را خط امیرالمؤمنین عليه‌السلام می‌دانند و کاری به حاشیه‌ها ندارند؛ مردم پرچم و پرچمدار را می‌بینند لذا هر کسی زاویه گرفته، یقینا تنها از ولایت زاویه نگرفته است از خدمت زاویه گرفته و به مردم جفا کرده است و مردم هم دقیقا اینها را تشخیص می دهند. مردم ما به حمد الله آگاه هستند، نهم دی خودشان را نشان دادند آنجا که غیر از حضرت آقا، یک عکس از مسؤولان و سایر افراد نبود؛ بدین معنا که تمام حواس ها فقط به نقطه مرکزی نظام و نایب امام زمان، ولی امر بود و امروز هم همین مردم توجه دارند که چه افرادی زاویه گرفته اند و جفا کرده اند. امیدوارم که خداوند متعال این ثبات قدم را به ما و مردم عنایت کند.
 

سرکار خانم گفت اینجا بهایی، فتنه‌گر و ... داریم و من وکیل آنها هستم

 

 

یکی از نمایندگان بازدیدکننده از اوین گفت: سرکار خانم فائزه هاشمی با افتخار گفت اینجا بهایی داریم، زندانی فتنه، امنیتی و سیاسی داریم و من وکیل همه آنها هستم.

 

صفر نعیمی نماینده مردم آستارا و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،  به جوابیه‌‌ای که فائزه هاشمی از زندان به او داده پاسخ داد.

وی درباره این اظهار نظر که او را به نام فائزه بدون نام خانوادگی در مصاحبه‌‌ها نام برده است گفت: بنده نه تنها با نام خانوادگی بلکه با عنوان سرکار خانم فائزه هاشمی از ایشان یاد کرده‌ام.

وی همچنین درباره رد اعتراض به غذا از سوی فائزه هاشمی در بازدید نمایندگان از زندان اوین گفت: ایشان به بحث غذا اعتراض داشتند.

نعیمی ادامه داد: من جواب همه را در یک جمله دادم که اینجا زندان اوین نیست بلکه هتل اوین است چرا که از نظر بهداشت و درمان، پزشکی، داروخانه، برنامه غذایی، استراحت، محل اسکان، تخت‌خواب، تلویزیون و مرکز ورزشی لوکس و در حد هتل بود.

این نماینده مجلس ادامه داد: گفته بودند اگر هتل است قسمت نعیمی هم بشود که باید بگویم کسانی که مجرم باشند در مقابل جمهوری اسلامی، ولایت فقیه و مردم قرار گیرند و در حق آنها ظلم کنند، زندان قسمتشان می‌شود. اگر من هم روزی روبروی مردم قرار گیرم و در مقابل انقلابی که حاصل خون شهدا، آزادگان، جانبازان و مفقودان است بایستم جایگاهم شاید جایگاه دیگری باشد.

وی درباره بند دیگری از جوابیه فائزه هاشمی که گفته بود از او به عنوان سرکرده زندانیان یاد شده است گفت: خود سرکارخانم با خنده جواب می‌داد و نمی‌دانم که دستش به کجا بند است که با کمال افتخار می‌گفت اینجا بهایی داریم، زندانی فتنه، امنیتی و سیاسی داریم و من وکیل همه آنها هستم و آنچه هست را من می‌گویم و اگر چیزی از قلم افتاد به من یادآوری کنند. در ادامه خود خانم فائزه هاشمی یک به یک به زندانیان نوبت می‌داد که اظهار نظر کنند. اگر معنای این سرکرده نیست پس چیست؟

نعیمی همچنین درباره بحث دوربین‌ها و اعتراض فائزه هاشمی به نصب دوربین‌ها در بعضی مکان‌ها در زندان تصریح کرد: هر مکان مرکز و نهادی برای خود متولیانی دارد که قوانین را متولیان در نظر می‌گیرند و کسی که در اوین زندانی است نمی‌تواند بگوید قوانین و مقررات را با بنده تنظیم کنید.

خانم هاشمی باید خودش را با قوانین و مقررات زندان وفق بدهد نه اینکه بخواهد اساسنامه، آیین‌نامه و دستورالعمل اوین را مطابق خواست خود تغییر دهد. حالا هتلی است یا زندانی، فرقی نمی‌کند باید قوانین را بپذیرد.

وی در پایان تاکید کرد: برای ما نمایندگان مردم که به عبارتی نوکر مردم و ولایت هستیم، پست و جاه و جلال کسانی‌که در بند هستند مطرح نیست. عموم مردم در مقابل قانون مساوی هستند و هرکس جرمی مرتکب شود و مستوجب مجازات باشد قانون با آنها برخورد مساوی می‌کند و عدالت خصلت جمهوری اسلامی ایران است.


 

 



:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 بهمن 1391 | نظرات ()